din cate am citit pe un site (nu mai tin minte numele ) The Saboteur nu mergea pe calculatoarele cu placi video ATi parca. Da acuma se lucreaza si o sa apara un patch care o sa permita si posesorilor ATI sa il joace
.
Si in legatura cu faza cu multiplayer-ul pe PC nu ii adevarat . Stiu zeci de oameni care se joaca WoW , CS , Warcraft , L4D pe tot felu de servere pirat (cum ar fi Garena) si nu au dat nici un ban pe joc . Deci faza cu multiplayer-ul nu e valabila cam la nici un joc. Cam toate MMO-urile de ex au si servere pirat pe care sa mearga
![]()
Sigur ca sunt servere private pe PC dar acestea nu vor ajunge niciodata ca cele oficiale , la Counter Strike sunt o groaza de hackeri pe servere , iar la WoW nu este nici un sever privat care sa ajunga la gradul unu server oficial (serverele private au hackeri , mii de buguri , questuri care nu functioneaza etc.)
In the end , you get what you pay for.....
nu e nesemnicativ dar ei nu pierd nici un ban,doar castiga ,cu cat jocul e lansat pe mai multe platforme(inclusiv pc-ul) cu atat castiga mai mult,vorbesc de jocurile bune, de ce sa nu vanda si pe pc si sa ia banii pe un milion de copii vandute chiar daca patru milioane il pirateaza,practic ei nu pierd nimic
nu va inteleg, cum adica nu pierd nimic? ei de fapt castiga?nu mai inteleg nimic, adica tu incurajezi pirateria. prin piraterie producatorii nu pierd nimic? Piraterie = furt, cel putin in lumea civilizata, daca tu furi de la o persoana aceasta castiga sau pierde? hai sa reformulez, daca tu mergi la piata si cumperi 2 saci de cartofi, dar tu furi 5, vanzatotul iese in pierdere sau in castig? fa-ma sa intelg cum vine asta "nu e nesemnicativ dar ei nu pierd nici un ban,doar castiga". sa-ti faci o idee, IW a pierdut $300 de milioane prin piraterie (cel mai scump film din istorie, Avatar, a costat atat). ti se pare normal sa-ti fure atatia bani? dupa cum s-a mai zis, gamingul nu e o necesitate e un lux, daca iti permiti, iti cumperi daca nu, nu te mai joci. simplu.
Nu prea vorbesti de mila developerului aici ci mai degraba de mila publisherului, care pentru a sensibiliza publicul consumator confunda cu nonsalanta potentialul client cu pierderea.
Din pacate insa, trebuie sa plangem efectiv pentru acesti developeri.
Dirt 2 de exemplu, din punct de vedere financiar e vazut ca o pierdere pentru publisher. Si ma indoiesc ca publisher-ul va contracta acelasi developer pentru Dirt 3, pentru ca le e mai usor sa arunce pisica in curtea dezvoltarii decat sa se blameze pentru marketing prost.
La fel si cu dezvoltarea pentru Wii. Publisher-ul nu vede un potential profit din aceasta platforma, care desi in 2005 a aparut cu un potential ENORM a avut de suferit din cauza promovarii platformei in sine.
Cei care vor jocuri bune pentru Wii - l-au modat sau le-au cumparat pe toate 12 si GATA.
Cei care vor jocuri proaste pentru Wii, eventual ceva cu Hanna Montana sau orice brand comercial auzit si din alte surse decat industria jocurilor si nu modeaza de frica ca pirateria iti poate arde televizorul, nu sunt interesati de titluri AAA. Ma rog, ar mai fi de discutat multe aici despre Nintendo si "ajutorul" pe care-l da dezvoltatorilor 3rd party.
Asadar, din punctul meu de vedere, developerii merita o lacrima in coltul fiecarui gamer. Pentru ca statistica si finaintele din pacate infrang munca depusa si placerea oferita dintr-un joc de calitate.
