Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 8 of 8

Thread: Parcarea regulamentara / neregulamentara !

  1. #1 SP
    Q
    Member Q's Avatar

    Parcarea regulamentara / neregulamentara !

    Nu stiu citi dintre voi cunosc care sint regulile pentru a parca autoturismul fara sa te trezesti ca nu-l mai gasesti insa vazind ca azi am primit una atit de jenanta incit mi-e greata am considerat ca ar fi un gest normal sa avertizez. Sint convins ca multi nu cunosc subiectul (la fel cum nici eu nu am stiut) si daca tot frunzaresc formul, macar sa invete una bucata lectie fara sa-i coste 600 lei (taxa de ridicare si amenda la jumatate).

    Patania este simpla, astazi am parcat pe str.Visarion nr.9 ... aproape de Piata Romana cum vii de la Piata Victoriei, este o strada care da in Bd. Lascar Catargiu, pe partea stinga a strazii (cum intri din Bd.Lascar Catargiu) este o parcare care este tot timpul plina iar pe dreapta un trotuar de aprox. 2.5 - 3m. Nu era prima data cind dadeam roata de 2 - 3 ori ca sa reusesc sa gasesc un loc de parcare si cum nu am reusist sa gasesc pe strazile laturalnice pe care parcam de obicei, am parcat pe Visarion pe acest trotuar, am parcat fix cu rotile din dreapta pe bordura ca sa las cit mai mult spatiu de trecere pentru pietoni ... asta din bun simt nu de alta, desi pe trotuarul ala, sincer nu am vazut pe nimeni, niciodata si sint citiva ani de cind frecventez zona. Bun, seara dau sa iau masina, ia masine de unde nu-i ! ... zic asta a fost, cum am fost deja patit cu masina ridicata tot asa ca "vor muschii lor" de data asta eram convins ca nu ar fi fost nici un motiv sa nu o mai gasesc, altul decit furata ... dau repede o fuga la sectia 1, care este foarte aproape ... povestesc, nenea politai sare pe telefon si afla ca de fapt a fost ridicata ! ... pe o parte eram fericit pentru ca, eram 99% ca de data asta a fost furata desi parea straniu dar traim in romanica si nu ma mai mira nimic. Zic bun si ?!? motivul ? ... incep sa dea cu parerea si asa aflu ca probabil "pentru ca nu am lasat spatiu de 1m" ... eu ma gindeam "bai sa fiu sincer nu m-am uitat bine dar pina la masina din fata era mai bine de un metru", de fapt era vorba despre "1m spatiu pentru pietoni" am concluzionat dupa ce s-a incins discutia intre cele citeva capete luminate care erau de serviciu in momentul respectiv.

    Asa ca ... aviz amatorilor, e stupida dar exista. Pina acum am imprastiat-o catre toate cunostintele, familie, etc ... 99.99% nu aveau nici habar ca exista o astfel de prevedere. Regulametul complet pentru cine are timp de o lectura selecta - HOTARARE pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Si fix pe obiect - parcarea - aveti un c/p mai jos.


    § 8. Oprirea, staţionarea şi parcarea

    Art. 141. – (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice care se îndepărtează de acestea sunt obligaţi să acţioneze frâna de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze o treaptă de viteză inferioară, sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
    (2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pantă sau în rampă, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1), conducătorul trebuie să bracheze roţile directoare.
    (3) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau tuneluri, conducătorul acestuia este obligat să oprească funcţionarea motorului.
    (4) În localităţi, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor este permisă şi pe partea stângă, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie.
    (5) În afara localităţilor oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor se face în afara părţii carosabile, iar atunci când nu este posibil, cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia.
    (6) Nu este permisă staţionarea pe partea carosabilă, în timpul nopţii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tracţiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.
    (7) Nu este permisă oprirea sau staţionarea în tuneluri. În situaţii de urgenţă sau de pericol conducătorului de autovehicul îi este permisă oprirea sau staţionarea numai în locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător. În caz de imobilizare prelungită a autovehiculului în tunel, conducătorul de vehicul este obligat să oprească motorul.

    Art. 142. – Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
    a) în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă”;
    b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;
    c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
    d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
    e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi înainte de acestea;
    f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
    g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
    h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
    i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
    j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţia „Drum îngustat”, „Prioritate pentru circulaţia din sens invers” sau „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
    k) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
    l) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
    m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
    n) pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;
    o) pe pistele pentru biciclete;
    p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

    Art. 143. – Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:
    a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
    b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
    c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;
    d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
    e) în pante şi în rampe;
    f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, sau indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durată limitată” peste durata stabilită.

    Art. 144. – (1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze şi să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staţionarea vehiculelor.
    (2) Administratorul drumului public poate permite oprirea sau staţionarea, parţial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minimum 1 m lăţime înspre marginea opusă părţii carosabile, destinat circulaţiei pietonilor.

    Art. 145. – Se interzice conducătorului de autovehicul şi pasagerilor ca în timpul opririi sau staţionării să deschidă sau să lase deschise uşile acestuia ori să coboare fără să se asigure că nu creează un pericol pentru circulaţie.

    Art. 146. – Circulaţia vehiculelor şi a pietonilor în spaţiile special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător se desfăşoară conform normelor rutiere, pe întreaga perioadă cât parcările sunt deschise circulaţiei publice.

  2. #2 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    Ma bag si eu in seama, dar in calitate de pieton. Fara suparare va zic ca am o ura deosebita pe astia care-si trantesc masinile pe trotuar. Si mai enervant e cum vin, multe trotuare sunt "ingradite" de stalpisori si poti intra doar prin anumite parti, asa ca bizonul intra pe trotuar si merge pana la un loc de parcare ca si cum ar fi pe sosea.

    Eu va inteleg perfect ca nu-s locuri de parcare, dar nu-mi convine deloc ca tot ce stiu "edilii nostri" e sa taie din trotuare ca sa faca locuri de parcare si sa dea amenzi. E 100% vina soferilor ca tac si inghit. Taxe platiti la greu (plus ca-s si taxe in benzina cu carul), cereti si ceva in schimb.

    Si cand parcati pe trotuar nu va ganditi ca daca lasati 10 cm e "ok". Poate veni cineva cu un carucior cu copil mic. Sau o persoana mai dolofana care mai are si niste sacose cu el. Dar in primul rand nu mai stati ca niste mumii si nu va plangeti cand sunteti amendati. Cat timp n-am vazut nici macar un protest al soferilor care sa ceara locuri de parcare eu zic ca va meritati 100% soarta.

    Stiu ca multi se vor supara ca zic chestiile astea, dar e parerea mea. In Romania toti se plang, dar aproape nimeni nu face nimic sa remedieze treburile.

  3. #3 SP
    Senior Member CSergiu's Avatar
    Stiam de regula asta din legislatie dar nu i-am dat mare importanta pana acum. Mersi!

  4. #4 SP
    Senior Member darkpaul13's Avatar
    on-topic:

    aici in mare parte e vina ta Q.e logica treaba cu 1m ptr pietoni..doar nu-i intereseaza pe ei cat spatiu lasi fata de masina din spate/fata. dar pe de alta parte am inteles ca baietii ridicatori de masini opereaza ilegal in Bucuresti.

    in alta ordine de idei am trait o intamplare asemanatoare: stateam intr-o statie de autobuz prin drumul taberei si vine unu cu masina si-mi face semn sa ma dau(eu credeam ca vroia sa intre pe trotuar si sa se duca spre "locul lui parcare")...dar nup..a parcat pe trotuar fix in statia de autobuz...am ramas perplex pe de o parte si amuzat pe alta

    off-topic: mai RaverX esti cam suparat pe tine in ultima vreme..problema nu sunt ceilalti ,problema e eul (al fiecaruia)

  5. #5 SP
    is the man! trickz's Avatar
    Nu mai opereaza ilegal baietii respectivi... Din pacate (sau fericire) singurul motiv pentru care mai ridica masinile in Bucuresti, este acesta cu metrul. Este si cel mai la indemana...

    O persoana cunoscuta a avut masina ridicata pentru ca a lasat spatiu 95 cm pana la perete. Vine nenea politist cu metrul, masoara de la roata pana la perete (sau terminarea trotuarului), fac poze si o ridica.

  6. #6 SP
    Senior Member calin_kalf's Avatar
    Dar daca tu stai pe trotuar (unde mai sunt parcate alte masini si e mai mult de 1m pt pietoni) si asta vrea sa intre in tine si se mai si da jos din masina si urla la tine si te ameninta? Asta ce e? Asta mi s-a intamplat anul trecut. Si aveam 15 ani ffs.

  7. #7 SP
    Q
    Member Q's Avatar
    Darkpaul13 aici 100% este vina mea insa conteaza si cum vine vina aia, daca ti se ia capul din prima, etc etc ... sint situatii si situatii, legea ar trebui gindita cu capul de sus:
    - ar trebui sa existe o informare serioasa - nu cum este acum: ia ba de cauta prin legislatie daca tot freci menta, vezi ce s-a mai schimbat ! nu-s avocat/jurist/trintor/etc ca sa stau toata ziua cu nasul in hirtoage, nu-mi ajunge timpul ca sa invat ce am de invatat in domeniul meu daramite sa ma intreb ce au visat eminentele lor, legislatorii.
    - ar trebui sa existe avertismentul in prim plan, la prima abatere - avertisment, la a doua - amenda, nu toti soferii sint rau intentionati


    RaverX de aia spun ca-s cazuri si cazuri, eu ca principiu de baza am sa nu deranjez si nu frica de lege, cum aici era un trotuar cu circulatie de sub 0.1% iar locuri de parcare ZERO, am facut roata de 2 ori si nu am gasit nimic, am considerat ca nu supar pe nimeni daca trintesc bizonul acolo, da uite ca am suparat, iar cei care se supara au un principiu "nu conteaza de ce ?! nu conteaza imprejurarile ! conteaza doar sa mai facem rau unuia daca tot se poate !"
    Cit despre protest, eu am protestat de fiecare data insa cu cine sa te bati de unul singur ? cu sistemul ? yah right ! in practica ei au dreptate si pace, poti sta si-n cap si-n miini.

    Dar in orice caz, thread-ul este in principal pentru a lua nota si nu pentru a plinge pe umarul cuiva, nu ajuta la nimic.

  8. #8 SP
    \ tudyniuz's Avatar
    Daca s-ar apuca firmele astea cu tractari sa ridice toate masinile parcate aiurea, am iesi din criza. Sau macar daca ar pune blocaj la roata. In Bucuresti de multe ori nu ai loc pe trotuar. Pur si simplu ajungi sa mergi pe strada, unde mai esti si claxonat.

    Stiu ca nu avem parcari, dar si cand avem, tot cautam sa parcam aiurea ca sa facem o economie. Imi aduc aminte acum vreun an mergeam la mall-ul din Vitan si pe Dudesti erau masinile parcate pe trotuar in toata zona dinainte de intrarea in parcarea mall-ului si abia se circula, pe trotuar nu cred ca te puteai plimba. Si cand am ajuns, surpriza! Mai mult gol. Pentru ca noi nu suntem prosti sa platim. Astia suntem.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts