Quote:
Mic indrumar al Shumacher-ului in devenire
I. Conduita in cursa:
1. Regula de baza este bunul simt si respectul fata de ceilalti participanti. Nu faceti depasiri inutile si riscante, nu incercati sa blocati un concurent mai rapid decat voi, intrandu-i in fata sau jenandu-l cand va depaseste.
2. In prima curba a cursei si in special in primul tur (cand pneurile sunt reci si emotiile mari), incercati sa mergeti calm, nu va ingramaditi in primul viraj. Nu conteaza daca ati pierdut o pozitie la start. Evitati pe cat posibil coliziunile si fiti foarte atenti la franare. Este neplacut sa fii in fruntea unei curse pentru 20 de tururi, pentru ca apoi sa fii lovit din spate de catre un intarziat care nu a fost atent si a ratat punctul de franare.
3. Aveti mare grija cum reintrati pe traseu. Daca ati gresit un punct de franare, daca ati fost implicati intr-o coliziune, sau pur si simplu v-a aruncat vibratorul in decor, in momentul in care reintrati pe traseu, faceti manevra cat se poate de lin si paralel cu pista. Astfel, cei care vin imediat din spate sa va poata ocoli fara a fi incomodati. Concurentul iesit in decor trebuie sa acorde intotdeauna prioritate celor aflati pe circuit, pana cand este sigur sa reintre fara sa incomodeze.
4. Nu parasiti intentionat traseul, cu scopul de a obtine un avantaj necinstit. Exista si posibilitatea ca "scurtcircuitarea" anumitor viraje sa se produca accidental (ratarea punctului de franare, evitarea unui accident, etc). In cazul acesta, daca se castiga o pozitie, aceasta trebuie cedata ocupantului de drept.
II. Depasirea:
1. Depasirea trebuie sa se faca in conditii de siguranta pentru ambii concurenti. Responsabilitatea manevrei de depasire este a celui care depaseste. Concurentul ce este depasit trebuie sa fie la randul sau atent pentru a nu impiedica depasirea. Cand doi sau mai multi participanti sunt apropiati ca distanta, acestia trebuie sa fie foarte atenti atat in jurul lor, in oglinzile retrovizoare cat si la indicatoarele de pe ecran ce arata distanta fata de participanti.
2. O depasire este considerata ca fiind efectuata cu succes atunci cand, masina care depaseste, are cel putin jumatate de lungime de vehicul in fata celei pe care o depaseste. Daca imediat dupa depasire urmeaza un viraj, masina care a efectuat depasirea cu succes are prioritate in privinta trasei ideale. Daca se intampla ca doua masini sa intre intr-o curba in acelasi timp (depasirea nefiind efectuata cu succes in conditiile descrise), este indicat ca acestea sa-si pastreze partea de pista pe care s-au inscris, pentru a nu se incomoda reciproc. Nu doreste nimeni sa piarda o cursa pentru ca cineva este incapatanat.
3. Pozitia poate fi aparata in timpul unei manevre de depasire, atata timp cat nu se considera blocaj. De asemenea, nu scoateti de pe traseu un oponent atunci cand acesta va depaseste, acordati-i spatiu de manevra.
Blocajul este definit astfel:
- Doua schimbari de trasa consecutive, in scopul de a proteja pozitia ocupata si a impiedica masina ce doreste sa depaseasca. Se considera impiedicare a depasirii si cazul in care masina din fata schimba trasa pentru a nu permite celei din spate sa stea la aspiratie.
Cei ce pe viitor vin la cursele de fun cu noi ar trebui sa ia aminte de aceste "ghidaje". Nu se naste nimeni invatat, nu cere nimeni performanta. Lucrurile se invata, e nevoie de experienta. Noi vrem sa facem niste curse distractive si pe cat se poate de curate. Cine nu este capabil sa se supuna acestor cerinte, este liber sa joace cu cine doreste.