Nu stiu ce are toată lumea cu DA, mie îmi place cum arată si imi place si gameplay-ul arătat. Bine, e drept n-am jucat nici un DA deci nu-s atașat de seria asta ca alții. Am încercat Inquisition și l-am abandonat destul de repede.
Nu stiu ce are toată lumea cu DA, mie îmi place cum arată si imi place si gameplay-ul arătat. Bine, e drept n-am jucat nici un DA deci nu-s atașat de seria asta ca alții. Am încercat Inquisition și l-am abandonat destul de repede.
PS5 Pro: Developers share how they’re using new tech to enhance their games | PlayStation.Blog
Cateva citate mai interesante:
Originally Posted by Jan-Bart van Beek, Studio Director & Art Director Guerrilla
Originally Posted by Thomas Puha, Communications Director / Remedy Entertainment
Originally Posted by Mike Fitzgerald, Core Technology Director / Insomniac Games
La AW2 se înțelege din exprimare că va avea două moduri, unul cu RT ( posibil in 30fps) și un Performance superior care va ajunge in 4k/60fps.
Daca as fi in locul Sony, nu as mai permite moduri 30fps pe Pro. Doar 40 sau 60fps, cu push doar pentru 60fps.
Pentru ca pana si in prezentarea initiala, a zis adormitu ala ca nu este in regula, ba mai mult, a recunoscut ca atat 30 cat si 40fps "it is still choppy".
Anywho, din punctul meu de vedere, AW2 pe PS5, in 30fps, a fost ce trebuie - tocmai pentru ca este un joc mai slow paced.
TheVerge au scris și ei articol. Mi se pare interesantă partea aia din lateral.
https://www.theverge.com/2024/9/25/2...s5-pro-preview
Just for transparency’s sake:
- Sony didn’t grant us an interview about the PS5 Pro, so we weren’t able to answer any new questions about the hardware itself.
- Sony wouldn’t let us touch the new console hardware.
- The demos were technically running on PS5 devkits representing the PS5 and PS5 Pro, not the consoles in my photos. Scott Stein tells me his early preview at CNET also did not run on the console in his photos. This isn’t entirely unusual for new hardware: I once reviewed an Xbox 360 game on a Microsoft-provided devkit.
- We couldn’t take photos or video close to the screens, in case you’re wondering why we didn’t do so.
Grafica a evoluat suficient incat sa arate bine titlurile, mai bine s-ar concentra sa livreze 60fps. M-am saturat de devi care cu extra power baga extra milioane de poligoane si texturi, lasa-ne ma cu 30fps, standardul este 60, chiar nu mai suport sa vad choppy framerate, folositi extra puterea pentru framerate cat mai bine optimizat.
Incredibil ce au reusit sa faca Codemasters cu F1 24. Imi pare rau ca sunt detinuti de EA si viitorul lor probabil va fi doar F1.
Da, foarte ciudata faza - in primul rand, din link ne dam seama ca ei initial au decis sa numeasca acest articol - PS5 Pro Review, dar i-au schimbat titlul dupa publicare. Nu inteleg cum au conceput efectiv sa il numeasca review cand nu au avut device-ul de fapt.
Also, referitor la textul ala lateral, este foarte ciudat - mai e o luna si cateva zile pana ajunge la end user, deci ma astept sa fie trimis deja in fabrica la multiplicare + shipping - iar ei nu au fost in stare sa aibe macar 1 model fabricat pentru aceste hands on reviews cu media
Deci joc existent, targets 4k30 pe Pro, dar cu detalii mai mari - asta e faza, daca dai detalii la max, pe PS5 normal la unele jocuri poti sa ajungi la 5 fps iar cu Pro, probabil ajungi la 10 fps - sunt efectiv chestii pe care ei nu le pot explica omului de rand, d-aia au si ales sa vina adormitu ala si sa incerce sa dumb down totul, iar acum dau vina pe faptul ca lumea a vazut video de prezentare pe telefoane si nu au vazut diferenta dintre consoleHogwarts Legacy: Three PS5 Pro modes: fidelity, fidelity + ray tracing, performance. PS5 Pro perf mode has more detail than original PS5 perf mode. Ray tracing looks impressive (but targets 30fps), now includes ray-traced shadows and more detail in reflections. All modes dynamic internal resolution, but now capped at 80 percent of 4K rather than 67 percent of 4K.
Hogwarts Legacy, 30 fps pe Pro, in conditiile in care ruleaza doar la 80% resolution - chiar si fara Ultra settings, doar sa rulezi full resolution si deja esti in zona 15-20 fps.
Faza e foarte simpla - cu cat maresti mai mult setarile grafice ale jocului, scade fps iar jocurile de consola erau oricum lansate la low-medium settings, cu fff putine chestii la high.
Acum cu Pro, doar creste un pic spre medium-high dar n-au nicio treaba oricum cu high/ultra/extreme etc.
Anywho - eu imi mentin parerea - la Pro ar trebui sa fie doar un mod - Pro - care sa mearga doar in 60fps si cu PSSR, sa avem 4K (care se vede din analizele deja existente ca jocul ruleaza nativ in 1440p).
N-am apucat să mă uit la vreun video postat mai sus (Digital Foundry și alții, erau vreo 5 într-o postare), dar și eu mă așteptam ca Sony să le dea deja marilor publicații acces la un PS5 Pro retail și final. De-asta am și subliniat textul respectiv. Consolele nu sunt PC-uri, nu stăm așa aproape de ecrane ca la un PC. De la distanța la care stăm noi în mod uzual (eu stau cam la 3-4 metri de TV când mă joc la PS5) nu cred că vom vedea diferența între două ecrane cu PS5 și PS5 Pro. Mai adaug aici și faptul că totul e în mișcare rapidă.
Cred c-au greșit cu abordarea asta de a mări detaliile, dar totul să fie redat la o rezoluție mai mică, pentru ca apoi PSSR să facă upscaling la rezoluție mai mare. Ar fi trebuit ca jocurile să ruleze în mai multe FPS pe PS5 Pro și eventual când se folosește RT să reducă rezoluția internă, dar să folosească PSSR pentru upscaling.
Devkits se folosesc si cand software-ul nu e final, probabil inca se lucreaza la jocurile care au fost prezentate si nu au build-uri finale, "signed", care pot sa ruleze pe o consola normala.
Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa existe diferente intre performantele devkit-ului si al consolei.
EDIT: tmihai20 iti garantez ca observi diferentele pe ecrane mari; de exemplu pe tv-ul de 65" vad clar diferentele intre un quality mode curat si un performance mode spalacit. La FF7 Rebirth vedeam pana si pe Portal, care are un display 1080p.
Și asta e adevărat, DevKit este la fel ca și consola, dar patch-urile de PS5 Pro puteau să existe deja și ar fi fost frumos dacă Sony ar fi răspuns la întrebările celor de la TheVerge. Se insistă prea mult în screenshot-uri și în "uite ce bine arată de aproape jocul pe PS5 Pro". Experiența din viața reală va fi alta. Și eu vreau 60 FPS în rezoluție dinamică sau 4K (acolo unde se poate) și eventual RT + PSSR tot la 60 FPS (tot acolo unde se poate).
Nu prea are treaba - sa fim seriosi, jocurile day 1 nu mai reprezinta de mult cod final, iar consolele lansate ruleaza acele coduri nefinale.
Ideea in sine de a prezenta presei in detaliu chestii, cu o luna inainte de lansare, dar fara sa arati fizic device-ul, e extrem de ciudata, mai ales la un upgrade atat de mic dpdv hardware - adica nu e vorba de ceva inca nelansat (ex: asemanator cu un 5070).
Consola era acolo, chiar si acum 2 saptamani CNET au postat un video cu ea.
Care ar fi problema, totusi? Crezi ca au aratat demo-uri fake?
Pai o cutie de plastic era acolo da, dar de ce, cu o luna inainte de lansare, nu era functionala?
Demo-uri fake nu aveau cum, pentru ca nu rula pe hardware-u ala, ci rula pe echivalentul de pe un PC (daca am inteles bine).
Problema, din perspectiva mea, e sa nu fie ceva probleme de productie, one way or another, ori lipsa anumitor componente, cine stie....
Oare Dualsense 30th va avea aceeasi textura ca orice controller? Observ ca la Edge are si o parte mai glossy.
Bookmarks