Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 2 of 2

Thread: Review: Far Cry 6

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    Review: Far Cry 6

    In ultimile 3 jocuri principale ale seriei (3, 4 si 5 + New Dawn), Far Cry a reusit sa atraga atraga atentia dar si sa ramana in gandul jucatorilor nu prin prisma gameplay-ului sau a povestii, ci prin Villain, sau mai bine spus, prin Antagonistul jocurilor – Vaas, Pagan Min si Joseph Seed.
    De ce am ales sa spun antagonist si nu villain? Pentru ca ei cumva au o justificare pentru ce fac si nu o fac doar ca sa “watch the world burn”, chiar daca vorbim despre lucruri si conceptii personale, sau se gandesc la un “greater good”.
    Niste personaje foarte bine conturate, scrise si jucate, care nu s-au regasit (sau nu la nivelul asta) si in celelalte jocuri din serie (1, 2 sau Primal) si vom vedea in randurile ce urmeaza daca reusesc sa continue traditia prin Anton Castillo, antagonistul jucat de actorul Giancarlo Esposito, deja celebru pentru rolul lui Gustavo Fring din seria Breaking Bad si Better Call Saul.

    Inca din primul trailer CGI am putut vedea cum atentia producatorilor s-a indreptat asupra lui El Presidente, Anton Castillo si a fiului sau Diego, pe care i-am regasit intr-un mediu personal, la ei acasa, in timp ce tara este decimata de o revolutie.

    Fiind initial programat pentru lansare in urma cu 8 luni, pe 18 Februarie 2021, Ubisoft a decis sa-l amane din cauza pandemiei globale cu care ne confruntam si consider ca au luat o decizie corecta, intrucat jocul s-a lansat intr-o stare mult mai buna decat predecesoarele, care au avut mai multe probleme tehnice day 1.

    Far Cry 6 este disponibil de azi, 07 Octombrie 2021 pentru Xbox One, Xbox Series X/S, Playstation 4, Playstation 5, Windows, Google Stadia si Amazon Luna.

    Prezentare si poveste

    In Far Cry 6 ne indepartam de America si de motivele religoase ale lui Joseph Seed si ajungem in Yara, un paradis tropical aflat in plin razboi civil.
    Acum nu mai avem o insula la dispozitie, ci o intreaga tara, formata din 3 zone destul de mari si bogata in istorie si cultura, cu foarte multa vegetatie, orase mici dar si vile impunatoare, precum si o capitala in care rezideaza Anton Castillo.
    Aceasta tara a suferit repetate revolutii de-a lungul secolelor, cea mai insemnata fiind revolutia din ’67, care a dus la blocarea relatiilor si a trade-urilor, ramanand cumva taiata de lumea de afara.

    Noi il gasim pe Anton Castillo in plina promovare a Viviro, un tratament “minune” impotriva cancerului, tratament pe care nu vrea, inca, sa-l imparta cu restul lumii. Companiile farmaceutice sunt dispuse sa plateasca bani grei pentru acest tratament, iar asta este modalitatea prin care Castillo vrea sa readuca tara la nivelul de glorie ce se regasea in timpul regimului tatalui sau.

    Acest Viviro este, in mod ironic, derivat din frunzele de tutun iconice lui Yara. Aceste plante sunt bio-hacked pentru a crea o planta mutanta, iar apoi o toxina este sintetizata de medici, in laboratoarele aflate in Estul Yarei rezultand o otrava. Aceasta otrava este apoi pulverizata peste campurile cu tutun de catre niste fumegatori (cum ii numesc ei, niste inamici in costume galbene si cu canistre de otrava in spate) sau chiar avioane.
    Odata pulverizata otrava, frunzele de tutun sunt apoi culese de niste outcasts, sau mai bine zis sclavi, pe care Anton ii considera “fake Yarans”.
    Fabricarea Viviro vine, deci, cu niste costuri foarte ridicate – productia si recoltarea sunt extrem de toxice, iar pentru a optimiza productia, Anton a obligat toti “fake Yarans” sa lucreze pe campuri cu costul propriilor vieti.

    Astfel ca Viviro isi otraveste oamenii si distruge tara, pentru a face un tratament care va salva foarte multi oameni in intreaga lume, contra cost, desigur, iar aici incepe revolutia noastra de gherila.

    Inca de la inceputul jocului putem alege 2 niveluri de dificultate – Action Mode care este experienta normala de joc sau Story Mode care va face combat-ul mai usor, putandu-ne concentra pe poveste si pe distractie.
    Apoi avem optiunea (asa cum ne obisnuieste Ubisoft in ultimile titluri Assassins Creed) de o/il controla pe Dany Rojas (Dani, cum ii spun prietenii), barbat sau femeie, un orfan si fost ofiter al armatei din Yara, care in premiera pentru jocurile Far Cry, va fi vizibil mai mult de 1 minut la inceputul jocului.
    Avem astfel un joc FPS care in anumite camps devine 3rd person, iar Dany are acum un cuvant de spus (desi nu avem alegeri de facut in dialog) si chiar fredoneaza in masina, melodiile de la radio (e primul joc in care vad implementat acest lucru atat de natural si sper sa nu fie si ultimul).

    In prima parte a jocului, care are rol de tutorial si se desfasoara pe o insula destul de mare (dar mica in comparatie cu harta jocului), aflam mai multe detalii despre Dany si alegerile facute pentru a ajunge in punctul actual, povestea punandu-ne destul de repede in contact cu El Presidente, urmarea acestui contact fiind povestea clasica de naufragiat pe o insula despre care nu stim nimic.
    Astfel ca vom ajunge rapid in legatura cu liderul miscarii revolutionare “Libertad”, Clara Garcia, dar si cu Juan Cortez, fost spion, care ne va invata cum sa ne imbunatatim skills-urile si pentru care vom incepe sa facem misiuni si sa apelam la diverse factiuni rebele, pentru a incepe o revolutie si a-l da jos pe El Presidente.

    Yara este formata din 5 regiuni distincte:
    • Isla Santuario – zona initiala care are si rol de tutorial
    • Madruga / Valle de Oro / El Este – cele 3 regiuni principale pe care le putem explora dupa bunul plac
    • Esperanza – capitala tari, care este in lockdown la ordinele lui El Presidente.

    Overall, abordarea clasica a jocurilor din serie, cu 3 zone principale, fiecare cu cate un mini boss care va trebui invins pentru a putea destrama puterea sefului principal si a ajunge cu un pas mai aproape de acesta.

    Grafica si sunet

    Jocul cred ca este dezvoltat pe acelasi engine care s-a folosit si in realizarea Far Cry 5, astfel ca va fi destul de familiar celor care l-au jucat desi primul impact nu este la fel de pronuntat precum a fost in Far Cry 5.

    Paleta de culori aleasa pentru acest paradis tropical ii da o tenta de desen animat, este suprasaturata dar oarecum potrivita pentru o recreere cat mai asemanatoare Cubei (asa cum o stim din filme, cu acel filtru pe care-l pun toti), ajutata de lumina calda galbuie a soarelui si reusind sa aduca a realism in momente de ploaie, cand cerul este plin de nori gri.

    Norii din pacate nu sunt volumetrici si nu fac umbra, asa cum am putut vedea in AC Odyssey sau Valhalla.

    Avem, de asemenea, parte de un draw distance caracteristic deja titlurilor Ubisoft, cu unele momente in care efectiv nu vei putea avansa pana nu faci o poza direct din joc sau din Photo Mode-ul inclus, in care putem alege inclusiv ora sau vremea, dar vom putea si include cateva obiecte 3D in peisaj (statuie, masina, tanc, samd), daca ni se pare ca acestea lipsesc in acel moment.

    Zonele sunt realizate foarte frumos si se disting cu usurinta una de cealalta, cu foarte multa vegetatie (cred ca foliage este setat pe ultra high pe Xbox Series X) care interactioneaza cu jucatorul, iar faptul ca putem sa mergem oricand, oriunde, atat orizontal cat si vertical, catarandu-ne sau cu ajutorul elicopterelor, este un mare plus pe partea de imersiune.

    De mentionat faptul ca pe Xbox Series X, jocul are un screen tearing extrem de deranjant, lucru care initial (jucat fara day 1 patch) nu era atat de pronuntat, dar care odata cu acest patch, a devenit vizibil in mare parte din timp, inclusiv in dialogurile din camps, unde avem scene statice si doar 2-3 pesonaje pe ecran.

    Pe partea de personaje principale, desi in mare parte sunt bine modelate si texturate, unele animatii sau lip sync-ul deficitar trag in jos imersiunea, dar restul oamenilor intalniti in lume (NPC-uri sau soldati) au prea putine modele unice, astfel ca vei ajunge sa vezi acelasi om de 1000 de ori pe zi, in diverse ipostaze.
    Cred ca aici puteau imprumuta putin sistemul randomizare din spatele Watch Dogs Legon.

    El Presidente, pentru ca este cel mai cunoscut dintre toti, este destul de bine realizat, dar cam robotic, cu siguranta nu la nivelul jocurilor Nauthty Dog, iar expresia faciala caracteristica este statica, uneori dand impresia ca nu are muschi la nivelul fetei, fiind tras in jos, din nou, de lip sync-ul deficitar, caracteristic intregului joc.
    Dany, dar si celelalte personaje cu care ne intersectam sunt bine realizate estetic, dar sunt umanizate mai mult de voice acting, animatii si back story decat de reprezentarea grafica uneori mult prea cartoonish, care ma duce mai degraba cu gandul la GTA 3 decat la ceva joc current gen.

    Pentru deplasare avem la dispozitie o paleta foarte larga de optiuni, de la clasicele masini, ATV-uri, SUV-uri, pana la cai, elicoptere si avioane, realizate foarte bine si destul de realist, dar vom reveni la ele in sectiunea de Gameplay.

    Overall grafic arata bine, placut vizual, dar in mod surprinzator, mi s-a parut ca arata implicit mai bine in mod alb-negru intr-un flashback.
    Cred ca o iluminare mai realista si o lumina mai rece ar fi adus mai mult realism grafic jocului.

    Un alt minus care pe mine m-a deranjat, e faptul ca toate cutscenes din joc in care apare El Presidente sunt pre-randate, deci nu sunt real time, iar asta se vede mult prea clar, din pacate, din cauza artefactelor mult prea mari de compresie, lucru ce rupe cumva imersiunea.

    Pe partea de sunet jocul pur si simplu exceleaza.

    Vocile personajelor sunt foarte bine alese si jucate, desi sufera de aceleasi probleme ca toate jocurile lor – se vede ca voice acting-ul este inregistrat separate de motion capture in mare parte din timp.
    Nu am reusit sa identific niciun personaj caruia sa nu i se potriveasca vocea cu felul in care arata, iar unele personaje, inclusiv Dany, mi se par extrem de bine alese si jucate.

    Detaliile sunetului se regasesc in lumea inconjuratoare, de la raurile curgand sau sunetele animalelor in padure, pana la sunetul masinilor, al pulverizatoarelor de otrava sau chiar sunetul caracteristic cand dai un head shot, toate ofera o imersiune foarte buna si realista.
    Muzica din joc, la fel, se potriveste perfect. Fie ca este la radio in masina, fie ca este un cover dupa o melodie celebra care canta in timpul unei misiuni, toate melodiile sunt perfect potrivite zonei si perioadei si nu am gasit nici macar o melodie care sa ma deranjeze si sa-mi doresc sa inchid radioul.

    Gameplay

    Pe partea de gameplay voi incepe foarte simplu – jocul este un Far Cry din toate punctele de vedere. Cui i-a placut seria pana acum, se va simti “ca acasa” in FC6, iar cui nu i-a placut pana acum, sunt sanse foarte mari sa nu-i placa nici acesta.

    De ce spun asta? Pentru ca are si bune si rele, cam aceleasi bune si cam aceleasi rele pe care le aveau si titlurile precedente si voi incerca sa explic putin mai jos.

    Inca din zona de tutorial ne dam seama de imensitatea hartii. Este ceva cu adevarat masiv, iar noi putem merge absolut oriunde vrem si sa facem absolut tot ce ne trece prin cap, caracteristic jocurilor din serie.

    Printre primele lucruri pe care le vom observa este loot-ul/scraps. Este absolut peste tot si destul de variat, iar acesta ne va ajuta pe partea de RPG a personajului, a armelor, dar si pe partea de RPG a camps-urilor.
    Desi ar ajuta daca ar mari putin zona de la care putem face loot, intrucat de cele mai multe ori a trebuit sa ma pozitionez si repozitionez ca sa se activeze butonul, desi eram chiar langa el.

    Sa incepem cu partea de RPG a personajului.
    In primul rand, orice facem in joc, ne aduce XP si avem 14 rank-uri in care putem avansa, de la Macretero la Comandante. De mentionat aici este faptul ca, odata cu noi, creste si level-ul zonelor, mai exact puterea fortelor inamice creste in fiecare zona. Deci nu ne vom simti niciodata overpowered intr-o zona, dar nici nu vom putea elibera vreodata complet o zona.

    Toate hainele pe care le gasim sau cumparam au cate un mic perk – unele iti ofera protectie la foc, altele la gaz, la gloante de un fel sau altu, sau putem alerga mai repede, primim un boost de viteza dupa un slide, samd. Sunt foarte multe combinatii pe care le putem face si tine doar de noi daca vrem sa purtam un echipament complet pentru un boost general intr-o anumita sectiune, sau vrem sa purtam cate un obiect vestimentar pentru boost-uri mai mici, dar mai diferite.
    Si partea cea mai misto aici este ca, daca ne place ce boost ofera un element vestimentar, dar nu ne place cum arata sau poate cum arata pe personajul nostru, putem sa luam infatisarea de la un alt element vestimentar care ne place.

    Sectiunea de arme a primit un update interesant, dar voi ajunge imediat la el.

    Vreau doar sa mentionez aici un lucru care nu-mi place – nicio arma nu are recul, iar asta face shooting-ul putin prea arcade. Este ceva hate it or love it. Uneori mi-a placut, uneori m-a deranjat. Dar trebuia mentionat.

    In primul rand, avem armele normale, reale, obisnuite, de la pistoale la SMG-uri, arcuri cu sageti sau chiar bazooka.
    Fiecare arma poate fi imbunatatita cu 3 pana la 5 sectiuni diferite – tipul de glont (bun contra armurilor, bun contra cei fara armuri, cu otrava, care explodeaza la impact, cu foc, samd), amortizor (de la cele improvizate la cele profesioniste, dar toate se incalzesc destul de repede si nu putem trage la foc automat cu amortizor, mai mult de 5-7 gloante), partea optica (diverse tipuri de luneta, inclusiv 2 in 1, si putem alterna intre ele intorcand putin arma), diverse tipuri de lasere pentru tintire mai buna, samd.
    Tot la unele arme avem si diverse moduri pe care le putem activa, gen healing cand facem damage, sau damage mai mare cand e tinta mai jos decat noi sau cand inamicul are mai putina viata, samd.
    Si mai avem si customizarea vizuala, cu skin-uri dar si Charms, care nu aduc nicio alta valoare decat pur estetica.

    Pe langa armele normale, avem si asa zisele Arme Unice in fiecare sectiune - Unique Firearms, Rifles, SMGs, samd.
    Aceste arme le gasim in anumite cufare si vin deja modificate inclusiv vizual, iar noi nu mai putem customiza nimic la ele.
    De regula sunt arme puternice, care au cate un boost sau perk interesant care ar costa prea multe resurse pentru deblocare, astfel ca, cel putin la inceput, sunt super folositoare.

    Dar a treia sectiune de arme, cele super marketate de catre Ubisoft, sunt Resolver weapons.
    Astea sunt armele mentionate mai sus, cele facute din scraps si pe care le putem achizitiona de la Juan Cortez.
    Unele sunt destul de silly si nu le-am folosit prea mult, pentru ca au damage foarte mic, gen lansatorul de CD-uri (cel cu Macarena) sau nail gun-ul, dar unele sunt chiar interesante, gen flame thrower-ul sau El Muro, un pistol sau shotgun cu teava scurta, care trage cu gloante explozive si care iti echipeaza si un scut pe mana stanga, care m-a scos din niste situatii mai tensionate.

    Overall interesante, dar nu au fost folosite prea mult de catre mine, ramanand pe 3 arme clasice, cel mai folosite fiind o arma automata cu gloante explozive si amortizor, eventual fara luneta, o pusca cu luneta 4x dar si fara, cu amortizor, cu gloante contra armurilor si un sniper rifle cu 8x zoom si amortizor, care era alternat de o bazooka.

    La arme merita mentionat faptul ca alegerea munitiei conteaza foarte mult la inamici, astfel ca recomand sa aveti pe gloante ceva pentru toata lumea, atat soft rounds cat si ceva care sa penetreze armura, foarte util impotriva vehiculelor.

    Iar pe langa toate astea, mai avem inca un dispozitiv nou numit Supremo.

    Acesta este un ghiozdan improvizat, care poate fi customizat atat vizual, cat si din punct de vedere al functionalitatii.
    Astfel ca putem avea un rochet launcher (care identifica si loveste toate tintele din apropierea ta, foarte folositor pentru elicoptere), sau un Self-revive/rapid healing. Sunt 7 disponibile momentan si merita incercate macar o data fiecare.

    Si aici trebuie sa mentionez faptul ca l-am folosit foarte putin, dar cel mai folositor a fost primul primit, Exterminador, cel cu rochet launcher, care m-a salvat de foarte multe ori cand eram incercuit de inamici sau de 2-3 elicoptere si nu mai aveam gloante.

    Referitor la gloante, pot spune ca am avut surprinzator de multe momente cand am ramas fara gloante pe vreo arma si am fost nevoit fie sa fug si sa mor (pentru ca mori destul de usor in jocul asta, mai ales daca nu ai imbracamintea adecvata), fie sa fug la masina pentru aprovizionare de gloante (lucru pe care-l putem face la fiecare 30 min).

    Tot la sectiunea de arme as putea introduce sectiunea de Amigos, acele animale care ne tin companie si, teoretic, ne ajuta in combat.
    Spun doar teoretic, pentru ca nu am relationat prea bine cu ele, nu am gasit o utilitate reala pentru ele inafara de faptul ca sunt dragalase si le putem mangaia.

    De cele mai multe ori mor in combat si trebuie sa le dam revive sau dispar complet si trebuie sa mergem in meniu sa le facem respawn.
    Ca sa ne folosim de ele, trebuie sa tintim cu arma si apoi putem da 1 din cele 2 indicatii – du-te acolo/ataca sau vino la mine.
    Cel mai mult folosit de catre mine a fost crocodilul, primul Amigo deblocat, iar asta pentru ca ne protejeaza si in apa, nu doar pe uscat, dar si pentru ca are self revive…pentru el.

    M-am trezit la un moment dat, cand eram in apa si ma atacau rechinii pentru ca eram fara crocodil si mi-am dat seama ca jucasem fara Amigo de vreo 3-4h si efectiv nu i-am simtit lipsa.

    Chorizo spre exemplu, catelusul cu roti ajutatoare, este super inutil, putand doar sa atraga atentia inamicilor prin faptul ca este simpatic, ca apoi sa mergem sa-I omoram in stealth, dar nu este util daca sunt mai multi inamici.

    Ar fi fost util daca ne dadea optiunea de a-mi da mie revive, mai ales ca este o functie implementata foarte prost si daca mori cat timp sunt alti guerilla in preajma ta, trebuie sa stai ~1 min pana mori, sperand ca vine cineva sa-ti dea revive, desi 9 cazuri din 10 nu vine nimeni si doar pierzi timp, avand doar buton de incetinit timpul, nu si ceva de grabit sau sarit complet peste asteptare.

    Pe partea de world traversal avem cateva lucruri care ne ajuta.
    In primul rand avem un grappling hook, cu care ne putem catara in niste puncte predefinite, gen pe marginile mai inalte ale unor cladiri, macarale, lemne suspendate la inaltime, sau chiar pe marginile muntilor, dar nu-l putem folosi liberi oricand dorim. Mi-ar fi placut sa ma pot agata de elicopterele inamice ca in Just Cause.

    Pentru traversarea distantelor mai mari avem parasuta, care se poate inchide si deschide de mai multe ori, dar viteza de deplasare este foarte mica si nu putem ajunge prea departe cu ea, dar e folositoare pentru a evita fall damage, iar apoi vom debloca wingsuit care vine cu o viteza si distanta de deplasare foarte mare, iar combinatia dintre cele 2 este potrivita.

    Pe partea de vehicule putem lua orice gasim pe harta sau putem chema masina personala, odata deblocata.

    Partea cu luat de orice vehicul de pe harta este interesanta, dar daca vrem sa adaugam acel vehicul la colectia personala pentru a-l putea sumona oricand avem nevoie, trebuie sa-l ducem la un pickup point, care sunt si rare si destul de departate unele de altele, astfel ca sunt sanse foarte mari sa distrugem vehiculul pana ajungem acolo.

    Preferatul meu este un fel de ski-jet combinat cu o barca dar cu hoover (nu i-am retinut numele din joc) care poate merge atat pe apa, cat si pe uscat si este pur si simplu un deliciu sa nu ai limitele astea si sa treci cu usurinta din ocean pe plaja, campie, pe munte, samd.

    Dar cel mai folositor mijloc de transport as spune ca este calul, daca nu va ia ameteala de la atata miscare, intrucat puteti merge cu el cam pe orice teren, pe munti, printre copaci, prin apa, prin oras, nu i se sparg cauciucurile cand treceti cu viteza printr-un checkpoint controlat de inamici, dar cel mai important, ii putem gasi absolut peste tot pe harta.

    Pe partea de vehicule zburatoare au gandit destul de bine si au limitat cu cap distanta de deplasare, amplasand in majoritatea zonelor anumite mini camps cu arme anti aircraft care daca nu sunt distruse, nu ne vor permite trecerea prin spatiu lor aerian.
    Astfel ca oriunde mergem pe harta, daca dam de un astfel de camp, e indicat sa ne oprim si sa-l distrugem, pentru a ne asigura spatiul aerian liber in viitor.

    Partea de vehicle customization este destul de limitata si nu am aprofundat prea mult subiectul, inafara de cele cateva upgrades pe care le putem face la workbenches.
    Putem schimba culoarea, rotile, scutul din fata, figurina din bord, ce este atarnat de oglinda retrovizoare si alte cateva nimicuri.

    Ca activitati in lumea asta imensa avem, pe langa misiunile principale si secundare, de cucerit camps, de cucerit roadblocks/checkpoints, de distrus siteurile anti-aircrafts, de distrus antene de wireless pentru conexiune mai buna, treasure hunts, curse cu masinile, lupte de cocosi si multe altele.
    Cu siguranta aveti cum sa pierdeti 60-80-100h fara sa va plictisiti.

    HUD-ul este super familiar si aproape neschimbat din jocurile precedente, cu harta in coltul din stanga jos, misiunile active in stanga sus (pe care le putem ascunde cu sageata stanga), iar in dreapta jos avem armele si munitia, throwables + Supremo, iar deasupra vom avea un meniu care se va schimba in functie de activitatea sau vehiculul actual si tot acolo vom primi mici hint-uri/guides despre ce putem face mai departe.

    Am observat lipsa unui compass deasupra (cel de la harta nu ajuta prea mult) care sa semnaleze activitatile din apropiere sau sa te ghideze spre pin-ul pus de tine sau misiunea selectata, intrucat pe mini-map nu apar waipoints, decat traseul selectat.

    Ce mi s-a parut ciudat si nici pana acum nu am descoperit – desi cand alergam obosim, nu avem un stamina bar, sau cel putin nu am reusit eu sa-l identific, desi in stanga jos, langa harta, avem o bara care uneori se umple, dar nu am idee ce face.

    Un alt lucru care mi s-a parut ca lipseste si ar fi fost super util ar fi optiunea de a prinde grenadele aruncate de inamici, sau a le putea ridica de pe jos si arunca inapoi, intrucat chiar si cu indicatorul lor de grenada, de cele mai multe ori nu ai unde sa fugi, cand esti inconjurat de inamici.

    Trecand la partea de misiuni, pot spune ca unele sunt chiar interesante, fie ca ajuta la greater good of the story, fie ca ajuta la conturarea unui side character, sunt un deliciu sa le facem.

    Unele sunt foarte repetitive si enervante, gen misiunile in care trebuie sa accesam un calculator ca sa downloadam sau sa uploadam ceva informatii. Nu mai trebuie sa stam neaparat in 3-5m fata de terminal pentru a termina actiune, dar daca plecam, pot veni inamici care sa incetineasca sau opreasca procesul, asa ca tot trebuie sa ramanem in proximitate.

    Dar a fost interesant cand a trebuit sa activez 2, pe 2 etaje diferite si ma tot plimbam intre ele, omorand inamici pe drum dar si la terminale, ca sa pot trece misiunea.

    Chiar am avut un moment, o misiune, care m-a dus cu gandul la Far Cry 2 cu care puteau sa continue, dar au ales sa o termine brusc, fara sa introduca vreo mecanica noua de gameplay desi era interesant.

    Din pacate nu se ridica la nivelul Witcher 3 sau chiar AC Valhalla, astfel ca am ajuns la un moment dat la o suprasaturare de misiuni principale de care aveam nevoie pentru a ajunge la X tinta, pentru a putea avansa in poveste. Cred ca puteau taia lejer jumatate din misiunile fiecarei zone si tot iesea o poveste interesanta.

    Din pacate partea de RPG nu a fost implementata si in dialoguri, desi de data asta Dany este super vocal, dar nu avem optiuni sau alegeri in conversatie, iar asta consider ca este un minus important.
    Aveau si un potential enorm pentru relatii, avand cateva personaje foarte interesante din punctul asta de vedere, dar care, din pacate, nu au dus nicaieri.

    Pe partea de NPC-uri vreau sa mai mentionez un lucru – uneori am impresia ca sunt puse acolo doar ca sa te incurce, atat cele care-ti dau quest-uri si pe care trebuie sa le urmezi undeva, care merg suuuuper incet si nu le poti grabi in vreun fel sau altu, cat si cele statice pe care nu le poti impinge sau macar trece prin ele, iar de multe ori imi blocau accesul la loot, dar mai ales Amigo, chiar daca e vorba de crocodil, care nu se da deoparte cand vrei sa ajungi undeva, si daca este in pragul usii, efectiv nu poti intra/iesi.

    Lucrul asta se aplica inclusiv cand ti se livreaza masina, cu tipul respectiv care ramane in dreptul usii pentru inca 3-5s, fapt pentru care m-am obisnuit sa merg mereu in partea dreapta a masinii cand ajunge si cum se da el jos, ma mut automat la volan si am si plecat.
    Am avut destul de multe momente cand nu s-a trigger-uit un checkpoint sau o actiune/un dialog, la timp si a trebuit sa astept uneori chiar si 30-50s pentru asta.

    La un moment dat am dat peste una din cele mai frustrante misiuni ale jocului, cand nu s-a trigger-uit persoana pe care trebuia sa o urmez spre un safe house, eu carand in spate pe cineva ranit, iar persoana respectiva se invartea in jurul unei camere, fara sa iasa din ea.
    Acest lucru nu si-a revenit nici dupa restart misiune sau joc, astfel ca a trebuit efectiv sa bajbai cautand traseul pe care ar fi trebuit sa-l luam si omorand toti inamicii cu un pistol, pana cand AI-ul respectiv a inceput sa ma urmeze si apoi sa-mi arate calea.
    Tot in misiunea respectiva, dupa ce am dus pe cine caram intr-un camion, am trecut langa el in spate si de acolo a inceput o misiune clasica, in care eu ar trebui sa distrug tot ce ne urmareste.
    Dar aici s-au complicat putin lucrurile. Faptul ca eu nu aveam destule gloante, dar si faptul ca incarcatoarele sunt mult prea mici si se termina mult prea repede + faptul ca inamicii au o tinta incredibil de precisa chiar si de la 100m din masinile in miscare, m-a facut sa refac misiunea asta de cel putin 50 de ori.
    La un moment dat ne urmarea si un elicopter iar eu nu aveam gloante, iar checkpoint-ul era tot cel de la inceput, astfel ca nivelul de frustrare a atins un nivel nou, cel putin pentru mine.
    Norocul meu ca la un moment dat, probabil s-a plictisit jocul de mine si nu se mai activau inamicii cand treceam pe langa ei, astfel ca am reusit sa termin misiunea.
    Mentionez totusi ca acest lucru s-a intamplat inaintea instalarii Day 1 patch-ului, iar de atunci nu am mai patit asa ceva.

    Desi a fost un moment frustrant, pot spune ca overall jocul este incredibil de fun si de bine facut, au pastrat acel “30 seconds loop” de intamplat ceva epic, astfel ca este foarte greu de lasat din mana.
    Aproape in fiecare zi m-a prins 1 noaptea jucand si spunand ca mai eliberez camp-ul asta sau mai termin misiunea asta si gata, lucru care de regula nu se intampla.

    E un fel de Definition of Insanity al lui Vaas, iar asta mi se pare foarte tare 😊

    Revenind putin la ideea initiala, cu antagonistul, consider ca au reusit din nou sa creeze un personaj foarte interesant, foarte bine conturat dar mai ales jucat, ce va ramane in istoria Far Cry ca un personaj memorabil.

    Iar lumea pe care El Presidente o conduce, dar si cut-scenes in care-l vedem cum reactioneaza la ce facem noi, se potrivesc perfect, astfel incat mi-ar fi greu sa-mi imaginez un alt personaj negativ in acest joc.

    Concluzie

    Ar mai fi foarte multe aspecte pe care nu am apucat sa le mentionez, de la Multiplayer pe care nici nu am reusit sa-l testez, neavand cu cine, pana la optiunile de accesibilitate implementate excelent inclusiv pentru cei ca mine, care au rau de miscare si FPS-urile le provoaca greata, un lucru care ar trebui mentionat la toate jocurile care-l au si reusesc sa faca experienta accesibila unui public cat mai larg.

    Jocul este super fun si cred ca putem trece peste orice neajuns prin prisma acestui lucru.

    As fi vrut sa adaug nota de Fun care ar fi fost un 10 curat, dar cum partea asta este atat de subiectiva, am ales sa nu includ aceasta sectiune.
    Eu cu siguranta ma voi reintoarce la el pentru inca cateva zeci de ore, lasand destul de multe lucruri nefacute doar ca sa pot scoate acest review relativ la timp.

    Multumesc Ubisoft pentru codul de review oferit consolegames.ro


    Story: 8
    Gameplay: 9
    Sunet: 9
    Grafica: 7.5
    Nota Finala: 8.3
    Attached Images Attached Images fc6-review.jpeg 07-10-2021_12-13-42-ymb3gpbp-copy.jpg 07-10-2021_12-13-43-p24rqbp3-copy.jpg 07-10-2021_12-13-44-ls3cp1ju-copy.jpg 07-10-2021_12-13-44-ra5kejnq-copy.jpg 07-10-2021_12-13-45-3lndsaov-copy.jpg 07-10-2021_12-13-45-jubi3e3v-copy.jpg 07-10-2021_12-13-45-qt5xrfpi-copy.jpg 07-10-2021_12-13-46-eegtzb2z-copy.jpg 07-10-2021_12-13-46-xdogvyqk-copy.jpg 07-10-2021_12-13-47-5qggrr30-copy.jpg 07-10-2021_12-13-48-amksje5s-copy.jpg 07-10-2021_12-13-48-tm3scspm-copy.jpg 07-10-2021_12-13-48-xy1azss3-copy.jpg 07-10-2021_12-13-49-31vlxmuu-copy.jpg 07-10-2021_12-13-49-lqmrp2ob-copy.jpg 07-10-2021_12-13-49-nz2iecyo-copy.jpg 07-10-2021_12-13-50-4x1zukl4-copy.jpg

  2. #2 SP
    Senior Member Xander RO's Avatar
    Foarte bun si detaliat review, multumesc pentru timpul petrecut in a detalia atat de multe lucruri!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Vand Far Cry 4 / Far Cry Primal / Just Cause 3 (PS4) By keanustar in forum Bazar Sony: Jocuri Console
    Replies: 6 Last Post: 14-08-2017, 22:36
  2. User Review: Far Cry 4 By apbaciu in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 1 Last Post: 25-06-2015, 21:43
  3. Media Library - Far Cry 3 Review By OEE in forum Videos
    Replies: 0 Last Post: 02-12-2012, 23:13
  4. Media Library - Far Cry 3 - Review By OEE in forum Videos
    Replies: 0 Last Post: 29-11-2012, 14:46
  5. Replies: 0 Last Post: 11-06-2011, 15:19

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts