Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 20 of 24

Thread: User Review: Splinter Cell Blacklist

  1. #1 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar

    User Review: Splinter Cell Blacklist

    Au trecut aproape 11 ani de cand super agentul de elita Sam Fisher isi facea aparitia in lumea gamingului in "Tom Clancy's Splinter Cell". La acea vreme (Noiembrie 2002) nu jucasem inca nimic care sa aduca cu Splinter Cell. De la Thief incoace, nu avusesem parte de un joc care sa puna asa mult accentul pe furisatul pe dupa colturi, pititul prin umbre si ascultatul si supravegheatul fiecarui inamic pentru a indeplini obiectivul cat mai silentios posibil. Jocul punea accent foarte mare pe subtilitate, pe abordarea rutelor alternative decat pe intratea in stil Rambo si uciderea tuturor vietatilor din incapere. Daca incercai ultima varianta erai destul de repede penalizat, incasai 2-3 gloante si-ti dadeai obstescul 'Game Over'. Stilul acesta stealth a creat o nisa perfecta pentru Splinter Cell si a ajuns sa defineasca un nou mod de abordare a unui joc action.

    Reteta clasica este pastrata in Blacklist, cu adaugirile ultimelor jocuri din serie (vezi Execute). Jucatul in mod Ghost, adica accentul pus maxim pe stealth, este incurajat si recompensat pe masura. Cum recompensat? Pai pe langa faptul ca 'run n gun' duce de multe ori la deces, evitarea inamicilor, terminand misiunea fara a da alarma, toate astea duc la mult mai multi bani oferiti la sfaristul nivelului. Bani, dar ce fac cu ei? Banii se folosesc la customizarea precum si upgradarea armelor, gadgeturilor, a costumului dar si a 'Paladinului'.

    Paladinul este acum sediul 4th Echelon (3rd Echelon a fost inchis de catre presedinte din cauza coruptiei, stiti voi, jocurile trecute). Paladinul este un avion militar, o fortareata zburatoare, ce permite acum noii echipe (formata din agenti de elita adusi din diverse ramuri ale fortelor speciale ale SUA, vezi CIA, NSA si alte litere) sa se deplaseze mult mai facil catre misiuni. Din Paladin iti alegi calea de urmat, fie ca vei juca misiunile din campanie, fie ca alegi sa joci misiunile bonus, coop sau sa treci direct la Spy vs Mercs.

    Grafica jocului este una destul de buna, avand in vedere varsta venerabila a generatiei actuale. Blacklist ruleaza pe engine Unreal, ce-si face cu brio treaba, creand o lume de joc in care punerea in scena si iluminarea sunt la mare pret. Costumul lui Fisher este luminat de diversi licurici (a se citi luminite in carca, pe maini, picioare si tot asa), care, atunci cand sunt puternic aprinsi iti indica faptul ca esti ascuns destul de bine si inamicilor le va fi greu sa te vada. Asta, evident daca nu stai si astepti sa vina langa tine, sa-ti aprinda lanterna in ochi si sa dea alarma. Pentru a evita acest inconvenient, Sam poate alege rute alternative, poate rabda pana trec patrulele sau poate trece la atacuri ce-ar face orice ninja invidios, neutralizand sau chiar ucigand saracele NPC-uri. Inamicii variaza de la caini de paza ce-ti simt mirosul, luandu-ti urma daca s-a intamplat sa le treci prin zona de patrulare, trecand prin clasicii 'grunts' si ajungand chiar la militari de elita, inarmati din cap pana in picioare ce pot fi 'adormiti' doar daca le vii din spate.

    Pe partea de sunet, jocului nu i se poate reprosa nimic. Este totul asa cum trebuie sa fie, armele suna excelent, santinelele se mai opresc din cand in cand sa discute intre ei, in diversele limbi ale tarilor pe care le vizitezi pe tot parcursul jocului, apa clipoceste, pasarelele canta.

    Aminteam mai devreme de Spy vs Mercs. Acesta este modul de joc multiplayer competitiv. Pe langa clasicul mod de joc (2vs2, merc vs spy), mai sunt prezente si modurile SvM Blacklist, Extraction, Uplink Control si Team Deathmatch. Modul clasic este cel arhicunoscut din jocurile anterioare, hartile sunt super intunecate, upgradeurile personajelor inexistente, lanternelor mercsilor prezente. SvM Blacklist ia reteta modului clasic si o transforma intr-un 4vs4, in care spionii trebuie sa hackuiasca 3 obiective. Extraction este o variatie interesanta de Capture the Flag. Mercs trebuie sa captureze o valiza cu 'intel' si sa o aduca in baza, spionii fiind nevoiti sa ii opreasca. Uplink control este un fel de King of the Hill, unde exista trei zone ce trebuiesc controlate pana ce sunt capturate 100%. Echipele sunt mixte, jucatorul putand alege sa joace atat ca merc cat si ca spion. Despre Team Deathmatch nu are rost sa mai amintesc, fiind exact ce-i spune numele. In SvM caracterele pot fi customizate, banii castigati pot fi folositi pentru deblocarea de noi gadgets, armuri si arme. Jocul competitiv este destul de captivant si sunt convins ca iubitorii de Splinter Cell il vor aprecia. Jocul foloseste un sistem de matchmaking similar cu cel adus de batranul Halo 3, in care poti face un party cu prietenii, poti joina sau schimba modurile de joc direct cu party-ul, fara sa fie nevoie de fiecare data de connect/disconnect.

