Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 4 of 4

Thread: User Review: NieR

  1. #1 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar

    User Review: NieR

    Prolog: Omenirea are o istorie de un tragism teatral in a abandona geniile, in a le recunoaste talentul numai post mortem. S-ar putea spune insa ca mai dezamagitor decat nerecunoasterea geniilor este tocmai neconstientizarea acestui fapt, ascunsa sub o aparenta imbunatatire a mentalitatii generale de-a lungul anilor. Acum oamenii privesc in trecut si spun "ah, daca l-ar fi apreciat tarisoara noastra pe Eliade la vremea lui, acum nu americanii s-ar fi mandrit cu scrierile sale!", acum oamenii sunt constienti ca aceasta greseala s-a produs in nenumarate randuri, insa in continuare ignora sclipirea metafizica a celui din dreapta lor, sau din stanga, iar uneori chiar din interior. Asa a patit si Évariste Galois, asa a patit si Tesla, asa a patit si NieR, iar cu astfel de exemple am putea umple si marea. Acest text se vrea un mic omagiu adus jocului care mi-a schimbat perceptia despre universul gamingului, si nu un review bazat pe obiectivitate si comparatii cu alte jocuri ale genului; toate notele pe care NieR le va primi de la mine sunt, cat se poate de subiectiv, maxime.

    "Sunt tanar, Doamna, vinul ma stie pe de rost
    si ochiul sclav imi cara fecioarele prin sange
    cum as putea intoarce copilul care-am fost
    cand carne-mi infloreste si doar uitarea plange?"

    Atmosfera, sunet, capacitatea personajelor de a te transpune in pielea lor
    Cred cu tarie ca nici nu ar fi existat versuri potrivite unei lumi in care cuvintele nu sunt numai mijloace de comunicare, ci pura esenta a spiritualitatii omului. Am terminat jocul o singura data, aproximativ 30 de ore de joc in 3 zile. De atunci nu am mai avut starea de spirit necesara sa il rejoc. Au trecut mai bine de 5 ani, insa si acum cand ascult orice melodie din coloana sonora imi amintesc secventele din joc care-i corespund. Nu ma refer aici la secventele imporante precum inceput si final, ci la intreg jocul, putand reconstitui 90% din el doar ascultand intreaga colaoana sonora. Daca cineva a auzit vreodata de NieR, cel mai probabil a facut-o vazandu-l pe locul 1 in majoritatea topurilor critice ale celor mai bune coloane sonore din istoria jocurilor video, iar daca nu coloana sonora l-a determinat sa-i arunce o bucata de timp, atunci cu siguranta voice actingul a fost responsabil. Fara niciun dubiu, nu am intalnit niciodata actori mai buni decat in NieR, nici macar in The Last of Us sau jocuri bazate exclusiv pe poveste precum Beyond sau Heavy Rain, iar noi vorbim de un RPG cu peste 50 de ore de joc. Muzica jocului este aproape integral compusa intr-o limba futurista, combinatie intre engleza, japoneza, franceza si germana, compozitorul motivand ca nu a putut gasi cuvinte adecvate pentru a descrie atmosfera resimtita in NieR; cred cu tarie ca nici nu ar fi existat versuri potrivite unei lumi in care cuvintele nu sunt numai mijloace de comunicare, ci pura esenta a spiritualitatii omului.

    Ascultandu-le povestea, imersiunea era mai adanca decat intr-un roman bun, ascultand muzica ma simteam mai bine decat la concertul trupei preferate, progresand cu actiunea eram mai captivat decat la cel mai bun film vazut. As putea spune ca NieR e cel putin ciudat. De la narativitate, sunet, poveste, si pana la gameplay, totul pare, inexplicabil, nemaintalnit. Pot spune ca m-am indragostit de unul dintre personaje inca din primele 30 secunde de cand am deschis NieR pentru prima data. Cu cat jucam mai mult, cu atat mai atasat ma simteam de personaje. Folosesc un termen la plural pentru ca NieR a reusit ceva ce putine alte distributii au incercat macar: m-a facut sa ma atasez nu numai de protagonisti, dar si de majoritatea personajelor secundare. Ascultandu-le povestea, imersiunea era mai adanca decat intr-un roman bun, ascultand muzica ma simteam mai bine decat la concertul trupei preferate, progresand cu actiunea eram mai captivat decat la cel mai bun film vazut.

    Contrar aparentelor, NieR nu prezinta instinctele de supravieturie ale unei societati amenintata de extinctie, ci, din contra, o lume plina in aceeasi masura de bunatate si caldura, cat si de tristete si resemnare. Povestea se concentreaza in jurul unui tata (respectiv frate, in NieR Replicant) care incearca sa isi salveze fiica (respectiv sora) de o boala incurabila care a decimat omenirea. In urma dezastrului, oamenii ramasi s-au intors la primordial, traiesc in comunitati mici, mai aproape de natura. Singuratatea e apasatoare la fiecare pas, intreaga lume inspirand un sentiment de singuratate aproape patologica, chiar si cand protagonistul se afla langa alti oameni. Ideea centrala este, insa, numai un cadru favorabil in care se vor desfasura alte cateva povesti impresionante, cam la fel cum se intampla si in Soul Sacrifice, fiecare cu personajele ei, cu filosofiile si lacrimile ei. Contrar aparentelor, NieR nu prezinta instinctele de supravieturie ale unei societati amenintata de extinctie, ci, din contra, o lume plina in aceeasi masura de bunatate si caldura, cat si de tristete si resemnare.

    Gameplay, elemente grafice, concept art
    Ciudata idee, sa imbini un RPG hack and slash cu elemente de bullet hell, dar rezultatul este surprinzator de placut. Combatul se bazeaza pe lovituri de precizie cu diverse arme, fiind parfumat cu magie pe care protagonistul o descopera cu ajutorul lui Grimoire Waiss: poate arunca zeci de gloante magice cu precizie, poate forma un pumn gigantic pentru splash damage, poate face scuturi, sulite etc. Inamicii vor face la fel, doar ca la o scara mult mai mare, iar el va trebui sa se fereasca de fiecare lovitura pana raman out of mana, asemenea jocurilor clasice bullet hell. Exista numeroase boss fights, fiecare unica prin caracteristicile inamicului dar si prin metoda care trebuie abordata pentru a-l dobori, gameplayul reimprospatandu-se astfel constant.

    Elementele grafice ale jocului inspira nostalgie la fiecare pas, personajele importante sunt frumos conturate, inamicii sunt unici in parte, iar camera se ajusteaza perfect in fiecare situatie. Din punct de vedere al rezolutiei, insa, jocul este vizibil sub generatia din care face parte, acesta fiind si unul dintre motivele pentru care popularitatea lui a avut de suferit. Locatiile si concept artul, in schimb, sunt superbe, lucru care se vede atat in joc, cat si in numeroase lucrari facut de fani de-a lungul timpului.

    Epilog
    Pentru mine NieR va ramane mereu un geniu al jocurilor video, icoana experientei mele digitale si titlul pe care il voi recomanda oricui, oricand. Am incercat sa aduc jocului un mic omagiu inainte sa apara NieR: Automata, cand ma voi inchide in casa cu siguranta pentru cateva zile. Desi omenirea are o istorie de un tragism teatral in a abandona geniile, in a le recunoaste talentul numai post mortem, NieR a reusit sa renasca din cenusa spre fericirea fanilor ca mine. Nu pot sa inchei altfel decat cu speranta ca editia de colectie pe care o voi precomanda se va putea ridica la maiestria parintelui sau. Sunt tanar, Doamna!

    Nota mea: 10/10, masterpiece.

    Daca review-ul meu te-a facut curios in legatura cu NieR, atunci ma simt onorat. Te invit sa arunci un ochi peste niste elemente reprezentative ale jocului in linkurile de mai jos:

    Attached Images Attached Images nier.jpg

  2. #2 SP
    Junior Member mYuugeN1's Avatar

    Despre ニーア ゲシュタルト ト レプリカント

    E mult de scris despre Nier ( Și nu din cauză , că o poză face cât 1000 de cuvinte . ) și dacă te-ai apuca ai reuși să scri o carte . Nu asta intenționez să fac aci (Ca să n-o pățesc , nu de alta . ) , ci doar să subliniez anumite aspecte ale jocului , combinate cu impresii personale . Nu am deasemenea intenția să vă stric plăcerea de a-l juca ,dezvăluind prea multe lucruri , pentru cei care au probleme cu dezvăluirile . Eu personal chiar n-am probleme cu a ști dinainte ce se va întâmpla , fiindcă am memoria scurtă și uit până să ajung cu interacțiunea sau privitul la elementul dezvăluit .
    Să-ncep dară ...

    A fost odată, ca niciodată ?!
    ( Nu . Asta era din altă poveste ... , daaar cred că merge și aici . ) Da.

    Primul meu contact cu jocul a fost prin toamna lui 2010 , într-un Media Galaxy . Am foarte clar înregistrat în memorie momentul când am ținut în mâini carcasa discului și imaginile de pe coperta din spate , privirea concetrîndu-mi-se asupra imaginii care-i prezintă pe cei 4 protagoniști principali . Au mai trecut vreo 4 ani până să achiziționez jocul , uzat , de la un comerciant ,care e cu siguranță prin secțiunea Bazar a acestui for electronic , folosindu-mă de situl Okazii . Motivele pentru care am cumpărat jocul la acea dată , au fost pentru că avea referate favorabile , arta grafică era plăcută și făcea parte din genul de sfâșiere amplă a inamicilor ( hack 'n' slash ) ; un gen a cărui mecanică o agreez foarte mult . Despre poveste nu știam prea multe , dar încet și sigur m-a atras în mreje și doar prin interacțiune am realizat că e jocul la care m-am uitat , câteva clipe , cu 4 ani în urmă . Asta ca să vedeți ce înseamnă predestinare .
    Jocul începe cu un coșmar din care se trezește personajul principal , într-o lume rurală , într-un orășel fort cu iz medieval . De aici începe dezvoltarea abilităților lui NieR ( consider[nd că jocul poartă numele personajului principal ) prin îndeplinirea diverselor cereri preluate de la personajele de rang secund și terț . Aceste misiuni te introduc ușor în firul poveștii , motivația principală pentru care le faci , fiind alinarea suferinței fiicei lui NieR , în varianta Gestalt ( ゲシュタルト ) , sau a surorii lui , în varianta Replicant ( レプリカント ) . Am uitat să menționez că anul trecut am achiziționat și Nier Replicant ( ニーア レプリカント ) . Abia acum , revizitînd amintiri despre joc , realizez că cei de la Cavia , chiar știu cum să folosescă strategiile de determinare psihică , prin replicarea unor situații inspirate din realitate . Deși personajele din orășel pomeneau de puterea uriașa a mistrețului , nu am luat în seamă vocile lor . Așa cum se întâmplă de atâtea ori , când nu ascultăm sfaturile celor mai bătrâni și cu mai multă experiență ca noi . Bineînțeles , că abia trezit din coșmar și plecat în misiune , pe Câmpiile din Nord , ca să vânez bestia , porcul afurisit m-a tăvălit de nu m-am văzut . Dar m-am răzbunat , după câteva luni , în varianta Replicant ( レプリカント ) , căci cum era să uit ofensa adusă de afurisit . M-am folosit de strategia ( care n-o credeam posibilă când jucam varianta Gestalt ) cățărării pe cel mai înalt bolovan din câmpie și am tras cu încărcături magice din carte , timp de aproape o oră , până cănd a căzut lat mistrețul .
    Sunt anumite aspecte ale jocului , pe care le-am dezvoltat în Replicant , deoarece în Gestalt nu m-au atras ; cum este pescuitul . În Gestalt singurul pește pescuit a fost cel necesar preparării unui remediu pentru Yonah . Pe când în Replicant am pescuit o sumedenie de pești , printre care și un rechin . Înțelegînd mai bine engleza , gândesc că ar fi trebuit să dezvolt mai mult această abilitate ; dar nu s-a întâmplat în Gestalt . Tind să cred că Gestalt a suferit de ceva deprogramări , pentru regionalizare , spre deosebire de Replicant . O altă activitate a jocului , pe care eu o consider foarte plăcută , este cultivarea plantelor . Nu cunosc motivul introducerii acestei funcții , dar e binevenită . Abia în Replicant am descoperit , cu mai puțin efort decât în Gestalt ( ambele jucîndu-le la dificultatea maximă ) , că Floarea Lunii , pe lângă cele 3 culori primare , se mai poate obține și în cele 3 culori secundare .
    Povestea nu e una tocmai simplă și de aceea e aparent fără noimă la prima vedere , dar dacă analizăm puțin tendințele de virtualizare din zilele noastre , am putea s-o vedem ca pe ceva plauzibil . În esență e vorba de două lumi , din care una e o proiecție a celeilalte . Conflictul apare când resursele care întrețin lumea proiectată , oscilează divergent între realitate și proiecție . Ca să fie mai pe înțeles , gândițivă la conștiința unui copac , care se află cu o parte în lumea pământuli iar cu cealaltă în lumea cerului .
    Una din poveștile impresionante ale celorlalte personaje , e cea a lui Emil . Nici cea a lui Kaine nu e mai prejos , conținînd elemente similare , care fac ca aceste două personaje să fie mai apropiate între ele , decât de NieR .
    Mulți din cei care au interacționat cu acest joc ,apreciază favorabil piesele muzicale care-i compun coloana sonoră . Nu contrez aceste păreri , dar atmosfera locației te poate determina să detești anumite piese deși sunt bine realizate . În cazul meu , melodia din sectorul Robotoyama ( Junk Heap în varianta Gestalt regionalizată ) , deși îmi place , îmi produce un sentiment de neliniște când o aud , din cauza asocierii cu apăsarea și claustrarea din acest sector . Un alt loc pe care nu vreau să-l vizitez , dacă nu e necesar , e conacul lui Emil , sub care s-au petrecut lucruri abominabile .( Într-o noapte , un amic a trecut pe la mine în timp ce mă luptam cu experimentul și a fost afectat de imagini , mai ceva ca de secvențele bolnave dintr-un film de groază .) O atmosferă luminoasă și vibrantă , o are orășelul de pe malul mării , unde morsele leneșe se bronzează toată ziulica pe nisipul orbitor .
    Mecanica jocului , e destul de fluentă , deși poate părea puțin contrariată atunci când te lupți cu peste 30 de inamici odată . Efectele speciale ale vrăjilor sunt ample și cu rezultate spectaculoase , când sunt utilizate cum trebuie . Dialogul personajelor , folosește un limbaj , colocvial , fără formalități în versiunea Gestalt . Weiss e cârcotașul grupului , fiind mereu nemulțumit de tot ce se petrece ; iar Kaine , cu un limbaj de pujlama (< greșală intenționată) , nu scapă ocazia să-l ” calce pe coadă ” .
    Stilul artei grafice e de o simplitate sobră , care impune jucătorului o oarecare distanță ( deși Kaine e cam descoperită vestimentar , coloritul face acest fapt rar observabil ) . E un stil grafic de inspirație manga , cu care artiștii niponi ne-au obișnuit de mulți ani prin animații , cărți desenate , alte jocuri video și pe care eu îl consider unic în lume .
    Nu pot pretinde că m-am atașat de vreunul din personaje , deși povestea are o încărcătură nostalgică destul de mare , care permite acest lucru în mod involuntar .
    Am reușit să ajung în Gestalt la închiderile A și B , dar nu pot spune că m-au mulțumit , deoarece erau previzibile ; A și B nefiind decât același răspuns reflectat în cele două oglinzi . În Replicant sunt abia la momentul colectării cheii pentru templul de pe stâncă .

    Acest joc nu ar fi prima mea alegere , dar e aproape de cerințele mele și prin faptul că povestea e inedită și puțin ciudată .
    Ce nu prea înțeleg eu , este conexiunea lui NieR cu lumea din Drag-On Dragoon , despre care se amintește prin câteva rezumate . Poate NieR conține influențe din Drakengard , dar nicidecum nu este o anexă a acestei lumi .
    Deși s-a anunțat lansarea lui Nier:Automata , condiser că povestea lui NieR începe și se termină odată cu el , fiind independentă de celelalte producții de la Cavia . În încercarea mea de a-i extrage esențele nu pot afirma , că am descoperit exact elementele care mă fascinează să-l joc , deoarece atunci când m-am apucat de Replicant , a fost ca și cum aș fi jucat jocul pentru prima oară , informațiile pe care le aveam din Gestalt , fiindu-mi un ajutor , ci nu un element care să inducă plictiseala . Dacă același joc ( în mare parte Replicant și Gestalt sunt același joc ) mi-a produs experiențe ușor diferite , deși le-am jucat la distanță de câteva luni , gândesc că potențialul de a produce experiențe diferite altor jucători e mult mai mare și tocmai de aceea trebuie jucat de cât mai mulți .
    În orice caz , NieR va rămâne un joc de inspirație pentru generațiile viitoare , dacă nu e deja .

    Speculînd câte ceva asupra titlului .
    V-ați întrebat vreodată , voi care ați jucat jocul , ce înseamnă Gestalt , căci doar acesta e titlul original : NieR Gestalt ( ニーア ゲシュタルト ) ? Ei bine , nici eu , până mai înainte de a prezenta acest rezumat pe Console-Games . Gestalt , din germană , înseamnă un întreg care nu este o sumă a componentelor sale ; aceasta confirmînd afirmația de mai sus , cum că NieR nu face parte din Drakengard . Titlul nu e ales întâmplător , avînd , cred , și implicații ale evenimentelor care au dus la dizolvarea Cavia ; NieR fiind ultimul ei cântec , care a impresionat pe mulți . Cuvântul NieR ar putea fi o alterare a lui near ( aprape ) din engleză . Echipa de la Cavia , poate s-a gândit să pună acest nume pentru a le aduce aminte , că au fost aproape de fi o firmă independentă în piața jocurilor video .

    P.S. : Dacă E.S. n-ar fi scris un rezumat în doi peri , cu siguranță că nu mi-aș fi bătut capul să vă scriu despre NieR . ありがとう!

  3. #3 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar
    Din cate stiu eu, Replicant nu are subtitrari in engleza. L-ai jucat in japoneza sau ai gasit un workaround? De mult mi-am dorit sa il joc, dar nu stiu o boaba de japoneza.

    Gestalt este o subramura a psihologiei care se ocupa cu abilitatea omului de a gasi explicatii insemnate intr-un mediu aparent haotic, sau, daca vrei, sa descopere ca un intreg reprezinta mai mult decat suma componentelor sale luate individual. Titlul nu are legatura cu studioul, ci cu povestea jocului, insa nu vreau sa fac spoilers.

    Rezumatul meu nu este "in doi peri", ci axat pe impactul emotional al jocului. Tot textul este subiectiv, este dominat de sentimentele si perceptiile mele, si prea putin contine informatii tehnice despre joc, cu un motiv: specificatiile tehnice nu prea conteaza in cazul unui joc artistic.

    PS: Eu am omorat mistretul cu sabia, desi recunosc ca dupa 30 de minute am inceput sa imi pun semne de intrebare.

  4. #4 SP
    Junior Member mYuugeN1's Avatar
    Aaaa ! Desigur că-niponă . Atât cât am înțeles .

    Uite că mai aflu câte ceva despre inepțiile instrumentelor de cogniție denumite științe . Deci Gestalt este apelul psihologiei la filozofie .

    Poate vrei să afirmi că titlul n-are legătură directă cu evenimentele din Cavia de la acea vreme , dar nu poți fi sigur .
    De ce putem însă fi siguri este că Totul are legătură cu Tot ; și în tot ceea ce facem se văd lucrurile care ne fac .

    Se pare că înflăcărarea ta e așa de mare încât eu n-am văzut pădurea din cauza copacilor .

    P.S.:Iar era să uit .
    Nu vă temeți de dezvăluiri , ca să fiți mereu pregătiți pentru ele !
    Dacă acest clip de prezentare nu vă convinge în privința acestui joc , atunci mergeți pe drumul vostru !


Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: Dishonored By paunstefan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 2 Last Post: 13-01-2013, 13:54
  2. User Review: Vanquish By Walkman in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 08-05-2011, 21:16
  3. User Review: Battlefield 2 Review By erik95 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 3 Last Post: 10-03-2010, 00:09
  4. User Review: Fable 2 By Khan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 8 Last Post: 06-02-2009, 14:32
  5. User Review: Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots Review By istrategie in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 25 Last Post: 05-11-2008, 16:00

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts