Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 7 of 7

Thread: User Review: Dragon Age 2 (Xbox 360)

  1. #1 SP
    Senior Member Khan's Avatar

    User Review: Dragon Age 2 (Xbox 360)

    Valul de ura care a pornit odata cu aparitia demo-ului de Dragon Age 2 l-ar fi putut invinge si pe Cthulhu insusi daca s-ar fi putut materializa. Majoritatea celor care au jucat primul joc, fie ca le-a placut jocul sau nu (aici e partea interesanta) au vazut in Dragon Age Origins un ultim bastion al RPG-urilor clasice. Si sperau probabil ca franchiza Dragon Age sa pastreze aceeasi linie clasica prin care puteau sa se identifice cu perioada de aur a RPG-urilor.

    BioWare insa a starnit destul de tumultuos comunitatea prin faptul ca a facut o multime de modificari extreme. Cu totii ne asteptam la modificari atunci cand vine vorba de un sequel, de obicei acestea imbunatatesc formula de joc fie pentru ca implementeaza elemente care nu le-au putut adauga in primul joc din limita de timp fie plecand urechea la rugamintile fanilor. Insa atunci cand BioWare a anuntat lista de schimbari, se parea ca solutia aleasa nu urma cursul normal al evenimentelor.
    Simplificarea, caci ea a reprezentat marul Discordiei intre public si dezvoltator, a dezamagit foarte multi fani ai seriei dar in acelasi timp a putut atrage o noua audienta catre astfel de jocuri. Astfel, BioWare a reusit sa creeze doua tabere diferite de sustinatori unde fiecare reprezinta o generatie de jocuri, iar in randurile ce urmeaza vom avea parte de un adevarat derby pentru a afla care din cele doua se poate considera invingatoare.

    Primul lucru observabil este faptul ca esti limitat la un singur tip de personaj principal a carui rasa nu o poti modifica. Spre deosebire de primul joc in care aveai la dispozitie 6 rase din care sa-ti faci un personaj cu care sa te identifici, aici esti constrans la unul singur. Avantajul consta in faptul ca in sfarsit avem oportunitatea sa jucam cu un personaj care sa fie acompaniat de o voce. Dezavantajul vine din lipsa customizarii, un element clasic ce poate fi considerat esential in construirea unei lumi role-playing, insa in generatia actuala aceasta optiune a ramas o trasatura izolata pentru MMORPG-uri. Foarte putine jocuri din alte categorii se mai pot lauda cu asa ceva.

    Modificarea aspectului fizic al personajului a ramas la alegerea jucatorului dar a fost o optiune pentru care am preferat sa nu optez. Nu de alta dar, atunci cand ai posibilitati nelimitate si-ti faci personajul sa arate mai batran decat propria-i mama atmosfera e demoralizatoare.


    Arbitrul acorda penalty si eliminare pentru ca in generatia actuala voice actingul ofera personalitate jocurilor 3rd person, lucru de care generatia trecuta nu se putea bucura din cauza limitelor tehnologice. Dragon Age 2 deschide scorul timid, de la punctul cu var, profitand de ghinionul portarului advers care a scapat mingea printre degete in proprie poarta. DA2 � Dragon Age Origins 1 � 0.

    Cand vine insa vorba de grafica, diferentele sunt atat de mari incat putem vorbi din nou de doua jocuri diferite. Abordarea universului din Dragon Age 2 e mult mai colorata, mult mai animata dar si orientata mai mult catre fantasy. Cea mai notabila modificare au suferit-o vrajitoarea Flemeth si rasa Qunari care au primit o infatisare cu totul noua si mult mai distinctiva fata de celelalte personaje. Armele, armurile si vrajile arata mult mai spectaculos si per total ofera mai mult eye-candy decat a facut-o primul joc.

    La primul joc s-a vazut faptul ca a petrecut 6 ani in dezvoltare si jocul nu a putut atinge capacitatile grafice ale vremii in care a fost lansat. Daca s-ar fi facut optimizari grafice iar si iar am fi ajuns probabil la un nou Duke Nukem Forever. Dragon Age 2 avea posibilitatea sa depaseasca aceste limitari, insa greseala producatorilor a fost ca l-au lansat prea devreme. Unele texturi sunt foarte saracacioase si mediul inconjurator sufera din cauza lipsei de atmosfera. Cand am vazut primele imagini din noul joc am fost incantat, pentru ca grafica ma ducea cu gandul la Darksiders, o adevarata capodopera in ceea ce priveste atmosfera, dar am fost nevoit sa raman doar cu amintirea calaretului apocalipsei. Potentialul este enorm, si sunt sigur ca daca s-ar fi investit mai mult timp am fi avut parte de un joc mult mai spectaculos.


    In urma unei lovituri libere executate in zid de catre Dragon Age Origins, DA2 pleaca intr-un contraatac rapid. Trei contra doi si golul parea sa fie o formalitate. Din pacate actiunea este precipitata si DA2 rateaza o ocazie imensa sutand mult peste poarta dintr-o situatie de singur cu portarul. Scorul ramane la fel.


    Munca dedicata primului joc s-a vazut in atentia la detaliu cu care s-a lucrat in formarea universului. Explorarea avea de oferit un plus de satisfactie pentru ca fiecare coltisor avea o poveste de spus. Oriunde mergi gasesti ceva de facut, dar cel mai important e ca ai unde sa mergi. Dragon Age 2 ofera aceeasi poveste pentru fiecare coltisor dar totul este condensat in acelasi spatiu. BioWare a ales sa �omoare� dorinta de explorare a jucatorilor si consider ca asta a fost cea mai mare greseala de design pe care au facut-o. Lipsa de timp petrecut in productie isi spune din nou cuvantul. Nu ar fi fost o problema faptul ca actiunea se petrece doar in orasul Kirkwall si in imprejurimi. Desi povestea principala ne duce teoretic in dungeon-uri diferite, vom avea mereu de-a face cu aceleasi locuri. In unele cazuri locatiile sunt absolut identice in timp ce pentru altele un sistem de usi inchise/deschise ce variaza la fiecare vizitare ne ofera o idee foarte vaga de diversitate. Reutilizarea acelorasi harti ii ofera un aer foarte ieftin jocului. Acum 25 de ani in Super Mario Bros norii se confundau cu tufisurile, si cu totii ne amintim cu placere de acele vremuri unde desi resursele erau limitate jocurile ne-au oferit satisfactii inegalabile. Insa mi se pare inadmisibil ca in 2011, cu o paleta de resurse infinit mai mare sa recurgi la astfel de trucuri doar pentru a scoate jocul intr-un timp scurt pentru ca alta explicatie nu poate exista.


    Origins revine in meci dupa ce portarul rateaza o degajare simpla, practic oferindu-i mingea cadou atacantului advers care-si indeplineste cu succes sarcina. DA2 � Dragon Age Origins 1-1.


    De ceva vreme incoace, incepand cu Star Wars KOTOR si Jade Empire, BioWare a folosit aceeasi reteta pentru a relata povestea principala. Eroul ajunge pana intr-un punct de unde pentru a merge mai departe trebuie sa faca trei questuri principale. Ordinea in care cele trei questuri principale sunt facute altereaza modul in care povestea se desfasoara. Cum Dragon Age 2 reprezinta vremea schimbarii, acest capitol nu avea sa faca exceptie. Planul era ca povestirea sa se faca �in rama�, evenimentele fiind relatate de catre un companion de-al tau care te-a insotit pe parcursul ascensiunii tale. Asa cum departamentul de marketing a promovat acest concept ideea era foarte promitatoare. In realitate evenimentele ce au loc in Dragon Age 2 sunt structurate in 3 capitole si niciunul dintre ele nu capata suficienta profunzime cat sa dezvolte un adevarat interes. Atunci cand se creeaza un potential de dezvoltare al povestii, odata cu inceputul urmatorului capitol acesta revine la normal pentru ca se schimba cu totul contextul desfasurarii actiunii. Iar finalul in loc sa ofere mai multe lamuriri sau cel putin o incheiere merituoasa, ne duce cu gandul la o viitoare continuare unde probabil totul va avea in sfarsit sens si cele trei povesti separate de care am avut parte isi vor gasi rostul.


    Origins inscrie si trece la conducere dupa o executie �de manual� a unei lovituri libere. DA2 � Dragon Age Origins 1-2


    Cu exceptia magului Anders eroul este insotit de noi companioni. Fiecare dintre ei are puteri diferite si, asa cum era de asteptat, ofera o diversitate mare de customizare a modului de lupta. BioWare a facut insa o treapa excelenta in dezvoltarea personajelor secundare. In primul rand e notabil faptul ca de-a lungul aventurii fiecare decizie pe care o ei poate atrage simpatia sau antipatia colegilor si sarcina de a multimi pe toata lumea devine imposibila. In schimb, jucatorul este recompensat pentru situatia in care rivalitatea sau prietenia ajung in extreme cu bonusuri de atac sau defensiva, oferindu-i astfel sansa sa gaseasca un echilibru in relationarea cu companionii. In al doilea rand, cireasa de pe tort in Dragon Age 2 o reprezinta relatiile dintre ceilalti mebrii ai party-ului tau si replicile pe care si le dau cand te insotesc inafara momentelor de lupta. Discutiile deveneau atat de interesante incat m-am oprit din mers doar pentru a le asculta. Si avand in vedere distantele scurte dintre locatii, pentru ca ne aflam in acelasi oras, chiar am fost nevoit sa fac asta de foarte multe ori.

    O alta modificare ce-i priveste pe companioni reprezinta faptul ca acestia nu mai pot fi echipati cu armura. In schimb, jucatorul poate gasi sau cumpara upgrade-uri care le vor aduce imbunatati. Un lucru extrem de neplacut avand in vedere numarul mare de armuri primite ca bonus odata cu jocul si care zac inutil in inventory pentru ca nu pot fi echipate decat de o anumita clasa.


    Dragon Age 2 primeste o pasa excelenta la limita offside-ului si suteaza cu sange rece la coltul scurt. Jucatorii adversi protesteaza in fata arbitrului de tusa reclamand pozitia neregulamentara insa decizia sa e ferma: egalitatea este din nou stabilita pe tabela, DA2 � Dragon Age Origins 2-2


    Cand vine vorba de questurile secundare, e greu sa faci diferentierea avand in vedere ca jocul e o colectie de questuri secundare. Si sunt prea multe. Mult prea multe. Imediat ce ai impresia ca ai terminat cu ele si poti in sfarsit sa progresezi, mai descoperi ca mai ai cateva de facut, care declanseaza alta serie de misiuni si asa mai departe intr-un ciclu nesfarsit. Unele dintre ele, cele mai putine, sunt interesante pentru ca modul in care le rezolvi iti aduce noi misiuni in capitolele ce urmeaza, dar celelalte sunt o umplutura care sa aduca jocul la un numar de ore de joc rezonabil pentru un joc din acest gen.


    Dragon Age Origins centreaza in careu dupa o cursa lunga pe flancul stang, mingea se loveste de un jucator advers si este deviata nefericit in proprie poarta. Origins trece din nou la conducerea partidei, DA2 � Dragon Age Origins 2-3


    Nu toate modificarile aduse jocului sunt negative. Avem si cateva elemente pozitive aduse jocului care-l fac sa fie demn de o continuare. Jocul a devenit mult mai alert si mai dinamic. Fata de Origins unde atunci cand atacai un inamic aveai senzatia ca tai un copac folosind o sabie de lemn lucrurile se intampla mult mai fluent. De asemenea, controlul personajelor a fost imbunatatit pentru console, o veste foarte bine primita avand in vedere ca primul joc din serie era ingrozitor de jucat pe nivele de dificultate superioara unde trebuia sa pui pauza si sa executi o actiune separat pentru fiecare membru din party. Acum in sfarsit poti da ordine tuturor personajelor in aceeasi secventa de pauza, asa cum era normal sa se intample inca din primul joc. S-a introdus si posibilitatea de a da ordin de miscare in timpul pauzei, o alta adaugare binevenita.


    Skill tree-ul a fost si el imbunatatit, mai ales ca acum arata in sfarsit a skill tree si organizarea sa este mult mai facila. In ultimul rand as vrea sa mentionez modificarea care mi-a adus cea mai mare bucurie, nu neaparat prin importanta ei in joc ci prin potentialul ei de dezvoltare. Harta orasului poate alterna in doua moduri, zi si noapte, astfel ca putem avea questuri ce difera ca timp in care pot fi accesate sau rezolvate. Metoda aleasa de BioWare mi se pare mult mai eleganta si ar fi avut un potential enorm daca jocul nu se limita la aceleasi dungeon-uri repetitive. Raman doar cu speranta ca in viitorul joc vom avea o dezvoltare a misiunilor pe ambele planuri temporale mult mai profunda.
    O ultima dezamagire ramane si faptul ca jocul nu contine un editor de nivele la fel cum a facut-o primul. Macar asa am fi putut vedea valorificarea maxima a elementelor bune introduse odata cu Dragon Age 2 in detrimentul celor negative.


    In minutele de prelungiri ale partidei Dragon Age 2 primeste mingea de la centrul careului, dribleaza spectaculos trei adversari in viteza, dribleaza si portarul si inscrie in poarta goala obtinand o egalare miraculoasa. DA2 � Dragon Age Origins 3-3

    Dragon Age 2 nu se ridica la nivelul asteptarilor lui Origins pentru ca isi propune sa le rescrie. Si desi are multe puncte negative de fiecare data cand m-am intalnit cu prietenii si ne-am povestit aventurile am ajuns la concluzia ca trebuie sa-l rejucam, cel putin odata. Pentru ca oricat de repetitive ar fi dungeon-urile si oricat de multe ar fi side questurile, ai nenumarate ocazii sa schimbi cursul povestii. Si in cele din urma povestea are cel mai important rol.

    Sunt de parere ca BioWare e pe drumul de a schimba modul in care jucam RPG-urile. Dragon Age Origins a avut defectele sale iar pentru rezolvarea lor cea mai buna solutie o reprezinta reinventarea. Drumul pana la succes nu este unul usor, starnind mai degraba refulari si nemultumiri in legatura cu modul prin care solutia este pusa in practica. Dragon Age 2 nu reprezinta produsul final, ci calatoria catre acesta, pentru ca am toata increderea ca in viitor vom avea de-a face cu un joc bun cu adevarat.

    Story 7
    Grafica 7
    Gameplay 8
    Sunet 8

    Nota finala 7.5
    Attached Images Attached Images screenshot1.jpg screenshot2.jpg screenshot3.jpg screenshot4.jpg screenshot5.jpg screenshot6.jpg screenshot7.jpg screenshot8.jpg screenshot9.jpg

  2. #2 SP
    Senior Member AlanPoe's Avatar
    Măiastre, imi place pur si simplu cum scrii! Daca te-ai implica mai putin in micile conflicte forumistice si ai reusi sa-ti canalizezi nervul in chestii d-astea, cred ca ti-ar iesi chestii tare misto din pix. Sau din gura/ tastatura. Sunt doar un "nene" de pe forum cu un comentariu care se vrea constructiv, te rog nu mi-o lua in nume de rau!

  3. #3 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Mersi man, felicitari si tie pt review, n-am cum sa ma abtin de la aprecieri

    Sunt in proces de dezintoxicare de la conflicte , Ignore-list-ul creste considerabil de la o zi la alta deci n-am cum sa-ti-o iau in nume de rau din moment ce sfatul tau e ceva ce incerc sa iau in considerare.

  4. #4 SP
    Senior Member AndRewqp's Avatar
    un lucru e cert, juriul format din trickz si cei 2 useri anonimi de pe CG.ro, au o decize foarte grea de luat . sper sa mai sansa sa citesc un review scris de unul dintre voi doi @Khan, @AlanPoe

  5. #5 SP
    Senior Member AlanPoe's Avatar
    Quote Originally Posted by AndRewqp View Post
    un lucru e cert, juriul format din trickz si cei 2 useri anonimi de pe CG.ro, au o decize foarte grea de luat . sper sa mai sansa sa citesc un review scris de unul dintre voi doi @Khan, @AlanPoe
    Offtopic: Dar tu ce-ai facut Maestre?! Parca iti venise inspiratia de-o recenzie! Poftim? Medicina?! Acum te pun sa-mi calculezi amplitudinea pe o electrocardiograma si sa-mi pui diagnostic!! Vezi c-ai si biofizica, si biologie celulara!! Ia vezi...

  6. #6 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Quote Originally Posted by AndRewqp View Post
    un lucru e cert, juriul format din trickz si cei 2 useri anonimi de pe CG.ro, au o decize foarte grea de luat . sper sa mai sansa sa citesc un review scris de unul dintre voi doi @Khan, @AlanPoe
    Eu sper sa refolosesc "Bunicul" cu ocazia Duke Nukem Forever. Ca e un joc de pe vremea cand era tanar si-n putere

  7. #7 SP
    Senior Member AndRewqp's Avatar
    Quote Originally Posted by AlanPoe View Post
    Offtopic: Dar tu ce-ai facut Maestre?! Parca iti venise inspiratia de-o recenzie! Poftim? Medicina?! Acum te pun sa-mi calculezi amplitudinea pe o electrocardiograma si sa-mi pui diagnostic!! Vezi c-ai si biofizica, si biologie celulara!! Ia vezi...
    da , imi venise voiam sa fac un review al consolelor din aceasta generatie (Ps3, X360 si Wii), deoarece momentan nu mai am consola (YLOD) si imi era foarte greu sa "review-iesc" (un nou cuvant pentru DEX) un joc . insa am aflat mai tarziu ca e impotriva regulamentului, asta e . plus ca in ultima saptamana nu prea am stat pe acasa.

    vezi ca mai nou folosim calculatoare si nu mai suntem nevoiti sa calculam amplitudinea manual, iti zice direct .

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: Dragon Age: Inquisition By OEE in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 25 Last Post: 11-01-2015, 14:41
  2. User Review: Dragon's Crown (PS3) By Snick in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 4 Last Post: 15-10-2013, 12:41
  3. Media Library - Dragon Age 2 review By calin_kalf in forum Videos
    Replies: 0 Last Post: 18-06-2011, 13:57
  4. User Preview: Dragon Age II By hibrid13 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 1 Last Post: 16-01-2011, 12:03

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts