Originally Posted by
MonkY
tudyniuz: iti recomand sa te joci cu o tableta care e 16:9 (si cand spun joci nu ma refer strict la jocuri). Da-te pe net, citeste reviste, carti, editeaza ceva imagini... si dupa aceea joaca-te cu o tableta care respecta 4:3. Si o sa intelegi imediat de unde vine diferenta si de ce Steve Jobs a vrut acest ratio pentru un device mobil. 99% din pozele facute in lumea asta sunt 4:3, 5:4... 16:9 sunt doar niste versiuni taiate. 99% din ziarele, revistele, cartile din lumea asta au un raport mai apropiat de 4:3 decat 16:9.
Chestia cu 16:9 a fost data de TV-uri, pentru a se apropia mai mult de filme. Au urmat consolele (care n-au avut de ales, ca doar pe TV-uri trebuiau sa ruleze). Incet incet s-a impamantenit chestia asta cu 16:9 (desi nu stiu la ce ajuta, majoritatea filmelor avand un ratio cinemascope - adica oricum nu se pupa cu 16:9).
Uite un bun exemplu pentru care unul din cei mai mari producatori de panel-uri au renuntat la TV-urile si monitoarele in 1920 x 1200 (ratio 16:10):
Jenant, sa renunti la o rezolutie mai mare doar pentru ca ii costa mai putin productia unuia cu ratio mai mic... iar clientii sunt mai usor amagiti pentru ca iese diagonala mai mare :(
Pe de alta parte, daca observi tablet-urile care merg pe ratio 16:9, fac asta bazandu-se pe modul landscape. Ceea ce e ok pt. filme, relativ ok pentru jocuri (n-ar fi stricat ratio mai mare totusi), dar de nefolosit pentru carti, reviste, browsing, etc... Acelea sunt pentru modul portrait, acolo unde 4:3 iti confera o latime mai mare.
Just try it! Si vei vedea ca renunti repede la 16:9 in favoarea unui 4:3.