Nah baietii, cum merge cu noul patch? Este jucabil, merita sa-l incep?
Inca nu e disponibil pentru xbox/gamepass. Doar pe Steam.
Nu inteleg ce dureaza asa mult...parca vad ca abea luni il publica Xbox
LE: e live pe xbox - are 12.69GB.
Jocul ăsta nu trebuia lansat, isi bat joc de oameni! Pe PC ii un gunoi, in zone pline de vegetație ai 70-80 de FPS, am ajuns în primul sat sau prima așezare, intru in bar si interactionez pe acolo si scad bine de tot frame-urile chiar si sub 30. Update cu 350 de fix-uri si jocul este inca o varză mucegăită buna de aruncat.
Plus ca aveau dreptate cei ce se plangeau de cum simți armele cand tragi in ceva, zici ca-s arme airsoft, haha, si aia in care tragi zici ca is de carton, parcă nu ai nici o satisfactie in gun combat.
Mai bine joc COD BO 6 multiplayer ca-i mai captivsnt si fara bug-uri. Scaderile alea bruste de FPS is inaceptabile, ba urca ba scad. Trebuia să-l mai amane inca doi ani!
Mie mi se pare ca au reparat foarte multe chestii in acest prin update, venit la o saptamana de la lansare - sunt, totusi, 650+ chestii adresate.
Pe XSX, mi se pare ca merge mai fluid, cred ca au reusit sa repare ceva la framepacing si scaderi serioase de fps am avut doar in asezari.
Also, m-am furisat pe langa un gard de beton, unde erau inamici pe cealalta parte si in afara ca ma auzeau si se misca usor bara aia alba (dar stiam ca fac galagie, pentru ca se misca bara mea de zgomot), nu s-a activat nimeni, nu m-a vazut nimeni, nu a inceput nimeni sa traga si sa ma omoare prin perete.
Deci ma declar multumit momentan si astept cu interes sa revin in zona.
O chestie ciudata, totusi - ei zic ca au rezolvat problema cu deadzone la controller - dar eu nu simteam nimic si mergea totul destul de ok.
In schimb aseara, nu reuseam sa tintesc si sa omor inamicii - noroc ca aveam mouse-u la indemana si am pus rapid mana pe mouse ca sa dau cateva headshots.
Ce setari aveti la aiming din controller dupa update? Cum il simtiti?
LE: vine patch 1.0.2:
LE2 - e on - 8.41GBTo all stalkers who continue to explore the Zone in S.T.A.L.K.E.R.2: Heart of Chornobyl — Patch 1.0.2 on PC (Steam, Epic Store, GOG) is now available for download. It will also be available for download on Xbox and Microsoft Store soon.
The patch brings fixes for crashes and some missions. More details are available on the Steam Blog: https://store.steampowered.com/news/...44537830474746
So, what is in patch 1.0.2?
Am avut o cadere nervoasa in weekend dupa patch, ca dupa ce-am asteptat cu sufletul la gura 1.0.1 am constatat ca nu mi-au reparat blocker-ul din misiunea 'Extreme Simplicity', Strider tot lipsea, drept pentru care l-am lasat in pace ca sa nu-mi pierd mintile si sa nu sparg consola.
Insa, m-am fortat sa nu smulg televizorul din perete si m-am intors la joc azi noapte, am gasit un workaround si cumva am pacalit jocul si fara Strider, sper ca dupa patch 1.0.2 sa nu mai dau de vreun blocker. Update-ul 1.0.1 este huge, intr-adevar simt si eu ca este FPS mai stabil pe Xbox inclusiv pe Quality si in general miscarea mi se pare putin mai fluida, vad ca acum pot sa alerg fara sa-mi mai dau duhul cu 65% weight load si parca nu ma mai agat in toate baltile. La aim la controller n-am umblat l-am lasat default, dar m-am impacat bine cu el din prima.
Community support este la superlativ, le-am dat un bug saptama trecuta pe trackerul lor oficial si mi-au dat email ca vor verifica, mi-au raspuns in cateva ore. Nu te astepti neaparat na.. la cate zeci de mii de tickete au. Comunitatea in schimb, cred ca abunda de retardati mai rau ca la Fortnite, daca citesti putin paginile alea de reddit cu ce buguri considera unii ca au si ce pretind sa fixeze astia, te apuca nebunia si faci spume la gura. Azi noapte am inceput un quest in care am laut o decizie importanta pentru storyline si nici n-am reusit sa dorm prea bine, de grija ca trebuie sa ma intorc la joc astazi si sa vad ce-am distrus si ce-am salvat.
In concluzie, eu sunt sold, ca intr-o relatie din aia toxica in care simti ca somatizezi fiecare mizerie dar nu poti pleca din ea. Prefer oricand sa le fac beta testing la astia, unde se vede pasiunea depusa la fiecare pas, decat sa ma joc mizerii fara pic de suflet si substanta cu zero buguri.
Sa nu uitam, ca in timp ce lucrau la joc, oamenii astia si-au luat PC-urile la subrat si s-au mutat in alta tara and yet, there it is. Sunt convins ca 9/10 companii abandonau proiectul until further notice, in timp ce traiau fiecare zi cu groaza ca poate maine nu vor mai avea rude, sau casa.
Daca dati de buguri nasoale folositi cu incredere pagina asta si raportati bugurile, le citesc si ajung la echipa daca sunt buguri valide, nu ineptii:
https://support.stalker2.com/hc/en-us/requests/new
Mie mi se pare senzational jocul - am bagat vreo 15h in weekend si imi place din ce in ce mai mult.
Desigur, inca are probleme - multe - dar atmosfera si lumea overall, sunt senzationale.
Am profitat de un mic glitch pentru banuti, ca sa-mi pot upgrada niste chestii si acum e putin mai acceptabil.
Dar tot nu reusesc sa rezolv cu ce pot cara. Am un maxim de 88kg (dupa upgrade la armura) si cu 2 arme principale + pistol + gloante si mancare/bautura/medicamente, efectiv cand plec din camp, plec pe portocaliu, deci deja cu greutate. Iar asta face loot-ul cam imposibil, daca nu vreau sa merg ca melcu, cu 87kg pe mine, pt 1km, noaptea, ca sa pot vinde niste chestii pentru bani.
In schimb, se simte ultimul update pe toate partile - de la performanta, la control, la partea economica (ce inainte ma costa 8-9k sa repar o arma, acum ma costa cam 3-4k spre ex), pana la monstrii si faptul ca nu mai apar incontinuu, de peste tot, ci chiar poti merge portiuni mari de harta, fara sa-ti sara nimeni in cap.
Iar in combat, pentru ca efecitv nu ma pot obisnui cu controller-ul dupa aceste updates, iau imediat tastatura si mouse-u si joc asa - cel putin in baze cu mai mult de 3-4 inamici
La fel si la stash/vendors - fara mouse nu ma descurc.
In rest, astept cu intres sa ma intorc in el.
Btw, voi ce artefacte folositi? Sau ce secrete interesante ati descoperit?
Am dat de șobolanii aia, m-am spart de ras cum arată si cum se mișcă, zici ca is ceva păpuși fără viață că și toti inamicii de care am dat pana acum.
Eram in nivelul ala unde trebuie sa intri in sferă, la ieșire radeam ca prostu de cat is de retarzi aia, A.I.-ul este de toata jena, cred ca ii de plans nu de râs, am adunat cadavre la greu acolo in hol, erau confuzi, habar nu aveau pe unde is.
In schimb altă data te vad de la 1km de nici nu vezi cine trage in time, umblu ascuns dar tot ma vad de nu stiu unde, o prostie sincer, am vrut sa fie un joc bun, poate peste 2 ani.
Pai e o chestie fireasca - cand iti place ceva, treci peste multe neajunsuri si te bucuri de ce ai.
Daca joci fortat, nu poti sa treci peste faptul ca un sobolan are doar 7 poligoane in loc de 2 milioane.
La fel se intampla cu orice joc si spun asta din proprie experienta, cu niste jocuri pe care lumea le ridica la rang de cel putin zeu - vezi Elden Ring ca un exemplu, care mie mi s-a parut o prostie si la care am renuntat dupa 35h de "incercat", cand am realizat ca nu e nimic fun acolo.
Eu am zis-o cu mult inainte sa apara - foarte multi oameni vor incerca jocul, pentru ca arata bine si pentru ca Ucraina - dar o parte mare dintre ei, il va critica imediat (fara sa stiu de problemele de AI sau altele pe care le are jocul) pentru ca este prea greu, prea "realist", prea nu stiu cum - sunt oameni care nu stiau la ce sa se astepte.
Chiar vazusem oameni pe internet care se plang ca - baaa, lu asta i se face foame, dar nu i se face sete! ce prostie! - astia sunt fix oamenii care nu au rezonat cu jocul si joaca doar pentru ca il asteptau si sperau - ca sperau ca o sa fie CoD, Doom, GTA - ei stiu ce sperau.
Revenind putin la joc - si eu sunt dezamagit ca niste amarate de biciclete nu au putut implementa in joc, sau ceva sa te ajute sa te deplasezi mai rapid.
Dar hey - asta e jocul, asa a fost gandit, asta am primit, hai sa ne bucuram de ce au lansat.
Nu am treaba ca e greu si ca din doua gloanțe is mort, eu chiar nu am treabă nici cu stash-ul, il joc pe PC dar cu controller, eu nu mai pot juca cu mouse si keyboard.
Jocul ar fi fost super okay daca avea ceva mecanică mai bună, sa simt si eu ca trag in ceva, si sa fie optimizat cum trebuie.
Am amintit ce FPS drops am eu si nu-s singur, am si observat de ce, face VRAM overload, joci cat joci fără probleme si se pare ca tot se aduna mai mult in VRAM si cand ajunge la limita incep scăderile alea urate de FPS, dai restart la joc si ii jucabil din nou circa pana se întâmplă din nou.
A.I. si alte bug-uri probabil o să-l mai rezolve, chestia cu FPS-urile si VRAM trebuia adresat day one ca e frustrant tare si se plâng mulți chiar si pe Reddit, cica se cheamă memory leak fenomenul. Probabil pt console e mai bine optimizat!
Da da, nu ziceam de tine de faza cu jocul greu.
Din ce am inteles de pe la DF (parca), jocul e facut pe UE 5.0 si cumva, nu au trecut la 5.4, iar asta ar repara foarte multe chestii + boost semnificativ de performanta, dar mai ales, vor elimina acel LOD la vegetatie.
Deci, probabil, cand sau daca vor trece la UE 5.4, se vor rezolva multe chestii, fara extra optimizare din partea lor.
Pare a fi Lupara.
Si in caz ca vrei sa o cumperi pentru panoplie.
Patch 1.0.3 este live:
Crashes and memory leaks:
Multiple ACCESS_VIOLATION_ERROR fixes.
Multiple LowLevelFatalError crash fixes.
Controls adjustments:
According to your feedback, we adjusted following parameters/values to decrease input lag on keyboard+mouse input:
Mouse Smoothing is disabled by default.
Mouse Acceleration is disabled by default.
Additionally, default values of mouse sensitivity were updated to allow a predictable default experience for our players with new values of two parameters mentioned below:
Camera sensitivity: 25%.
Aim sensitivity: 15%.
Main and Side missions:
Fixed issue with Monolithians that were able to chase player outside the X-5 lab during the In Search of Past Glory mission.
Fixed an issue where the NPCs Hamster and Ricochet would die after trying to enter a building during the mission On the Edge.
Fixed issue with Bayun cat which could despawn before player loots a collar from it during In the Name of Science mission.
Fixed issue with player potentially locking oneself during Dangerous Liaisons mission.
Fixed issue with Roosevelt becoming hostile upon noticing a player going stealthily through the Commissary during King of the Hill mission.
Fixed an issue when Sava despawns in front of the player after the dialog in the bunker during A Heavy Burden mission.
Fixed issue with NPC's despawning when player successfully finishes Legends of the Zone mission.
AI:
Fixed an issue with mutant bodies stretching after a shot from an automatic weapon.
Fixed an issue that caused NPCs to block the doors during the Back to the Slag Heap mission.
Balance:
Fixed issue with Sidorovich not selling certain ammo types.
Saves:
Fixed issues with missing player saves after a hard reboot of the PC/Xbox.
Nah sa vedem ce remedieri au făcut la memory leaks pe PC in patch 1.0.3 ca nu mentioneaza de FPS-ul care scade cand se umple la placa video VRAM-ul, mentioneaza doar de crash-uri si erori pe care eu nu le-am avut.
Oricum mi-am dat seama ce cauzeaza umplerea aia de VRAM pana se îneacă tot si scade FPS pana devine jocul de nejucat, functia frame generation este de vina, am vrut sa-l joc si eu cu setari la maxim in 4K si 100 FPS si am pornit frame generation si ceva nu-i optimizat bine de se umple 16gb de VRAM al placii video.
Tot in 4K cu setari la maxim dar cu DLAA sau cu DLSS Quality si fara frame generation sta VRAM-ul intre 8gb si 10gb si merge fara probleme, ieri am jucat vreo 5 ore fara sa am problemele de care ma plangeam in postarile anterioare, sa vedem daca pot pornii acum si frame generation, dar si fara el in DLSS Quality am intre 70 si 80fps asa ca pt mine e mai mult decat jucabil si fara FG.
---------- Post added 04-12-2024 at 22:41 ----------
Pe PC ultimul patch nu a rezolvat problema cu frame generation care din ce stiu eu ce motive umple memoria video de trebuie restartat jocul sa fie din nou jucabil dar nu-i problemă, oricum nu stiu ce m-a apucat sa activez funcția ca nu am folosit-o doar cand a fost chiar nevoie, de exemplu la Black Myth Wukong.
Am jucat si azi vreo 3 ore, de abia am iesit din Swamps, aproape rămas fără gloanțe, cu emisia peste cap la mine si mutanți dar până la urmă am iesit de acolo si terminat misiunile.
Voi ce faceti cu artefactele găsite? Eu am cam vândut din ele, am două echipate unul ce protejeaza slab anti radiații si unul ce iradiază slab, se contracarează unul pe altul la radiatii si au fiecare si alta abilitate de a proteja contra ceva. In rest nu am putut purta pe mine artefacte ca ma iradiau, prima oară nu am stiut ce am si de unde ma umplu de radiații si de ce imi scade viata, tot consumam medikit-uri si cautam ca disperatul ser anti radiatii, apoi am fost nevoit sa reîncarc o salvare mai veche si să-mi dau seama ce am.
Sper că nu-i spoiler ce am zis mai sus, jocul nu-ți da aproape nici un tip cum sa folosești artefactele.
Mi se par si cam scumpe reparațiile si upgrade-urile si mai tot timpul is la limita cu greutatea ce o car, nu ma prea pot umple cu arme găsite sa le vând apoi ca is plin, duc cu mine 4 arme de ale mele ca asa imi place, le folosesc in diferite situații pe fiecare, am muniție si medikit-uri si ma cam umplu, mai las loc pt ceva scavanging.
Atâta pită cu cârnat am mâncat de nu-mi mai trebuie nici de sărbători, loool. Ma bag imediat înapoi sa joc puțin, A.I. tot prost ca Bulă o rămas de uneori nu stiu ce să facă aia, trag in ei, mă văd si ei si trag in mine apoi ma bag după colț si ii aud cum zic ca nici urmă de mine, at ease soldiers.
Ma mai deranjează cat de prost is facuti mutantii si cum nu prea ai satisfacție cand tragi in cineva si A.I.-ul asta de râs din unele cazuri, in rest merge jocul pana acum, nu mi se pare bomba de bun dar jucabil este, putea fi si mai fain dacă mai lucrau putin la ce am amintit mai sus.
Un lucru care ma enerveaza la joc (dar foarte 1st world problem asa) e ca gasesc toate armele astea interesante si efectiv nu le folosesc ca simt ca am deja arme bune la mine
Am gasit doua snipere pana acum si n-am folosit niciunul desi AS VREA dar stiu ca mi-e mai bine cu ce am deja echipat. La fel si cu Vectorul, e mega-cool, dar sta si aduna praf in stash...
Voi ce arme folositi? Le schimbati des?
Sniper pana acuma am SVD si inca unu numit Lynx parca dar tot SVD cred ca ii. Mie mi se pare foarte prost SVD-ul adica nu prea are efect precum ar trebui, desi nu-s la departare extrem de mare pt un sniper trebuie sa trag in uni de o groaza de ori sa moara, inamici in care trag nu au sniper dar imi fac damage mai mare cu ce stiu eu ce arme trag si tot trebuie sa fug, plus ca mi se pare luneta aia f instabila chiar si cand apas L3 pt hold breath, poate e un bug. Decat cu Sniper mai bine cu GP37, ma apropiu mai mult si folosesc GP37 setat pe single fire si le tot dau headshot.
Mai tot timpul am echipat un shotgun, foloseam M860 Cracker dar acum am dat de SPSA14 si il folosesc pe asta acum, vedem peste ce mai dau dar e bine sa ai ceva pt close combat tot timpul echipat. Pe langa shotgun ba am echipat GP37 ba mai bag VS Vintar care mi se pare si el foarte bun, il folosesc tot pe single fire si e bun la distante medii si are si amortizor, nu ca as fi putut vreodată sa merg super stealth, tot te vede sau aude cineva mai ca in viata reala.
Acuma am terminat misiunea de la radarul Duga, cine stie peste ce arme mai dau si am sa le mai schimb probabil. Vectorul vad ca e Integral, nu l-am folosit nici eu, cred ca am omorat un inamic si gata, la stash cu altele.
Eu folosesc cam in 90% din timp SPSA-14 shotgun, Viper-5 SMG si VS Vintar Sniper, dar la fel ca si voi, gasesc arme care mi se par cool dar n-am cum sa le car/folosesc ca nu-mi vine sa renunt la nici una. La healing items stau bine, 58 de health packs si 177 de bandaje!
Bookmarks