Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 20 of 63

Thread: Google Stadia

  1. #1 SP
    Admin MonkY's Avatar

    Google Stadia

    Well, it was bound to happen! In cadrul GDC 2019, aflam ca Google isi trage propriul serviciu de game streaming (gen PlayStation Now), denumit... Stadia! Avem si trailer, avem si imagini cu controllerul, si stim ca Google va face streaming in 4K cu HDR la 60 fps (cel putin asa a declarat Majd Bakar) iar in viitor Stadia va putea suporta rezolutii de 8K la 120 fps. Nu cunoastem pretul sau detalii mai tehnice, dar stim ca "it will launch in 2019 in the US, Canada, UK and most of Europe." Sunt curios ce credeti despre acest Google Stadia. Oare vor reusi unde altora le-a dat fail?

    Eu unul ma gandesc ca oamenii aveau de mult timp pregatit acest tip de serviciu, dar au cam asteptat sa iasa ceva gen 5G pe piata.

    Mai multe detalii aici:
    Attached Images Attached Images google_stadia_controller.jpg

  2. #2 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Update pentru ceva extra tech stuff:
    STADIA HAS MORE TERAFLOPS OF POWER THAN AN XBOX ONE X
    Google is partnering with AMD to build a custom GPU for its datacenters. It’s a chip that Google claims will deliver 10.7 teraflops of power, which is more than the 4.2 teraflops of the PS4 Pro and the 6 teraflops of power on the Xbox One X. Each Stadia instance will also be powered by a custom 2.7GHz x86 processor with 16GB of RAM.

    One of the first games to launch on Google’s Stadia service will be Doom Eternal, which will support 4K resolution, HDR, and 60 fps game play. Doom Eternal doesn’t have a firm launch date just yet, but it will also be available on PC, Nintendo Switch, PS4, and Xbox One. Stadia will also embrace full cross-platform play, so developers can enable cross-platform multiplayer and game saves and progression.
    Deci, daca am inteles corect, fiecare player va avea acces la un GPU care ofera 10.7 TFlops? Mi se pare un pic exagerat... sa inteleg ca daca eu ma joc "Minesweeper", tin blocat tot acel GPU + CPU + 16GB RAM?

    Anyway... ramane de vazut cu latenta, unde PlayStation Now a demonstrat ca nu sta prea bine. Poate Google se va descurca mai OK.

  3. #3 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar
    Daca nu au exclusivele Sony (sau exclusivele proprii, de ce nu) pot sa faca stream in 24k si 360fps, eu spun pas. Ma rog, oricum spun pas deoarece mi se pare mai practic sa te poti juca offline, nu prea gasesc avantaje in streaming...

  4. #4 SP
    Vast Khufu's Avatar
    Fie ca ne place sau nu, asta este viitorul. Nu ca mi-ar surade intr-un mare fel, ca si eu sunt d-ala nebun cu chestiile fizice in raft (asta se trage de la perioada pe care am prins-o noi toti, generatia asta intre generatii, care stie cum a stat treaba cu magnetofoul, casete, walkman, pickup, 486-uri si apoi a dat cu nasul in iPod, Mp3, Youtube si alte minunatii)

    Chiar sunt curios daca in practica va fi macar apropiat de prezentare, mai ales pentru noi, ca nu suntem vreo tara foarte sus pe lista de prioritati cand vine vorba de companiile gigant si serverele lor. Google are, cu siguranta, forta necesara sa nu si-o ia in freza cum si-au luat-o multi cand vine vorba de streaming. Eu cred ca vor fi peste ce este acum pe piata sau ce a mai fost in trecut. Ramane de vazut realitatea din teren, pe ce baza va functiona, abonament, ce librarie de jocuri, etc. Sunt convins ca se vor face niste parteneriate solide si vor aduce francize cunoscute. Poate nu exclusivitati din prima, dar nu se stie. Pentru suma corecta, multe se pot intampla.

    Plus ca aceasta simplitate pe care o promoveaza nu are cum sa nu prinda. Este pur si simplu o evolutie fantastica (cel putin in teorie, pana ajungem sa testam). Call me intrigued.

  5. #5 SP
    Junior Member MareleVlad's Avatar
    Lumea nu stie cum sa mai taie 5ms din input lag cu display-uri de gaming, ca sa vina astia cu video streaming cu input lag garantat de 200ms, ca altfel nu se poate. Am lag inclusiv pe Xbox App si sunt cu laptop-ul si Xbox-ul One conectate prin fir la acelasi router gigabit. Daca eu nu ma pot juca pe laptop jocuri de One din cauza input lag-ului cand conexiunea este pe lan, cu 1ms ping, atunci ce pretentii sa ai la game video streaming over internet.

    Ia luati si dezactivati Game Mode la LCD-uri si vedeti daca va puteti juca. Inmultiti apoi cu 2 input lag-ul pe care il aveti.

    E oribil. Nici Solitaire nu poti juca cu asa intarziere...

  6. #6 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Cred ca mai toate companiile mari s-au prins deja ca streamingul produce bani multi. De la Twitch pana la Netflix, Apple Music, etc... Pana nu demult, nici eu nu concepeam ca muzica mea sa nu fie in format fizic, sau macar sa imi cumpar propriile albume. Dar am renuntat nu doar pentru ca ma dadeau afara din casa, ci pur si simplu datorita pretului. Ce rost avea sa mai dau 15-20$ pe un album, cand cu 10$ am acces la milioane de albume? Am fost reticent, pana am facut pasul. Cum zice Khufu... e posibil ca si Google sa ma convinga, dar doar daca totul merge ceas.

    Comparativ totusi... muzica o pot descarca offline de pe serviciul de streaming, jocul nu. Prin urmare, depinzi 100% de conexiunea la net. Ceea ce nu prea imi convine.

    ---------- Post added 19-03-2019 at 23:17 ----------

    Se pare ca isi deschid si studio de gaming cu ocazia asta:
    Google isn’t just launching a new gaming platform with its just-announced streaming service Stadia: it’s also becoming a game developer. At its GDC 2019 keynote, Google announced Stadia Games and Entertainment, a new first-party games studio that will be creating exclusive games for the new platform. There are few details on the studio itself, such as its size, location, or what titles it’s working on. But it’s being led by Jade Raymond, a longtime producer and executive at both EA and Ubisoft. While it may be disappointing that we don’t know much about the studio, its sheer existence signals that Google is taking this new venture seriously.

  7. #7 SP
    Member westy9009's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Update pentru ceva extra tech stuff:

    Deci, daca am inteles corect, fiecare player va avea acces la un GPU care ofera 10.7 TFlops? Mi se pare un pic exagerat... sa inteleg ca daca eu ma joc "Minesweeper", tin blocat tot acel GPU + CPU + 16GB RAM?

    Anyway... ramane de vazut cu latenta, unde PlayStation Now a demonstrat ca nu sta prea bine. Poate Google se va descurca mai OK.
    Probabil ca in spate au ceva infrastructura Virtualizata sau ceva asemanator ( lucrez in domeniu ) unde in astfel de ferme exista o tehnica numita "Distributed Resource Scheduler" unde in timp real daca ceri iti poate da pana la acei 10 Teraflops sau daca nu ceri o bucata ii muta in alta operatiune ( alt gamer ) tu jucandu'te Minesweeper ... . Incredibil si curios este cum pot realiza garantarea acestor resurse in zona de Stress Test (spre EX : cand toti jucatorii chiar joaca ceva care consuma maxim de resurse per sesiune )

  8. #8 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Nu sunt strain de virtualizare (la urma urmei pana si acest server e pe o masina virtuala), insa ei nu au spus nimic legat de asa ceva. Ei au afirmat (sau in fine, din ce am vazut eu in cadrul conferintei, o singura persoana) ca la contul tau de Stadia primesti specificatiile respective. E ca si cand ai avea propria ta consola dupa ce te-ai logat. Citez: "Each Stadia instance will also be powered by a custom 2.7GHz x86 processor with 16GB of RAM." - repet, mi se pare exagerat. Sa nu-mi spuna ei ca la un milion de useri, vor avea un milion de astfel de "blade-uri". Anyway, e de urmarit...

    ---------- Post added 20-03-2019 at 04:21 ----------

    Update video (btw, numele nu mi se pare atat de inspirat):


  9. #9 SP
    Member Wagram's Avatar
    Acum câteva luni mi-am înlocuit media playerul cu un Nvidia Shield TV. După ce l-am butonat şi forjat pe partea de aplicaţii/net/multimedia, mi-am zis să încerc şi gimmickul Geforce Now, pe care nici nu îl luasem în calcul când am cumpărat jucăria, fiindcă nu mă interesa defel, mai ales după experienţa cu Playstation Now de acum ceva vreme.

    Am încercat toate jocurile oferite gratis de Nvidia. (Tomb Raider, Sonic All Stars, Spec Ops: The Line, Bioshock, Borderlands etc). Am incercat demouri şi jocuri gratis de pe Steam şi jocuri pe care le aveam pe contul Blizzard (Diablo 3, Starcraft 2 şi WoW). Toate au mers impecabil, la setări ultra, cu mult peste ce poate PC-ul meu. De fapt, asta m-a convins să redeschid abonamentul la WoW după zece ani şi să joc prin Shield, pe TV. Nu am niciodată senzaţia sâcâitoare de delay pe care am avut-o cu PS Now.

    Pe mine Nvidia m-a convins că se poate.

  10. #10 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Buuun. N-am avut timp aseara sa urmaresc, sa procesez sau sa scriu ceva despre asta, dar here goes.

    Toata chestia asta o sa aibe implicatii foarte mari pentru toata industria. Unele lucruri sunt de necrezut si greu de imaginat pana le vezi facute in realitate.
    Chiar vazusem zilele trecute un articol despre unu din zvonuri legate de acest proiect, cum ca ar putea sa ofere un sistem cu care sa cauti realtime pe internet tips despre locul in joc unde te aflii, dar atat autorul in articol cat si toti din comments ziceau ca asa ceva nu are cum sa fie posibil, iar aseara la conferinta tocmai au anuntat asta.

    Si treaba cu orice link = buy the game, any platform devine the store, asta e o schimbare fundamentala a oricarui concept despre game stores si pune la incercare multe chestii in baza carora functiona industria de gaming pana acum si va fi foarte interesant sa vedem ce se va intampla si cum vor reactiona toti la asta.

    Multe din chestiile anuntate au foarte mari implicatii si dpdv etic. Gen vezi un tweet, un mesaj pe discord/reddit whatever, apesi acolo si esti deja ingame, indiferent pe ce device esti.

    In cadrul platformei se pot construi...orice actually. Daca nu ar fi un sistem concurent cu xcloud, xbox live ar putea exista 100% in cadrul platformei asteia. Adica tot Xbox Live, cu tot cu jocuri.

    Ramane de vazut ce fel de adoptie va avea in randul marilor companii de jocuri, pentru ca se schimba fundamental multe dintre concepte.

    Sa fim seriosi, 4k cu 60fps si HDR pare de necrezut dpdv livestreaming (+ 8k mai tarziu) sau 120fps, dar se pare ca deja se poate (deci cu 5G sau 6G sau ce se mai intampla in urmatorii ani, deja o sa devina normalitate).

    Faza cu 10.7 teraflops e doar un singur rack, o instanta. Conceptul cu care vine platforma e ca No More Hardware Specs. Specs-urile se muta in datacenter, deci depinde de developer cat de multe din astea aloca pt fiecare player.

    Dpdv etic ramane intrebarea - nemaifiind constrans de limitari de hardware specs, tu ca developer, ce fel de joc poti sa creezi?
    Si aici o sa fie dilema dpdv game developer - creezi pt unlimited resources for streaming sau targetezi specific hardware specs (console, pc-uri etc).

    Ca o paranteze, se stie deja ca orice joc are un buget initial si in functie de cum se imparte bugetul si timpul de productie, aloci oameni care sa se focuseze mai mult pe x si y in detrimentul z-ului, pentru ca oricum esti limitat de hardware si chiar daca le faci pe toate bine, nu o sa mearga asa cum trebuie. Asa ca acest concept va elimina aceasta limita, dar pe de alta parte, dev-ii ar putea sa devina mai puturosi si sa nu mai fie capabili sa optimizeze un joc, ci sa-l puna acolo asa cum il fac ei initial, pentru ca oricum va rula impecabil.

    Eu tot nu inteleg cum se poate dpdv hardware, pentru ca stiu ca are un cip relativ modest acolo in chromecast si ce fel de codec ar putea folosi pentru livestream 4K la 60fps, pentru ca nu exista asa ceva din cate stiu.

    O alta faza tare e ca suporta orice gamepad, USB sau wireless (platforma), nu e nimic impus, e doar ceva optional. Dar cel de la google are integrat google assistant, are buton pt share direct pe youtube si se conecteaza pe wi-fi, deci este un device care nu se conecteaza la device-u nostru (laptop, PC, telefon, TV) ci direct la internet, la serverele lor, pentru minimum latency.
    Dar aici o sa aflam mai multe in perioada urmatoare.

    Plus de asta, se pare ca si-au facut si game studio cu "almost endless resources", deci vedem ce iese si de aici.

    Am vazut ca zic cei de la Digital Foundry (clip mai jos) ca exista si un mod cu semnal slab, unde comuta pe 720p si ~30% higher latency, deci nu se intrerupe. Ramane de vazut in practica ce se intampla in fluctuatii de semnal. Oricum fara 5G nu cred ca te poti juca on the go, while moving, cel putin nu 1080p cu 60fps.
    Poate fiecare developer isi va face si vreun mod gen "mobile, low quality mode".

    Sunt curios si ce pricing aleg companiile de jocuri care intra acolo, pentru ca este o diferenta fundamentala de tot fata de classic delivery.
    Asa cum a fost si conceptul de spotify si companiile de discuri (si haosul generat initial).

    Si asa cum zice si MonkY. Ok, avem alocat un hardware foarte puternic in the cloud, dar pentru casual gaming, ce se intampla cu toata puterea aia?


  11. #11 SP
    Senior Member paul's Avatar

  12. #12 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

  13. #13 SP
    Senior Member paul's Avatar
    Stiu, dar in afara de Amazon restul nu prea ma intereseaza. Verizon Gaming ar colabora cu Nvidia (si ar fi region-locked in retea), EA n-are ce face cu banii, iar Nintendo e in teste (jocurile lor oricum nu au nevoie de multe resurse).

    Din toate descrierile serviciilor sper ca ne indreptam catre urmatoarele: nu conteaza ce device ai, nu conteaza ce accesorii ai, singura decizie e la cine iti faci subscriptie. Exclusivitatile vor juca un rol important. Intelegerile cu publisherii, la fel. Un fel de Steam vs. Epic. Si extras (suita de produse Google, Amazon integrate + third-party).

  14. #14 SP
    Junior Member MareleVlad's Avatar
    Chiar daca te conectezi cu maneta lor direct la net, tot o sa ai input lag garantat. Daca ai input lag de 150ms plus o intarziere de 30-40ms a televizorului in game mode, o sa se ajunga la 200ms input lag. Iar asta va fi pe fir. Pe wifi va fi horror. De jucat pe telefon mobil prin retea mobila, hai sa fim seriosi. Nici cu 5G sau nu are cum sa mearga cu input lag sub 200ms. Daca prin retea pe fir, daca faci video stream de pe xbox pe laptop, si deja ai lag, ce pretentii poti avea prin retea mobila?

    Va fi o solutie frumoasa, dar entry level pentru casual gamers. Nu zic ca nu va avea succes, dar pentru cei ce se joaca cu input lag de 30-40ms, nu o sa se poata bucura de niciun joc daca input lag-ul va fi peste 100ms. Luati si dezactivati game mode la televizoarele voastre, si o sa vedeti daca va puteti juca sau nu.

  15. #15 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar
    ^De unde inventezi numerele? Am zeci de ore jucate online in camin cu hotspot de la Orange 4G cu pingul pe la 50ms.

  16. #16 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    M-am uitat ieri la conferinta lor, la articolul video de la DF si la alte impresii.

    Pe langa input-lag care dpmd este cel mai important lucru al gameplay-ului, mai este marea problema bitrate-ului.

    Folosesc netflix de mult timp si am vazut mult continut 4k pe el si in comparatie cu un Disc BluRay, calitatea imaginii este josnica.

    Majoritatea filmelor/serialelor de pe Netflix ruleaza 4k la un bitrate intre 5.5 - 12 Mbps, majoritatea fiind la 6Mpbs. Ganditi-va ca transmisia pentru 24 cadre a 8.2mpx plus sunet trebuie sa incapa in mai putin de un MB. 8 Mbps = 1 MB/s

    Facand o comparatie simpla intre HDMI 2.0 si calitatea NetFlix 4k va iesi urmatorul lucru: 2250 MB/s (18 Gbps) vs 1 MB/s.

    Facand o comparatie simpla intre HDMI 2.0 si calitatea Google Stadia 4k va iesi urmatorul lucru: 2250 MB/s (18 Gbps) vs 3.75 MB/s (aprox 30Mpbs).


    Nu ai cum sa pacalesti Input-Lag si Video Bitrate-ul, sper sa le iasa proiectul si sa fie multi gameri amatori sau familii care sa se bucure de simplitatea lui insa nu imi doresc sa ii atraga si mai tare pe PS/Xbox/Nintendo in cursa asta stupida a streamingului.

  17. #17 SP
    Junior Member MareleVlad's Avatar
    Quote Originally Posted by Espiritus View Post
    ^De unde inventezi numerele? Am zeci de ore jucate online in camin cu hotspot de la Orange 4G cu pingul pe la 50ms.
    Daca eu inventez numere atunci tu chiar nu ai habar ce vorbesti.

    Ce treaba are un ping cu input lag-ul unui sistem de video game streaming?

    Cum poti sa compari un amarat de ping de 32 bytes cu un cadru de imagine procesat si returnat de un server over internet?

    Ia si vezi la minutul 11:30:


    Input lag-ul masurat pe laptop este de 166ms. Si asta pe un display de laptop care are oricum latenta mica pentru ca nu are post-procesari de imagine. La acest input lag mai adaugi 30-40ms cat ai input lag pentru un TV LCD mediu setat in game mode si ajungi la 200ms de input lag.

    Puteai sa ma intrebi de unde am luat numerele, nu de unde le-am "inventat".

  18. #18 SP
    MRC
    Member MRC's Avatar
    Interesant. Tehnologia evolueaza. Ceea ce ni se parea imposibil acu 20 de ani, acum e banalitate. (Exemplu internet dial-up sunt curios cati stiu ce e si au folosit asa ceva candva, credeau atunci ca va fii prin aer la vitezele astea de acum?). Evolueaza si gamingul. Eu unul sper sa prind HOLOSPATIUL .

  19. #19 SP
    Junior Member MareleVlad's Avatar
    Quote Originally Posted by MRC View Post
    Interesant. Tehnologia evolueaza. Ceea ce ni se parea imposibil acu 20 de ani, acum e banalitate. (Exemplu internet dial-up sunt curios cati stiu ce e si au folosit asa ceva candva, credeau atunci ca va fii prin aer la vitezele astea de acum?). Evolueaza si gamingul. Eu unul sper sa prind HOLOSPATIUL .


    Evolueaza, dar nu neaparat in bine

    Dupa cum spunea si domnul Teo mai sus:

    "Nu ai cum sa pacalesti Input-Lag si Video Bitrate-ul, sper sa le iasa proiectul si sa fie multi gameri amatori sau familii care sa se bucure de simplitatea lui insa nu imi doresc sa ii atraga si mai tare pe PS/Xbox/Nintendo in cursa asta stupida a streamingului."

    si sunt 110% de acord cu dansul. Fix aceeasi parere o am si eu.

    Sper din tot sufletul sa nu se formeze un trend si sa dispara consolele din case in favoarea streaming boxurilor. Input Lag-ul este un deal breaker pentru mine. Si chiar daca vad ca exista unii "gameri" care nu realizeaza asta, input lag-ul o sa fie un deal breaker si pentru ei.

  20. #20 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Ba ai avea cum sa pacalesti input lag-ul, dar pentru asta ar trebui sa ai o jucarie care sa proceseze si pe partea clientului, nu doar server side. Ori la Stadia nu am vazut vorbindu-se despre asa ceva (sau poate inca nu au dezvaluit daca va exista si o "cutiuta magica").

    Si cred ca poti pacali si Video Bitrate-ul, mai ales la jocuri, unde un codec destept poate sa aiba si un ratio de 20:1 fata de un video clasic (e normal, una e sa lucrezi cu obiecte generate, texturi, si alta e sa comprimi o fotografie in miscare). 25Mbps pentru 4K la 60fps s-ar putea sa fie la limita, dar nu cred eu ca au vorbit fara a face niste teste serioase.

    Pe de alta parte, sa nu uitam ca Google a avut zeci de proiecte mari care au ajuns sa fie inchise cu un mare fail (asta asa, ca tot moare Google+). Deci, sanse sunt si aici...

    Eu zic ca e de urmarit. Sa nu ne scape din vedere si ce s-a intamplat cu OnLive & Co... sa nu uitam ca 5G-ul pare a fi noua revelatie, dar sa tinem cont si de faptul ca au in spate YouTube-ul si experienta de Live Streaming a celor de la Google nu e de ici de colo, plus servere worldwide, experienta in networking (pe care Sony nu o va avea nici peste 10 de ani de-acum inainte)... well...

    Time will tell...

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Similar Threads

  1. Google Marketplace - Google Play By MonkY in forum Android
    Replies: 5 Last Post: 06-12-2014, 14:26
  2. Google Glass By tudyniuz in forum Hardware
    Replies: 10 Last Post: 25-05-2014, 16:23
  3. Google Nexus 7 By calin_kalf in forum Android
    Replies: 37 Last Post: 08-02-2014, 16:18
  4. Google Drive By ffocus in forum Android
    Replies: 1 Last Post: 26-04-2012, 21:52
  5. Google+ By Alexandru in forum Offtopic
    Replies: 11 Last Post: 08-09-2011, 07:48

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts