Quote Originally Posted by wd87 View Post
DigitalFoundry: It's not about load times. It's about accessing data super fast on the fly. It can change how worlds are designed. It's a fundamental shift.

nu stii despre ce vorbesti, nu te mai baga, diferenta se vede in exclusive, nu exista nimic pe xbox one x exclusiv care o sa arate mai bune ca TLOU2 si alte exclusive, si asa o sa fie si generatia urmatoare

Jason e un editor la Kotaku care are cele mai bune surse in gaming media, a dat informatii mai devreme cam despre toate studiourile AAA si a fost mereu corect
Iti mai atrag odata atentia cu limbaju asta agresiv. Incearca, te rog, sa te linistesti cand raspunzi si sa formulezi textul in asa fel incat sa nu se simta ceilalti participanti la discutie atacati de ceea ce spui/protejezi.

As fi vrut, sincer, sa-mi explici, ca la prosti, ce inseamna acea diferenta, de ce este mai rapida consola (nu doar 2x SSD) si nu prin link-uri de la persoane care explica. Chiar sunt curios cum gandesti si cum iti justifici aceasta protejare a consolei de suflet.

Referitor la exemplu tau cu The Last of Us 2, este o comparatie foarte proasta. Pe principiu asta, toate jocurile de PS4 arata la fel de bine ca TLOU2 pentru ca e consola puternica, nu pentru ca devii sunt foarte priceputi. Si-ti pot da la exemple de jocuri care arata mai rau decat jocu asta...
Again. Nu arata jocurile bine pentru ca-i consola buna ci pentru ca sunt devii foarte priceputi.

Trecand inapoi la SSD, treaba sta in felul urmator:
La SSD-uri e un controller (un cip) pe placa acolo - separat de cipul de storage. Controllerul prioritizeaza chestii, exista un sistem de queuing (pt citire/scriere), de caching (pt scriere - dar aici nu prea e cazul la console).

La sony ziceau ca au ei un controller custom - asta nu inseamna aproape nimic, probabil e facut tot de o companie care oricum face SSD-uri si controllere pt ele, si ca pot prioritiza citirea, pe diverse nivele de prioritate - de ex cel mai critic nivel, care sa fie citit primul, vor fi chestiile care trebuie sa se intample realtime, apoi cu prioritate mai scazuta celelalte chestii gen texturi, landscape etc (vezi chiar exemplul lui cu inamicul din fata ta care este omorat si este prioritizat vs texturile din fundal sau alte detalii).

Pe scurt - controlleru din SSD-uri fix asta face, prioritizeaza chestii (pe care tu apoi ti le poti customiza, ca si integrator, daca vrei - de ex la smartphones ei pot prioritiza orice tine de OS read/write sa fie prioritar fata de operatiunile utilizatorului); dar totodata, in incercarea de a folosi queuing-ul asta pe post de wow factor (fiind ceva complet nou pt console) se cam contrazic un pic chiar cu partea de prioritizare - adica nu prea mai ai nevoie realist de queuing daca ai real 5.5 GB/sec.

In practica treburile astea nu au de ce sa te afecteze. Conteaza ca SSD-ul are read speed de pana la 5.5gb si apoi conteaza cum vor folosi game developerii chestia asta.

Cu jocurile actuale nu ai niciun beneficiu cu un astfel de SSD atat de rapid deci vor trebui sa-si regandeasca modul de loading, cu totul.
Practic, daca Xbox One are 100 MB/sec read speed (similar si pt PS4), iar PS5 are 5500 MB/sec, asta inseamna de ~55 ori mai rapid, adica un loading screen de 55 sec dintr-un joc de azi ar tb sa fie de 1 sec cu SSD-ul din PS5. Doar cu SSD-ul, nu mai vorbim de CPU care e mult mai rapid si mai reduce si ala cu inca 50% probabil.
El practic in alea 55 sec de ex incarca sporadic date, gen in total 1.25 GB, dar ma indoiesc ca in realitate vor incarca jocurile cu max reading speed. Ca sa ajungi acolo va tb sa regandesti tot ce inseamna game engines si cum citesc ele informatia de pe storage la momentul start game pentru ca altfel, acel 55 sec loading screen de la RDR2 (random numbers/random game) e de fapt doar 1.25GB de date citit care chiar is pe HDD ar fi fost doar 12 secunde daca totul ar fi mers cum trebuie, sau 0.5 secunde pe un SSD normal (gen cum o sa fie la XSX) sau 0.2 secunde pe PS5.

In realitate insa, evident ca nu vom vedea asemenea loading times sau nu prea curand.

Poate reusesc cumva sa faca un agreement cu toti devii, atunci cand le da certificarea de "PS5 ready" sa fie conditionati de aranjarea fisierelor pt faster loading si sa renunte la video ads alea de la inceput si unskipable cutscenes si tot ce mai e.

Ei pot, literally (dar doar ipotetic momentan) sa aiba 1 sec loading time si atat, sa fii direct in the actual game, dar sunt destul de sceptic ca se va ajunge acolo; vom vedea care e abordarea. Ma gandesc ca macar anumiti devi vor face eforturi in sensul asta, macar cei de la studiourile Sony.