Anul trecut la CES Microsoft a prezentat un concept inovativ: IllumiRoom, iar publicul a reactionat pozitiv la acea prezentare, existand zvonuri ca aceasta tehnologie va fi implementata in noua consola Microsoft. Un proiector situat in dreptul TV-ului proiecta imagini din joc/film in camera transformand intreaga camera intr-un ecran imens si creand sentimentul de imersiune. Dupa care nu s-a mai auzit nimic o perioada buna pana cand cineva de la Microsoft a anuntat ca nu vom vedea IllumiRoom prea curand din cauza costurilor de productie/achizitie.
Inainte de a crede ca acest experiment a fost doar o prezentare spectaculoasa sortita esecului, Microsoft vine si ne anunta ca nu au abandonat IllumiRoom ci au trecut la nivelul 2.0 numit de aceasta data IllumiRoom 2.0 "RoomAlive". Si de aceasta data primim informatia ca este tot un proiect demo bazat pe primul IllumiRoom, ca extinde imaginea proiectata la nivelul intregii camere marind nivelul de imersiune din jocurile de Xbox dedicate si nu va vedea lumina zilei in living-room-urile noastre, dar macar suntem siguri ca aceasta tehnologie va evolua pana la un nivel in care va fi accesibila tuturor asemenea Kinctului.
Si nu aducem in discutie Kinectul degeaba, deoarece Microsoft vine cu completari. Datorita celor 6 senzori din Kinect, "RoomAlive" va putea scana camera si isi va putea proiecta imaginile in fuctie de configuratia camerei, si in functie de micarea capului, senzorii scanand constant jucatorul si adaptandu-si proiectarea imaginilor constant, jucatorul putand interactiona cu anumite obiecte din joc proiectate pe pereti si incercand sa ajunga la o realitate virtuala sau cum o numesc ei "augmented-reality" .
"There’s still lots to explore with RoomAlive as a gaming platform," a explicat o persona din cadrul Microsoft Research. "We envision a future where games can use physical objects as part of the game."
Mai jos puteti urmarii videoclipul de prezentare.
Bookmarks