Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: User Review: inFamous

  1. #1 SP
    Member Merdiso's Avatar

    User Review: inFamous

    inFamous este un joc video Sandbox Action-Adventure, dedicat PlayStation 3, publicat de Sony Computer Entertainment si lansat la finalul lunii Mai a anului 2009. Jocul a fost dezvoltat de Sucker Punch, echipa cunoscuta pana atunci datorita creerii seriei Sly Cooper. Cu mai putin de 2 luni pana la lansarea sequel-ului sau, (LittleBig) inFamous 2, m-am gandit sa concep un nou review, dupa foarte mult timp, in care sa-mi expun parerea, intr-un mod cat se poate de obiectiv, despre un titlu ce trebuie introdus in blocul optic al oricarui gamer PS3, dar care spre surprinderea mea, n-a captat atentia niciunui membru ConsoleGames, desi ne aflam in 2011. Sa-i dam drumul:


    Poveste

    Se verifica forumul ConsoleGames.Ro, se observa o sumedenie de jocuri AAA (de inalta calitate) la niste preturi surprinzator de bune, tinand cont de cifrele gasite pe spatele carcaselor jocurilor in cazul in care ne aventuram prin magazinele de la noi, si, din fericire, numele "inFamous" face parte din aceasta "promotie".

    Se seteaza destinatia GPS-ului pe strada aferenta celui mai apropiat Carrefour si se ambaleaza motorul cat se poate de tare pentru a ajunge mai repede la locul cu preturile magice de care vorbeam mai devreme. Se adauga o copie a deja faimosului "inFamous, Zona 2, Platinum" in cos, se platesc cei 24,90 LEI, suma modica ce reprezinta pretul jocului, urmand drumul spre casa. Aici, se deschide consola noastra cea de toate zilele inainte de a fi asigurata incuierea usii si se da drumul la joc. Cam asta a fost povestea ... povestea "reala".

    Povestea "virtuala", cea care ne intereseaza defapt, incepe odata cu apasarea poligonului regulat cu 3 laturi denumit "Start", in meniul jocului, constituind mai mult sau mai putin intriga titlului in discutie, fiind vorba despre o explozie uriasa cauzata de activarea unui obiect rotund, numit "Ray Sphere", aflat in "sacosa" protagonistului nostru, Cole MacGrath, obiect care-i va schimba viata complet. Cu un Empire Bay pe jumatate distrus, Cole reuseste ca-n filmele cu prosti printr-un miracol sa supravietuiasca, descoperind la putin timp ca, curentul va fi "sursa lui de viata" pentru restul experientei sale terestre, sau mai bine zis, pentru restul experientei sale in interiorul celor 3 sectoare ale unui New York imaginar ce va cadea prada maleficului, MacGrath ramanand singura speranta pentru localnicii devastati de evenimentele petrecute, mai ceva ca saracii japonezi ... sau poate ca nu !

    In continuare, ne sunt prezentate cateva persoane apropiate ale protagonistului. Este vorba de prietenul sau, Zeke, care se adaposteste bine mersi pe acoperisul de 5 stele al unui bloc din sectorul "Neon District", prima zona a "Empire Bay" in care Cole intra in actiune cu noile sale abilitati electrice, si de Trish, femeia la care acesta tine foarte mult, fiind dispus sa intreprinda orice actiune pentru a o ajuta la nevoie, lucru care se si intampla pe parcursul jocului de nenumerate ori.
    La scurt timp va intra in scena o alta figura cheie din inFamous, Moya, un agent FBI dispus sa il "extraga" pe Cole din nebunia de pe strazile orasului in care actiunea ia parte, la schimbul cautarii si gasirii sotului sau, John.

    Moya devine, practic, un ghid al eroului nostru, intrebuintandu-l pe acesta cu diferite misiuni, ivindu-se deseori situatia ca acesta sa fie supus alegerii de a rezolva pe cale "crestina" problema, sau preferand sa nu-si puna in pericol integritatea corporala, afectand, insa, oamenii nevinovati din jur, devenind, astfel, "oaia neagra" a unui loc deja insuportabil, aflat in mijlocul lumii necuratului.
    In tot acest timp, se mai vede ceva. Ba nu, se aude ! Se aude vocea grava a personajului principal, care se potriveste perfect cu atmosfera din inFamous.

    Mica mea istorisire se termina aici, oricum am dat poate prea multe informatii legate de povestea lui inFamous, daca vreti sa aflati mai mult nu ezitati sa puneti mana pe titlul Sucker Punch, sperand ca am reusit sa va fac curiosi. Nu va pot mai pot spune decat ca jocul beneficiaza de Free-Roam dupa cele 2 finaluri, pe care inFamous le prezinta in functie de starea sociala in care Cole se regaseste la sfarsitul sau: erou sau antierou.


    Gameplay

    inFamous este o experienta unica la acest capitol. Este, daca vreti, un "GTA curentat", in care toate actiunile tale au in comun un singur termen, electricitatea, asta insemnand, fireste, ca nu poti intra la apa, respectiv conduce masini, "Not unless some genius invents a car that doesn't explode when I sit in it." (Cole MacGrath)

    Mecanica jocului se prezinta foarte bine, titlul despre care discutam beneficiind cu brio de cele doua caracteristici "must have" ale unui Action - Adventure, climbing si fighting. Eroul tau se poate catara aproape pe orice cladire pe care ti se pune pata, pe parcursul evolutiei el devine un "badass", gata, gata sa doboare o armata intreaga de inamici, la finalul jocului, folosindu-se de gama variata din care fac parte peste 15 abilitati, fiecare avand un caracter unic. Aceste abilitati se dobandesc odata ce Cole al nostru restabileste electricitatea, rand pe rand, in toate zonele din Empire Bay, prin intermediul canalelor in care acesta intra des.

    Un element care ar trebui implementat in mai multe titluri din ziua de azi este acela de a-i pecetlui soarta protagonistului in urma deciziilor pe care tu, jucatorul, le iei, pe durata avansarii in poveste.
    Din fericire, acest feature isi face aparitia si in inFamous. Denumit "Karma System", Cole MacGrath poate deveni atat un erou (Good - Albastru) al "Empire Bay", cat si eroul negativ (Evil - Rosu) al acestuia, in functie de alegerile pe care le faci in timp ce progresezi in descoperirea firului narativ. Sacrifica-te pentru bunastarea orasului tau si vei fi rasplatit cum se cuvine atat de locuitorii care te vad in actiune, cat si de putinii apropiati de care ai parte, intr-o masura, ce-i drept, ceva mai restransa. Inrautateste situatia si asa dramatica a pedestrasilor chinuiti de soarta si vei fi si de aceasta data rasplatit, dar nu cu laude, ci cu pumni si multe pietre ... foarte multe. :evil:

    Asta nu e totul. Sistemul Good / Evil influenteaza nu doar relatia ta cu "muritorii de rand", ci si impune limitarea de a nu avea access la toate puterile integrate in inFamous, ci doar la cele specifice fiecarei clase, la care, tot pe principiul acesta, se adauga o sumedenie de misiuni secundare, care iti ofera cateva ore suplimentare de gameplay, in urma carora te poti alege, atat cu puncte de experienta, cat si cu "dezinfectarea" orasului de inamicii care se regasesc la tot pasul, element care, in opinia mea, creste replay value-ul intr-un mod cat se poate de simtitor.

    Un alt lucru care mi-a atras atentia, printre multe altele, este controlul. La inceput credeam ca va fi un chin sa ma descurc cand venea vorba de utilizarea celor mai puternice skill-uri ale protagonistului, dar din fericire, Sucker Punch a demonstrat contrariul. Butoanele sunt bine alese, iar pentru a accesa o anumita abilitate, nu ai nevoie de 3 degete pentru a apasa simultan 5 butoane, ci doar de unul.
    De asemenea, mi-a placut diferenta uriasa dintre dificultati. In timp ce pe "Easy" nu stiam ce sa fac ca sa mor, "Hard" mi s-a parut challenging, inamicii dispun de un aiming in adevaratul sens al cuvantului, iar fara damage reduction si cover e greu sa faci fata dupa ce "debutezi in forta" in ultimele 2 sectoare ale Empire Bay.

    Nu in ultimul rand, voi scrie cateva cuvinte si despre sistemul de health al lui inFamous, care, practic, nu exista ... Adica exista, dar nu va indica HUD-ul ca mai ai "X HP", ci imaginea se va innegri de-a binelea cand esti avariat, inima incepand sa-ti bata extrem de tare ... extrem am spus !
    Ca sa "capeti vitalitate", exista doua solutii: ori te regenerezi la o sursa de curent cat mai apropiata (nu conteaza daca, "curentul trece prin tine din abundenta", baga tare), ori astepti cateva secunde, evitand pe cat posibil eventualele atacuri ale creaturilor care-ti vor raul.

    Am vorbit putin despre "viata", acum trecem la energia "pur sange". Aceasta este stocata in corpul tau prin intermediul unor cerculete (Battery Cores) aratate in partea de sus-stanga a ecranului. Aproape toate abilitatile lui Cole cer un numar de cerculete pe care eroul tau le foloseste in tentativa sa de a-ti executa comanda, iar acel numar de Battery Cores, desigur, este limitat, dar in acelasi timp si variabil. Pentru a putea stoca o cantitate mai mare de energie jocul iti da posibilitatea de a aduna niste obiecte albastre, numite "Blast Shards", amplasate in interiorul intregului oras pe diferite cladiri.

    Voi termina aceasta parte a review-ului prin a va oferi 2 hint-uri, defapt 3:
    � Cole devine un supererou mai puternic pe "Evil", mai ales in chiar ultimul fragment al jocului, astfel incat abordarea "rea" este mai indicata, daca sunteti la prima aventura in inFamous.
    � Nu toate obiectele pot stoca aceeasi cantitate de curent. Pe langa asta, daca nu ai surse de electricitate in apropiere de la care sa te incarci poti sa le tintuiesti cu atacul de baza (L1 + R1) care nu consuma energie, iar apoi sa "absorbi" electricitatea de care obiectul respectiv dispune pentru a te regenera.
    � Desi acuratetea poate scadea vizibil, recomand miscarea eroului in lupta, deoarece "opozitiei" ii va fi mult mai greu sa il nimereasca, lucru foarte ajutator daca doriti sa "inchideti" jocul pe dificultatea Hard.


    Grafica si Prezentare

    Am ajuns la partea, zic eu, cea mai slaba al jocului. Texturile se prezinta bine in marea lor majoritate, insa View Distance-ul nu e tocmai punctul forte al lui inFamous, titlu care de asemenea nu beneficiaza de un anti-aliasing generos, astfel incat va puteti astepta la ceva cladiri texturate daca aveti ochi de soim.

    Animatiile din timpul jocului sunt bune ... si nu prea. Sunt destul de imersive datorita tranzitiilor reusite in mare parte, insa in Cutscenes-urile in-game Sucker Punch m-a facut sa ma simt de parca m-am intors in timpul PSX cand vedeai personajele vorbind intre ele fara sa schiteze, uneori, nici cel mai mic gest. In acest punct animatiile si camerele alese sunt cel mult mediocre, nereusind sa te puna, pe tine, gamer-ul, cu adevarat in pielea personajelor, cum se intampla de exemplu in seria Uncharted, unde mi-a fost imposibil sa apas "Skip" la un cinematic. Desigur, aici vorbim de Motion-Capture and stuff.

    Daca tot am amintit de acest procedeu de realizare a filmuletelor, din fericire inFamous 2 va avea parte de acest gen de cutscenes. Totusi, experienta cinematica in inFamous nu e chiar atat de rea. Pe cat de slabe sunt filmuleteler realizate in-game, pe atat de bune sunt cele "comic-con" (benzi desenate, pe intelesul tuturor), avand un design fantastic si o paleta de culori foarte bine aleasa, lucru pe care nu-l pot afirma cand vine vorba de jocul in sine, in care griul domina cu autoritate. E drept ca el poate simboliza starea degradata de spirit a orasului despre care am tot discutat pe parcursul review-ului, dar consider ca o paleta mai vie n-ar fi stricat deloc. Acesta este un alt aspect, de asemenea, imbunatatit in sequel, lucru care pe mine ma bucura din plin.


    Sunet

    O alta componenta la care inFamous exceleaza este partea de sunet. Voice acting-ul este inconfundabil, dar nu pentru ca actorii sunt cine stie ce superstaruri, ci din pricina calitatii supperbe a vocilor protagonistilor, ce se imbina perfect cu atmosfera din joc, in special cea a lui MacGrath ... de-a dreptul fantastica. SFX-ul este reusit, iar soundtrack-ul se ridica si el la nivelul asteptarilor, fiecare misiune importanta avand o melodie distincta, menita sa imbunatateasca experienta din timpul jocului.


    Impresie si Concluzie

    Daca dupa prima ora in titlul Sucker Punch impresia mea nu era una tocmai buna, odata cu trecerea timpului jocul a devenit mult mai familiar si implicit mai placut, la finalul sau ajungand la concluzia "inFamous for the win !". Va recomand cu mare caldura acest joc daca inca nu l-ati vazut pe micile ecrane LED-urile voastre macar pentru cateva zile, deoarece, desi are cateva lipsuri ici si colo, povestea bine inchegata, gameplay-ul variat si deosebit fata de celelalte noutati aparute in industria producatoare de masini jocuri, alaturi de sunetul reusit, contribuie la realizarea unei experiente extrem de placute, nu tocmai des intalnite in jocurile aparute in ultima vreme pe consolele Sony.

    Poveste: 9.5
    Gameplay: 9.5
    Grafica (8.5) si Prezentare (7.5): 8.0
    Sunet: 9.5
    Impresie (8) si Concluzie (9): 8.5

    Nota Finala (Overall): 9.0
    Attached Images Attached Images 121808_infamous_01.jpg infamous_screen.jpg infamous6.jpg infamous2.jpg infamous-oxcgn-15.jpg infamous-20081219014225656.jpg infamous-playstation-3-ps3-138.jpg 942025_20090507_screen005.jpg infamous-03.jpg hero_screen_and_depth_31.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: Infamous Second Son By raducucosmin in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 14-09-2014, 19:12
  2. User Preview: inFamous 2 By naz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 9 Last Post: 10-02-2012, 14:11
  3. User Review: inFAMOUS 2 By GreyhounD in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 5 Last Post: 28-06-2011, 15:29
  4. User Review: Battlefield 2 Review By erik95 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 3 Last Post: 10-03-2010, 00:09
  5. User Review: Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots Review By istrategie in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 25 Last Post: 05-11-2008, 16:00

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts