Indeed. Si parerea mea e ca anul acesta parerile criticilor vor desemna U4 ca fiind GOTY 2016.
De ce? Pentru ca U2 a luat cam cele mai multe GOTY in 2009, si din punctul meu de vedere, doar vazand secventele de gameplay de pana acum pot zice ca U4 va fi un joc mai bun decat U2. Evident ma bazez exclusiv pe cele doua secvente de gameplay de pana acum.
Si vorbind strict de GOTY: Mirror's edge? Nu mai e unic de cand a aparut Dying Light. Si oricum nu suficient de unic incat sa ia maj GOTY-urilor. De altfel, desi apreciat, nici primul nu prea a fost comparabil cu succesul critic al lui U2.
Horizon Zero Dawn mi se pare singurul concurent, dar fara o data precisa de lansare... e posibil sa nu prinda 2016.
Acum referitor la seria U in general:
Eu nu vad Uncharted ca un shooter generic. Call of duty e un shooter generic. Calitatea cinematica si imersiunea in joc prin mediu si interactiunile dintre personaje, chiar luand in considerare gameplay-ul linear si povestea Indiana Jones-ica, cred ca ridica jocurile din seria asta peste eticheta de "shooter generic".
Si apropos de last of us, fara indoiala unul dintre cele mai bun jocuri din istorie (punct), nu neaparat povestea l-a facut ceea ce este.
As tinde sa spun dimpotriva. De ce? Pentru ca daca te dai doi pasi in spate si te uiti la ideea de baza a povestii din last of us ai sa vezi ca e foarte putin diferita de alte povesti de gen cu zombie si post apocaliptic worlds. Adica: mare pandemie mare, oameni pierd membri ai familiei, oameni de categorii diferite, care la inceput nu se inghit se aduna si formeaza familii noi. It's always the same ****. Pana si comedioare precum Zombieland pastreaza tiparul.
Ceea ce a facut din povestea din TLOU una "superioara" au fost interactiunile on screen dintre personaje. Ce vorbeau, cum vorbeau si cum reactionau la ce li se intampla in timpul gameplay-ului. De fapt... asta e reteta acelor de la Naughty Dog cu aceste doua titluri. Sigur, alaturi de un gameplay stabil, cizelat de la un titlu la altul, si medii de joc construite superb si impecabil, pe masura fiecarui an in care lansau jocurile.
Nu e nevoie sa ai 40 de miliarde de misiuni stealth sau scavange intr-o lume infinita cu paishpe catraliarde de NPC-uri, doua ziliarde de upgrade-uri, patruzeci de cvadrilioane de costume si arme, pentru a avea un joc cu adevarat bun, memorabil, rejucabil sau care sa fie desemnat GOTY de parerile (evident personale si subiective, well said @tudyniuz) ale unor critici sau gameri.
In continuare eu nu simt nimic pentru niciun personaj din GTA V. Si (ATENTIE!!! nu compar Uncharted cu Witcher) dar in continuare Geralt mi se pare un personaj half dead, probabil vina voice-actor-ului, care pare ca are aceeasi intonatie de Batman mai putin ragusit si mai putin nervos, spunand o poveste nepotilor... ALL THE TIME. Poate e vina lui Doug Cockle, poate a regizorului poate a scenaristului, nu stiu... I just don't... feel anything when he speaks.
Personajele din Uncharted, sau cel putin o parte din ele pareau.... alive.... and real! Cu toate ca fiecare joc lua o turnura fantastica in ultimul act.