Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: User Review: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS3)

  1. #1 SP
    Senior Member paunstefan's Avatar

    User Review: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS3)

    Metal Gear Solid: Ground Zeroes a fost initial prezentat ca un tech demo pentru noul engine folosit de Koijima Productions, Fox Engine, si nu era sigur ce legatura are cu Metal Gear Solid 5. Dupa ce Metal Gear Solid V: The Phantom Pain a fost anuntat, am aflat ca Ground Zeroes joaca rol de prolog pentru acesta, la scurt timp am aflat si ca va fi vandut separat, la un pret mai mic. Dupa lansare a fost primit de o parte din gameri cu laude, in timp ce cealalta parte l-a considerat un simplu demo, care nu isi justifica pretul.

    Dupa aproximativ 4 ore in joc cu varianta de PS3, timp in care am terminat cel putin o data fiecare misiune(misiunea principala dureaza in jur de 1 ora jumatate la prima incercare), am simtit nevoia sa imi impartasesc parerea despre joc, fiind un mare fan Metal Gear.

    Prezentare si poveste
    Metal Gear Solid V: Ground Zeroes este o continuare directa a lui MGS: Peace Walker, jocul lansat de PSP si mai tarziu pe PS3 si X360. Jocul incepe la scurt timp dupa terminarea lui Peace Walker, in 1975, iar de data aceasta, Big Boss este intr-o misiune de salvare in Camp Omega, echivalentul seriei Metal Gear al inchisorii de la Guantanamo Bay. Aici intalnim cateva fete cunoscute din Peace Walker, dar ne sunt prezentate si cateva personaje noi ale seriei. Ground Zeroes se termina cu un cliffhanger (chiar daca stim deja ce urmeaza sa se intample) si urmeaza sa vedem continuarea in The Phantom Pain. Povestea prezentata este cea mai intunecata din toata seria, si poate una din cele mai violente/intunecate povesti din gaming, isi merita rating-ul de +18.

    Spre deosebire de toate jocurile din serie, in Ground Zeroes povestea este poate cea mai putin importanta parte a jocului. Nu mai are epicness-ul nu care ne-a obisnuit seria, elementele Sci-fi au disparut aproape complet, iar personajele nu sunt chiar atat de interesante, iar un lucru care m-a deranjat este ca mare parte din poveste este “deblocata” doar daca gasesti toate casetele din Camp Omega, acestea inlocuind conversatiile prin Codec. Dar nu se stie niciodata ce ne pregateste Kojima, deja exista cateva teorii foarte interesante legate de povestea din titlul acesta.

    Gameplay
    Daca povestea nu impresioneaza, gameplay-ul este cel mai bun din toata seria. Primul lucru pe care o sa-l observati e ca Metal Gear Solid a devenit open world, de data aceasta avem parte de o intreaga baza militara pe care o putem explora. La inceput jocul ne arunca in Camp Omega, ne ofera cateva informatii despre obiectivul nostru, iar apoi ne lasa liberi sa abordam situatia in ce mod vrem. Putem lua calea clasica Metal Gear, incet si stealthy, putem sa luam un tanc si sa completam jocul guns blazing sau putem gasi metode mai inventive. O noua aditie a seriei este device-ul iDroid, care este folosit ca un meniu in-game, ne arata harta, obiectivele, putem alege sa ascutam muzica sau casete cu backstory si putem chema elicopterul pentru a ne scoate din Camp Omega, toate acestea se intampla in timp real fara ca jocul sa ia pauza. De data asta putem folosi si vehicule, care spre uimirea mea se controleaza chiar bine, pentru o serie in care nu am mai intalnit asa ceva.

    Pe langa misiunea principala avem parte de o serie de side-missions care ne pun tot in Camp Omega, dar ne sunt date diferite obiective, de la asasinarea unor criminali, la gasirea anumitor casete cu informatii. Dar pentru mine “cireasa de pe tort” a fost misiunea exclusiva Déjà Vu, care ne pune sa refacem anumite scene din Metal Gear Solid 1. Misiunea asta e singura in care intalnim umorul specific MGS, dar si o parte din atmosfera primului MGS (cu tot cu anumite efecte sonore), pot spune ca mi-a placut mai mult decat misiunea principala, un adevarat deliciu pentru fanii seriei.

    Printre noile elemente de gameplay se numara abilitate de a marca inamici (cam ca in Far Cry 3) si Reflex mode-ul, care iti da ocazia de a scapa de un inamic care te-a vazut, intrand intr-un bullet time foarte scurt, iar Snake se controleaza mai bine ca niciodata. E o placere sa descoperi toate modurile prin care poti completa o misiune, easter egg-urile si toate collectibles-urile. Daca ai terminat doar misiunea principala si te plangi ca jocul e scurt, you’re doing it wrong.

    Grafica si sunet
    Chiar daca am jucat doar versiunea de Playstation 3, pot spune ca jocul arata superb, din punct de vedere tehnic rivalizeaza jocuri ca The Last of Us. Iluminarea si texturile sunt printre cele mai bune vazute pe PS3, iar framerate-ul e destul de stabil in mare parte si nu mi-a facut probleme. Animatiile lui Snake sunt cele mai bune din toata seria, nu mai are feeling-ul acela robotic din MGS4, toate miscarile sunt fluide si contribuie la imersiunea jocului. Ground Zeroes mi-a aratat ce poate face Fox Engine-ul si am fost impresionat, abia astept sa vad ce poate in The Phantom Pain.

    La capitolul sunet m-a dezamagit putin jocul, in primul rand lipsa lui David Hayter, dupa 5 jocuri cu el, in Ground Zeroes sunt momente in care nu imi dau seama ca vorbeste Snake, iar in al doilea rand e lipsa temei MGS, care a fost prezenta in serie de 1998 si nu vad de ce ar fi scapat de ea. Dar in rest jocul sta foarte bine, muzica se potriveste cu atmosfera si povestea jocului, iar Kiefer Sutherland nu e chiar atat de rau in rolul lui Snake, ne vom obisnui cu el. De asemenea, mi-a placut abilitatea de a importa muzica de pe HDD-ul consolei, daca nu mi-au dat muzica din vechile MGS-uri, mi-am pus-o eu.

    Concluzie
    Uitandu-ma la el ca un fan al seriei, jocul m-a dezamagit putin, mare parte din ce insemna Metal Gear pentru mine nu mai exista, povestea a luat-o intr-o directie diferita, atmosfera s-a schimbat foarte mult, dar noul gameplay este ceva de laudat, este mai placut si natural decat a fost vreodata in serie, imi place sa ma uit la Ground Zeroes ca la un nou inceput, un Metal Gear pentru locul in care se afla gaming-ul in ziua de azi, asa cum a fost si Metal Gear Solid acum 16 ani. Va recomand Ground Zeroes, mai ales daca sunteti fani ai seriei, poate si-a pierdut din vechiul farmec, dar a dobandit unul nou, unul pentru noua generatie. Here's to You, Hideo Kojima !

    Note:
    Prezentare: 9.5
    Story: 8.5
    Gameplay: 10
    Grafica: 10
    Sunet: 9
    Nota finala: 9.5
    Attached Images Attached Images 1gz_bb.jpg 9ur2l.jpg 7u11rl.jpg 5_20131007.jpg 3metalgearsolidv-4.jpg 10_gz.jpg 8url1.jpg 6url.jpg 4mgsv_tgs02.jpg 2metal-gear-solid-5-ground-zeroes-1.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes By Clopotarul in forum Console Club
    Replies: 119 Last Post: 05-06-2014, 15:59
  2. User Review: Metal Gear Solid 5 - Ground Zeroes By naz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 12-05-2014, 22:08
  3. Replies: 0 Last Post: 03-09-2012, 12:44

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts