Mai exact... DOOM. Pentru cei care nu stiu, ieri a avut loc conferinta Quakecon, unde era de asteptat ca cei de la id Software sa prezinte (in sfarsit!) gameplay-ul noului DooM. Zis si facut, dar nu chiar asa cum ne asteptam. Streaming-urile au fost oprite, astfel ca singurii care au vazut imagini din joc, au fost doar cei prezenti de fata. Trecand peste fanboy rage-ul declansat de aceasta decizie, nu ai cum sa cenzurezi si informatia, asa ca avem primele detalii, lasand restul in voia imaginatiei fiecaruia dintre noi.
Au trecut 10 ani de la ultimul joc din franciza, si 21 de ani de la primul joc, asa ca nimeni nu prea stie la ce ar trebui sa ne asteptam. Cei de la id au fost foarte secretosi in aceasta privinta, si cu exceptia unui teaser trailer (postat mai jos), nu am avut acces la absolut nicio informatie despre gameplay, grafica, story s.a.m.d. . Lansat nu cu mult timp in urma, Wolfenstein: The New Order a dezamagit anumiti gameri prin natura sa de schooter old-school. Daca nu va regasiti in aceasta categorie, bucurati-va - noul DooM va fi un shooter old-school. Da, asemenea shooter-ului din copilarie in care va placea sa trageti cu "vaca" (acea arma over-powered, pe numele ei real BFG9000). Probabil cel mai important amanunt, este ca jocul va fi un reboot al jocului original, nu o continuare a francizei.
Sa incepem cu inceputul; nu va exista health-regen (sorry CoD fanboys). Asta inseamna ca singura metdoa de a-ti umple health-bar-ul, e sa gasesti health-kit-uri pe jos, cand omori diferiti monstrii, sau intr-un fel de spatiu de depozitare. Probabil ca nu vor fi foarte greu de gasit, si ca abundenta lor va fi direct proportionala cu dificultatea aleasa. De asemenea, sa speram ca nu vor face aceeasi greseala ca si cei de la Wolfenstein, si nu va fi nevoie sa apesi un buton de fiecare data cand gasesti "resurse". Stiu ca asta ar diminua senzatia de "old-school", dar e stupid sa nu le poti colecta trecand pur si simplu prin ele.
Un alt amanunt important este ca poti cara absolut toate armele. In ziua de astazi se insista mai mult pe realism, si pe imposibilitatea de a avea mai mult de doua (maxim trei-patru) arme la tine, in acelasi timp. Daca va era doar sa aveti o duzina de arme la dispozitie, noul DooM va indeplineste dorinta. Sistemul de schimbare al armelor este si el schimbat, si cel putin dubios. Atunci cand vrei sa schimbi arma, vei intra intr-un meniu radial (nimic neobisnuit pana aici), care va incetini timpul. Acest mic amanunt, il vad ca pe o lama cu doua taisuri. Fara indoiala, asta iti va face treaba mult mai usoara, si vei putea schimba arma in momente cheie, fara a fi nevoie sa te ascunzi sau sa incasezi cateva lovituri de la inamic. In acelasi timp, asta ar putea strica senzatia de survival horror, si te poate scoate din acea transa care te face sa uiti de realitatea din jurul tau. Un exemplu bun ar fi "The Last of Us", unde nu puteai sa pui pauza ca sa craft-uiesti, ci trebuia sa faci totul in timp real, avand grija in acelasi timp si la ce se intampla in joc. Din acest motiv, cred ca gamerii vor fi oarecum impartiti, jocul apeland mai mult la cei care prefera actiunea frenetica, in incaperi mici dar pline de inamici.
Ca tot vorbim de actiune, se pare ca va fi un festival run and gun, presarat de double jumps si jet-packs. Atentia publicului a fost cel mai mult captata de o executie finala, miscare pe care o poti realiza doar pe ultimul inamic (dintr-o anumita zona, probabil). In momentul in care ajungi la acest inamic, si e pe cale sa moara, devine conturat si esti atentionat ca poti aplica "lovitura finala".
Cam acestea ar fi toate detaliile importante legate de noul DOOM. Ar mai fi de mentionat ca in total au fost doua gameplay-uri prezentate, ambele rulate de pe un PC. Jocul a fost dezvoltat pe id Tech 6, si va fi lansat pe PC, PS4 si XB One.
Bookmarks