Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 2 of 2

Thread: User Review: Assassin's Creed Brotherhood

  1. #1 SP
    Member hibrid13's Avatar

    User Review: Assassin's Creed Brotherhood

    Prin simplul fapt ca au reusit sa combine intr-un stil genial miscarile specifice parkour-ului transpuse in abilitati primare ale asasinului, ce ridica treptat conceptul de adrenalina spre un nou nivel, cu o poveste fantastica, cu influente din realitatea vremurilor trecute pe alocuri, developerii ce lucreaza sub comanda companiei Ubisoft au dat nastere unui proiect unic, de o anvergura impresionanta chiar si pentru cei mai critici dintre gameri.

    Desi primii pasi in ceea ce priveste seria Assassin's Creed nu au fost tocmai unii foarte bine cimentati, ideea generala s-a ridicat mai presus de orice critica legata de repetitivitate si creativitate, de bug-urile vizuale sau de imperfectiunile aparute in diverse parti ale jocului. Raportandu-ma la cel de-al doilea titlu al seriei pot afirma ca "ucenicii" din slujba Ubisoft si-au invatat in mare parte lectia, deoarece am putut fi martorul unor schimbari radicale in ceea ce priveste motorul grafic, diversitatea elementelor, de la peisaje si detalii ale mediului inconjurator, la varitatea modurilor de combat, climbing sau running, sau a complexitatii povestii principale si a misiunilor secundare, fapt ce i-a determinat pe multi dintre fanii jocurilor action-adventure sa priveasca mai atent inspre Assassin's Creed 2.

    Dar indeajuns cu retrospectiva si cu povestile despre geneza, scopul meu principal era sa detaliez putin ultimul joc al seriei, intitulat simplu Brotherhood, denumit astfel pentru a insuma o serie de alte secrete si evenimente legate de profetii si destinul omenirii; asta ca dubiile survenite in urma finalului celui de-al doilea titlu sa capete o noua amploare.

    Main story
    La o privire in ansamblu asupra storyline-ului constatam ca dupa ce protagonistul jocului precedent, Ezio Auditore da Firenze, il "elimina" temporar din peisaj pe Rodrigo Borgia, fiul acestuia din urma, Cesare, orbit de furie si dornic de razvratire, decide sa faca o vizita in orasul Monteriggioni pentru a se razbuna pe familia Auditore.
    Astfel, Cesare Borgia il captureaza si il executa cu sange rece pe Mario, unchiul lui Ezio, luand ca "prada de razboi" si celebrul Apple of Eden, obiect la care Ezio tine atat de mult, avand in vedere trecutul sau si puterea concentrata in interiorul acestui corp sferic auriu.

    De aici inainte eroul principal urmareste sa-l razbune pe unchiul sau si sa recupereze Marul din Eden, pentru ca mai tarziu sa incheie socotelile odata pentru totdeauna cu cei doi capi ai familiei Borgia. Intregul fir epic se desfasoara intr-un mediu cu totul diferit fata de titlurile precedente, Ezio fiind nevoit sa-si petreaca timpul in Roma acum, un oras cu o istorie bogata, un oras puternic si dezvoltat din toate punctele de vedere, care gazduieste, artistic vorbind, o multime de cladiri sau monumente reprezentand adevarate capodopere pentru Epoca Renascentista, precum Pantheon-ul, Colosseum-ul, Palazzo Laterano, Castelul Sant'Angelo, Palazzo Senatorio si asa mai departe.

    Diversity of gameplay
    Partea de gameplay a suferit si ea schimbari destul de importante in sensul bun al cuvantului, intrucat un story asa de consistent si de bine pus la punct o cerea. Au fost introduse noi metode de combat, acestea variind in functie de tipul de arma pe care-l folosesti in timpul conflictelor si nu numai, in timp ce pandesti urmatoarea miscare a inamicului sau in timp ce incerci sa previzualizezi urmatoarea asasinare. Jucatorul poseda aceeasi libertate de miscare cu care a fost obisnuit inca de la primul Assassin's Creed si poate renunta temporar la continuarea misiunilor principale in favoarea unor escaladari la inaltime sau a unor misiuni secundare, ce prin creativitatea lor atrag si mai mult atentia asupra celor petrecute in joc.

    Avand in vedere ca acum te afli in Roma, controlata in totalitate de Papa si de fiul sau corupt pana in maduva oaselor, va trebui incetul cu incetul sa eliberezi fiecare zona a imensului oras, care pentru moment se afla sub influenta unor Borgia Towers. Acestea sunt pazite atent de catre un capitan si cativa gardieni, care la o "rafuiala" mai serioasa pot fi inlaturati, urmand ca tu sa incendiezi acel turn si implicit sa renovezi sau sa reconstruiesti diverse cladiri din respectiva arie de influenta, cum ar fi tailors (croitorii), blacksmiths (fierarii) sau banci unde iti poti depozita florintii pe o perioada de timp nedeterminata.

    Sunt sigur ca de multe ori jucatorii au fost de-a dreptul enervati la culme cand incercau sa "puna la punct" un capitan Borgia, deoarece acesta reusea, intr-un mod aparent miraculos, sa dispara de la locul faptei, lasandu-te cu "buza umflata" pana la reintoarcerea sa peste cateva ore (ale jocului). Insa, cu o rabdare de fier si un "miniplan" de atac, sunt la fel de sigur ca oricine a reusit mai devreme sau mai tarziu sa readuca la lumina acea zona dominata de un Borgia Tower.

    Dar parca lipseste ceva, ceva fara de care toata experienta Assassin's Creed nu ar fi fost completa. Ma refer aici la asa numitele "glyph-uri", in numar de zece, care odata depistate si rezolvate iti vor dezvalui in final "The truth", un adevar ilustrat, ce are legatura cu originile omenirii sau ale asasinilor. Pe langa acestea, avem ocazia sa descoperim si vastele incaperi in care sunt ascunse ramasite ale lui Romulus, in fapt niste amulete cu ajutorul carora vei debloca in final o armura ce poarta amprenta intemeietorului Romei.

    The concept of unity and respect
    De ce Brotherhood? Raspunsul este aparent simplu dar in acelasi timp incarcat de semnificatii pertitente. Pe de o parte, odata cu evolutia lui Ezio in ierarhia asasinilor la rangul de Master Assassin, jucatorii vor avea posibilitatea de a conduce diverse factiuni, ce constau fie in antrenarea unui grup de asasini, fie prin renovarea unor cladiri unde hotii sau curtezanele se pot stabili. Acestia, in frunte cu asasinii din randul oamenilor, antrenati pana la un nivel in care devin letali de-a dreptul, te vor ajuta pe parcursul actiunii sa-ti indeplinesti cu succes obiectivele si sa supravietuiesti unor situatii in care linia dintre viata si moarte este mai fragila decat ti-ai imaginat vreodata. Brotherhood impune dorinta de unitate, de ajutor reciproc si mai presus de asta de respect intre membrii Fratiei, astfel incat Ezio sa triumfe intr-un final, in fata dusmanilor asupritori.

    Sunteti de parere ca ajutorul primit de la cei de mai sus este destul de firav? Atunci trebuie sa stiti ca surprizele nu se opresc aici, deoarece in Brotherhood isi afac aparitia si personaje precum Leonardo da Vinci, Niccolo Machiavelli sau La Volpe. Jucatorii vor beneficia de sustinerea ilustrului om de stiinta, sustinere materiala reprezentata de variate inventii ale acestuia, de la Flying Machine si parasute, la o arbaleta letala sau armuri care de care mai avantajoase in privinta luptelor si a cataraturilor. Desi se va isca un conflict intre Machiavelli si La Volpe, cei doi isi vor indeplini cu strictete rolurile in poveste si alaturi de Ezio vor duce la bun sfarsit indelungata batalie cu familia Borgia.

    Graphics

    Din punct de vedere grafic, asa cum am notat si in primele paragrafe, Brotherhood a evoluat spre mai bine, in sensul ca expresivitatea, creativitatea si imaginatia nu lipsesc deloc. Toate acestea se regasesc in peisaje, in detalii arhitecturale atunci cand vine vorba de impetuozitatea anumitor cladiri, in animatii si nu in ultimul rand in redarea tuturor elementelor specifice acelor vremuri, dar si a miscarilor personajelor si evident ale lui Ezio Auditore. Desigur, mergand pe ideea ca "nimeni si nimic nu este perfect", apar inevitabil si cateva bug-uri vizuale, nesincronizari sau lucruri si evenimente care nu-si respecta intocmai planul elaborat.

    The music that keeps the game alive
    Coloana sonora se ridica si ea la nivelul asteptarilor si in special la in ceea ce priveste legatura cu story-ul, reusind sa ofere acel feeling de complet, de lucru realizat "ca la carte". Soundtrack-ul a fost realizat de acelasi artist care ne-a impresionat si pe parcursul celui de-al doilea joc, Jesper Kyd, un compozitor extraordinar care merita toate laudele pentru efortul depus in realizarea obiectivului sau.

    Unique multiplayer

    Unicitate, spirit de competitie, distractie la puterea a doua? A, da, era sa uit; multiplayer-ul. O componenta foarte importanta a jocului in discutie, care prin introducerea sa a demonstrat, chiar si pentru cei mai sceptici, ca Brotherhood merita din plin banii platiti la achizitionare. La inceput au fost introduse patru moduri multiplayer: Wanted, Advanced Wanted, Alliance si Manhunt, fiecare propunand alte obiective in ceea ce priveste desfasurarea jocului. Pe parcurs au fost introduse si alte moduri de joc care au diversificat si mai mult experienta traita in Animus, insa nu voi dezvalui alte detalii, tocmai pentru a va permite sa experimentati personal fiecare mod de joc existent.

    De la asasinari in public la amestecarea in multime, multiplayer-ul din Brotherhood isi propune sa diversifice mai mult decat niciodata experienta traita de pe urma parcurgerii unui joc. Fie ca esti in urmarire sau ai o tinta pusa pe spatele tau, va trebui sa-ti valorifici partea creativa la maxim si impreuna cu ajutorul oferit de mediul inconjurator, incluzand aici obstacole sau portite de scapare, sa supravietuiesti cat de mult posibil in momentul in care te angajezi intr-un multiplayer session. Desigur, pe masura ce avansezi de-a lungul nivelelor, vei beneficia de anumite perk-uri si abilitati ce-ti vor simplifica munca, insa intotdeauna esti nevoit sa fi cu ochii in patru, pentru ca nu stii niciodata de unde pandeste pericolul.

    Multiplayer-ul primeste o nuanta de originalitate si prin faptul ca introduce o serie de persoanje, care in functie de alegerea facuta, iti vor servi drept subordonati in incercarea ta de a castiga fiecare runda; caracterele variaza si executa asasinatele folosindu-se de arme specifice: Doctor, Courtesan, Engineer, Captain, Barber, Nobleman, Blacksmith, Executioner, Prowler, Smuggler, Priest, Footpad, Mercenary, Thief, Harlequin si Officer (disponibili numai cu editia limitata a jocului), Hellequin (ce poate fi deblocata prin intermediul serviciului Uplay reward), Knight, Marquis, Pariah si Dama Rossa (ultimele patru fiind introduse odata cu DLC-ul "Da Vinci Disappearance"). Hartile sunt si ele destul de diversificate si expun diferite parti ale Romei, fiecare propunand un environment unic in functie de ce zona a orasului intruchipeaza sau de aranjarea cladirilor in spatiul special destinat acestora.

    Final thoughts
    Considerat pe alocuri ca fiind un Assassin's Creed 2.5, Brotherhood este interpretat ca fiind un expansion de dimensiuni mari, perfect pentru cei ce iubesc genul action-adventure si in special pentru fanii seriei, care cu siguranta ca nu au fost dezamagiti de munca celor de la Ubisoft. La ora actuala este unul dintre jocurile mele preferate, l-am achizitionat inca din prima zi si tin sa precizez ca nu am avut niciun regret in ceea ce-l priveste. Am ramas placut impresionat de povestea abordata, de imensitatea si de complexitatea proiectului si chiar de reusita developerilor in a transpune tot ceea ce acum inseamna istorie (grandoarea orasului celor sapte coline, Roma), intr-un simplu joc pe o consola video.

    Am fost, inca de la primul joc, de-a dreptul implicat in descoperirea secretelor din spatele povestii, incercand sa inteleg si sa rationalizez toate intamplarile, astfel incat storyline-ul sa se desfasoare in mintea mea precum o carte, structurata pe baza unei introduceri (incipit), a unui cuprins si a unei incheieri, care inca se lasa asteptata, asta pana la sfarsitul acestui an cand voi putea in sfarsit sa fiu la punct cu toate datele problemei. Pana atunci ramane sa mai joc putin Brotherhood, sa mai descopar ceea ce a ramas de descoperit si sa ma bucur in continuare de experienta multiplayer.

    Avand in vedere cele relatate mai sus, sistemul de notare este urmatorul (subiectiv pana in maduva oaselor):

    Story: 9.5

    Gameplay: 9
    Sunet: 10
    Grafica: 9
    Multiplayer: 9.5
    Nota personala: 10
    Nota Finala: 9.5
    Attached Images Attached Images assassins_creed_brotherhood_14-1280x720.jpg assassin_s-creed-brotherhood-xbox-360-1.jpg assassins_creed_-_brotherhood_-_58_-..jpg assassins-creed-brotherhood-story-preview-1.jpg acb_sp_s_48_assassinseverywhere.jpg assassins-creed-brotherhood-02.jpg assassins-creed-brotherhood_2011_03-08-11_003.jpg assassins-creed-brotherhood-14c1-1.jpg

  2. #2 SP
    Member ReLLicK's Avatar
    pe mine personal ma deranjeaza introducerea tehnologiei moderne in era assassin's creed,mi se pare mai challenge-ing sa ma duc sa-i infig hidden blade-ul in gat...
    punand asta la o parte,e un joc destul de bun,si fun.

    nice review dude,keep it up!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Replies: 2 Last Post: 11-03-2012, 21:46
  2. User Review: Assassin's Creed II By trickz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 18-12-2009, 21:30
  3. User Review: Assassin's Creed II By erik95 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 2 Last Post: 15-12-2009, 14:53
  4. User Review: Assassin's Creed 2 By DeathWings in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 12-12-2009, 01:43
  5. User Review: Assassin's Creed II By weriwulf in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 12-12-2009, 00:39

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts