Quote Originally Posted by fdkenzo View Post
Ce anume nu au aratat? Daca stau si ma gandesc Sony a aratat gameplay pe PS5 (si nu o data), pe cand la XSX nu au aratat decat un joc, si acela din generatia trecuta, in rest tot ce s-a aratat de la ei a fost pe Pc.
Ce anume din ce au aratat a fost actual jucat pe PS5 si nu pe un PC cu componente asemanatoare unui PS5 si cu un controller de PS5?
Tine cont ca pana si Goeff cand a aratat acel controller, el nu a jucat pe actual PS5 ci pe un PC, cu acel controller legat la el.
Si chiar daca zic ei asta, de unde stii tu ca alea nu au rulat pe PC? Tu stii ca jocurile se fac pe PC si acolo se si testeaza initial pe o emulare a hardware-ului unei console, da?

Degeaba vorbesc toti care sunt platiti intr-un fel sau altu, despre...nimic de fapt...pentru ca nu are nicio treaba daca ei spun ca e mai usor sa programezi ceva pe o platforma si...atat. Cand zici ca e mai usor, deja faci o comparatie, gen mingea asta e mai buna pentru ca atunci cand tragi cu ea la poarta, prinde altfel efect decat cealalta. Dar daca zici doar mingea asta e mai buna, dar nu compar cu nimic, doar spun asta, deja e inutila afirmatia. Nu e mai buna. E singura pe care o ai.

O sa conteze o discutie de genu asta in momentul in care vor zice - e mai usor sa programezi pentru PS5 pentru ca spre deosebire de XSX, aici avem x si y si z care ne ajuta si care fac munca mai usoara.

Altfel, e la fel de usor de programat si optimizat pentru ambele - vorim despre jocurile 3rd party/multiplatform, desigur, pentru ca altfel nu ar mai compara nimeni, cu nimic altceva.

Si again - totul se realizeaza pe PC si ei decid pe ce platforma sa lanseze produsul, cat sa-l optimizeze (in functie de buget), cum sa arate, samd.

In teorie, ambele console suporta DirectX 12 si DXR (pt RTX) deci ambele console se programeaza absolut identic - iei un game engine gen Unreal Engine, iti faci proiectul acolo si la final, dai export pentru PS5 si pentru XSX iar optimizarea o face el, urmand ca tu ca echipa sa mergi si sa testezi tot, iar daca ceva tot nu este ok, sa incepi sa dai din slidere pana ti se apleaca.

Tine cont de faptul ca XSX are, in teorie, putin mai multe putere de procesare (4-5% care nu stim daca se va si reflecta in jocurile multiplatform intr-un fel sau altul) dar si de faptul ca ambele console merg pe aceeasi arhitectura de PC (nu mai este ca la PS3 si X360) astfel ca ambele versiuni de jocuri se dezvolta absolut la fel.

Also, singuru moment in care o sa ne dam seama daca un joc este sau nu rulat pe un PS5 sau XSX o sa fie cand ajunge in retail.