Ma bag si eu in discutie, de cand ma stiu am fost pasionat de foto/video. De 3 ani ma chinui cu un startup TV pe care am reusit sa l lansez anul trecut.

Pentru ca am trecut de faza studio si tre sa iesim "afara" am petrecut ultima perioada cercetand un setup minimalist (exact cum a descris Tudor mai sus). Cum majoritatea de aici suntem pasionati de technologie (aka geeks ) refuz sa intru in tipare si sa car pe umar o camera de 10kg pt ca asa se face televiziune. De asemenea piata s-a liberalizat enorm in ultimii ani, progrsele pe partea de video aduc beneficii amatorilor care pot obtine cu hack-uri performante care mimica productii cu buget enorm. Si Youtube a avut mare rol in decentralizarea pietei video deoarece a "aratat" publicului ca e ok sa ai o calitate mai slaba (video foarte slab stabilizat) atat timp cat mesajul este misto.

Luand aceste asptecte in considerare s-a creat un paradox in piata. Este mult mai ieftin sa mimezi o imagine profesionista dar exista o presiune imensa pe pret, deoarece clientii cred ca poti face o reclama cu un iphone 4s, de ex. O paralele buna este facuta cu social-media.

@Monky camera AX100 descrisa de tine mai sus este super buna pentru filmat clasic, tv style. Ce incearca Tudor sa obtina este o imagine care se apropie de ceva cinematografic, ceva mai "artistic" daca vrei.. Lucru asta il incerc si eu la TV deoarece pe o piata saturata ai nevoie de cat mai multe diferentiatoare.

@Tudor, pentru inceput trebuie sa iti zic ca si eu tot la sony a5100 si a6000 ma gandesc pentru inceput. Din tot ce exista pe piata imi plac cel mai mult din urmatoarele motive: cel mai bun senzor (cel mai apropiat ca dynamic range de camerele profesioniste), marime mica, incarcare prin micro-usb. Nu ma deranjeaza ca a5100 nu are intrare de microfon, pentru sunet oricum ai nevoie de ceva extern iar sincronizarea sunetului cu video in post productie se face instant prin diferite softuri.
Ca alternative ai asa:

1. All around: multe functi speciale video, plaja de zoom mare, sistem perfect pentru run-and-gun, insa pierzi profunzimea specifica dslr-urilor.
- Sony RX10, documentar filmat cu RX10, solutia minimalista perfecta pentru o imagine non-artistica
- Panasonic FZ100, concurenta lui RX10, filmeaza 4k si are zoom mai mare dar nu are 2.8 pe toata distanta focala si nici filtre ND built-in

2. DSLR, shallow depth of field, merg cu cele mai multe si ieftine lentile, insa sunt mari si greoaie
- Nikon D5300, senzor excelent (acelasi de pe sony a5100 si a6000)
- Canon 70D, cel mai bun autofocus pe un canon dslr, firmware custom pentru inregistrare video ce ofera setari profi

3.Mirrorless, noua technologie in domeniu, marime compacta, depth of field decent, pret/calitate super
- Sony a5100/a6000, cea mai buna calitate pe mirrorless la gama sa de pret insa necesita mai multe accesori,
- Panasonic GH3/GH4, sisteme semi-pro, plaja larga de lentile disponibile

4. Camere Profi
- Blackmagic, au un model Pocket Cinema camera (1000 eur), calitate incredibila dar te omoara pe accesorii (baterii, storage, cage, etc)
- Canon C100, la asta tintesc eu pe viitor cei de la the verge filmeaza cu c100 si 5d mark iii

Eu personal cred ca voi merge pe Sony impreuna cu lentile Samyang Cine Lens, astfel daca voi avea nevoie sa trec la ceva full-frame cum e Sony A7r, lentilele sunt compatibile. Prefer a5100 fata de a6000 deoarece am nevoie de cel putin 2 camere iar diferentele intre ele nu ma ajuta cu nimic la calitatea imaginii, functionalitate (a6000 are in plus viewfinder si mai multe butoane custom).
Sunetul il voi trage tot timpul extern cu un H4 Zoom (900 lei) impreuna cu un Rode Lav+ (200 lei), aparatele vor sta pe monopied cu cap video (850 lei) sau pe trepied cu cap video. Ca lumini probabil vom folosi ceva de genul 2x500 lei.
Pe langa astea mai e folositor un steadycam (cand ai de filmat in miscare - 1050 lei) si un slider (1500 lei).
Pentru lentile, obiectivul kit e bun daca vrei sa afli ce ai nevoie, daca nu atunci cauta alternative mai ieftine (sigma daca vrei autofocus, samyang daca nu ai nevoie de autofocus).
Atentie !!! Conteaza foarte mult ce filmezi insa autofocusul 90% din timp nu functioneaza cum vrei tu. Mai bine te inveti pe manual (Sony are functia focus peaking care iti usureaza foarte mult munca cand folosesti autofocus).

Setupul de mai sus acopera de la interviuri, la evenimente, la emisiuni de prezentare produs.