Probabil ca ati observat recenta mea activitate pe aria News, iar la indicatiile lui MonkY, am aterizat si pe aria Reviews. Dupa cum stiti compania Ubisoft a lansat un nou joc din seria Splinter Cell, o serie care pe mine personal m-a impresionat in mod placut si nu doar odata. Pe 13 Aprilie 2010, Sam a "reinviat" in inimile fanilor si le-a oferit inca o data oportunitatea de a se strecura, ascunde si infiltra alaturi de el. Planul meu de astazi, daca se poate numi asa, nu este sa va plictisesc, ci sa va conving/sa va arat ce are de oferit acest joc.
Pentru inceput voi discuta despre campania single player, care desi este una foarte buna este si extrem de scurta. Chiar din primul moment al jocului vom fi pusi in pielea lui Sam Fisher, care spre deosebire de celelalte jocuri acum are un scop "maret" si anume acela de a isi salva fata, numita Sarah Fisher, pe care o credea moarta. In fiecare moment din campania single player vom fi pusi la incercare si vom fi nevoiti sa ne folosim de toata indemanarea lui Sam, cat si de toate gadgeturile pe care le poseda pentru a fi cu un pas mai aproape de a o revedea pe Sarah. Detaliile story-ul vi le las in seama voastra pentru a le descoperi pe parcursul aventurii.
Pe langa story-ul principal, jocul vine si cu un nou mod, numit Deniable Ops. Pentru ca numele este foarte vag si nu prezinta foarte multe informatii voi incerca eu sa va prezint ideea de baza. In acest mod vom putea alege dintre doi agenti secreti si anume Archer si Kestrel. Pe langa posibilitatea de a ne alege personajul vom putea alege si dintre doua tipuri de joc, Hunter Mode si Last Stand. In Hunter Mode ni se va da un numar de persoane pe care vom fi nevoiti sa le asasinam fara a fi descoperiti, bineinteles, iar daca suntem descoperiti numarul de inamici va creste destul de mult. Last Stand este un mod care prezinta apararea unui aparat numit EMP, care emite puls electromagnetic. Oamenii care vor sa distruga EMP-ul vor veni in 20 de "valuri", la fiecare val marindu-se dificultatea atat cat si numarul de oameni. Bineintes, modurile expuse mai sus se pot juca in multiplayer prin intermediul Xbox Live/internetului sau prin utilizarea optiunii split-screen.
Avand in vedere ca am uitat sa va spun mai sus, va voi preciza acum faptul ca jocul vine cu un nou feature, si anume posibilitatea de a marca mai multe persoane si a le elimina. Acest lucru este posibil doar dupa ce vom elimina un inamic printr-un atac melee. Noua abilitate a lui Sam Fisher poarta numele de Mark& Kill, de atlfel un nume foarte sugestiv.
Gameplay: Avand in vedere ca v-am facut o idee despre povestea jocului, atat cat si despre modurile acestuia, voi discuta acum despre gameplay. Jocul impresioneaza in mod placut la acest capitol, developer-ul ne-a pus la dispozitie un numar mare de atacuri mortale, arme si gadget-uri. Pe langa varietatea de arme cu care vom putea aduce la tacere orice inamic de la distanta in liniste, avem posibilitatea si de a-l dobori cu ajutorul pumnilor sau de a-l folosi ca si scut uman cand suntem la ananghie. Pentru a putea parcurge misiunile fara a intampina prea multa rezistenta, Ubisoft a facut posibila urcarea pe obiecte, cum ar fi: masini, cutii, tevi si aproape orice obiect din jur care ne poate ajuta pentru a face un salt asupra inamicului. Singurul lucru care m-a deranjat, este modul in care Sam alearga, acesta fiind mai mult un mers al unui om care se straduieste sa isi mentina echilibrul.
Grafica: Un lucru este cert, Splinter Cell aduce o grafica exceptionala, de la umbre pana la ultimul detaliu al cutiilor/masinilor etc. Vom observa chiar de la inceput calitatea umbrelor, atat cat si posibilitatea de a crea altele pentru a ne putea strecura, prin impuscarea felinarelor/becurilor ce se afla in drumul nostru. Texturile personajelor sunt foarte detaliate, dand impresia de realitate si procopsindu-l pe Sam cu o barba, mai mult sau mai putin reala. Pe langa faptul ca texturile personajelor/cladirilor etc. sunt foarte bine realizate, jocul vine si cu o mare varietate de texturi, nelasandu-ne sa avem impresia de repetivitate a personajelor sau a locurilor.
Sunetul: Compozitorii Kaveh Cohen si Michael Nielsen au colaborat cu casa de discuri Groove Addicts pentru a face muzica pentru Splinter Cell: Conviction, acest joc fiind primul in care acestia au colaborat in materie de sunet. Voice acting-ul este in mare parte ok, uneori starnind rasul prin afirmatiile celor doi agenti, Kestrel si Archer.
Concluzie: A venit si momentul in care trebuie sa trag o concluzie. Fiind un fan impatimit al seriei, nu va pot spune decat aceste lucruri: jocul m-a impresionat profund, nu doar prin poveste, ci si prin multitudinea de gadget-uri, arme si posibilitati. Nu va pot spune ca jocurile precedente au fost proaste, doar ca acest joc mi se pare cel mai bun din serie. Va recomand cu cea mai mare placere sa il incercati, asta daca nu cumva l-ati incercat deja.
Story: 10
Gameplay: 9
Sunet: 8
Grafica: 10
Multiplayer: 9
Nota Finala: 9.2
Bookmarks