Single post: User Review: Splinter Cell Blacklist

  1. #1 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar

    User Review: Splinter Cell Blacklist

    Au trecut aproape 11 ani de cand super agentul de elita Sam Fisher isi facea aparitia in lumea gamingului in "Tom Clancy's Splinter Cell". La acea vreme (Noiembrie 2002) nu jucasem inca nimic care sa aduca cu Splinter Cell. De la Thief incoace, nu avusesem parte de un joc care sa puna asa mult accentul pe furisatul pe dupa colturi, pititul prin umbre si ascultatul si supravegheatul fiecarui inamic pentru a indeplini obiectivul cat mai silentios posibil. Jocul punea accent foarte mare pe subtilitate, pe abordarea rutelor alternative decat pe intratea in stil Rambo si uciderea tuturor vietatilor din incapere. Daca incercai ultima varianta erai destul de repede penalizat, incasai 2-3 gloante si-ti dadeai obstescul 'Game Over'. Stilul acesta stealth a creat o nisa perfecta pentru Splinter Cell si a ajuns sa defineasca un nou mod de abordare a unui joc action.

    Reteta clasica este pastrata in Blacklist, cu adaugirile ultimelor jocuri din serie (vezi Execute). Jucatul in mod Ghost, adica accentul pus maxim pe stealth, este incurajat si recompensat pe masura. Cum recompensat? Pai pe langa faptul ca 'run n gun' duce de multe ori la deces, evitarea inamicilor, terminand misiunea fara a da alarma, toate astea duc la mult mai multi bani oferiti la sfaristul nivelului. Bani, dar ce fac cu ei? Banii se folosesc la customizarea precum si upgradarea armelor, gadgeturilor, a costumului dar si a 'Paladinului'.

    Paladinul este acum sediul 4th Echelon (3rd Echelon a fost inchis de catre presedinte din cauza coruptiei, stiti voi, jocurile trecute). Paladinul este un avion militar, o fortareata zburatoare, ce permite acum noii echipe (formata din agenti de elita adusi din diverse ramuri ale fortelor speciale ale SUA, vezi CIA, NSA si alte litere) sa se deplaseze mult mai facil catre misiuni. Din Paladin iti alegi calea de urmat, fie ca vei juca misiunile din campanie, fie ca alegi sa joci misiunile bonus, coop sau sa treci direct la Spy vs Mercs.

    Grafica jocului este una destul de buna, avand in vedere varsta venerabila a generatiei actuale. Blacklist ruleaza pe engine Unreal, ce-si face cu brio treaba, creand o lume de joc in care punerea in scena si iluminarea sunt la mare pret. Costumul lui Fisher este luminat de diversi licurici (a se citi luminite in carca, pe maini, picioare si tot asa), care, atunci cand sunt puternic aprinsi iti indica faptul ca esti ascuns destul de bine si inamicilor le va fi greu sa te vada. Asta, evident daca nu stai si astepti sa vina langa tine, sa-ti aprinda lanterna in ochi si sa dea alarma. Pentru a evita acest inconvenient, Sam poate alege rute alternative, poate rabda pana trec patrulele sau poate trece la atacuri ce-ar face orice ninja invidios, neutralizand sau chiar ucigand saracele NPC-uri. Inamicii variaza de la caini de paza ce-ti simt mirosul, luandu-ti urma daca s-a intamplat sa le treci prin zona de patrulare, trecand prin clasicii 'grunts' si ajungand chiar la militari de elita, inarmati din cap pana in picioare ce pot fi 'adormiti' doar daca le vii din spate.

    Pe partea de sunet, jocului nu i se poate reprosa nimic. Este totul asa cum trebuie sa fie, armele suna excelent, santinelele se mai opresc din cand in cand sa discute intre ei, in diversele limbi ale tarilor pe care le vizitezi pe tot parcursul jocului, apa clipoceste, pasarelele canta.

    Aminteam mai devreme de Spy vs Mercs. Acesta este modul de joc multiplayer competitiv. Pe langa clasicul mod de joc (2vs2, merc vs spy), mai sunt prezente si modurile SvM Blacklist, Extraction, Uplink Control si Team Deathmatch. Modul clasic este cel arhicunoscut din jocurile anterioare, hartile sunt super intunecate, upgradeurile personajelor inexistente, lanternelor mercsilor prezente. SvM Blacklist ia reteta modului clasic si o transforma intr-un 4vs4, in care spionii trebuie sa hackuiasca 3 obiective. Extraction este o variatie interesanta de Capture the Flag. Mercs trebuie sa captureze o valiza cu 'intel' si sa o aduca in baza, spionii fiind nevoiti sa ii opreasca. Uplink control este un fel de King of the Hill, unde exista trei zone ce trebuiesc controlate pana ce sunt capturate 100%. Echipele sunt mixte, jucatorul putand alege sa joace atat ca merc cat si ca spion. Despre Team Deathmatch nu are rost sa mai amintesc, fiind exact ce-i spune numele. In SvM caracterele pot fi customizate, banii castigati pot fi folositi pentru deblocarea de noi gadgets, armuri si arme. Jocul competitiv este destul de captivant si sunt convins ca iubitorii de Splinter Cell il vor aprecia. Jocul foloseste un sistem de matchmaking similar cu cel adus de batranul Halo 3, in care poti face un party cu prietenii, poti joina sau schimba modurile de joc direct cu party-ul, fara sa fie nevoie de fiecare data de connect/disconnect.

    Jocul ofera o experienta atat single cat si multi-player deosebita, umbrita pe alocuri de diverse bug-uri. Am decis sa deschid subiectul bugurilor pentru ca acestea sunt destul de frecvente. Se pare ca jocul este infestat de freeze-uri. Am intalnit minunatele freeze-uri dupa meciuri de multiplayer, le-am intalnit in meniurile de customizare, ba chiar le-am intalnit si cand ma plimbam linistit prin Paladin. Sper ca pacostea asta sa fie rezolvata de Ubisoft destul de repede, printr-un minunat patch, pentru ca este pacat ca un joc asa bun sa fie umbrit de mici gandaci.

    Recomandarea mea este ca iubitorii de Splinter Cell sa-l cumpere neaparat. Cei ce nu sunt familiarizati cu un joc ce pune accentul pe stealth ar trebui sa il incerce totusi, pentru ca rateaza un titlu foarte bun al acestei generatii de platforme.

    Multumim celor de la GameShop.ro pentru amabilitatea de a ne oferi jocul pentru review.

    Grafica: 9
    Sunet: 10
    Gameplay: 9
    Story: 8 (clasica siropeala, dar acesta oricum nu este punctul forte)
    Impresie artistica: 9

    Nota finala: 9 (nu neaparat media celor precedente)
    Attached Images Attached Images 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg