Seria Battlefield a inceput in 2002 cu fabulosul Battlefield 1942, dezvoltat de compania suedeza DICE si publicat de cei de la EA Games. Fiind un titlu de success a primit doua expansion pack-uri, mai exact Road to Rome si Secret Weapons of WW2. Din pacate seria a continuat in Vietnam, unde nu a avut atat de mult success ca predecesorul sau, astfel fiind abandonata idea. Astfel s-a ajuns in zilele noastre, cu Battlefield 2 un joc cu foarte multe lucruri noi aduse seriei. S-a bucurat de un success enorm si a fost unul dintre cele mai jucate shootere online in anul aparitiei sale (2005) si chiar si dupa. Drept dovada, a primit 3 expansion pack-uri (Special Forces, Euro Force, Armored Fury, ultimele doua fiind achizionate contra cost). Seria a continuat in viitorul apropiat cu Battlefield 2142, la randul lui fiind un joc de success si jucat online, si avand un expansion pack (Northern Strike).
Welcome to Bad Company
Astfel ajungem la subiectul discutiei noastre, care poarte numele de Battlefield: Bad Company. Primul lucru care iti sare in ochi indata ce intri in joc este faptul ca jocul contine o campanie single-player spre deosebire de toate celelalte jocuri din serie. Povestea jocului graviteaza in jurul Companiei 222 a fortelor americane, denumita si Compania “B” (soldatii tragand concluzia ca “B” vine de la “Bad”). In acest loc sunt trimisi toti soldatii care au gresit cu ceva si normal ar trebui sa infrunte Curtea Martiala. De aceea soldatii acestei companii sunt cei din primul rand, ei fiind primi trimisi pe teren deoarece inlocuitori se gasesc la tot pasul. Jucatorul ia rolul soldatului Preston Marlowe, proaspat ajuns pe campul de lupta. El va lupta impotriva diferitilor inamici si va fugi dupa lazi pline cu aur alaturi de alti 3 “soldati”: Sweetwater (adus in companie deoarece a plantat din greseala un virus in calculatorul armate), un soldat inteligent, dar fara sensul umorului; Haggard (transferat in B-Company deoarece a aruncat in aer multe lucruri din pura distractie), care in general este un tip comic, intentionat sau nu, care contrasteaza din orice punct de vedere cu Sweetwater si Sergentul Redford, care a venit voluntary sa lupte in companie, desi este compania cu cea mai mare mortalitate din toata armata.
Uite zidul, nu e zidul
Battlefield: Bad Company este un first person shooter care necesita un pic de strategie in plus fata de fps-ul normal. In joc sunt disponibile o varietate de arme de mai multe tipuri: shotgun-uri, SMG-uri, arme de asalt, etc. De asemenea exista si diferite accesorii care pot fi foarte utile: lansatorul de rachete, aruncatorul de grenade, auto-injector-ul, laser designator-ul si multe altele. Acestea, daca sunt folosite de un jucator experimentat pot curata campul de lupa in 2 secunde si 3 miscari. In single-player, se pot gasi arme mai puternice in anumite puncte precum si lingourile de aur ale mercenarilor. Insa, acestea vor fi foarte bine pazite, de inamicii, care pe cea mai grea dificultate, pot pune probleme serioase oricui. Nu stiu daca sa zic din fericire sau din pacate, dar in momentul in care se moare personajul este reinviat la ultimul save point, dar toti inamicii omorati si toate cladirile in aer raman cum erau (foarte asemanator cu Vita Chamber-urile din BioShock).
Pentru a duce la buna indeplinire misiunile, jucatorul poate folosi multe vehicule cum ar fi tancuri, transportatoare de personal, elicoptere, barci, etc. Fiecare vechicul este foarte bine balansat astfel incat un tanc poate foarte usor omori un inamic, dar in acelasi timp cu un singur C4 plantat cu iscusinta tancul explodeaza intr-un spectacol intens de flacari.
Odata cu acest joc, DICE au introdus in joc decoruri aproape complet destructibile, mergand pe idea “nu este usa? facem noi una!”. O racheta, o grenada sau orice alt tip de explozibil poate arunca un zid in aer. In felul acesta sniperii nu mai sunt in siguranta ascunsi dupa un zid oarecare, un tanc punand capat distractiei imediat. De asemenea, decorurile pot avea o importanta tactica deosebita, spre exemplu distrugerea unui pod pe care vin inamici inspre tine, poate incetini foarte mult atacul acestora. Dupa cum spunea si cineva din echipa care a lucrat la joc, posibilitatile sunt infinite, sunt doar limitate de creativitatea jucatorului.
In multiplayer, totul este aproximativ la fel numai ca inamicii sunt mult mai imprevizibili, si mai puternici, evident. In joc, exista un sistem de crestere in nivel asemanator celui din Call of Duty 4, dar in rest nimic jocul este radical diferit fata de cel publicat de Activision. De asemenea, sunt disponibile niste trofee care se primesc daca se indeplinesc anumite criterii in timpul jocului. Acestea pot fi foarte provocatoare si pot lungi durata de viata a jocului foarte mult.
Deocamdata singurul mod de joc din multiplayer este unul cat de simplu: unii ataca pana nu mai au aer, iar ceilalti se apara. Obiectivele care trebuie aparate sunt doua cutii pline cu lingouri de aur. Daca acestea sunt distruse, o noua portiune a hartii este deschisa pentru joc si lupta continua. In multiplayer se pot folosi 5 clase diferite: Assault, Demolition, Recon, Specialist si Support fiecare cu minisurile si atuurile sale, ele fiind perfect echilibrate, nicio clasa nefiind clasa “suprema”. Din pacate, jocul raspunde un pic cam greu, astfel ca trebui asteptat cel putin o secunda dupa un glont tras cu sniper-ul sa stii daca ai chitit ceva sau nu, la fel fiind si cazul cutitului.
Big Bum! Niiice Bum!
Jocul este o splendoare din punct de vedere grafic. Nu este lucur mai placut decat a arunca in aer cladiri sa vezi cum zboara bucatele din ea, sau felul in care explodeaza vehiculele cand sunt distruse. De asemenea, armele sunt foarte bine detaliate, iar personajele arata extraordinar. Insa, pe mine m-a impresionat partea audio a jocului. Armele suna fiecare in felul ei aparte, fiecare suprafata suna diferit in functie de ce proiectil e lovita, muzica din background e foarte linistitoare si apropiata, iar muzica de la radio e cireasa de pe tort.
Closing Curtains
Per total, Battlefield: Bad Company mi se pare un joc extraordinary numai bun de pierdut timpul in multiplayer. De asemenea, se lucreaza intens la al doilea mod de multiplayer, denumit conquest, care va fi asemenator (daca nu identic) cu cel din jocurile trecute (BF 1942 gen). Sincer, de abea astept, de dragul vreumurilor vechi. So, for now.. my precious..is..waiting for me…
Ohh, and btw:
Grafica: 9
Sunet: 10
Gameplay: 10
Story: 8
Multiplayer: 10
Impresie: 9
Total: 9.3
Bookmarks