Regulament:
I. Conduita in cursa:
1. Regula de baza este bunul simt si respectul fata de ceilalti participanti. Nu faceti depasiri inutile si riscante, nu incercati sa blocati un concurent mai rapid decat voi, intrandu-i in fata sau jenandu-l cand va depaseste.
2. In prima curba a cursei si in special in primul tur (cand pneurile sunt reci si emotiile mari), incercati sa mergeti calm, nu va ingramaditi in primul viraj. Nu conteaza daca ati pierdut o pozitie la start. Cursa este lunga, aveti destul timp pentru a recupera si a ajunge in frunte.
3. Evitati pe cat posibil coliziunile si fiti foarte atenti la franare, efectul de "drafting" (aspiratie) este foarte puternic. Nu loviti intentionat un oponent. Daca exista asemenea incidente, care au produs neplaceri, acestea trebuie raportate organizatorilor.
Soferul care este in spatele altei masini are urmatoarele obligatii:
a. Trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a evita o coliziune cu masina din fata.
b. In cazul in care pierdeti controlul masinii (franare tarzie, etc) incercati sa evitati contactul cu masina din fata, chiar daca asta inseamna o iesire intentionata in decor. Cel din fata nu este vinovat pentru greseala voastra.
Soferul care se afla in fata altei masini are urmatoarele obligatii:
a. Sa nu franeze sau sa incetineasca nejustificat.
b. Daca este depasit cu un tur, sa incerce sa il lase pe cel ce vine, fara sa-l incomodeze. De exemplu sa-i cedeze trasa in virajul apropiat. Sub nicio forma nu franati si nu va dati brusc la din calea urmaritorului.
4. Aveti mare grija cum reintrati pe traseu, faceti manevra de revenire cat se poate de lin si paralel cu pista. Astfel, cei care vin imediat din spate sa va poata ocoli fara a fi incomodati. Concurentul iesit in decor trebuie sa acorde intotdeauna prioritate celor aflati pe circuit.
5. Incercati sa nu abandonati cursa daca aveti probleme cu masina. Orice masina avariata trebuie sa intre la pituri cu prima ocazie. Nu incercati sa va aparati pozitia daca aveti masina stricata.
6. Nu parasiti intentionat traseul, nu taiati curbele cu scopul de a obtine un avantaj necinstit. Daca o masina depaseste cu toate patru rotile linia alba de demarcare a circuitului in ideea de a taia o curba, concurentul poate fi descalificat. Exista si posibilitatea ca "scurtcircuitarea" acestor viraje sa se produca accidental (ratarea punctului de franare, evitarea unui accident, etc). In cazul acesta, daca se castiga o pozitie, aceasta trebuie cedata ocupantului de drept.
II. Depasirea:
1. Depasirea trebuie sa se faca in conditii de siguranta pentru ambii concurenti. Responsabilitatea manevrei de depasire este a celui care depaseste. Concurentul ce este depasit trebuie sa fie la randul sau atent pentru a nu impiedica depasirea. Cand doi sau mai multi participanti sunt apropiati ca distanta, acestia trebuie sa fie foarte atenti atat in jurul lor, in oglinzile retrovizoare cat si la indicatoarele de pe ecran ce arata distanta fata de participanti.
2. O depasire este considerata ca fiind efectuata cu succes atunci cand, masina care depaseste, are cel putin jumatate de lungime de vehicul in fata celei pe care o depaseste. Daca imediat dupa depasire urmeaza un viraj, masina care a efectuat depasirea cu succes are prioritate in privinta trasei ideale. Daca se intampla ca doua masini sa intre intr-o curba in acelasi timp (depasirea nefiind efectuata cu succes in conditiile descrise), este indicat ca acestea sa-si pastreze partea de pista pe care s-au inscris, pentru a nu se incomoda reciproc.
3. Pozitia poate fi aparata in timpul unei manevre de depasire astfel: se pot efectua doar doua schimbari de trasa consecutive, inclusiv cu scopul de a rupe aspiratia. Nu schimbati trasa in momentul in care masina din spate este angajata deja in depasirea voastra. Nu scoateti de pe traseu un oponent atunci cand acesta va depaseste, acordati-i spatiu de manevra.
Actiunile pe care le luati pe traseu se pot intoarce impotriva voastra. Daca semnalati nereguli pe durata unei curse, sunteti rugati sa semnalati acest lucru unuia dintre organizatori, sau direct pe forum. De asemenea, salvati toate reluarile curselor pentru a avea dovezi care sa va sustina eventualele acuze. Fiecare situatie adusa in fata va fi analizata de catre organizatori si se va lua o decizie ce va fi publica.
Regulamentul trebuie respectat cu strictete.
III. Calificarile:
Calificarile se vor desfasura cu o zi inaintea cursei, adica sambata, de la ora 13:00. Acestea constau in 5 ture pentru fiecare participant, contand cel mai bun timp efectuat corect. Daca exista persoane ce nu pot ajunge in ziua sau la ora respectiva sunt rugati sa ia legatura cu unul dintre organizatori pentru a efectua calificarea la o alta data.
IV. Punctajul:
Punctajul campionatului este urmatorul:
Loc | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
Puncte | 100 | 90 | 80 | 75 | 70 | 65 | 60 | 55 | 50 | 45 | 40 | 35 | 31 | 27 | 23 | 19 |
Bookmarks