Quote:
Originally Posted by
Tudoran
In mod normal nu ma prea bag in certuri de genul deoarece gusturile nu se discuta. Dar dupa ce am vazut "review-ul" tau, pot spune ca nu ma mir de ce nu ti-a placut: din filmarile facute am vazut ca nu prea le ai cu shootere pe consola si poate de aceea gameplay-ul pare frustrant (ai folosit un vigor ca sa lansezi 4 inamici in aer care apoi picau in slow motion si tu nu ai reusit sa nimeresti decat pe singur soldat care nu a fost afectat de vigor si fugea de tine (ca sa nu mai zic ca l-ai nimerit o singura data pana s-au dezmeticit ceilalti) ).
Inregistrarea e pe PC dar oricum e adevarat ca nu prea le am cu shooterele pe consola. Faza e ca si atunci cand inregistrez am ceva mai putine fps. Era doar un exemplu acolo.
Quote:
Zici ca e mindless shooting dar asta din cauza ca tu o faci asa: am vazut ca tu incercai cu un pistol sa tragi intr-un Patriot din lateral care nu te-a vazut decat dupa ce l-ai lovit de cateva ori. Daca ai fi fost atent la sfaturile din joc ai fi aflat ca punctul lui slab era in spate unde avea un fel de motoras. De aceea ar fi trebuit sa fi stealthy si sa ataci pe la spate. Eventual loveai cu curent in el pt un mini stun in loc sa dai cu vigor-ul cu ciori (chiar nu mai tin minte numele fiecarui vigor). Ca sa nu zic ca ar fi trebuit sa fie logic: arme mici (gen pistoale) se folosesc pe inamici mai slabi (soldatii fiind cel mai bun exemplu), in timp ce armele mari care sunt mai rare (precum RPG-ul sau Hand Canon-ul care il tot laudai) ar trebui sa fie folosite de asemenea pe inamicii mari care nu sunt dupa fiecare colt (gen Patriot-ul sau Handy Man-ul). Trebuia sa iti dai seama dupa prima ora de joc ca asta nu e Pain Killer unde munitia e din belsug.
In principiu eu vad ceva si trag. N-am simtit nevoia ca trebuei sa-i caut o slabiciune sau ceva si nici n-am avut probleme majore incat sa caut cai de scapare. Nu a fost un challange prea mare. Din acest motiv nu am simtit nevoia sa experiemntez. Si dupa cum cred ca am mai zis, eram prins in poveste si nu in shooter.
Quote:
Acele Voxophones (precum alte collectable-uri) au un rol foarte important in joc. Tu ai considerat in mare ca au fost adaugate pentru a oferi la sfarsit un achievement. Chestii de genul acesta se faceau de mai bine de 10-20 de ani inainte sa existe trophy-uri sau achievement-uri: erau facute ca sa incurajeze explorarea, pentru a raspunde la foarte multe intrebari legate de poveste sau personaje. Se pare ca pentru tine totul a fost ceva gen "run & gun".
Tocmai ca au un rol foarte important in joc.... de ce le folosesc developerii? N-am spuns ca au fost adaugate pentru achievement. Daca eu nu gasesc un voxaphone din diferite motive, nu ratez o bucata din poveste? N-am o treaba cu colectabilele, ci am o problema in ce consta acele colectabile. Uite, in Call of Juarez: Gunslinger un joc care e mult mai fun de cat bioshock infinite gasesti colectabile. Ele sunt optionale. Da iti mai dau mici povestiri despre caractere dar nu sunt vitale precum in Bioshock Infinite. Aia e problema principala. Gasesti un vox, asculti apoi esti intrerupt de ceva combat... asta daca nu stai pe loc. Si si daca stai pe loc, sunt sanse mari sa uiti deoarece informatia a fost scurta si expusa prost.
Quote:
"Personajele nu par interesante si nu sunt prea multe". Ai luat-o in considerare doar pe Elisabeth pentru ca interactionezi cu ea. Daca ai fi fost atent la cutscene-uri, la discutii si la inregistrari ai fi aflat foarte multe detalii si despre Booker, Comstock, Lady Comstock, poate si Robert si Rosalind Luttece (acel duo misterios care isi facea aparitia din cand in cand in joc doar pentru a starni curiozitatea jucatorului cand vine vorba de poveste). Mai sunt si altii care erau interesanti (Slate si Daisy Fitzroy) dar sa spunem ca nu ii bagam in seama pentru ca nu sunt asa de importanti (desi erau destule Voxophone-uri care oferau extrem de multe detalii chiar si despre cei mentionati anterior).
Sm luat-o in considerare doar pe Elizabeth deoarece cu ea interactionezi mult. A fost interesanta dar nu foarte... Restu sunt caractere care nu mi s-au parut prea grozave. Paote doar cei 2 Luttece dar din nou, nu poti sa vorbeste de interactiune prea multa deoarece nu este. Jocul intentionat nu iti da prea multe interactiune pentru ati lasa acel gol... pentru a fi dezvaluit la final.
Quote:
In mod normal nu ma leg de engleza nimanui. Inteleg ca ai spus "comparashon" in loc de comparison si alte greseli marunte. Nimeni nu e perfect. Dar te rog, te rog nu mai injura atata. Review-uri nu trebuie sa contina injuraturi decat daca sunt facute sa fie entertaining (vezi Angry Video Game Nerd, Irate Gamer, Angry Joe, Screw Attack). Dupa un timp am auzit "f-ing" de atatea ori ca ma zgaria pe creier si ma gandeam sa inchid tab-ul respectiv. Cred ca acela era unul dintre singurele cuvinte care le spuneai perfect in engleza. La sfarsit ai incercat sa "justifici" de ce ai injurat ca la usa cortului. Motivul tau intr-adevar fiind unul foarte bun: Pentru ca acest MERITA SA FIE INJURAT! Nu iti dai seama cat de multa lume ai insultat (atat developeri cat si gameri) doar din cauza ca tie nu ti-a placut ceva anume la el. Just a tip: daca vrei sa faci review-uri serioase (si sa te ia lumea in serios), atunci schimba-ti vocabularul.
Am explicat la final de ce am injurat. De obicei nu injur. Faza e ca trebuie sa o zica cineva deoarece jocul e prea mult ridicat in slavi. Nu nu e un joc prost (gen Duke Nukem Forever) dar nici nu e "GOTY OMG ITZ SO AWESOME".
Referitor la engleza mi se pare interesant cum multi straini nu se plang dar romanii se plang de fiecare data. Stiu ca fac multe greseli si lucrez la ele in fiecare zi si stiu ca multi dintre voi (nu ma refer la tine) aveti impresia ca "da eu vorbesc engleza" dar atunci cand deschid gura nu isi gasesc cuvintele. Pe langa asta o sa vedeti cat de greu este sa faci un review si sa incerci sa vorbesti fluid... mai ales ca intr-un review nu-ti permiti sa faci prea multe greseli asa cum iti perimiti cand faci ceva live.
Quote:
Spui ca gameplay-ul jocului e in mare mindless shooting da ma mir ca totusi nu ai observat povestea extrem de complexa. Sfarsitul explica extrem de multe lucruri legate de personaje, poveste si toate cele dar totusi ai trecut usor cu vederea de asta. Cauti extrem de multa complexitate in gameplay dar ignori complet povestea care e punctul forte al jocului :|
Povestea e extrem de complexa. Nu asta a fost problema. Problema a fost CUM a fost spusa acea poveste. Asta e problema. Sa zicem ca mergi la un film. 2 ore te plictisesti si la final PLOT TWIST OMG... Ce mai conteaza ... tot te-ai plictisit 2 ore. Asa si aici. Mi-a placut 2-3 ore la inceput, m-am plictisit inca 7 ore si la final am aflat rezultatul intr-un cinematic de 15 minute sau cat era. Si sincer n-am fost foarte surprins de final. Chiar daca a fost interesant, nu face acele 7 ore de plictiseala mai bune. ASTA e problema. Sper ca acum s-a inteleg.
---------------------------
Mai e o chestie pe care vreau sa o adaug. Vad ca predomina aici in belsug si am mai patit cu o alta situatie.
Situatia in care lui X nu ii place CEVA. Y se ia de X "ce ***** esti prost". Asa e si cu religia. "Eu sunt ateu" ... vine crediciosu "ce fraci coae esti ateu? sa arzi in iad 1000 ani, etc etc etc".
Nu prea inteleg ostilitatea asta asupra unei persoane care are alta opinie si care si-a prezentat acea opinie.
Am vazut destule comentarii de genu pe acest forum, bine... de la pustani de 18-21 ani care au impresia ca lumea inca se invarte in jurul lor.
Pe langa asta, nu sunt "hater" cum zicea cineva. E jobul meu sa judec jocurile. E jobul meu sa privesc TOATE aspectele al unui joc. Citesc carti de game design, citesc carti de script writing si sunt interesat si de arta... si nu spun asta ca sa fac pe grozavu. Spun asta pentru ca sunt interesat de game design si ca sa ai success trebuie sa cunosti mai multe domenii.
Si in incheiere. Nu am o problema cu artwork-ul, cu story-ul, cu muzica. Am o probleme cu jocul in sine. Cu mechanica jocului. Cu diferite decizii luate de developeri care au reusit sa strice acel story, acea muzica si acel artwork. Un joc e compus din mai multe segmente. Daca 1 scartaie si restul sunt trase in jos. Daca cineva ma va intreba in cativa ani ce parere am despre jocul asta o sa zic asa:
"Muzica misto, poveste interesanta, artwork superb, gameplay de *****. Evita jocul. Joaca altceva".