Tocmai ce am terminat Darksiders II si nici nu stiu sincer de unde sa incep cu review-ul (atat de entuziasmat sunt). Ma calmez insa si ma gandesc ca, cel mai greu va fi faptul sa-mi impun o groaza de limite pentru a nu posta spoilere. Si din pacate, la un astfel de joc, a nu dezvalui elementele principale si punctele forte, vor rezulta intrun review minimalist. Prefer acest lucru insa pentru a nu strica placerea de a experimenta voi nebuniile din joc (nu asa cum au reusit cei de la IGN si Gametrailers - thank you very much... not!).
Ma inarmez cu o vointa de fier, ceva Coca Cola, 2-3 arme posedate, tolba plina de elixir, si aprob vorba unui roman talentat: "Sa trecem la treaba!". Incep prin a spune din start: daca nu ai jucat Darksiders I inainte de II, fa-o acum! E pacat de story si se pierde enorm din feeling, daca nu chiar te vei simti un pic pierdut luptand pentru o cauza si persoane pe care nu le cunosti. Primul Darksiders a fost copt de cei de la Vigil Games si publicat de catre THQ prin 2010. Practic a aparut din neant si fara prea multa publicitate jocul a trecut neobservat de multi. Sunt sigur ca-l veti gasi pe aria de Bazar sau site-urile de specialitate la un super pret, jocul fiind publicat atat pe Xbox 360, PS3 cat si pe PC.
Jocul se axeaza in jurul celor 4 Calareti ai Apocalipsei (permiteti-mi va rog sa le spun horsemen, calaret mi se pare un pic prea... copilaresc) si daca in prima parte traim povestea lui War, in Darksiders II, la aproape 2 ani dupa, avem posibilitatea de a experimenta al doilea horseman: Death! L-am asteptat cu preorder de mai bine de un an... si cred ca in final a meritat asteptarea.
Pentru cei care ati terminat deja primul Darksiders, tin sa va anunt ca in partea a doua totul este dus la superlativ. Nu veti pierde nimic, ba din contra, consider ca Darksiders II este exact ceea ce am asteptat. Mai multe arme, mai multe skill-uri, un story sublim, varietate mai mare, etc. Din punct de vedere grafic, jocul pastreaza acelasi stil din prima parte, insa vine cu mai multe efecte si o fluiditate de nota 10. Nimic nu pare "out of place", nici chiar anumite texturi "low res" nu deranjeaza... pur si simplu atat de bine e aranjat totul incat pare a fi o poveste pe care o traiesti, neavand timp sa verifici fiecare textura a frunzelor pe langa care treci in tromba.
Ca gameplay, fara a va dezvalui prea multe secrete, se poate spune ca daca War era genul "solid" si bazat pe forta bruta, well, Death este genul "agil" si bazat pe miscari rapide, finalizate de obicei prin trecerea sufletului amaratului cu care te-ai batut intro lume mai buna. Bineinteles ca primul lucru pe care l-am testat in joc a fost sa vad cum e sa "ma iau pe mine insumi". After all, i'm Death! A fost funny, n-am reusit, bineinteles.
Vei avea la indemana o arma principala (de exp. scythe) si o arma secundara (de exp. hammer) cu ajutorul carora vei face niste combo-uri demne de Devil May Cry. Well, poate exagerez un pic... Death are niste combo-uri mai realiste si nu pot spune ca am reusit sa zbor la ceruri cu vreun mob in brate si acolo sa-i car 2000 de lovituri. Asta pentru ca Moartea nu sta prea mult la discutii. De obicei de baza sunt eschivarile dupa care urmeaza... Death's call! Btw, cand am spus ca vei avea la indemana o arma principala si una secundara, sa nu va ganditi ca va fi una singura si gata. Oh no... de-a lungul jocului cred ca am avut cateva sute de exemplare, din care unele ceva mai suparate (cele posedate, pe care le puteti upgrada consumand alte item-uri).
De-a lungul povestii va vor ajuta bineinteles si armurile, impartite in cateva categorii (shoulder, armor, glove, boot), plus un talisman. Si potiuni, din care insa nu puteti avea decat 2 tipuri: health & mana. Si maxim 5 din fiecare (grr). E distractiv sa vezi cum un caracter din joc poate cara dupa el sute de arme si armuri, dar nu poate duce decat maxim 10 sticlute. Well, e ok... presupun ca ar deveni mult prea usor la boss fights.
Sistemul de atribute pentru caracter este mult imbunatatit fata de primul joc al seriei, in cazul de fata avand 8, printre care si nivelul eroului, cel care va deschide calea pentru noi skill-uri. Aici avem 2 set-uri distincte aranjate intr-un tipic RPG skill-tree. Atributele pot fi crescute cu ajutorul fiecarui item purtat sau chiar cu ajutorul anumitor NPC in schimbul unor quest items.
Tot timpul veti avea 3 resurse de care sa tineti cont: Health bar-ul, Wrath bar-ul (mana) si Reaper bar-ul. Atat Health-ul cat si Wrath-ul le puteti creste prin potiuni sau prin efecte ale armelor, pe cand Wrath-ul (cel care va ajuta sa va transformati in "Grim Reaper") doar prin efectele item-urilor (fara potiuni).
Veti avea parte de toate "mecanicile" ce fac din Darksiders un joc foarte bun: alergari de-a lungul peretilor in stil Prince of Persia, sarituri si inot ca la Olimpiade, teleport-uri, miscari secrete... Apropos de secrete, aici este ceva ce exceleaza in Darksiders II. Pana si camerele secrete au secrete. Orice zona din joc are cel putin un cufar ascuns, un item la care e greu de ajuns... sau super funny, ascuns in "plain sight". Iar pentru mecanica unor camere sau zone din joc, sincer... cred ca au angajat ceva ingineri la development, pentru ca de multe ori vei sta si te vei minuna la ce le-a trecut prin cap. I just love it (pe de alta parte, va da multa bataie de cap si va necesita multa cofeina, tutun si candy bars)!
Ca story, aici e complicat. Ce-as putea sa spun fara sa introduc spoilers? Well, e bestial, si va va purta pe taramuri nebanuite. Mie personal mi s-a parut excelent pusa in valoare si de faptul ca nu e 100% liniar asa cum se intampla in majoritatea jocurilor de acest gen. Ca si primul, vei avea posibilitatea de a trece dintro zona in alta (la timpul potrivit), cu ajutorul unor portal-uri. Nu-ti face griji insa, te vor indruma prin story personaje care mai de care mai exotice, vei avea trainers si traders in toate zonele. Partea frumoasa e ca vei putea seta ce doresti ca si quest activ (amanand un pic questul principal), acesta fiind indicat pe harta.
Pentru ajutor de-a lungul jocului vei avea partener un corb, pe nume Dust. Acesta iti va face zile negre de multe ori indicandu-ti zone prin care ai mai fost, dar de cele mai multe ori iti va salva nervii, aratandu-ti calea corecta de urmat. In zonele de "traversare" vei fi insotit bineinteles de un cal pe masura luI Death: Despair. Pe amandoi ii vei avea inca de la inceputul jocului, so don't worry: no spoilers here!
Pe partea de muzica, nu am ce sa reprosez: nota 10. E atat de bine realizata incat te face sa te simti bine, tempo-ul crescand in functie de tipurile de fights, dungeons, zona in care esti... Sunetele fac toti banii: simti fiecare suflet plecat intro lume mai buna. De arme nu mai vorbim, parca prind viata (oh, ce antiteza am reusit).
Pentru multiplayer nu sunt prea multe de spus, jocul nepermitand decat un transfer de items intre players. Aici poate e singurul downside al jocului. Mi-ar fi placut o arena in care sa te confrunti cu altii... insa nu pot decat sa sper ca acest lucru va exista la un ulterior update. Desi, sa fiu sincer, e cam aiurea sa fie mai mult decat o singura Moarte...
La bonus-uri se poate spune ca Darksiders II sta foarte bine. Pe langa "arene" unde puteti juca la nesfarsit, "maze-uri" care va vor manca zilele (sau noptile), hidden areas, zone in care veti juca in third person ca in Gears of War, boss fights ca in Shadow of The Collossus, triggered events (desi in numar foarte mic) gen God of War, etc... etc. La care mai adaugam si o groaza de redeamable items (arme si armuri in special - eu de exp. de la inceputul jocului am primit 3 arme speciale: unul de pe pagina lor de Facebook, alte doua pentru inregistrarea la ei pe site).
Probabil stiti deja de threadul prin care am anuntat problemele financiare pe care THQ le avea (daca nu, aveti detalii aici). Well, eu zic ca prin Darksiders II cei de la THQ si-au spalat pacatele si au venit cu ceva care ar putea sa-i ajute. Din nefericire, nu sunt foarte multi cei care apreciaza acest gen de jocuri. Eu nu pot spune decat ca de-abia astept partea a treia a jocului... si voi face preorder in secunda in care acesta va fi anuntat. Sper sa reziste pe metereze THQ pana atunci. Amen!
As avea multe de spus despre Darksiders II (probabil as putea vorbi o zi intreaga), insa nu vreau sa va stric placerea de a-l juca. Este un action-adventure RPG clasic. Este, in opinia mea, un "manual" despre cum ar trebui sa arate un joc in acest gen. Este un must have pentru orice gamer pasionat dupa poveste, gameplay, actiune si aventura... si nu il recomand celor care numara pixelii si sunt enervati ca jocul nu e FPS!
Story: 10
Gameplay: 10
Sunet: 10
Grafica: 9
Nota Finala: 9.75
Bookmarks