Nu stiu, mie imi place fix ce spune omul asta aici:
Yeah. Asta vorbeste despre niste genuri de jocuri complet diferite de jocul de fata. La fel ca majoritatea exemplelor date de Espiritus anterior. Si da, totul a pornit de la anime-uri si jocurile japoneze, lucruri care nu sunt pe placul meu.
Oricum, poa' sa vina 500 de oameni cu 500 de explicatii si videos despre de ce cred ei ca tehnica asta e extra mega geniala - mie tot nu-mi place si mi se pare doar o metoda "ieftina" de a arata ca lovesti pe cineva, fara sa gandesti prea mult.
Si all in all, te rupe din joc si sparge imersiunea si flow-ul.
Also, imi da impresia ca merge in frames - ceea ce si face, dar..."legal" ca sa zic asa...
Cred ca cea mai bună metodă să te convingi că hitstop e ceva necesar si util ar fi sa joci un joc care are asta implementat foarte bine si se potrivește cu restul efectelor, iar apoi sa-l joci fără hitstop. Is multe jocuri in care combat-ul se simte foarte floaty tocmai din cauza lipsei hitstop-ului.
Faza e ca la CGI in filme, nu-l observi decât dacă e prost făcut.
De exemplu, combat-ul din God of War cum ți sa părut?
E clar, n-avem cum sa te convingem. M-ai și supărat acuma cu GoW
Eu unu nu înțelegeam mai demult de ce unele jocuri se simt nașpa cand le jucam și altele aveau combat asa plăcut. In primele lipsa hitstop-ului era problema, dar n-am înțeles asta pana acu câțiva ani când am văzut un video despre asta.
Dar da-mi pls un exemplu de joc care are asta implementat si switch de on/off ca sa vad cum este cu si fara.
Nu poti sa faci asa ceva on/off pentru ca e vorba de flow si animatii, aproape ca trebuie sa refaci toata directia combatului si tweaking de animatii ca sa mearga si cu el pe off. E genul de lucru inserat bine in directia gameplay-ului, jocul e gandit de la zero cu el in minte sau fara. Best case scenario poti sa togglezi on/off lucruri gen camera shake la impacte, dar hitstop niciodata.
Arata super boss fighturile, dar sunt destul de sceptic in ceea ce priveste restul jocului. Ramane de vazut, sper sa ma insel.
Păi eu n-am zis ca există joc care sa te lase sa dezactivezi asta. Am zis ca aia ar fi cam singura metodă sa te convingi de utilitatea hitstop si de impactul pe care il are in combat/gameplay. Singura șansă probabil ar fi in timpul development-ului unui joc, când inca se lucrează la combat si se experimentează cu diferite direcții...
Razvan, te inteleg, am si eu o lista intreaga de jocuri pe care le vreau cu tot dinadinsul sa imi placa dar nu-mi iese. Tu realizezi ca e imposibil sa faca cum vrei tu daca ei au ales calea asta nu? Pe tine te deranjeaza, e ok e dreptul tau e parerea ta. Asta cu git gud si alte aberatii nu stiu ce sa zic, am si eu momente cand vreau sa joc un joc pentru atmosfera si imersiune, sa stau relaxat nu sa ma astept sa mor mid way through a boss fight. Devii aleg ce li se pare lor ca "merge"/"prinde" la public, din punct de vedere conexiune mana ochi muscle memory e foarte bun feedback-ul de tipul asta. Nu e o justificare este doar o explicatie care se vrea a puncta faptul ca multa lume agreeaza genul asta de feedback.
Sunt extrem de incantat ca avem in sfarsit o data de lansare!
Singura chestie care ma ingrijoreaza este ca pe XSX/PS5 nu cred ca va merge nici in 30fps decent acest joc la felul in care arata.
Sa nu cumva sa stie ei ceva ce noi nu stim inca si sa ne trezim in septembrie 2024 cu PS5 Pro si XS'?'.
Tinand cont ca e UE5 cred ca ai dreptate - putin probabil sa ruleze > 30fps pe consolele actuale.
PS5 Pro e foarte probabil sa vedem pe sfarsitul anului viitor dar ultimele leak-uri de la Xbox au confirmat ca nu vor face o consola mai puternica generatia asta.
Sper din tot sufletul sa nu lanseze un Xbox la fel de puternic ca PS5 Pro, am nevoie de imbecilitatea asta ca sa renunt definitiv la ei!
Bookmarks