Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: User Review: Infamous Second Son

  1. #1 SP
    Senior Member raducucosmin's Avatar

    User Review: Infamous Second Son

    Dupa succesul moderat avut cu seria Infamous pentru PS3, cei de la Sucker Punch au considerat ca ar mai avea ceva de muls din franciza si agatandu-se de capacitatile tehnologiei next-gen, au produs si au sincronizat release-ul unui nou titlu cu lansarea Playstation 4. Intrebarea pe care si-o puneau atat fanii seriei (si/sau ai studioului) cat si criticii acestora era daca ceea ce va iesi pe piata va fi pe masura hipe-ului sau va fi doar un balon de sapun care se va sparge precum Watch Dogs al celor de la Ubisoft ori... aproape orice produc cei de la EA in ultima vreme. Raspunsul (din perspectiva mea) vine prin review-ul urmator:

    STORY
    Actiunea se petrece in anul de gratie 2016, la 7 ani dupa evenimentele din Infamous 2, cand existenta conduitilor nu mai este un secret, dar cand paranoia si frica populatiei si a institutiilor americane fata de acestia a generat infiintarea unei agentii militare (DUP) care sa adune si sa inchida toti condutii la Jilava.

    Premisa nu e atat de diferita de seria care l-a avut drept protagonist pe Cole MacGrath. Tu (Delson Rowe) esti un "ficior" din popor, care locuiesti intr-o localitate pseudo rurala in mijlocul unei rezervatii de "native americans", impreuna cu frac-tu (Reggie) care e militianul (aka seriful) zonei. Nu prea te intelegi cu "fratello", pentru ca deh, el e un fel de Walker Texas Ranger (daca Texas ar fi fost Washington), iar tu porti un fes ridicol, vesta de blugi a la "metalist" roman de dupa revolutie, si desenezi pe pereti ca un copil cu ADD.

    Spun ca premisa nu e diferita pentru ca, in afara de delicventa juvenila si se pare niste inclinatii deosebite pentru parkour, Delson nu incepe jocul cu niciun fel de puteri supraomenesti. Cu toate astea vei acumula puterile de baza (bazate pe fum) destul de repede in joc, pentru ca apoi sa lucrezi la dezvoltarea lor.

    Va intrebati probabil care ar fi motivatia lui Delson in acest joc? Ei bine, chiar la inceputul jocului are loc un accident rutier misterios, implicand cativa detinuti (aparent conduiti), chiar in fata caminului comunal, unde Delson et co. se pregateau sa sarbatoreasca... ceva (nu mai retin exact).

    In urma contactului cu un conduit ranit in accident, Delson absoarbe involuntar din puterea acestuia; tanarul graffiti-artist intra panica si initial isi doreste sa scape de puterile cu care s-a procopsit, insa nea "Fumigena" o ia la picior, iar Delson se simte fortat sa plece in urmarirea lui. Astfel se loveste nas in nas cu o tanti securista, sefa DUP-ului, ea insasi conduit, care folosindu-si betoniera din dotare (a se citi "concrete powers"), ii maltrateaza pe cativa conationali ai eroului in incercarea sa de a-l convinge sa scuipe tot cu privire la intalnirea sa cu "Smokey" (insert LOST reference here), dupa care da si ea (evident) bir cu fugitii. Aici va aparea si prima posibilitate de a alege intre bine si rau din joc.

    Bazandu-se pe ideea ca doar Tanti Asfalt (Augustine) ii poate vindeca pe nativii americani de boala betonului armat, Delson pleaca in cautarea ei, pentru a o convinge sa extraga aschiile de beton din oasele acestora, sau pentru a-i absorbi puterile si a o face el insusi.

    Si de aici incepe totul. Ma voi opri spunand doar ca povestea e destul de OK construita, poate mai putin povestea personajului principal, si mai mult cele ale personajelor cu care acesta va interactiona pe parcurs. Veti avea parte de suficiente surprize si rasturnari de situatie pana la final, mai ales daca alegeti calea spre a deveni Infamous.

    GAMEPLAY
    Gamplay-ul e foarte asemanator cu restul jocurilor din serie. Open world, sectoare de curatat de agenti DUP, cautare de "shards" (cioburi/aschii incarcate cu energie), puteri si abilitati de dezvoltat, side-missions, etc. In plus ai cateva misiuni de investigare a unor crime scenes, in realitate acestea fiind de fapt misiuni de facut poze (sic!). Improvementul vine din modul in care controlezi personajul si puterile acestuia. Miscarile sunt mult mai fluide si naturale, puterile se manifesta organic in raport cu legile fizicii (ma rog acolo unde poate fi vorba de asa ceva), iar scenele de lupta au ceva mai mult dinamism. Oponentii (mai ales cei care sunt la randul lor conduiti) par mai inteligenti si mai comfortabili cu puterile lor, dar pe de alta parte si puterile lui Delson pot fi dezvoltate mai rapid si mai usor decat in jocurile precedente, si asta iti ofera un avantaj in anumite situatii. Mai exista si un sub-plot legat de consumul si distributia de droguri (cu misiuni adiacente) dar va las sa descoperiti singuri despre ce e vorba.

    Din pacate ceea ce faci in afara misiunii principale (adica side missions si misiunile de curatare a sectoarelor) sunt destul de repetitive. O alta noutate in materie de side missions, ar fi niste mini-game-uri prin care trebuie sa-ti expui talentele de graffiti artist. De altfel primul moment din joc in care il veti controla pe Delson e un astfel de mini game. E interesant modul in care va veti folosi de controller pentru aceste misiuni, si modul in care controller-ul va tine loc tubului de vopsea. Insa din pacate aceste misiuni sunt 100% pre-definite si necesita imaginatie 0. Apropos de controller, mi-a placut modul in care au integrat touchpad-ul DS4 in joc: il veti folosi pentru absorbtia de energie, dar si pentru alte cateva actiuni (va las sa le descoperiti singuri). Una peste alta, va veti distra putin cu misiunile secundare, dar sunt sanse ca pana la sfarsitul jocului (daca le completati pe toate) sa va cam plictisiti de ele.

    Puterile acumulate insa sunt variate, au fiecare avantaje si dezavantaje si iti ofera senzatii deosebite de orice alt joc cand le folosesti. E mai usor sa ajungi pe acoperisul cladirilor, si cel putin de la un punct al jocului inainte, e mai usor si sa te misti rapid dintr-o zona in alta. Fata de precedentul joc al seriei, acum daca se intampla sa cazi in apa, nu te mai autodistrugi prin electrocutare, ci vei avea o optiune de a reveni la mal.

    Cum spuneam mai sus, inteligentul artificial este OK in mare, si in functie si de dificultatea aleasa, nu te vei lovi de niste lemne cu arme in mana sau de niste Supermeni fara circumvolutiuni care nu-si pot controla X-Ray vision-ul. Luptele cu boss-ii au o oarece varietate de bad guys, dar in mare parte se desfasoara dupa tiparul: trage - fugi/fereste-te - ascunde-te - re-incarca-te - trage si de la capat.

    GRAFICA
    Hands-down punctul forte al jocului. Jocul arata extraordinar, nu doar comparativ cu jocurile anterioare dar si cu alte jocuri contemporane cu el, chiar din cele ptr next gen. Texturile sunt detaliate, create si combinate cu bun gust si pricepere. Culorile sunt vibrante si realiste si nu o data iti iau ochii in timpul jocului, mai ales in perioadele de free roam.

    Orasul este superb, nivelul de detaliu e impresionant, chiar daca reproducerea Seattle-ului (din punctul de vedere al cladirilor) nu este fidela 100%. Creatorii jocului au reprodus insa destul de bine atmosfera ploioasa si umeda a orasului (am pus cateva imagini mai jos din adevaratul Seattle comparativ cu imagini din joc - imaginile 2-7). Neoanele si firmele viu colorate (stralucitoare mai ales pe timpul noptii), umezeala strazilor foarte realist reprodusa se impletesc armonios cu frunzele galbene si portocalii, si caramizile rosii ale cladirilor. Apropos de cladiri exista ceva diversitate, iar arhitectural exista armonie, mai ales daca privim cele doua jumatati ale orasului separat. Si skyline-ul... jos palaria.

    Lumina in joc e bine folosita, si chiar nu m-a incurcat deloc pe parcursul celor doua "parkour"-geri (wordplay inserted here) ale jocului, dimpotriva. Exista o logica in folosirea ei, si acelasi lucru se poate spune si despre umbre si despre majoritatea reflexiilor.
    Pe de alta parte legat de reflexii, am observat ca personajul principal si anumite chestii din joc cu care acesta interactioneaza nu se reflecta in suprafetele lucioase (am observat asta inca de la inceput). Am pus vreo cateva imagini graitoare in acest sens (imaginile 8-10). Si evident ca am gasit si cateva texturi spalacite, turtite sau la rezolutie mai mica, dar oricum mai putine decat in alte jocuri (spre ex. Watch Dogs). Cu mediul visual interactiunea e foarte bine pusa la punct, dar cu toate acestea am reusit o data sa cad prin nivel si astfel sa pierd contactul cu mediul de joc. Nu am sesizat pierderi deranjante sau repetate de frame-uri (N.B. ma joc pe un LED SMART, 3D etc de 119 cm).

    Expresiile faciale alterneaza intre foarte realiste si poker-face, si din ce in ce mai mult tind sa dispara ochii sticlosi care generau priviri de manechin in trecut. Prin tot jocul veti gasi easter egss si referinte vizuale la precedentele jocuri Infamous dar si la alte jocuri produse de Sucker Punch.

    SUNET
    Un alt thumbs up pentru joc la acest capitol. Voice acting-ul e "top notch", iar actorii reusesc sa dea viata personajelor. Replicile, cu foarte putine exceptii, sunt chiar inteligente si nu te fac sa-ti doresti sa joci jocul pe mute. Muzica intretine foarte bine atmosfera, in parti cheie ale jocului insoteste foarte bine specificul momentului si in timpul luptelor de tine in priza, iar sunetele specifice ale sirenelor blindatelor DUP te ajuta intotdeauna sa iti dai seama cand se apropie un pericol; acelasi lucru se poate spune si despre sunetele camerelor de supraveghere.

    Efectele sonore sunt foarte bine realizate si completeaza perfect aspectul vizual. Mi-au placut in mod special efectele care sunt transmise prin controller: ringtone-ul telefonului, mesajele audio, sunetele care apar atunci cand Delson absoarbe energie, sunetele facute de tuburile cu vopsea etc.

    CONCLUZIE
    Jocul a fost realizat foarte bine, merita cu siguranta cumparat si jucat, si chiar daca gameplay-ul are unele minusuri, reuseste la un loc cu sunetul si imaginea sa tina jucatorul interesat. Se poate spune ca din cauza misiunilor repetitive "re-jucabilitatea" este scazuta. Eu cred totusi ca jocul merita parcurs cel putin de doua ori, cate o data pentru fiecare "carieer path".

    Pentru trophy hunters jocul reprezinta o platina usoara, eu am reusit jucand pe normal cu positive karma, si curatand tot orasul, iar apoi pe negative karma, la Expert, unde nu am avut mari probleme (in negative reusind oricum mult mai repede sa-mi dezvolt puterile).

    In final, sugestia mea de a juca de doua ori jocul ptr fiecare posibilitate de evolutie, mai intai Hero si apoi Infamous, va evidentia contrastul intre ce ajunge personajul in ambele situatii, si eu unul dupa ce am terminat jocul in postura de erou, si am rejucat pe negative, am fost chiar impresionat de turnura pe care a luat-o Fes-Boy (and I won't say anything more).

    NOTE:
    Story: 8.5 (cam terna la input, se inteteste pe parcurs)
    Gameplay: 7.5 (usor repetitiv, putea fi mult mai bun)
    Sunet: 8.5
    Grafica: 9.5
    Multiplayer: Nema
    Nota finala: 8.5

    Mai adaug doua note suplimentare (de la mine):
    Rejucabilitate: 7.5
    Dificultate platina: 1.5
    Attached Images Attached Images 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.1.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. inFAMOUS: Second Son By paul in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 285 Last Post: 08-10-2015, 15:34

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts