Directorul de productie Toshimasa Aoki a declarat recent ca unul dintre prototipurile DualShock 4 avea un touchscreen, prototip la care s-a renuntat in cel din urma pentru ca producatorilor de jocuri nu le-a suras ideea ca gamerilor sa le fuga ochii in timpul jocului pe meniul principal sau secundar. "Ne-am gandit sa implementam un touchscreen. L-am si testat, dar [in afara de costurile de productie], echipa noastra de test a subliniat faptul ca nu vor sa-si coboare privirea catre controller. Vor sa fie mai degraba atenti la ce se intampla pe ecranul televizorului." - Toshimasha Aoki
Dupa cum stiti, controller-ul de la Nintendo WII U are un astfel de touchscreen pe gamepad-ul lor cu ajutorul caruia poti naviga prin meniuri, inventory si harti in diferite jocuri.
Bineinteles ca Nintendo sustine GamePad-ul lor ofera orizonturi noi in ceea ce priveste metoda de joc, dar functionalitatea acestuia nu este sustinuta de toata lumea. "Patronul" Tekken, Katsuhire Harada a spus clar si raspicat ca miscarea de dute-vine intre ecrane intr-un joc fighting este "derutant/deconcentrant".
Intr-un interviu acordat celor de la GamesBeat, Aoki a specificat ca inca de la inceput au avut in vedere o "schimbare drastica" de design a controller-ului DualShock 4.
"Am testat noile periferice, schimbandu-le constructia. De acolo am inceput si mai apoi am vorbit cu echipele de test pentru a afla care ar fi constructia ideala pentru noul controller. Am ajuns sa avem 20 de prototipuri. Unele nu aveau nici macar butoane, doar touch panels. Unele au fost rotunde. O multime de nebunii." - Toshimasha Aoki
Aoki a mai declarat ca Sony a aruncat o privire pentru a se inspira in noul design si la controller-ul de XBOX 360.
"Pentru stick-urile de analog, am facut teste cu stick-urile mutat in partea de sus a controller-ului, deoarece XBOX are stick-ul pe partea stanga, sus [deasupra D-Pad-ului]. In special din partea echipei de test pe shooter-e am avut cel mai bun feedback si au declamat ca este exact ce-si doresc. Stiau ca foarte multi consumatori prefera XBOX 360 pe partea de shooter datorita acestui lucru." - Toshimasha Aoki
Aoki a mai spus ca Sony a testat o multitudine de amplasamente a stick-urilor analog, inclusiv 2 stick-uri in partea de jos a controller-ului (DualShock 3), 2 stick-uri offset (XBOX 360) si 2 stick-uri in partea de sus a controller-ului (Wii U GamePad sau Pro Controller).
"Cand Nintendo a iesit pe piata cu GamePad-ul am spus: [Wow, arata exact ca si prototipul nostru!]. Am fost foarte suprinsi." - Toshimasha Aoki
Intr-un final s-a renuntat la acel mod de amplasare a stick-urilor pentru ca "oricum nu ar fi mers" deoarece ar fi intrerupt memorarea musculara a gamerilor de PlayStation (muscle memory) a declarat Aoki.
Eu sunt de acord cu pastrarea vechiului model de controller. M-am obisnuit cu el, imi place cum stat in mana, nu ma oboseste, si, desi unii rad de treaba asta, ma bucura ca nou controller nu-mi va sta ciudat in mana si nu-mi va lua foarte mult timp ca sa ma obisnuiesc cu el. Este extrem de importanta aceasta parte cu "muscle memory/memorie musculara" pentru ca face referire la modul in care tu, ca si utilizator, esti obisnuit sa manipulezi un controller de pe care ai butonat zeci de jocuri. Reactii sunt care mai de care mai stupide si ilare, dar sunt sigur ca daca Sony ar fi schimbat drastic controller-ul, multi ar fi strambat din nas.
Ce nu-mi place mie, din start, la noul controller este acel buton de 'SHARE' pentru ca nu-mi pasa de astfel de chichite de socializare. O inventie stupida si lipsita de substanta, un zorzon menit a lua ochii facebook-istilor mai degraba, decat o dovada ca vechii gameri nu sunt chiar atat de importanti pentru Sony. Sau poate ca au primit ceva feedback-uri de la gameri, desi, sincer, nu-mi pot imagina un gamer cu vechi state de plata chiuind de bucurie ca are un buton care-l "ajuta" sa de share instant la nu stiu ce a facut in joc...
Ce ma panicheaza pe mine este acel touch pad: in ce masura este garantat independenta acelui touch pad la activitatea mea pe butoane in timpul unui joc? Mai clar: este garantat faptul ca nu o sa-mi sara in ochi vreun meniu in timp ce ma joc pentru ca am atins usor, din greseala, touch pad-ul? Avand in vedere ca aceste controllere sunt ultra-mega-giga-hyper utilizate, aruncate, scapate, calcate, turtite de catre gameri oare acel touch pad nu este primul care se poate strica in urma deselor si indelungatelor sesiuni de jocuri cu nivele frustrante (vezi Dark Souls :) :D )? Eu inca mai am un controller care este crapat pe o margine dar merge excelent si se comporta perfect in orice joc, indiferent de joc FIFA, Max Payne 3 MP sau Heavy Rain. Vor fi si DualShock-urile 4 la fel de rezistente si greu de spart? :D Pentru mine este un aspect foarte importan aceasta durabilitate si rezistenta in timp al controller-ului, controller de care pana acum ma pot declara mai mult decat multumit.
PS 4 se va lansa in America de Nord in 15 Noiembrie iar in Europa in 29 Noiembrie.
Bookmarks