Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 10 of 10

Thread: Vanzarile jocurilor sunt influentate negativ de catre demo-uri

  1. #1 SP
    Senior Member AndRewqp's Avatar

    Vanzarile jocurilor sunt influentate negativ de catre demo-uri

    As vrea sa va vorbesc astazi despre o un lucru foarte interesant si foarte curios in acelasi timp peste care am dat zilele acestea. In urma unui studiu s-a descoperit ca demo-urile care se lanseaza inainte ca jocurile sa apara pe piata au o influenta negativa asupra vanzarilor acestora reusind sa scada pana la 50% din succesul acestora. Cand am citit prima oara aceasta afirmatie mi-a trezit imediat interesul si recunosc ca niciodata nu m-am gandit din acest punct de vedere. Jesse Schell, un producator de jocuri video, a facut afirmatia de mai sus in cadrul unei conferinte Gamelab care s-a tinut in Barcelona vinerea trecuta. Datele pe care se bazeaza acesta au fost adunate si oferite de catre firma EEDAR.

    In prezentarea pe care a avut-o, Jesse Schell sustine ca in medie un joc care este promovat doar printr-un simplu trailer si nu are un demo se vinde in aproximativ 525.000 de unitati dupa primele 6 luni, pe cand un joc care are atat un trailer cat si un demo atinge doar jumatate din aceasta perfomanta, mai exact se vinde in doar 250.000 de copii. Si bineinteles un titlu care nu are nici trailer si nici demo se vinde in doar 100.000 de copii, dar in acest caz mi se pare ceva normal, avand in vedere lipsa promovarii titlului respectiv.

    Insa acum porneste o discutie interesanta, oare lansarea unui simplu demo resueste sa scada cu atat de mult succesul unui anumit joc sau acele titluri care se vand cel mai bine nu au un astefel de demo, deoarece nu au nevoie pentru ca au deja un fanbase imens, sunt foarte asteptate de catre gamerii din toata lumea si pe langa aceste lucruri producatorii se asteapta ca aceste jocuri sa se bucure de un succes rasunator. Cel mai bun exemplu pentru a doua situatie sunt jocurile din seria COD, in cazul carora producatorii lanseaza pe PSN respectiv XBL abia dupa 6 luni de la aparitia jocurilor un demo pentru titlurile respective.

    Jesse Schell a tinut sa mentioneze ca totusi aceste demo-uri ar avea un impact negativ asupra vanzarilor, deoarece jocurile care se bucura de o popularitate semnificativa printre gameri sunt acelea care reusesc sa le trezeasca interesul fanilor, care promit mult si care ne fac sa ne dorim sa le incercam sau sa le jucam macar o data si in momentul in care noi avem la dispozitie acel preview, prin intermediul demo-ului, ori aceasta curiozitate ne-a fost satisfacuta, ori descoperim ca jocul nu este pe gustul nostru si ca de fapt nu este deloc cum a fost descris de catre producatori si media pana atunci.

    Q:You mean we spent all this money making a demo and getting it out there, and it cut our sales in half?
    A: Yes, that's exactly what happened to you


    Oare sa ne asteptam la din ce in ce mai mai putine demo-uri lansate? Eu unul nu am cumparat niciodata sau se intampla foarte rar sa cumpar un joc fara sa-l incerc macar odata. Ce parere aveti despre acest lucru ?
    Attached Images Attached Images xbl-dashboard.jpg image_304976_fit_940.jpg

  2. #2 SP
    Member TravisPastrana's Avatar
    Pai si normal, din trailer, jocul arata foarte bine iar cand descarci demo-ul si joci realizezi ca este o petarda de joc cu control exacrabil si optimizare zero...

  3. #3 SP
    Junior Member Jonn11's Avatar
    Hmm... The Last of US a avut demo si s-a vandut mai bine in prima saptamana decat Bioshock Infinite, care nu a avut demo. O fi doar o exceptie de la regula.

  4. #4 SP
    Senior Member Razzosinni's Avatar
    Sunt si nu sunt de acord cu aceste lucruri. ( se vede ca dau bacu' maine,este ? )
    Un demo incearca sa surprinda cele mai bune parti dintr-un joc anume. In 2011,cand nu stiam daca sa cumpar Black Ops sau nu,am downloadat demo-ul de pe PSN. Demo-ul consta in 2 capitole ale campaniei. Sigur ca in principiu eram interesat de multiplayer,dar incerc sa valorific un joc la maxim dupa ce il cumpar. Mi'a placut,iar demo-ul m-a convins sa cumpar jocul. Dupa ce am terminat campania,mi'am dat seama ca cea mai buna parte a ei a fost cea prezentata in demo. Lucru care nu m-a surprins.

    Exista si cazuri in care un demo poate fi reprezentativ pentru un joc. Si atunci e normal sa nici nu'ti treaca prin cap sa'l cumperi,daca'l vezi scartaind din toate incheieturile.

  5. #5 SP
    Banned tacconi's Avatar
    Eu sunt total de acord cu asta. De ex la re6 il doream in ziua lansarii insa dupa ce am jucat demo am decis ca nu merita cumparat.. e o prostie de joc in comparatie cu predecesorul si anume re5

  6. #6 SP
    Senior Member AndyZ's Avatar
    Dacă jocul e bun, sunt șanse mari ca demo-ul să-ți facă poftă să-l cumperi.

    Dacă jocul e praf, asta e.. Don't blame conceptul de demo, dacă nu ești în stare sa faci un joc bun.

    Am luat destule jocuri fara sa joc demo, unele au fost dezamăgiri și nu le-aș fi luat, altele au fost bune și nu cred ca as fi trecut peste ele chiar dacă jucam demo.

    În concluzie, nu demo-ul e de vina, mai degrabă te ajuta sa nu-ți iei teapa de la producători

  7. #7 SP
    Senior Member axton's Avatar
    Si eu sunt de parere ca :daca jocul e bun , demo-ul te convinge sa il cumperi fara niciun dubiu .

  8. #8 SP
    Junior Member dani_wow's Avatar
    Haha, nu se vand pentru ca cand scoate demo-ul se vede cat de "jaf" este jocul.

    Daca jocul e bun de ceva cu siguranta demo-ul te va convinge sal cumperi sigur.(cum ati spus si voi mai sus)

  9. #9 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    O tampenie de "studiu". De unde stie nenea ala cat de bine s-ar fi vandut un joc care are demo daca n-ar fi avut demo? Sau invers: de unde stie cat de bine s-ar fi vandut un joc care n-are demo daca ar fi avut demo?

  10. #10 SP
    Member cristi-dinu's Avatar
    Quote Originally Posted by RaverX View Post
    O tampenie de "studiu". De unde stie nenea ala cat de bine s-ar fi vandut un joc care are demo daca n-ar fi avut demo? Sau invers: de unde stie cat de bine s-ar fi vandut un joc care n-are demo daca ar fi avut demo?
    Nenea nu stie. Studiul se bazeaza pe statistica. Pentru unii este relevant pentru altii (eu, spre exemplu) e egal cu zero. Nu am timp de jucat demo-uri. Jocurile mi le aleg dupa instinct si eventual dupa trailere.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Replies: 15 Last Post: 18-01-2015, 17:35
  2. Replies: 6 Last Post: 10-11-2013, 02:33
  3. Replies: 14 Last Post: 26-01-2011, 00:53
  4. Brian Farrell: Preturile jocurilor sunt prea mari ! By naz in forum Stories & Other News
    Replies: 25 Last Post: 19-12-2010, 16:31
  5. Zvon: Sony vrea demo-uri degradabile By Mario in forum Console News
    Replies: 8 Last Post: 08-03-2010, 00:14

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts