Primul Uncharted a fost un joc de referinta in lumea action-adventure-urilor, combinand elemente de aventura ce ar face-o invidioasa si pe Lara Croft cu elemente de third person shooter. A fost primit de critici foarte bine, avand o medie a notelor foarte mare. Odata cu anuntarea celui de-al doilea joc din serie, fanii aproape ca au intrat in delir, savurand fiecare informatie sau detaliu ce aparea despre noua aventura a lui Nathan Drake. Numarandu-ma printre fanii primului joc, asteptam cu nerabdare lansarea iminenta din octombrie a lui Uncharted 2, taind zilele din calendar pana la aparitia jocului si murind de nerabdare. Nu mica mi-a fost mirarea cand am fost contactat de MonkY care a tinut sa ma anunte ca trebuie sa ridicam copia de presa a aventurii celor de la Naughty Dog de la o noua agentie de PR ce se va ocupa de imaginea Sony PlayStation in Romania.
Astfel am ajuns cat am putut de repede la baietii ce vor reprezinta brandul PlayStation in Romania pentru a ridica copia destinata review-ului. Dupa ce am aflat de la ei ca PlayStation va fi mai bine conturat in Romania ca brand si ca se vor tine mai multe evenimente cu ocazia lansarilor de jocuri destinate acestei console, am pornit grabit spre casa pentru a introduce cat mai repede discul in consola.
Meniul principal al jocului este foarte simplu structurat, modalitatile de joc fiind impartite intre jucatul povestii si jucatul online. Jocul incepe in stil holywoodian, cu o prezentare dramatica plina de actiune, explozii si foarte mult eye candy. Nathan Drake, un fel de Indiana Jones contemporan, se trezeste pe o bancheta a unui vagon de tren, sangerand dintr-o rana in abdomen. In scurt timp realizeaza ca vagonul atarna pe marginea unei prapastii si nu dureaza mult pana cand bancheta se desprinde si eroul nostru se trezeste atarnand de o balustrada si privind in abis. De aici jucatorul preia controlul personajului, trebuind sa scape din incurcatura. Dupa ce escaladeaza ramasitele vagonului si ajunge pe teren sigur, Nathan are parte de un flashback in care aflam ca, in urma cu 4 luni, a fost contactat de un vechi prieten, Harry Flynn si de o foarte seducatoare bruneta, Chloe. Acestia il invita pe Drake sa ia parte la planul lor de a fura dintr-un muzeu din Istambul un artefact stravechi, ce apartinea comorii cu care s-a intors Marco Polo din China. Povestea ne va purta prin diverse intrigi si rasturnari de situatie, mituri legate de comori pierdute si puteri inimaginabile, toate avand legatura cu religia si mitologia budista. Ma opresc aici din divulgarea firului narativ si va las pe voi sa descoperiti intreaga poveste ce va asigur ca este una foarte interesanta.
Primul lucru care te loveste in Uncharted 2 este amalgamul de elemente vizuale si sonore. Grafica jocului este de mare exceptie, atat din punct de vedere al tehnologiei 3D cat si din punct de vedere artistic. Veti avea parte de peisaje ce va vor lasa cu gura cascata si va vor face sa va opriti din alergat doar pentru a sta un moment si a le savura. Producatorii au acordat o atentie sporita detaliului, hainele lui Nathan Drake de exemplu se umplu de zapada, zapada ce se topeste daca stati in preajma unei surse de caldura. Elementele pe care personajul principal se poate catara sunt bine integrate in peisaj, fiindu-mi greu in anumite momente sa-mi dau seama din prima pe ce anume pot urca. Jocul nu ne lasa totusi de izbeliste, daca petrecem prea mult intr-un loc fara a progresa, in coltul ecranului va aparea o iconita care ne arata ca putem apasa butonul de sus al D-pad-ului pentru a primi un hint.
Uncharted 2: Among Thieves are parte de un sunet fenomenal, fiecare loc al jocului avand sunet specific, viscolul suierand in peisajele montane, armele sunand foarte realist si puternic, inamicii vorbind intre ei. Coloana sonora beneficiaza de o muzica ce ar face invidioase productiile cu bugete mari ale Hollywood-ului, vocile personajului fiind foarte bine alese (printre protagonisti se numara si Claudia Black, fanii Stargate sau Farscape recunoscand-o in mod cert) per total realizand un sunet al jocului aproape perfect.
Cei ce au jucat primul joc al seriei se vor simti imediat in largul lor pentru ca jocul se controleaza in mare parte la fel, fiind totusi aduse cateva modificari fine, in special in cazul sistemului de intrare / iesire din cover si a combat-ului corp la corp. Nathan poate executa "stealth kills" din spatele cover-ului, daca inamicul nu l-a observat inca, sau daca se misca incet si ajunge in spatele acestuia. Lupta corp la corp a fost modificata, acum avand un singur buton pentru a lovi, triunghiul fiind folosit pentru a contracara anumite lovituri ale inamicilor, ducand la lupte de apropiere mai dinamice, dar destul de repetitive. In anumite momente, destul de rare, camera alege de capul ei niste unghiuri dubioase, dar este un lucru destul intalnit in majoritatea jocurilor third person.
Pentru ca tot am pomenit de inamici, trebuie sa va spun ca acestia beneficiaza de o "minte" destul de desteapta, fiind in stare sa intre in cover atunci cand sunt asaltati, sa il incercuiasca pe Drake atunci cand sunt superior numeric, precum sa duca si lupte din spatele cover-ului, aruncand de multe ori grenade pentru a te face pe tine sa iti parasesti locatia si sa iesi in camp deschis si in bataia focului. In al doilea joc avem parte de mai multa aventura, lucru ce a fost reprosat primului Uncharted, si mai putine lupte. In schimb, in majoritatea timpului cand vom fi nevoiti sa facem uz de arma, luptele vor avea o amploare sporita si un iz epic, grandios.
Odata terminata povestea single-player, vom avea acces la anumite bonus-uri ce constau in concept art-uri, filmulete din spatele scenelor, skin-uri pentru personaje, etc. Acestea pot fi cumparate cu dolari, dolari ce sunt castigati in single-player prin intermediul a diferite "challenge-uri" cum ar fi comori gasite, numar de headshots cu o anumita arma, etc, cam fiecare actiune in cadrul jocului fiind rasplatita.
Multiplayer-ului este destul de stufos si ofera destul de multe moduri de joc pentru a acoperi cam toate gusturile. Putem juca, momentan pe sapte harti, moduri de joc gen Deathmatch, Objectives, Ranked (sunt moduri de joc deathmatch si objective in cadrul carora se poate obtine skill), Co-op objectives si Co-op Arena. Pe langa aceste moduri ce se joaca impotriva altor jucatori online, mai putem crea meciuri "private", unde putem seta harta, modul de joc, anumite variatii (standard, sniper rifle & pistole, pistols & grenade, RPG's, etc), limita de scor si de timp si friendly fire-ul. In afara acestor doua modalitati de multiplayer, mai exista un mod denumit "Machinima", unde nu este stabilit un mod in care se desfasoara ostilitatile, ci este un fel de studio virtual unde jucatorii pot face ce-i taie capul, fiind limitati doar de imaginatia lor. Cei ce sunt familiari cu termenul de machinima in mod cert vor stii din prima cu ce se mananca.
Fiecare joc multiplayer este salvat, ca o reluare, putand fi revazut in "Cinema Mode". Aici avem control asupra desfasurarii evenimentelor, putand pune pauza, derula rapid si chiar salva pe hard-disk-ul consolei screenshots, peste care putem aplica diverse "tweaks". In mod cert multiplayer-ul va mari considerabil durata de viata a jocului, datorita varietatii de moduri de joc, probabil a viitoarelor DLC-uri. ConsoleGames.ro va fi cu siguranta gazda, in viitorul apropiat, a unui concurs de Uncharted 2.
Acestea fiind zise, Uncharted 2: Among Thieves este un joc ce nu trebuie sa lipseasca din colectia oricarui jucator, fiind o piatra de referinta a industriei si un exemplu ce va fi urmat de competitori.
Story: 10
Gameplay: 9.5
Sunet: 10
Grafica: 10
Multiplayer: 9.5
Nota Finala: 9.8
Bookmarks