id Software Part 1: Scrolling Around
id Software Part 2: The Third Dimension
id Software Part 3: The Game That Stopped The World
Must-see pentru oricine...
id Software Part 1: Scrolling Around
id Software Part 2: The Third Dimension
id Software Part 3: The Game That Stopped The World
Must-see pentru oricine...
Corect...dar cu ocazia asta am aflat si eu ca id a vrut initial sa lucreze cu Nintendo pt. a porta Super Mario pe PC
Documentarul merge mai departe cu povestea Apogee care ulterior a devenit 3dRealms, sunt o gramada de info interesante de care eu unul sincer habar nu aveam
Daca judec dupa data lansarii primelor 3 episoade, candva saptamana viitoare ar trebui sa avem si epilogul.
foarte interesante video-urile. cam 40% stiam de acolo da alte chestii m-au surprins... cate jocuri au scos in anii 90 si cate au scos din 2000 incoace. Cate engine-uri imbunatatite sau schimbate, cate idei revolutionare, cate certuri si alte chestii. That my friends is id Software. La primele parti m-am uitat cu atata nostalgie
![]()
. Doom, Wolfenstein, Commander Keen si Quake. Adevarate capodopere.
Is curios cand vom primii stiri legate de urmatorul Doom. Oare se va lansa in generatia asta de console sau urmatoarea? who knows...
S-au dus anii de glorie in care ma uitam la Carmack cu atata admiratie pentru cea ce facea. Acum are navete spatiale si ganduri sa plece pe Luna, nu stiu cat se mai omoara cu programarea. Cat a trecut de la ultimul joc lansat de ID...?
Wolfenstein a fost si ramane o capodopera, urmat de Doom si Quake. Jocurile astea au facut istorie si au impins puternic genul FPS.
poate Carmack acum e dezamagit ca nu ii mai vin idei ca pe vremuri. In perioada de glorie a celor de la id Software nu prea erau FPS-uri asa ca a fost foarte usor ca ei safie primii care sa implementeze sistemul x sau y. Totusi in ziua de azi foarte multe chestii (nu toate) au fost incercare: first person shooter, third person shooters, shooter cu elemente de RPG si multe altele. Si in plus jocurile in ziua de azi se fac in nu stiu cati ani chiar daca ai peste 100 de angajati. Cand lucrau la wolfenstein, quake sau doom nu erau foarte multi angajati si odata la un an sau doi lansau inca un joc.
Carmack a anuntat ca vor lucra mai mult la Doom 4 odata ce termina cu RAge da cred ca o sa dureze inca vreo 3-4 ani pana o sa il vedem la noi in consola. Obsesia asta de a avea grafica tot mai buna "ncurca socoteala" la developeri (intr-un limbaj mai de moda veche). Inainte nu se stresau asa mult de grafica sau daca se stresau atunci era foarte usor sa scoata inca un engine grafic la cateva luni/ani cu mult imbunatatit fata de predecesor.
Nu e vorba de asta, e vorba de faptul ca a crescut exponential complexitatea unui joc. Una era motorul grafic de Quake alte e motorul grafic de Killzone 3, care are o complexitate muult mai mare. De aia dureaza asa de mult dezvoltarea unui joc modern. A, seria COD care are acelasi motor cu carpeli de vreo 5 ani, e normal sa iasa odata la un an
La DOOM 4 nu ar trebui sa lucreze cat au lucrat la Rage, din ce stiu foloseste tot IDTech 5 care l-a bagat in Rage. Cand ai deja engine-ul mi se pare aiuristic sa stai 4 ani la joc.
Bookmarks