tu spui o chestie care ar trebui sa fie regula de aur pentru orice companie. asa zisul client service este perceput in Romania ca fiind in principiu post tranzactie. asta inseamna (presupun ca tu iti dai seama dar explic pentru restul) ca un asemenea serviciu este oferit DUPA ce s-a consumat tranzactia, iar cumparatorul a intrat deja in posesia bunului sau a beneficiat deja de serviciul pe care tu l-ai prestat. WRONG. informarea corecta a potentialului client inainte de consumarea tranzactiei este o componenta majora a operatiunilor client service. o informare corecta a potentialului tau client are un impact major asupra operatiunilor de client service post tranzactie. da, in majoritatea cazurilor multi clienti nu se informeaza insa ei trebuie sa actioneze in cunostiinta de cauza (pentru ca apoi te trezesti cu reclamatii sau eventual direct cu OPC-ul pe cap). ce sens are sa treci informatii vitale cu font minuscul doar ca sa vinzi un produs. pe cine pacalesti? pe cumparator? lol, se arde o data, de doua ori, insa nimeni nu se arde la nesfarsit pe banii lui.

de ex, cum ar fi sa iti vind un produs online fara sa te informez in legatura cu drepturile tale in cazul acestor tranzactii (chestie care se intimpla des pe la noi). am insa un exemplu si mai banal. sa zicem ca el trebuie sa completeze un formular online iar tu acolo ai trecut simplu 'Adresa'. el ce trece? adresa de billing sau de shipping. acum nu prea mai e cazul pentru ca multi te intreaba daca sunt una si aceeasi, insa de dragul teoriei exemplul este foarte bun. omul, confuz fiind, te va suna si te va intreba. eu cu cine votez? aa, nu, sorry, asta e din alta parte. eu ce scriu aici? acest lucru ar fi fost fff usor evitat daca el ar fi avut toate campurile necesare in formularul respectiv. concluzia e ca, in general, e foarte usor sa faci o treaba de mantuiala, insa apoi trebuie sa suporti consecintele.

apoi tu spui ca trebuie sa existe un sistem bun de suport si service. da, dar intre paragrafele de sus si ideea asta mai trebuie sa existe ceva. un produs/serviciu de calitate. sa fim intelesi. de calitate nu inseamna neaparat scump. exista produse proaste si iti asumi un risc cind vinzi asa ceva. exista si produse bune sau foarte bune, insa riscul e sa vinzi putin, deci rulaj mic si profit minuscul iar aici intervine si monopolul asa ca ma rezum la produsele destinate maselor, cazuri in care ai de unde alege. ceea ce eu numesc produse de calitate sunt produse care se ridica la inaltimea asteptarilor clientilor tai, iar ca sa stii ce vor clientii tai, well, il citez pe DonAdryan "cine poate sa anticipeze comportamentul cumparatorului este rege". exista insa si o alta cale. sa iti educi clientii. oare de ce o persoana care a avut numai Mac toata viata isi va cumpara in viitor tot Mac sau produse Apple? raspunsul cred ca se subintelege. da, educatia ia timp si presupune fidelizarea clientului insa din procesul asta au de cistigat ambele parti. compania face profit si in viitor iar tu nu trebuie sa inveti alt sistem de operare pentru ca orice ti-ar pune Apple in fata, oricit de diferit ar fi de ceea ce a fost, este extrem de simplu de folosit pentru o persoana obisnuita cu produsele lor.

abia acum ajungem la cea de a doua 'regula' mentionata de tine si anume un sistem mai bun de suport si service. aici am atit de multe de spus incit nu stiu daca are sens sa o fac aici.

concluzia e ca vom avea clienti multumiti de achizitiile lor atit timp cit se respecta ce spunem noi aici DAR cum ramane cu fenomenul de fanboy. am avut un mic breakthrough in seara asta dupa ce am urmarit un documentar pe discovery science. fara sa fie fff multa stiinta in el, concluzia era ca barbatii au rolul nativ de a se multiplica. de aici s-a dezvoltat o discutie fff interesanta cu nevasta-mea care, femeie fiind, a acceptat concluzia documentarului cu mentiunea ca femeia este cea care duce la capat acest proces. bun zic eu, insa in cazul asta tot procesul prin care trec cele doua sexe se reduce la cerere si oferta. eu nu pot sa vorbesc din punctul ei de vedere asa ca ma vad oarecum fortat sa detaliez oferta. cind spui oferta, spui publicitate iar cind spui publicitate spui competitie. atunci mi s-a aprins luminita. de ce exista fanboyz si nu fangirlz? raspunsul e simplu. sexul masculin are adinc implantata nevoia de publicitate. fara publicitate, el nu poate face fata competitiei, deci nu isi poate duce la capat menirea, insa tind sa cred ca aceasta nevoie pe care noi o avem nu se rezuma numai la sex. de exemplu, procesele din corpul nostru nu tin cont de faptul ca tu ai semnat o hirtie si esti casatorit. moral nu e frumos sa iti inseli nevasta insa corpul tau iti zice uneori ca ar fi bine sa o faci, deci nevoia exista INSA datorita regulilor la care ne supunem de buna voie in societate, se inlocuieste obiectul/scopul asa ca ne batem in plasme, in masini, case, vile, acvarii, calculatoare, tastaturi, mousi, amante, toale, poze, etc. nevoia ne impinge. o avem fiecare in noi (si cred ca orice sotie ar putea sa o accepte...given the alternative dar despre acest subiect discutam mai jos). deci, unii pot sa si-o suprime sau si-o pot exprima intr-un mod mai civilizat (nevoia), iar altii nu, hence fanboyz.

rezulta deci ca, datorita apartenentei la genul masculin, e uman/normal sa ai o doza de fanboy. ca ti-o exprimi sau nu, intr-un domeniu sau altul, asta e treaba fiecaruia si tine de educatie insa o sa va dau un exemplu prin care o sa vedeti ca nu e bine sa-ti suprimi asa ceva. am vazut o groaza de cupluri in care femela (ca nu pot sa o numesc altfel) nu ii permite lui nici o placere personala (vezi insiruirea din paragraful anterior). si mai grav e ca sunt masculi care accepta de buna voie asta (dupa o perioada de educatie asidua din partea femelei). pai ia sa ne gandim un pic. ar fi ajuns ei un cuplu daca masculul nu-si mai facea publicitate? iar acum tu vrei sa ii suprimi exact ceea ce tie ti-a placut la el? exact ceea ce a stat la baza procesului de atractie care intr-un final tie ca femeie ti-a asigurat fericire/siguranta/confort? de ce? doar pentru a te asigura ca nu isi face din nou publicitate si ti-l fura alta femela? raspunsul e DA sau cel putin asa spune nevasta-mea. din pacate, asa cum spuneam mai sus, cunosc destule cazuri in care el este aproape o leguma. femeile ar trebui sa inteleaga ca asa cum ele au anumite nevoi pentru a duce mai departe specia, asa avem si noi si nu le putem sterge. ignora da, insa in timp ce ea si-a atins scopul in viata tu stai si suferi ca un ciine sau refulezi pe forum. din fericire si aici trebuie sa ma laud, nevasta-mea este o persoana fff intelegatoare cind vine vorba de cheltuieli...de suflet. pina azi a declarat ca nu ma intelege dar ca accepta tot ce imi cumpar. azi mi-a spus ca intr-un final a inteles si mi-a multumit pentru explicate. I'm a happy man! se pare ca, cel putin din punctul ei de vedere, am rezolvat un mare mister pe care il au femeile in legatura cu sexul masculin. damn, iar imi fac publicitate.

am devenit fanboy console si cred ca jucatul pe monitor este ca l*** cu playboy, bun, dar numai la nevoie. I love Sony dar folosesc Windows 7 si cred ca media player este cel mai bun soft de streaming. sunt fanboy console. urasc NXE insa dintr-un motiv pe care nu il cunosc, uneori stau si o ora sa-mi aranjez avataritza and I love it...her. sunt fanboy animale. am o matza neagra, o plasma Panasonic (sunt fanboy Panasonic si Pentax) si un apartament kick ass in viitorul centru al Bucurestiului de peste 20 de ani, in apropiere de intrarea pe autostrada soarelui. sunt fanboy Titan. cu ocazia asta va propun sa nu privim fanboyismul ca o manifestare a disonantei cognitive, ci ca pe o metoda de combatere a ei. Fanboy iz King!!!! este numele celei mai noi terapii. accept inscrieri la cursuri. detalii si pretz pe privat.