Din decembrie am inceput un no-dragon-run in Skyrim, iar cu cateva sapt. inainte incepusem un nou playthrough in Oblivion. Dupa vreo 15-16 questuri in Skyrim (eu nu folosesc fast travel), ceva a inceput sa ma sacaie. Nu puteam sa-mi dau seama ce, pt ca explorarea era superba, questurile sunt bune si povestile, interesante.

Acum vreo 3 zile am zis sa-l pun un pic pe hold ca parca as juca niste Oblivion. Cred ca am avut o sesiune de vreo 3 ore care pt mine a fost o revelatie, pe care as vrea sa o impartasesc aici.
Desi Skyrim este mai bun ca si actiune si spectacol vizual, Oblivion este net superior ca un RPG open world.
Faptul ca lumea e atat de primitoare, verde si calda prin contrast cu dungeon-urile si ruinele care sunt intunecate si lugubre fac ca jocul sa nu devina really old really fast. Multi spun ca este repetitiv: oblivion gate, verdeata, dungeon, mai ales ca mai toate dungeon-urile nu sunt la fel de elaborate ca UNELE din skyrim.
Questurile sunt mult mai bine scrise si oarecum mai vagi, permit un roleplay mai bun. Desi jocul are vreo 8 sau 9 actori vocali, questurile propriu zise sunt mai elaborate in esenta. Sunt si fetch questuri dar parca sunt mascate mai bine, mai bine ca in Skyrim cel putin. Cred ca un mare minus pt skyrim sunt radiant questurile care parca ii dau o natura de mmo offline, lucru pe care il detest. Amalur mai facea asta si l-am vandut imediat.
Explorarea e superioara. Desi Skyrim este mai stilizat si mai grandios, Oblivion are ceva pe care nici un joc n-a putut sa-l reproduca. Faptul ca orasul imperial se afla exact in mijlocul hartii si situat intr-o vale, ajuta foarte mult la world-building.
In Skyrim este mai greu sa traversezi harta la picior in diverse moduri din cauza reliefului accidentat. Sunt momente cand jocul te forteaza pe o anumita cale; in Oblivion harta este mai aerisita si orice ruta e viabila (chiar si pe cal).

Cred ca la urma urmei, Oblivion e mai subtil si mai fin decat fratele sau mai mic. In discutiile despre joc pe care le-am citit, opinia majorita e ca orasele sunt mult mai bine diferentiate in Skyrim dar toate orasele din Oblivion au trasaturi aparte. Pe langa faptul ca sunt vaste prin comparatie cu satele din Skyrim, fiecare are trasaturi aparte vezi Leyawiin cu ale sale case colorate sau Skingrad care este modelat dupa castelul Bran.

Da, fetzele sunt pocite dar in cazul de roleplay, va intreb, oare oamenii din evul mediu erau toti Ryan Gosling sau Emma Stone?