    Jocul ofera o experienta atat single cat si multi-player deosebita, umbrita pe alocuri de diverse bug-uri. Am decis sa deschid subiectul bugurilor pentru ca acestea sunt destul de frecvente. Se pare ca jocul este infestat de freeze-uri. Am intalnit minunatele freeze-uri dupa meciuri de multiplayer, le-am intalnit in meniurile de customizare, ba chiar le-am intalnit si cand ma plimbam linistit prin Paladin. Sper ca pacostea asta sa fie rezolvata de Ubisoft destul de repede, printr-un minunat patch, pentru ca este pacat ca un joc asa bun sa fie umbrit de mici gandaci.

    Recomandarea mea este ca iubitorii de Splinter Cell sa-l cumpere neaparat. Cei ce nu sunt familiarizati cu un joc ce pune accentul pe stealth ar trebui sa il incerce totusi, pentru ca rateaza un titlu foarte bun al acestei generatii de platforme.

    Multumim celor de la GameShop.ro pentru amabilitatea de a ne oferi jocul pentru review.

    Grafica: 9
    Sunet: 10
    Gameplay: 9
    Story: 8 (clasica siropeala, dar acesta oricum nu este punctul forte)
    Impresie artistica: 9

    Nota finala: 9 (nu neaparat media celor precedente)
    Attached Images Attached Images 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg

  2. #2 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Felicitari pentru review Grey! Keep up the good work!

  3. #3 SP
    Member Florix09's Avatar
    Felicitari Grey !

  4. #4 SP
    Senior Member Scofield91's Avatar
    Asta așteptam! Felicitări pentru review!

  5. #5 SP
    Senior Member poiuyt's Avatar
    eu n-am avut parte de bugurile pe care le-a prezentat grey.

  6. #6 SP
    Sunt Eco Dj Mo's Avatar
    Sunt prezente. M-am lovit de doua ori de freeze. Multiplayer si Paladin.

  7. #7 SP
    Banned asperas's Avatar
    Nici eu nu am intalnit buguri in singleplayer ci doar mici probleme in multiplayer dar asta e o alta treaba..oricum e un joc foarte reusit!Felicitari pt review..

  8. #8 SP
    Member eneea's Avatar
    Bun review. O sa incerc jocu cand mai scade pretul

  9. #9 SP
    One Man Army Cristy's Avatar
    Frumos review, daca fac rost de bani cu siguranta am sa il cumpar

  10. #10 SP
    Member lucian43's Avatar
    cel mai bun din serie?

  11. #11 SP
    Member BlackSnake's Avatar
    Nu e cel mai bun din serie. Este ca si Conviction la gameplay cu cateva gadgeturi in plus.

  12. #12 SP
    Member dilibau666's Avatar
    Stiu ca trebuie sa respectam parerile celorlalti si ma straduiesc din rasputeri dar daca-i asta joc cu gameplay de 9 si story de 8 tare ti-as mai da un 'death from above'.Subscriu celor de la destructoid si n4g unde nu primeste decat 7 respectiv 6,si io zic ca oamenii aia au fost indulgenti!

  13. #13 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Nu am cum sa te contrazic, fiecare are dreptul la o opinie. As mentiona doar ca nu este genul de joc care se adreseaza tuturor maselor, pentru ca necesita o abordare un pic diferita, care s-ar putea sa nu fie pe gustul multora. Acestea fiind zise te astept oricand pe Live sa incerci sa-mi dai un 'death from above'.

  14. #14 SP
    OEE
    VIP Member OEE's Avatar
    Da; aici sunt de acord, nu merita nota 9 la gameplay, aici e Grey cam biased. Jocul ar trebui sa primeasca 10+ la gameplay.

  15. #15 SP
    Junior Member ilort's Avatar
    Imi place mult parerea ta si rewiew-ul.

  16. #16 SP
    Member dilibau666's Avatar
    Pai abordarea aia diferita NU E Splinter Cell, nu e Sam Fisher .... e un nene nervos cu nervii,egocentrist si nationalist in sensul rau al cuvantului,fara simtul umorului care cafteste niste inidivizi dupa Qte-uri. Care trebuie sa traga nspe gloante in capu' unui nenorocit de caine sau de terorist ca sa crape, unde becu' se sparge mai greu decat kevlaru', unde usa nu se deschide decat daca e cursorul pe ea, unde poti sa te lipeste de perete da nu poti sa cotesti dupa un obstacol. Si asta e joc de nota 9 nu? Vorbim cumva de un joc nou numit spionu' nervos Sam sau de franciza Splinter Cell?

  17. #17 SP
    Sunt Eco Dj Mo's Avatar
    Care este faza cu nervosu' ca nu o precep? Cine te pune sa fii nervos? Joaca nene Ghost pe cel putin Realistic si mai stam de vorba. Fa totul fara sa atingi vreun NPC si stam de vorba. Ala este Splinter Cell. Uitam ca toate jocurile din serie aveau si abordarea aia nervoasa? In afara de sucitul gatului, atarnat fiind pe teava de gaze, spagatul a la van damme intre doi pereti, are toate elementele din jocurile seriei. Se sparg becurile greu? Regleaza-ti tinta. Da cine te pune sa spargi becuri? Iti place sa fii cautat cu lanterna?

    "Death from above", auzi la el.

    Ce ma deranjeaza la joc, sunt doua elemente: arme in mainile cartitelor de spioni si faptul ca nu mai trebuie sa ii apuci pe mercenari de gat, doar din spate.

  18. #18 SP
    Member BlackSnake's Avatar
    Review-ul e scris bine, dar jocul nu merita nota 9. Merita un 7,5 si nimic mai mult.

  19. #19 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Quote Originally Posted by dilibau666 View Post
    Pai abordarea aia diferita NU E Splinter Cell, nu e Sam Fisher .... e un nene nervos cu nervii,egocentrist si nationalist in sensul rau al cuvantului,fara simtul umorului care cafteste niste inidivizi dupa Qte-uri. Care trebuie sa traga nspe gloante in capu' unui nenorocit de caine sau de terorist ca sa crape, unde becu' se sparge mai greu decat kevlaru', unde usa nu se deschide decat daca e cursorul pe ea, unde poti sa te lipeste de perete da nu poti sa cotesti dupa un obstacol. Si asta e joc de nota 9 nu? Vorbim cumva de un joc nou numit spionu' nervos Sam sau de franciza Splinter Cell?
    Quote Originally Posted by GreyhounD View Post
    Jucatul in mod Ghost, adica accentul pus maxim pe stealth, este incurajat si recompensat pe masura. Cum recompensat? Pai pe langa faptul ca 'run n gun' duce de multe ori la deces, evitarea inamicilor, terminand misiunea fara a da alarma, toate astea duc la mult mai multi bani oferiti la sfaristul nivelului.
    Daca iti place sa critici e ok, numai ca fa-o in cunostinta de cauza ca sa putem purta o discutie. Precum am zis in review, vezi quote-ul, jocul se poate juca fix ca cele clasice, reteta obisnuita de Splinter Cell. Adica poti juca foarte linistit Ghost, fara sa te vada absolut nimeni si sa stai prin orice cotloane intunecate sau poti juca guns blazing.

  20. #20 SP
    Member dilibau666's Avatar
    @Dj Mo ... Vorbeam de personajul Sam! Nu mai e un Ironside cu ironie si umor fin dar in acelasi timp un tip dur ci un baietan egocentric si tot timpul incruntat care cand totusi incearca o gluma iti vine sa plangi. @GreyhounD ... STIU ce inseamna Splinter Cell, de aceea am si vorbit! Stealth-ul a inceput sa decada odata cu Conviction si acum se pare ca a atins apogeul. L-am jucat pe numai pe Ghost si am plans de nervi. In primul rand jocul te obliga la action prin story, gen trenul in care dupa cinematic nimeresti in mijlocul teroristilor ce trag in tine si tu evident tragi in ei. Mi-am reglat tinta, ba mai mult am tras cu sniper-ul si becurile se sparg la fel de greu alertand tot timpul pe cei din jur. In plus mi se pare inadmisibil sa tragi cu shocker-ul sau cu sniper-ul intr-un nenorocit de caine de cateva ori ca sa crape, la fel si cu inamicii. Nu mai poti sari pe unde vrei si cand vrei iar daca te-ai lipit de o cutie ca sa nu fi vazut de inamic si vrei sa treci pe cealalta latura fiindca inamicul se apropie trebuie sa iesi din cover sa dai coltu si sa intri din nou in cover cu posibilitatea de 90% sa fi vazut in timpul asta. Daca arunci cu sticknoise ala nu-l ia nimeni in seama daca ii fluieri incep sa dea alarma chiar daca sunt la metri distanta. Una peste alta un joc minunat asa cum va place voua si trend-ul va continua pentru ca oamenii continua sa cumpere iar ei au impresia ca fac bine ceea ce fac. Ca fan Splinter Cell ( vedeti si avatarul) ma declar total dezamagit si daca Ubi nu schimba macazul ma voi limita la editia de colectie cu Splinter care o am pe PS3 si nu voi mai cumpara nimic de la ei ever ....

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 2 1 2 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 0 Last Post: 27-08-2013, 11:41
  2. Replies: 0 Last Post: 01-08-2013, 09:03
  3. Replies: 0 Last Post: 30-07-2013, 08:39
  4. User Review: Splinter Cell: Conviction By naz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 11 Last Post: 05-08-2010, 12:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts