Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 11 of 11

Thread: Heavy Rain Review

  1. #1 SP
    Admin MonkY's Avatar

    Heavy Rain Review

    Heavy Rain. Un titlu exclusiv PlayStation 3 de mare calibru, pentru care cu greu se poate gasi o introducere pe masura. As incepe insa prin a felicita publisherul Sony Computer Entertainment pentru ca nu stiu cum a reusit, dar a lansat jocul pe o ploaie intr-adevar grea, cel putin in Bucuresti. Trecand peste relatiile celor de la Sony cu divinitatea, putem considera colaborarea lor cu Quantic Dream, avand in frunte pe regizorul David Cage si o baza solida precum engine-ul Havok, ca a dat intr-adevar rezultat. Vom vedea la sfarsitul acestui review daca va fi un rezultat pozitiv sau negativ.

    Dupa prezentarea la E3 2006 unei "bucati" din Heavy Rain (mai exact un tech demo numit The Casting), toata media a inceput sa vuiasca pe seama unui astfel de joc. Si nu s-a oprit nici atunci cand developmentul s-a modificat cu 180 grade, prin anuntarea ca se renunta la accelerarea Ageia si PhysX de pe PC in favoarea engine-ului Havok pe PS3. Toti erau mirati de schimbare si nu dadeau aproape nicio sansa puterii de calcul a consolei de la Sony. Dupa aproape 4 ani, iata ca avem demonstratia in varianta retail la indemana...

    Trecand peste capabilitatile engine-ului Havok, nu pot sa nu amintesc aici de cateva din realizarile pe care le veti putea admira in Heavy Rain cum ar fi "full body and facial motion capture", "real time tears and wrinkles on the face", advanced skin shaders", "depth of field", "spherical harmonics", "auto exposure", "high dynamic range rendering" si "real time post-processing". Scuze pentru listarea lor in engleza, dar credeti-ma va rog ca nu doriti sa le cititi traducerea in limba romana.

    Interesant tot din categoria realizari este si faptul ca engine-ul permite dilatarea pupilelor personajelor precum si fizica realista atat a parului cat si a ochilor, limbii, unghiilor, etc. Dap, ati citit corect... chiar si a unghiilor. Inchei descrierea tehnica spunandu-va ca mare parte din personaje sunt realizate prin motion capture (cu ajutorul sistemului Vicon MX40) si randate in timp real.

    Dupa acest mambo-jumbo tehnic, multi se vor intreba "Pana la urma ce gen de joc este Heavy Rain ?". Ei bine, nu este un first person shooter (thx to gods of programming), ci un "adventure" pe care regizorul l-a denumit "a very dark film noir thriller". Si intr-adevar, experienta se poate apropia foarte mult de vizionarea unui film, vizionare in care voi sunteti personajele principale, voi decideti care este cursul actiunii, voi decideti care va fi finalul. Va asigur ca daca veti juca in compania catorva prieteni, acestia se vor uita ca la un film politist/thriller bun (doar sa nu-i plictisiti incercand sa admirati diverse peisaje).

    Am spus diverse personaje intrucat in Heavy Rain nu veti controla doar pe Ethan Mars (personajul principal) ci si alti protagonisti, cu diverse personalitati (si forme). Nu vreau sa va stric placerea de a descoperi care sunt acestea, prin urmare nu voi da alte nume. Insa despre forme... trebuie spus ca baietii de la Quantic Dream au facut treaba buna. E o placere sa joci cu latura feminina, ca sa nu spun mai mult... Totodata va reamintesc ca e un mature game, deci copiii sub 18 ani nu au ce vedea. So, move along...

    Controlul personajelor este initial foarte simplu, prin apropierea de diverse zone de interes sau obiecte aparand automat "shortcut"-urile actiunilor pe care trebuie sa le intreprindeti. Aici treaba devine complicata... pentru ca daca o simpla folosire a telecomenzii poate fi realizata prin sa zicem, in momentele complexe ajungeti sa tineti apasat dupa care (fara a da drumul la ) dupa care si . Si ce am explicat eu aici nu e cel mai greu lucru, la un moment dat veti ajunge sa jucati Twister cu gamepadul, folosindu-va ambele maini. Pacat ca sistemul nu va face niste poze in acele momente... dar poate rugati pe cineva sa va fotografieze. E sigur un moment de neuitat in viata unui gamer.

    In afara de miscarea propriu zisa a personajelor, toate deciziile voastre vor fi luate prin "shortcuts", de multe ori un picut cam criptice, pentru ca nu este explicata foarte bine actiunea respectiva. Insa in ajutorul vostru vine 2 prin care puteti vizualiza ceea ce gandeste personajul despre situatia respectiva. Deasemenea, camera (desi nu este free movable) are un buton dedicat pentru schimbarea unghiului 1.

    Sarind peste control, ajungem la free roaming-ul caracterelor. Sa nu credeti ca veti juca GTA si ca aveti libertate de miscare nelimitata... insa in incaperile si cladirile in care va aflati va vor da suficient de mult senzatia de libertate. Locatiile sunt atat de bine gandite incat te fac sa nu vrei sa treci dincolo de linia mai mult sau mai putin marcata.

    Trecand la story... well, nu vreau sa va stric jocul. Va trebui sa-l traversati singuri, pentru ca in asta sta marea placere a unui astfel de joc. Nu pot spune decat ca veti trece printr-un film politist/thriller clasic, cu rapiri, detectivi buni si detectivi rai, martori mai mult sau mai putin folositori... Povestea desi nu te impresioneaza de la inceput, incepe incet incet sa te prinda, ajungand ca intr-un final sa iei deciziile ca si cand tu ai fi personajul respectiv. Reuseste practic sa te "lege" de Ethan atat de mult incat in anumite momente nu te vei intreba "Ce sa fac acum cu Ethan ?" ci "Ce sa fac eu acum ?". Singurul downside pentru story (pentru care i-am si scazut un extra punct) este totusi faptul ca e prea comun cu ceea ce vedem in seriale precum Criminal Minds. Acest lucru insa se datoreaza si regizorului care a declarat de la bun inceput ca nu doreste nimic supranatural in joc (desi s-ar putea sa aveti o surpiza in stil Minority Report).

    Actiunile de obicei sunt foarte rapide, evoluand de cele mai multe ori atat de rapid, incat eu, care mai trag niste tutun la cate un joc, am ajuns sa limitez foarte mult la Heavy Rain. Pur si simplu in orice moment se poate intampla ceva neasteptat... iar in mijlocul unei lupte o "pauza de tigara" poate fi catastrofala. Referitor la catastrofa, sistemul de salvari al jocului il consider ca facand parte din aceeasi categorie. De exp. daca veti alege gresit o miscare si caracterul vostru moare... actiunea va continua fara el, de multe ori lasand impresia ca "asa trebuia sa se intample". Din pacate, nu exista o optiune de genul "restart from last checkpoint" si nu aveti o functie de "save" implementata astfel incat sa puteti alege de unde doriti sa continuati. Singura modalitate in caz ca ati gresit undeva, este sa porniti jocul de la un anumit capitol, de multe ori trebuind sa rejucati 99% din bucata respectiva doar pentru a va schimba decizia luata.

    Pe langa faptul ca Heavy Rain Origami Killer (numele complet) arata bine, trebuie sa recunosc ca si muzica suna bine. Atat de bine incat si la cateva ore dupa ce am terminat jocul, inca aud in "background" soundtrackul. De fapt, daca nu ma insel, Sountrackul complet poate fi downloadat via iTunes. Sa nu va asteptati insa la nebunii heavy metal, punk sau mai stiu eu ce horror movie soundtracks. Ceea ce gasiti in Heavy Rain este suficient cat sa va ridice pulsul in momentele necesare dar si suficient de "calm" incat sa nu va deranjeze in momentele de "explorare". Vocile sunt foarte ok, toate personajele dialogand, ne-existand pasaje in care sa va chinuiti sa cititi un text.

    As putea sa vorbesc foarte mult despre Heavy Rain, insa din pacate este genul de joc unde prea mult poate strica farmecul jocului. Ganditi-va ca este acel joc pe care orice iubitor de aventura, de thriller, de actiune, poate si un pic de puzzle... pe care oricine trebuie sa-l incerce pe consola. Sa nu credeti insa ca jocul nu are micile sale probleme. De fapt, foarte interesant faptul ca din ziua lansarii un patch este deja disponibil. Din pacate, nerezolvand mai toate problemele. Din cand in cand te mai poti trezi ca muzica a tacut subit... sau ca treci printr-o multime de oameni si observi diversi care trec prin obiecte de parca n-ar fi existat... mai trece parul cate unui caracter prin piele... si cel mai rau, mai dai de cate un blackout pe la cate un nivel. Personal nu m-am trezit decat odata cu ecranul negru, fara alta posibilitate decat restart al jocului. Din fericire, autosave-ul fusese foarte recent.

    V-as vorbi cu placere despre multiplayer-ul din Heavy Rain, din pacate acesta lipseste cu desavarsire. Asa ca voi incerca sa inchei prin a va spune ca e un joc pentru care trebuie sa va rupeti 10 ore or so din viata. Veti gasi un joc ce va trezi emotii, va incanta simturile, va va tine alerti si de ce nu, va gadila orgoliul vostru de gamer... insa doar daca ati facut alegerile corecte. Daca nu, atunci puteti considera ca jocul are un replayabilty destul de ok, putand opta pentru alte alegeri... ce vor duce clar catre un alt final.

    Acestea fiind spuse, va doresc succesuri in gasirea criminalului... Se vede ca am terminat Heavy Rain. Nu mai ploua... a trecut la ninsoare. Felicitari Sony si Quantic Dream !

    Story: 8
    Gameplay: 9.5
    Sunet: 8.5
    Grafica: 9

    Nota Finala: 8.75
    Attached Images Attached Images heavy_rain_origami_killer_review_01.jpg heavy_rain_origami_killer_review_02.jpg heavy_rain_origami_killer_review_03.jpg heavy_rain_origami_killer_review_04.jpg heavy_rain_origami_killer_review_05.jpg heavy_rain_origami_killer_review_06.jpg heavy_rain_origami_killer_review_07.jpg heavy_rain_origami_killer_review_08.jpg heavy_rain_origami_killer_review_09.jpg heavy_rain_origami_killer_review_10.jpg heavy_rain_origami_killer_review_11.jpg heavy_rain_origami_killer_review_12.jpg

  2. #2 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Si pentru ca un astfel de joc imaginile fac cat o mie de cuvinte, inca un pachet de screenshots ingame.
    Attached Images Attached Images heavy_rain_origami_killer_review_13.jpg heavy_rain_origami_killer_review_14.jpg heavy_rain_origami_killer_review_15.jpg heavy_rain_origami_killer_review_16.jpg heavy_rain_origami_killer_review_17.jpg heavy_rain_origami_killer_review_18.jpg heavy_rain_origami_killer_review_19.jpg heavy_rain_origami_killer_review_20.jpg heavy_rain_origami_killer_review_21.jpg heavy_rain_origami_killer_review_22.jpg heavy_rain_origami_killer_review_23.jpg heavy_rain_origami_killer_review_24.jpg

  3. #3 SP
    Mad Collector rodarkone's Avatar
    Avand in vedere ca Adventure games este genul meu favorit de jocuri - sper ca si alte companii vor avea curajul sa reinvie acest gen de jocuri. (in afara de The Adventure Company - care continua traditia)

    Sa nu uitam ca genul Adventure a impresionat intotdeauna prin grafica, dialoguri si un story bine inchegat care sa nu plictiseasca (ca in RPG uri) sau sa lipseasca cu desavarsire (FPS uri ... etc)

    Din pacate nu am jucat Indigo Prophecy (sau Fahrenheit) - dar avand in vedere ca Heavy Rain este catalogat ca fiind continuarea (in genul final fantasy / adica pesonaje diferite dar aceelasi univers) o sa depun eforturi sa fac rost de el pentru a lega cumva cele 2 povesti. (cel putin la mod spiritual)

    Cu alte cuvinte - chiar imi place ca poti pierde pe drum un personaj principal daca nu-i acorzi destula atentie, mi se pare chiar un pas inainte pentru stilul in care si alte jocurile trebuie sa evolueze. (de ex RPG urile, sau jocurile de Strategie/tactica)

    Concluzia ... abea astept sa-l joc.

  4. #4 SP
    Member gabytzu16's Avatar
    Am si eu o intrebare in legatura cu...numele complet al jocului....tu ai spus in review ca se numeste Heavy Rain The Origami Killer.....asa stiam si eu...doar ca atunci cand am cumparat jocul....nu apre nici pe carcasa....nici pe carticica nici macar in joc...titlul de Origami Killer....doar simplu...Heavy Rain....s-au hotarat pe parcurs sa schimbe numele jocului?......sunt putin nedumerit

  5. #5 SP
    Member weriwulf's Avatar
    Bravo MonkY, good review! m-ai facut sa cumpar joculdar pana o sa il tin in mana, o sa mai rejoc demo-ul de cateva ori.

    Ai dreptate in legatura cu soundtrack-ul (desi de obicei ascult heavy metal/hard rock) trebuie sa recunosc ca e superb

  6. #6 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by rodarkone View Post
    Cu alte cuvinte - chiar imi place ca poti pierde pe drum un personaj principal daca nu-i acorzi destula atentie, mi se pare chiar un pas inainte pentru stilul in care si alte jocurile trebuie sa evolueze. (de ex RPG urile, sau jocurile de Strategie/tactica)
    darkie: din pacate e un picut mai grav de atat, pentru ca nu e vorba de neatentie. Poti sa iei o decizie, si de-abia la sfarsitul jocului sa-ti dai seama de greseala comisa. De fapt, chiar ma intreb daca exista cumva posibilitatea sa nu afli deloc care este criminalul. Cat de evil ar fi asta ?

    In mod normal as spune ca nu-i bai, il rejoci (si-asa nu este foarte lung). Din pacate Heavy Rain nu are nici macar o secunda de Skip. Nu poti da skip la absolut nimic. Eu am rejucat cateva capitole si mi s-a parut destul de painfull sa nu pot sari deloc anumite dialoguri sau actiuni.
    Quote Originally Posted by gabytzu16 View Post
    Am si eu o intrebare in legatura cu...numele complet al jocului....tu ai spus in review ca se numeste Heavy Rain The Origami Killer.....asa stiam si eu...doar ca atunci cand am cumparat jocul....nu apre nici pe carcasa....nici pe carticica nici macar in joc...titlul de Origami Killer....doar simplu...Heavy Rain....s-au hotarat pe parcurs sa schimbe numele jocului?......sunt putin nedumerit
    Posterul initial si cateva artwork-uri asa prezentau jocul, ca numindu-se Heavy Rain cu subtitlul Origami Killer. Pe diskurile finale insa nu mai exista nicaieri subtitlul de Origami Killer (de aceea am si luat decizia de a numi Review Heavy Rain, fara subtitlu). Atasez unul din postere.
    Attached Images Attached Images heavy_rain.png

  7. #7 SP
    Senior Member AndRewqp's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    In mod normal as spune ca nu-i bai, il rejoci (si-asa nu este foarte lung). Din pacate Heavy Rain nu are nici macar o secunda de Skip. Nu poti da skip la absolut nimic. Eu am rejucat cateva capitole si mi s-a parut destul de painfull sa nu pot sari deloc anumite dialoguri sau actiuni.
    No skip? un mare minus din partea mea

  8. #8 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Acest joc trebuie tratat ca atare, si anume: nu trebuie luat ca un joc in cel mai pur sens al cuvantului. Asa cum le place producatorilor sa-i spuna, acesta este de fapt o "drama interactiva". Genul acela de joc unde urmaresti de fapt un film, o poveste, in care tu ai impact asupra firului narativ.

    Din punctul asta de vedere, Heavy Rain straluceste, este o experienta dramatica foarte bine pusa in scena de catre niste actori virtuali care stiu sa joace si sa provoace sentimente. Este genul de adventure care ti se prezinta ca o carte pe care, o data ce te apuci sa o citesti, nu o mai poti lasa din mana.

    Daca este privit din perspectiva unui joc pur, s-ar putea sa dezamageasca pe multi. Controlul nu este cel mai stralucit, pe alocuri grafica o ia un pic pe aratura, cu toate ca in anumite momente da dovada de un fotorealism iesit din comun. Heavy Rain trebuie privit ca o experienta adventure per total, nu ca un joc. Daca il luati ca ceea ce este el de fapt, veti avea parte de ceva unic, in stil Fahrenheit. Savurati ceea ce va seaza in fata acest joc, ignorand minusurile si sunt convins ca va veti bucura de experienta pe care v-o ofera.

    Pentru mine, Heavy Rain a fost o gura de oxigen, o experienta destul de rara in zilele noastre, care mi-a adus aminte un pic de vremurile anilor 90, cand "questurile" domneau. Asadar, jucati-va si traiti experienta, nu poligoanele, sau schema de control, pentru ca Heavy Rain nu este un joc.

  9. #9 SP
    Senior Member Uziwood's Avatar
    Un editorial interesant, care ne arata putin si partea mai proasta a acestei interactivitati cu povestea care se desfasoara in fata noastra: Destructoid - Why Heavy Rain proves Ebert right

  10. #10 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    dupa cum ai zis si tu referitor la muzica, la fel a fost, din pctu meu de vedere, la Fahrenheit. dupa ce am terminat jocul, nu m-am lasat pana nu am facut rost de coloana sonora. chiar si dupa atatia ani, inca mai am 2 melodii pe iPhone

  11. #11 SP
    Junior Member michelangelo's Avatar

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Heavy Rain Videos By AndRewqp in forum Videos
    Replies: 17 Last Post: 17-06-2010, 18:13
  2. User Review: Heavy Rain By drik in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 10 Last Post: 16-03-2010, 18:47
  3. Replies: 1 Last Post: 21-12-2009, 02:45

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts