Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 12 of 12

Thread: Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile

  1. #1 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar

    Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile

    Salutare

    Am de ceva timp o problema pe care trebui sa o rezolv cat mai curand. Am o agentie de turism tour operatoare si am primit microgranturile de 2000e.

    Problema este ca nu gasesc nicaieri o lista cu produsele pe care le pot achizitiona.

    M-ar interesa un obiectiv foto care m-ar ajuta la promovarea afacerii, problema este ca atunci cand sun la numarul lor, 0217950098, o data mi se spune ca il pot lua fiindca isi are rostul intr-o afacere ca aceasta iar alta data mi se spune tocmai invers. Difera de la consultant la consultant. Ei imi recomanda sa imi iau un laptop, o imprimanta, chestiuni din acest domeniu insa pe mine strict pentru afacerea aceasta m-ar ajuta obiectivul foto. Nu prea am nevoie de un laptop nou.

    Astazi am vorbit in total la telefon cu ei 21 de minute, pur si simplu nu am vrut sa las telefonul pana nu mi s-a spus exact ce pot achiziona, de fiecare data mi se spunea sa caut pe site-ul lor, alta data sa consult procedura (IMM GOV RO ). In toate cele 10 pagini ale procedurii, nu este nicio informatie in legatura cu problema mea.

    Acum doua saptamani a fost o conversatie ireala cu o doamna la telefon si fara exagerari, asa a fost:

    eu: Spuneti-mi, va rog, daca pot plati impozitul pe dividende din acesti bani.
    ea: Pff, cred ca ar merge...
    eu: Am nevoie sa stiu sigur si sunteti singurii care imi pot oferi aceasta informatie
    ea: Sefu!!! Sefu! Puteti veni putin? Este un domn care ma intreaba (...ii spune problema mea iar seful ei ii spune ca pot sa platesc dividende din ei...). Da, puteti sa platiti dividentele din acei bani, asa a spus sefu si asa o fi!


    Cei de la UE au avut o idee buna cu aceste fonduri insa la noi este executata foarte prost.

    Sunt pe aici colegi care au fost intr-o situatie asemanatoare? Ma intereseaza sa stiu o lista cu potentialele produse pe care le pot achitiona.

  2. #2 SP
    Member kkkotto07's Avatar
    In procedura respectivei masuri sunt trecute si cheltuielile eligibile, la punctul 4.3.1., alin 1. Aparatul tau foto poate intra in categoria de cheltuieli eligibile prevazuta fie la litera f, daca este obiect de inventar, fie la litera g daca este mijloc fix, ca echipament incadrat pe 2.1 in catalogul mijloacelor fixe.
    f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
    g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
    In procedura pentru masura microgranturi nu scrie nicaieri, din cate stiu, ca aceste cheltuieli trebuie sa fie in concordanta cu activitatea desfasurata, asa cum, de exemplu, este trecut in procedura altor programe anterioare gen microindustrializare, servicii si comert sau Start up Nation, poate si pentru ca e suma forfetara. Oricum procedura mentioneaza ca aceste cheltuielile vor fi verificate pe baza de esantion de 1%. Dar chiar si asa sa fi fost, ca la start up nation, aparatul foto normal ca este in concordanta cu codul tau caen, cand iti intra clientul in agentie si vrea poze cu locatia de vacanta, cum ar vrea tantalaul ala care ti-a zis ca nu se poate achizitiona sa faci pozele? Cu ce?! Agentiile teritoriale au fost ticsite in ultimile luni, din pacate, cu foarte multi incompetenti, de aici si aventura ta, oricum erau cativa si inainte dar acum e prapad. Nu poti sa pui baza pe ceea ce ti se spune la call center intrucat in perioada asta aglomerata aia care stiu carte sunt ocupati cu altele, cei care raspund pot fi inclusiv oameni de la compartimente care nu au nicio tb cu aceste masuri.
    Mai este si o alta chestiune, multi se feresc sa faca incadrarea in categoria de cheltuieli eligibile intrucat exista o posibilitate destul de mare ca cineva sa iti zica, da, e ok, merge garantat, iar cand ajungi cu cererea la un coleg de al sau, poate chiar de la o alta agentie, ala sa o vada in alt fel, ca practica unitara nu vezi la instante daramite la astia. Apoi, nu te supara dar nu este taman ok ca ei sa iti spuna ce sa faci si tot ei sa iti verifice cererea, mi se pare incompatibilitate, ca o paranteza la ce ziceam.
    A propos, si impozitul pe dividende este cheltuiala eligibila, intra la acelasi articol dar la litera h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. Aia care nu au stiut sa iti raspunda sunt total pe dinafara, daca luau procedura in mana si citeau poate nu pierdeau nici ei timpul dar nici tu. Un sfat, nu avea incredere in nimeni, nici in angajatii statului dar nici in consultantii privati, ca si acolo e mare prapad.

  3. #3 SP
    Admin MonkY's Avatar
    E tipic romanesc. Asa a patit si un client (tot pe turism), i-au zis ca poate sa isi ia calculator, licente, etc. Si-a comandat omul calculatorul, licenta de Windows 10 Pro, Office 2019 Pro, Kaspersky Total Security (deci au costat ceva licentele), si dupa ce le-a trimis facturile, aia i-au refuzat plata pt. licente. Pana la urma au achitat doar calculatorul... Cam stupid, if you ask me...

  4. #4 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    Quote Originally Posted by kkkotto07 View Post
    ...
    A propos, si impozitul pe dividende este cheltuiala eligibila, intra la acelasi articol dar la litera h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. Aia care nu au stiut sa iti raspunda sunt total pe dinafara, daca luau procedura in mana si citeau poate nu pierdeau nici ei timpul dar nici tu. Un sfat, nu avea incredere in nimeni, nici in angajatii statului dar nici in consultantii privati, ca si acolo e mare prapad...
    Pana acum vreo doua saptamani era mai neclara chestiunea cu dividendele insa acum cateva zile a fost publicat un articol in care au precizat clar, negru pe alb, ca intra in categoria de plati acceptate.

    18 ianuarie 2021 Q&A: Informații utile granturi IMM

    18 Ianuarie 2021

    1. Se pot plăti datorii la bugetul de stat din banii de granturi?

    Da, din banii de grant se pot plăti impozite și taxe către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividende, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, sunt eligibile cele în numele PFA și nu pe CNP. Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetul local și amenzile de orice fel.
    @14kkkotto07 : Multumesc pentru postare, citisem si eu respectivele chestiuni insa nu le-am luat atat de tare in seama pana sa-ti citesc postul.

    Inca sunt indecis in legatura cu achiziita, nu as vrea sa am ghinion si la un control sa trebuiasca sa dau banii inapoi sau sa se intample alta chestiune neplacuta. Conform celor de la call center, solutia sigura ar fi achizitia unui laptop insa nu prea am asa mare nevoie de el. In cazul obiectivului foto, raspunsul depinde strict de ceea ce considera consultantul peste care nimeresti, unii zic ca se incadreaza, altii nu.

    @MonkY: in cazul clientului tau despre ce tip de fonduri era vorba?

  5. #5 SP
    Member kkkotto07's Avatar
    De care agentie apartii, cu cine ai semnat contractul?

  6. #6 SP
    Junior Member ioolica's Avatar
    din contractul pe care sotia mea l-a incheiat cu contabila:
    (1) Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
    a)***cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
    b)**datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
    c)***cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
    d)**cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu*excepția*serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
    e)***cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
    f)***cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
    g)***cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;

  7. #7 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Deci s-ar incadra la *f sau *g fara probleme, as zice.

  8. #8 SP
    Junior Member ioolica's Avatar
    da, asa zic si eu. nu stiu sa spun exact oricum, probabil ca sunt si in functie de business, de CAEN, nu ma prea pricep. dar am zis poate ajuta cumva.

  9. #9 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    Quote Originally Posted by kkkotto07 View Post
    De care agentie apartii, cu cine ai semnat contractul?
    Am semnat cu agentia Iasi insa la telefon i-am prins aletor pe consultanti, cateodata au fost cei din Timisoara de exemplu.

    @ioolica: si mie mi se pare ca s-ar incadra la f) si g) insa am mai discutat azi o data cu ei la telefon, am vrut sa ii intreb daca pot achiziona un pachet de promovare in mediul online si la fel am primit raspuns: cel mai bine aleg ceva care sa nu fie interpretabil si sa nu puna semne de intrebare intr-un caz de control, mi-au recomandat din nou ca achizitia sa fie telefon, tableta, laptop, imprimanta, etc.

    In aceste cazuri consider ca va conta strict ceea ce crede persoana care va face controlul, daca ea crede ca are sau nu sens acel obiect in activitatea firmei. Daca este cineva care a pornit cu o idee obtuza cum ca potrivite ar fi doar cele recomandate de ei mai sus, ai ghinion. Daca este cineva care gandeste logic, sunt ambele parti multumite si produsul ales ar fi folosit exact in scopul reinceperii activitatii.


    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    E tipic romanesc. Asa a patit si un client (tot pe turism), i-au zis ca poate sa isi ia calculator, licente, etc. Si-a comandat omul calculatorul, licenta de Windows 10 Pro, Office 2019 Pro, Kaspersky Total Security (deci au costat ceva licentele), si dupa ce le-a trimis facturile, aia i-au refuzat plata pt. licente. Pana la urma au achitat doar calculatorul... Cam stupid, if you ask me...

    Stii despre ce fonduri era vorba? In cazul nostru banii deja au intrat in contul firmei, urmand ca ulterior sa trimitem toate facturile. Daca ar fi posibilitatea de 1% ca la un control sa trebuiasca sa dau banii inapoi de pe obiectiv, parca nu ar fi o situatie atat de neagra insa daca eu cand atasez facturile, ei le analizeaza pe toate si sansele ca si procent ar fi considerabil mai mari sa-mi ceara banii inapoi, nu as mai risca cu un obiectiv si as merge la sigur cu un laptop sau ceva care sa nu puna semne de intrebare.

  10. #10 SP
    Member kkkotto07's Avatar
    In ce consta pachetul ala de promovare, concret? Intra aici probabil d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
    De ce nu dai o fuga pana la sediul agentiei sa ii intrebi tot ce nu intelegi, ca tot Iasi verifica daca e cazul? Sau sa le faci un [email protected]

  11. #11 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    Am renuntat la ideea cu pachetul de promovare, pana luni trebuie sa luam o decizie, maximum. Fondurile trebuie cheltuite in 20 de zile insa de marti vom fi plecati si vom avea internet foarte putin unde mergem sau chiar deloc.

    Am dat cateva mail-uri exact la acea adresa insa nu am primit raspuns. Se ocupa agentia din Iasi insa eu locuiesc in Bucuresti.


    Calatoresc mult impreuna cu prietena mea si in momentul de fata avem un laptop foarte usor (1.8kg) de la MSI care este si performant, ea tot propune sa ne facem un upgrade cu o varianta mai performanta insa la aceeasi greutate, laptop care costa 5500lei.

    Insa cel mai tare ne-ar ajuta acel obiectiv foto la 4200lei, ar fi ceva util insa mai mult ea se teme sa nu ajungem in situatia unui control unde acest bun ar putea sa puna semne de intrebare si sa trebuiasca sa dam inapoi banii.

    Am auzit la diversi diferite cazuri romanesti unde de fonduri si-au reconstruit gardul sau si-au cumparat piese la masina, persoane care au PFA-uri cu domenii de lucru unde chiar nu ar intra aceste chestiuni in calcul, oricat de deschis la minte ai fi cand ai citi procedura. Banuiesc ca aceste cazuri ar trebui taxate, nu cazul meu unde iau un obiectiv foto care ma ajuta sa fac fotografii mai bune pentru promovarea excursiilor.

    Am mai dat un telefon zilele trecute celor de call center si mi-au spus aceeasi chestiune, ca este discutabil si ca nu imi poate oferi un raspuns sigur, sa mai citim o data procedura, etc. Ei nu au nicio vina, probabil s-au saturat de atatea telefoane primite de la persoane ca si mine din cauza unor neclaritati sau chestiuni discutabile din procedura.

    Ma gandeam ca daca controlul s-ar face la 1% in mod aleator, poate ar fi un risc care ar merita insa daca atunci cand trimitem facturile, cineva le va citi pe toate iar unde vor fi semne de intrebare vor face control, mai degraba am merge in situatia asta pe varianta sigura insa nu atat de folositoare, cea de laptop.

    Aveti idee cat timp trebui tinute bunurile? in procedura doar aceasta chestiune exista insa probbail se refera la evidenta facturilor:
    Furnizorul de ajutor/administratorul măsurii păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme

    Mai aveti vreo idee de rezolvare pentru cazul meu?
    Dintre cei care ati primit pana acum fonduri europene, ati avut pana in prezent controale? Daca da, cum au decurs?

  12. #12 SP
    Member codpin's Avatar
    Nu stiu exact cum e cu microgranturile astea, nu am citit mai deloc despre ele. In schimb iti pot spune din experienta mea, dupa doua accesari de fonduri europene pe start-up, facute de mine de la zero fara firma de consultanta.

    In primul rand, banuiesc ca ai un contract semnat in baza caruia ai accesat fondurile astea. Citeste-l bine bine si respecta tot ce e acolo. Daca nu incalci nimic din ce e acolo nu iti poate cere nimeni banii inapoi. Tot acolo ar trebui sa fie mentionat si cat timp trebuie sa tii acele bunuri achizitionate. La mine de ex e o perioada de 3 ani dupa implementarea proiectului in care nu ai voie sa instrainezi nici un bun luat din bani europeni.

    Legat de controale, eu am avut mai multe decat media din doua motive: 1. La mine in oras au sediu cei de la OIR (astia vin sa controleze tot ce tine de fonduri europene si ajutoare de la stat) si fiind usor de ajuns veneau pe la noi sa mai bifeze o vizita iar 2. Dosarele mele de achizitii au fost la ambele proiecte date ca exemplu. Fiindca imi place sa fiu organizat, le faceam f usor de parcurs si 110% complete. Asa ca atunci cand finantatorul trebuia sa vina in control alaturi de OIR ma alegeau pe mine ca stiau ca sunt OK si scapa de griji (lucky me!).

    La control: prima oara vin coiosi rau. Sunt obusnuiti fix cu cazuri de care ai mentionat tu, oameni care iau fonduri pt gardul din curte sau mobila din casa. Ei stiu exact la ce sa se uite si ce sa intrebe. Daca stii ca ce faci e bine si esti stapan pe domeniul tau de activitate, se lamuresc repede si o lasa moale. Cu mine dupa 5 min ma intrebau de cand am masina si cu ce ma mai ocup conex cu domeniul de activitate (small talk).

    Dar astea sunt din experienta mea. Nu pot garanta pt nimeni ca o sa aiba aceeasi experienta. Tot ce pot spune e ca daca respecti ce scrie in contract nu ai de ce sa te temi. Iar cei care implementeaza si finanteaza astfel de proiecte sunt si ei oameni, incearca sa se acopere cat pot de mult cu acte justificative dar la final, unde e ceva gri si daca te vad ca esti pus pe treaba te lasa in pace. Eu mereu am incercat sa maximizez ce pot face cu banii respectivi, dar in limitele contractului si am avut parte mereu de intelegere din partea lor. Fara spaga!

    Bafta!

    ---------- Post added 31-01-2021 at 09:43 ----------

    [/COLOR]Ah si inca o chestie: nu te astepta ca la chestiune mai vaga, cum e intrebarea ta (laptop sau obiectiv) sa iti raspunda cineva. Ar insemna sa isi asume pt tine chestia aia si nu face nimeni asta. De aia toti iti spun sa iei laptop.

    Daca tu in urma unui control poti justifica f clar ca un obiectiv iti aduce beneficiul cel mai mare, go for it. Asta daca nu cumva in acel contract e stipulat ca pentru achizitii eligibile trebuie sa respecti doar codul caen, caz in care nu prea poti sa iei obiectiv decat daca ai ceva foto sau video in codurile caen.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Replies: 16 Last Post: 18-02-2014, 18:01
  2. Pot juca jocuri din Romania pe PS4 din America? By SnowPhantom in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 7 Last Post: 19-11-2013, 16:07
  3. Replies: 8 Last Post: 26-07-2013, 20:29
  4. Shipping din US By MonkY in forum Console Club
    Replies: 3 Last Post: 28-06-2011, 20:03
  5. Podcast-uri Externe By Mika in forum Software
    Replies: 0 Last Post: 15-09-2008, 03:11

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts