Iata ca anul acesta DICE se prezinta cu un nou Battlefield, si anume Battlefield 3. Multa lume a asteptat nerabdatoare acest titlu, chiar si inainte de anuntarea acestuia. Ceea ce a pus insa majoritatea gamerilor pe jar este grafica jocului, care este extraordinara, fiind bazata pe noul engine grafic al celor de la DICE numit Frostbite 2. Acesta tehnologie este implementata si in Need For Speed The Run, dar potentialul maxim de care da dovada eu consider ca se observa in Battlefield 3. In fine, sa incepem review-ul.
Voi incerca sa fiu cat mai obiectiv la capitolul poveste, pentru a va convinge sa il incercati dar in asa fel incat sa nu va stric placerea de a urmari povestea. Battlefield 3 incepe foarte neclar, tu fiind un soldat cu niste bucati de catuse prinse de maini, ce fuge de politie sarind pe un tren pentru a scapa de urmaritori. Abia mai tarziu ne este prezentat personajul pe care noi il interpretam. In Battlefield 3, jucatorul se va afla in bocancii mai multor soldati, dar in principal in cei ai sergentului Blackburn. Cu acesta veti juca in mare parte fara a folosi vehicule, pentru ca mai tarziu, sa jucati cu tanchistul Miller. De asemenea, vom avea pare si de cateva misiuni, 2 mai exact, cu un militar rus numit Dima. Eu consider ca povestea jocului este destul de interesanta, aratand, printr-un fel sau altul, viata reala a soldatilor din armata americana. Practic, pe parcursul intregului joc, Blackburn pur si simplu le explica unor 2 interogatori, ceea ce s-a intamplat defapt, sustinand sus si tare ca Rusia nu este inamicul americanilor. Prezenta quicktime event-urilor s-a facut simtita, ceea ce m-a lasat placut surprins, dand un aer mai dinamic jocului.
Singurul lucru care m-a frustrat destul de mult a fost AI-ul, care te omora la fiecare ocazie. Si inca ceva, la momentul cand am terminat eu campania singleplayer, erau cateva bug-uri pe parcursul acesteia, cum ar fi soldati morti care raman in pozitia de tragere, dar ca de obicei acestea vor fi rezolvate pe parcurs in update-uri, nu vom scadea prea mult din cauza acestui aspect. Per total, campania singleplayer din Battlefield 3 este una foarte buna, o chestie insa care iti poate sari usor in ochi fiind faptul ca se bazeaza pe aceeasi idee de retraire a unor evenimente, exact ca si in Call Of Duty Black Ops, lasand la o parte perioada in care se desfasoara evenimentele. La final mai ales, dupa ce totul se clarifica, povestea jocului are un final destul de reusit. Aceasta lasa si loc de o continuare a povestii, momentul final prezentandu-l pe Dima cu un pistol in mana, in timp ce cineva bate la usa sa.
Multiplayer-ul este, si va fi intotdeauna ceva fenomenal, caracteristic seriei Battlefield. Spuneti-mi si mie, cati dintre voi puteti spune ca nu v-ar place sa conduceti vehicule de razboi intr-un astfel de joc? E foarte distractiv, si in Battlefield 3 iti poti personaliza soldatul dupa bunul tau plac, avand posibilitatea de a-i schimba camuflajul, arma principala, cat si accesoriile atasate acesteia, si abilitatile, cum ar fi: SPRINT, care, desigur, iti mareste viteza, AMMO care iti mareste cantitatea de munitie pe care o poti cara, si multe altele, pe care eu inca nu am reusit sa le deblochez. Exista si abilitati pentru vehicule, cum ar fi: IR SMOKE, AUTO-RELOAD, COAXIAL LMG, ZOOM OPTICS, etc..
Modurile de joc prezente pana acum in acest joc sunt: Rush, in care trebuie sa distrugi sau sa aperi statiile M-COM, Squad Rush, acelasi lucru, doar ca sunt echipe de cate 4 oameni care concureaza pentru aceste obiective, Conquest, in care trebuie sa capturezi steagurile de pe harta, Conquest Large, care este acelasi lucru ca si Conquest-ul normal, singura diferenta fiind faptul ca hartile sunt imense, Team Deathmatch, care nu cred ca necesita mai multe explicatii, 2 echipe se ataca una pe celalalta, echipa care are cele mai multe kill-uri castiga, si in final, Squad Team Deathmatch, care se bazeaza pe echipe a cate 4 oameni, care trebuie sa atinga acelasi obiectiv. La aceasta ora, sunt prezente 9 harti pe care vi le voi enumera: Operation Metro (pe care probabil ca vi-o amintiti din versiunea Beta a jocului), Tehran Highway (harta mea favorita, pe care mereu ma descurc de minune), Noshahr Canals, Operation Firestorm, Khrang Island, Grand Bazaar, Caspian Border, Damavand Peak, Seine Crossing.
Clasele pe care le avem la dispozitie sunt urmatoarele: Assault (care acum a devenit medicul in locul Support-ului, acesta devenind si el la randul sau cel cu munitia), Engineer, Support, Recon. Assault, dupa cum va spune si numele, se prezinta cu arme de asalt, cum ar fi: M16A4, AK-74M, M416, M220 (lansator de grenazi) etc., el fiind avand datoria de a ajuta soldatii raniti de pe campul de lupta. Engineer, este cel care poarta SMG-uri, cum ar fi: M4A1, AKS-74u, etc. si tunuri, cum ar fi: SMAW, SA-18 IGLA, FIN-92 STINGER. El este cel care are grija de vehiculele coechipierilor. Support, este “the heavy weapons guy”, cum ar spune cei ce au creat Team Fortress 2, el dispunand de urmatoarele arme: RPK-74M, M27 IAR, TYPE-88 LMG, si aprovizionand-usi echipa cu munitie. In final, va prezint si clasa Recon, care dispune de un arsenal de sniper-e, cum ar fi: SVD, MK11 MOD 0 etc.. Pe langa toate aceste detalii, mai exista si echipamentul: M67 GRENADE, T-UGS, SOFLAM, M18 CLAYMORE, M224 MORTAR, C4 EXPLOSIVES, MAV, M15 AT MINE, DEFIBRILLATOR, EOD BOT.
Mecanicile de joc au fost foarte mult imbunatatite fata de jocurile precedente, avand posibilitatea de a sari peste obstacole cu usurinta, si posibilitatea de a sari pe burta, ceea ce in multiplayer te ajuta foarte mult in scopul de a intra cat mai repede in cover. Cel mai enervant lucru insa, la multiplayer-ul acestui joc sunt locatiile unde te spawn-eaza, uneori aparand exact langa un inamic care deabia asteapta sa te omoare.
Campania co-op, care prezinta unele fragmente din campania singleplayer, nu este de mari intinderi, si nu te lasa cu acel sentiment de implinire dupa ce ai terminat o misiune, acestea fiind destul de simple, obiectivele fiind usor de urmarit, cel putin din cate am reusit sa incerc eu pana in momentul de fata. Ea poate fi jucata in maxim 2 jucatori, misiunile de la acest capitol fiind in numar de 6.
La capitolul grafica si sunet nu prea este nimic de comentat, deoarece, dupa cum am mai spus inainte, engine-ul Frostbite 2 isi face bine treaba, fiind in acelasi timp si foarte realistic, si foarte fluid. O chestie pe care eu am observat-o in timp ce jucam jocul este ca daca tragi printre ramurile unui copac, frunzele acestuia se vor misca exact ca in realitate, ceea ce denota munca depusa pentru fiecare coltisor al acestui engine grafic. Pe toate platformele, jocul arata superb, dar superioritatea absoluta o prezinta versiunea de PC, ceea ce cred ca stiati ca se va intampla. Sunetul, perfect si acesta, deci nici aici nu prea am ce spune. Sa va dau un exemplu: cand o racheta de RPG trece pe langa voi, chiar simtiti ca trece pe langa voi. Atat de buna este sonorizarea jocului. In acest joc este present si vechiul si minunatul Battlefield Theme Song, care de la Battlefield 1942, jocul copilariei mele, pana in anul acesta, s-a tinut bine, versiunea pentru Battlefield 3 fiind ceva mai modificata, dar lasandu-ti aceeasi impresie de implinire si de bucurie enorma, cel putin, acest lucru mi se intampla si mie, cauza fiind faptul ce l-am mentionat mai sus. Toate aceste elemente iti dau senzatia ca parca esti chiar tu un soldat ce lupta in razboi.
Per total, jocul Battlefield 3 mi s-a parut un joc destul de reusit, pe care merita sa iti dai o parte din bani. Singleplayerul, chiar daca nu este finisat 100%, merita jucat si terminat. Multiplayerul merita din plin, fiind foarte tactic si chiar foarte distractiv. Despre grafica nu cred ca are rost sa mai spun ceva, deoarece cred ca v-ati convins si singuri de ce poate face noul engine al celor de la EA, numit Frostbite 2.
Deci cu bune cu rele uitati nota, desi era loc de mai bine: 9.8
P.S.: Orice critici (atat timp cat sunt constructive), sunt binevenite. Also, asta e primul meu review vreodata, so have mercy.
Story: 9
Gameplay: 10
Sunet: 10
Grafica: 10
Multiplayer: 10
Nota Finala: 9.8
Bookmarks