Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 10 of 10

Thread: Magazine online - tzeapa !

  1. #1 SP
    Admin MonkY's Avatar

    Magazine online - tzeapa !

    Stim cu totii foarte bine cat de mult a explodat afacerea online, si cum au aparut ca floricelele de primavara tone de site-uri cu shop-uri online, care mai de care cu preturi si oferte mai incitante. Insa primavara (nu-i ca iarna) si a tinut putin in Romania. Daca in afara shop-urile online incearca sa devina din ce in ce mai profitabile, mai eficiente, la noi se alearga dupa tzepe, profit rapid, dupa care nimic nu mai conteaza. Prin urmare am zis ca e cazul sa deschidem si un astfel de thread, unde sa ne "plangem" de diversele firme online cu care am avut de-a face, si de ce nu, sa atentionam potentialele "victime".

    O sa incep eu cu Mediadot - Magazin online din pasiune pentru IT si eMAG.ro - Furnizorul solutiilor complete, unele din "favoritele" multora de pe-aici.

    De la mediadot am achizitionat produse de sute de milioane, ca sa ma trezesc la primul produs defect ca garantiile nu mai sunt valabile. Am ramas socat sa aflu ca "mediadot.ro" este de fapt o marca inregistrata ce s-a tot pasat (a se citi vandut) de la o firma la alta. Toate bune si frumoase, doar ca noii proprietari nu au preluat si serviciile de garantie (asa cum ar fi fost normal). Nici nu vreau sa ma gandesc ce scandaluri voi avea cu clientii carora li se vor defecta produsele achizitionate de la ei. Prin urmare, mediadot.ro are o mare nota de 1 din 10 si nu ma va mai avea client vreodata !

    Mult trambitatii emag.ro, la care intr-o perioada am fost client fidel... Au reusit sa ne tina cu un produs in service pentru o perioada de mai bine de 6 luni. Si nu era un produs extraordinar de scump, dar vital (un UPS de server). Dupa multe scandaluri (clientul cerea despagubiri si ameninta ca ma da tot pe mine in judecata) au acceptat sa faca refund. Al naibii refund, a mai durat inca aproximativ 2 luni. Nota 3/10 pentru emag.ro. I-am dat nota mai mare pentru ca imi tot trimite flashy comercials.

    Aveti grija si la portalurile gen compari.ro. Nu de multe ori am gasit magazine de 5 stele (recomandate de catre cumparatori) care nu aveau nicio legatura cu realitatea. Am cautat acum rapid, si iata un link concludent: Vendaria SRL - parerile cumparatorilor, evaluari . Dupa cum se poate observa, 3 useri complet nemultumiti... si cu toate acestea, ratingul lor a fost pus maxim.

    Vorba unui clasic inca in viata, "Traim in Romania, si asta ne ocupa tot timpul". Va astept cu alte exemple si sfaturi legate de dragii nostrii vanzatori online.
    Attached Images Attached Images 2010-02-17_044605.png

  2. #2 SP
    Senior Member SYZYGY's Avatar
    Ma ia durerea de cap...avand in vedere ca majoritatea lucrurilor le-am cumparat de la ei,inclusiv ramii si placa video ( mediadot )

  3. #3 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by SYZYGY View Post
    Ma ia durerea de cap...avand in vedere ca majoritatea lucrurilor le-am cumparat de la ei,inclusiv ramii si placa video ( mediadot )
    Sper sa nu ai ghinionul meu. Desi aici nu ar trebui sa fie vorba de ghinion (ci de garantie zero). Oricum se poate verifica usor. Am garantii de la mediadot.ro pe S.C. Alko Grup S.R.L., dupa care pe S.C. Griffon Group S.R.L. iar acum vad ca apartine lui S.C. Kelion Online S.R.L.

    P.S. Sunt curios ce date ai pe garantie/factura. Poti sa verifici ?

  4. #4 SP
    Senior Member SYZYGY's Avatar
    Am una de pe 11.6.2009 care e pe SC Kelion Online Manangement SRL alta pe 23.7.2009 tot pe Kelion,partea buna e ca odata cu facturile in fata mi-am dat seama ca ramii/procesoru/hdd-urile and so on le-am cumparat de la Shopit ( recomand ) iar placa video ( 8800 GTS ) care o cumparasem de la mediadot am vandut-o ...o sa rog persoana respectiva sa se uite pe garantie si zic si datele de pe garantia aia ca e mai veche factura de prin 2008 sau 2007.

    LE : Griffon Group si a fost achizitionata pe 27 octombrie 2k8

  5. #5 SP
    Senior Member tray's Avatar
    userul chynagods a patit la fel ca tine monky ,cu un ps3 si "garantia" de la mediadot

  6. #6 SP
    Member drati71's Avatar
    Din cate stiu eu, conform legii, un produs aflat in garantie daca nu poate fi reparat in 30 de zile trebuie inlocuit cu un produs identic sau cu performante identice, cu acceptul cumparatorului sau daca nu, se achita contravaloarea actualizata a produsului. Daca firma nu mai exista se cauta importatorul produsului care este obligat sa asigure garantia. Asa am facut cu o placa video luata de la o firma desfiintata intre timp. (BFG + ItDirect... importatori)
    Cand ma gandesc ca 90% din electronicele pe care le am prin casa sunt cumparate online, ma cam ia cu frisoane...
    Recent am avut probleme cu un DVD recorder LG,cu HDD de 320Gb, normal luat online. OK, caut certificatul de garantie, pfui... noroc chior, l-am gasit... bun. Intru pe site, contact etc., stupoare firma nu mai exista, dupa nici 6 luni. Nici o problema, am cautat importatorul, am sunat si m-au indrumat spre service-ul oficial LG. "Domne... certificatul dvs. nu e bun!" "Pai cum? Pai nu scrie nimic pe el, nu e completat, nu stampila, nimic." Pana la urma au luat-o ca aveam factura tot tot... si au reparat-o. Dar de atunci ma uit de doua ori inainte sa comand de pe un site de care nu a auzit nimeni. (problema era ca atunci numai la ei am gasit modelul pe care-l vroiam).
    Povestile ar putea continua la nesfarsit prin cate am trecut cu garantiile, dar nu-si au locul aici.

  7. #7 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Eu zic ca treaba cu magazinele online - teapa trebuie impartita in doua.

    Pe de-o parte ma declar multumit de emag intocmai pentru ca pana acum spre deosebire de altii n-am avut nevoie sa aduc nici un produs la garantie.
    Si n-ar trebui sa punem problemele cu garantii langa site-urile fantoma sau cele care efectiv vand o teapa cu rata de succes 100%.

    Imi aduc aminte de un prieten care a luat un laptop de pe un site (imi scapa numele - voi reveni). Laptop destul de scump, de la Dell, totul frumos. Ce a fost tare a fost ca imediat ce a ajuns in camin (statea in Regie) a observat ca laptopul era deja configurat pentru reteaua de acolo
    N-a fost neaparat vina site-ului dar angajatii se pare ca locuiau tot in camine si au "imprumutat" laptopul. Fiind singurul laptop din acel model evident ca vanzatorul n-a putut oferi decat scuze.

  8. #8 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Khan: vanzatorul ar fi trebuit sa ofere nu scuze, ci discount pentru produs Second Hand !

    Sa va mai spun una tare referitoare la emag. Aveti grija la principiul "merg eu la sediul lor sa testez" cand vine vorba de monitoare. Pentru ca ultima oara cand am procedat asa cu un monitor foarte scump (era in jur de 5000 RON), mi-au spus "Nu va putem da voie sa-l verificati decat dupa ce il achitati". Am ramas like "Whaaaat ?". Eram cu banii la mine, eram decis sa cumpar... dar citind pe web despre problemele legate de modelul respectiv si vazand cat de "doritori" sunt sa-l vanda cei de la emag... am plecat linistit. Bine am facut, pentru ca nu numai ca am gasit mai ieftin, dar de la firma de unde l-am luat (tot online, dar nu doresc sa fac reclame pozitive aici) m-au lasat chiar sa testez 2 astfel de monitoare si sa plec cu cel care mi s-a parut mai ok.

    Acum probabil va veti intreba ce-am cu firmele online ? Personal, n-am nimic cu cele serioase. Insa sunt un pic pornit pe firmele astea online care functioneaza pe principiul "da tunuri si dispari". Costa o nimica toata sa pornesti un astfel de site, sa tragi repede o baza de date cu tone de componente, raspunzi la telefon cand vrei... si apari pe toate site-urile gen price.ro, compari.ro, etc... Pana aici toate bune si frumoase ati spune. Nu deranjeaza pe nimeni preturi mai mici, nu ? Well, de-aici incepe partea funny. Daca la vanzari ti se raspunde instant si ti se incaseaza la fel de instant, cand apare prima problema sau o intrebare tehnica... apare linistea. Instant esti adaugat pe id-ul de YM al "sales managerului" cand faci comanda grasa, dar esti trecut repede pe ignore cum apare prima problema. Cel mai rau e insa ca ajung sa nu-si updateze ofertele de preturi cu lunile (sau chiar cu anii) calculand in mod inexplicabil la un curs care nu mai e valabil de mult. Si uite asa, o firma serioasa isi pierde clienti... clienti ce vin si-ti spun in fata "Pai, de ce sa cumpar de la tine produsul x, cand la firma y este cu 10% mai ieftin ?". Normal ca nu poti compara cu cineva care are preturile de-acum un an, care scrie "Pe stoc" la un produs care nu a fost niciodata in stoc... si tot asa.

    Eram la PCGarage acum putin timp sa ridic niste produse (deoarece prin curier dura prea mult - nu am inteles niciodata de ce la unii curierul din Bucuresti in Bucuresti poate face si 2-3 zile)... si in timp ce asteptam a venit o domnisoara sa i se schimbe si ei mouse-ul. Venise de undeva din afara Bucurestiului... il cumparase cu nici 2 zile in urma. I s-a spus clar ca nu se poate, pentru ca era trecut de ora 18:00. Fara sa exagerez, era ora 18:05 si tipa statea la "coada" de ceva vreme... In locul ei as fi invocat Ordonanta Guvernului nr. 130/2000 prin care poate renunta in termen de 10 zile de la achizitionarea produsului, singurele costuri suportate de ea fiind cele ale transportului (dar cum era acolo nu cred ca era cazul).

    Acum, depinde si cat de bine ne informam (si cred ca la urma urmei asta este scopul unui forum, si anume schimbul de informatii in mod liber)... insa sunt cazuri in care mai bine ne ferim. Eu am ajuns atat de rau incat fac poze la produse, atat in cutie cat si la despachetare. Tin minte ce show am avut cu Depozitul de Calculatoare... de unde am luat o placa de baza, montat... nefunctionat. Mers la service, asteptat cateva zile... dupa care primesc motivul pentru care nu se poate repara "ati zgariat placa si au fost taiate nu stiu ce contacte". Va dati seama, am instalat la viata mea tone de placi... nu pot sa zic ca am placeri machiavelice din a-mi da cu stangul in dreptul. S-a rezolvat cu pile, dar ma gandesc la cineva fara asa ceva, ce sanse ar fi avut...

    Un alt mic exemplu si va las. Imi vine de la un prieten rugamintea de a-i achizitiona un rack pt SATA in care se introduce HDD-ul vertical (inestetic si probabil si nerecomandat de catre producatori, dar, asta e o alta poveste). Mi-a aratat modelul... am verificat preturi, stocuri, etc... I-am gasit la firma x cu 280 RON. Ii spun pretul, ca i-l iau eu si testez/montez gratuit. Am ajuns tot eu sa cad de neserios, pentru ca a gasit el pe un site gen valentinamarcovici.ro produsul la 200 RON. Ba chiar mi-a spus ca am un adaos cam gras. A doua zi m-a sunat sa ma intrebe daca mai pot sa-l ajut, pentru ca baietii de pe site-ul acela nu mai lucrau de 2 ani or so... Ar fi trebuit sa-i spun ca nu pot, pentru ca am adaosuri prea grase, nu ?

  9. #9 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Khan: vanzatorul ar fi trebuit sa ofere nu scuze, ci discount pentru produs Second Hand !
    Absolut de acord. Eu doar semnalam problema asta nu inseamna si ca am fost de acord cu "solutia" de la ei.

    In ceea ce priveste garantiile, eu am avut probleme cu Euro GSM si de atunci am zis ca nu-mi mai cumpar telefon nou din magazin niciodata. Imi mai face cu ochiul cate un HTC Tattoo sau seria Xperia cand mai vad cate un prototip dar imi dau 2 palme si ma linistesc.

    Telefonul beneficia de o garantie de 2 ani dar dupa 1 an ma trezesc cu multe puncte negre pe ecran. Eu am zis ca-s pixeli morti dar expertii de la service au zis ca nu-s. In fine, si din cauza ca daca voiam sa-mi copiez agenda pe PC mi se restarta telefonul am ajuns la garantie.
    Primul om, de la ghiseu, spune ca din experienta lui stie ca Samsung oricum nu prea tin mai mult de 1 an asa ca nu vede ce s-ar putea face. L-am intrebat de ce mai dau garantie 2 ani la produse daca nu pot garanta pentru ele ca au atata durata de viata.
    In fine, vine expertul, ii arat care-i problema si se uita la telefon cu atentie. De cateva ori din lipsa de buzunare si pentru ca nu foloseam husa pt telefon am tinut telefonul in acelasi buzunar cu cheile si aparusera cateva zgarieturi pe capacul din spate, deasupra bateriei.

    Imediat s-a si gasit solutia. Nu mai era de vina faptul ca au vandut un produs care nu e fiabil ci acea "lovitura" zdravana pe care i-am aplicat-o eu telefonului. Acum vine partea spumoasa.
    Euro GSM sunt un magazin din Cluj, asa ca dupa ce expertul din Bucuresti mi-a analizat problema a trebuit ca telefonul sa ajunga la Cluj pentru expertiza. Asta a insemnat pentru mine 10 zile fara telefon.
    Cand ajung sa-mi iau (zic eu) telefonul nou din service, surpriza. Se pare ca din vina mea s-a intamplat totul si daca vreau trebuie sa platesc o reparatie de 1050 RON. Cand am luat eu telefonul costa 1300 RON dar in momentul in care l-am adus la garantie acelasi telefon NOU costa doar 650 RON. Fantastic Evident ca am refuzat aceasta minunata reparatie insa ma consolam cu ideea ca eh, asta e, nu moare lumea de la cativa pixeli morti.

    Cand am ajuns acasa am descoperit ca acel cancer de pixeli morti s-a raspindit si era de 3 ori mai puternic pe ecran si daca incercam sa accesez agenda telefonul se restarta incontinuu pana sa il inchid. Nu doar ca nu mi l-au reparat dar mi l-au dat inapoi si mai stricat decat era cand l-am adus.

    Am incercat sa fac reclamatie la OPC, insa firma fiind din Cluj tot cu cei de acolo a trebuit sa vorbesc. Fax-uri, screenshot-uri, explicatii, etc. Am primit de la ei un raspuns dupa approximativ 2 luni ca ei nu au ce sa faca din punct de vedere legal dar ca au primit tot felul de astfel de reclamatii si imi recomanda sa-i dau in judecata. Atunci mi-am pierdut speranta in dorinta de a face dreptate a romanului. Eu i-as fi dat in judecata cu cea mai mare placere insa mi se parea un pic absurd avand in vedere suma. As fi dorit si am incercat (caci mai stiam cativa, plus altii care s-au plans pe forum) sa adun cat mai multi pagubiti si sa o punem de-o cooperativa. Impactul media ar fi fost si puternic si i-ar fi putut face sa cedeze chiar dinaintea procesului daca am fi fost suficienti.

    Insa stii cum e, foarte bine cand fac altii, n-am timp de prostii de astea cand vine vorba de mine.

  10. #10 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Mie imi pare rau ca nu exista firme de avocatura la noi cum sunt si prin tari mai civilizate. Pentru astfel de cazuri, in care stiu ca nu au cum sa piarda un proces, si din care sa ceara daune (avocatul sa ia 50% si clientul 50%). Din pacate, gandindu-ma la viteza de lucru a sistemului juridic din Romania si la cat de repede dispar astfel de firme... ma tem ca ajung sa ceara despagubiri din neant.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Magazine Comics By Roy in forum Carti si Comics
    Replies: 3 Last Post: 16-09-2013, 12:18
  2. Playstation Magazine By Laddu in forum Carti si Comics
    Replies: 6 Last Post: 14-07-2011, 13:22
  3. Magazine de specialitate By maniac360 in forum HiFi
    Replies: 3 Last Post: 30-06-2011, 15:17
  4. Magazine By Muthu Raoul in forum Carti si Comics
    Replies: 20 Last Post: 12-06-2011, 12:32
  5. Replies: 7 Last Post: 27-10-2008, 20:21

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts