Foarte multe adevaruri spui h0stile, avind in vedere ca lucrez in acelasi domeniu tin sa te sustin, masele decid dupa pret, nu conteaza ca produsul cu 1eu mai scump e mai fiabil ei tot pe ala mai ieftin il vor, ca in final dupa ce au nenumarate probleme sa vrea upgrade si sa piarda 6eu in loc de 1eu, asta inseamna client dezinformat.

Cei informati ,sau cei enervanti pentru multi vinzatori (h0stile si noi 2 ne numaram printre ei , ca si multi altii de pe acest forum), sint cei care stau si compara caracteristicile produselor, citesc despre componenta pieselor din produsul respectiv, urmaresc produsul cu componentele de cea mai inalta calitate, uneori nefacind compromisuri in favoarea preturilor.

Cum cei din urma sint foarte putin, sint o masa de consumatori de "duzina", alergind dupa pretul cel mai mic indiferent de consecinte, fenomen datorat lipsei de posibilitati financiare, de informare si de service.
De aici apare si fenomenul fanboy, nu conteaza cit de rau este produsul achizitionat, pentru unii acel produs este cel mai bun si sint in stare sa faca orice pentru as apara achizitia.

Parerea mea este ca o solutie la aceasta problema ar consta in trei factori (consider acesti 3 factori primordiali, asta nu inseamna a sint singurii):
- o mai buna informare a clientilor (atit din partea lor cit si a vinzatorilor),
- un sistem mai bun de suport si service (partea la care Romania tot timpul a stat prost)
- cit si o atentie mai mare in momentul decizei finale, acest ultim factor fiind orecum depedent de primii doi.

E destul de succint ceea ce "insiram" noi aici, pentru solutionarea unei astfel de probleme este nevoie de o conferinta in toata regula. Din pacate, asa cum zicea si h0stile, in Romania interesele mai sus pusilor nostri sint mult mai mari decit bunastarea populatiei, iar asta se reflecta nu numai in ceea ce dezbatem noi aici ci si in viata de zi cu zi a romanilor.

Ca sa va dau un exemplu: Romania este o tara in care exista parteneri Gold Microsoft (ceea ce inseamna o groaza de facilitati, nu are rost sa le enumar) si totusi nu beneficiem de serviciul LIVE, atit pe PC cit si pe XBOX360. Problema nu apare doar datorita faptului ca Microsoft nu a vrut sa introduca acest serviciu desi sustine ca vinzarile au crescut considerabil in zona noastra (la ultima conferinta promitind ca vor introduce acest gen de serviciu daca Romania va deveni un competitor serios pe piata de soft) ci si din cauza anumitor factori cheie interni, nu pot da nume, insa am sa-l citez, "Cum ai vrea tu sa ai asa ceva in Romania daca x si y sint interesati numai de bunastarea personala si nici nu s-au obosit sa sustina miscarea unei comunitati atunci cind au fost solicitati...". Cred ca fraza in cauza spune tot.

Va doresc tuturor o zi buna.

PS: ar mai fi o categorie, cea a persoanelor care se descurca sa "scape" de un anumit produs si sa-si achizitioneze altul, si nu ca ma laud insa intotdeauna m-am descurcat din acest punct de vedere. Ca si h0stile am trecut si eu prin febra upgrade-urilor acum multi ani, intotdeauna am reusit sa fac upgrade-uri la preturi derizorii si sa "scap" de produsele ce nu-mi erau necesare.