Infinity Ward nu a pierdut nici un banut cu pirateria. Adica tu vrei sa-mi spui ca daca NU ar exista pirateria s-ar mai fi vandut inca 5 milioane de copii? Sa fim seriosi.
Exact despre asta e vorba, se confunda ideea de pierdere cu cea de potential profit pentru a sensibiliza cumparatorii. Si nu IW a pierdut aici, ci Activision, ei raporteaza pierderea caci ei au distribut jocul, nu producatorul. Dar ma indoiesc ca au ajuns atat de hulpavi incat sa nu se multumeasca cu cat au castigat.
E o diferenta intre:
10 downloaduri - 3 cumparari
10 downloaduri - 20 cumparari
@Khan si daca se pirateaza sunt sanse sa creasca si numarul de vanzari ale jocului? tu ce ai prefera daca ai fi in loculproducatorilorpublisherilor, sa vinzi 10 milioane de jocuri si sa fie piratate 5 sau sa vinzi 10 milioane si sa fie piratate 0? uite ce am inteles eu din ce ai zis tu. daca eu piratez spre ex MW2, pentru Activison nu e o pierdere, e un potential profit? si daca NU ar exista pirateria, cei 5 milioane de oamenic care ar vrea sa jaoce MW2 vor fi nevoiti sa cumpere jocul si daca doar unul dintre cei 5 milioane vor avea posibilitatea sa-l cumpere, Activison va iesi in castig.
nu sunt de acord cu ce ai zis tu si stiu ca vom intra intr-o polemica, doar pin simplu fapt ca nu impartasesc aceasi opinie ca a ta.
eu nu incurajez nimic ,dar astia sunt chiar tantalai crezi ,nu stiau ca pe pc se pirateaza in draci.ei se multumesc cu "putinul "pe care l-au vandut,aa.. fiecare ar vrea mai mult ,normal, ca asa e omul, sa reformulez si eu ,un vecin a avut cartofi in curte anul asta si mi-a dat 5 saci de cartofi dar mie nu mi-au ajuns si m-am dus si la vanzatorul din piata si am cumparat 2 saci,s-a uitat vanzatorul c-am urat deoarece n-am cumparat 7 dar asta e ,...." gamingul un lux"!!!!???!! atata timp cat organele abilitate nu sunt interesate de piratii acestui" lux" eu zic sa isi vada fiecare de jocurile lui si sa lase ograda vecinului
Normal ca intram intr-o polemica. Pentru ca tu preferi sa traiesti intr-o lume de basm in care pirateria sa fie 0.
Daca un copil caruia parintii i-au luat calculatorul pentru scoala si nu admit sub nici o forma sa-i cumpere jocuri iar el pirateaza.
Crezi ca acel copil a piratat desi avea banii pentru joc si nu a vrut sa-i dea?
Activision il vede ca pe 60 de dolari pierduti insa copilul NU A AVUT NICIODATA acei bani.
Deci de unde pierdere daca banii nu au existat de la bun inceput?
Imi place asta cu "intram in polemica pentru ca avem opinii diferite". Putem intra in polemici pentru ca suntem cu totii de acord?
Sau daca suntem cu totii de acord hai s-o punem de nitel comunism, ca tare bine mai era cand eram toti de aceeasi parere. Ti s-a parut ca te-am atacat personal prin ce am zis mai devreme?
Pentru ca in cazul asta, se pare ca pe 2010 ar trebui sa ma limitez doar la Thanks si la mai putine postari ca doamne fereste, spun ceva si mor copii in Africa.
daca ar fi sa iau in considerare ce ai zis tu, atunci maine ma duc la scoala cu un BMW m5, chiar daca nu-mi permit si de fapt e un "lux". ma duc in seara asta la un reprezentant BMW in romania si dau o mica spargere, nu e considerat "furt" atata timp cat nu am bani de masina, dar eu vreau neaparat BMW m5 sa impresionez fetele din cluburi. si daca politia nu te aresteaza ca ai piratat jocuri, asta inseamna ca nu faci nimic ilegal? nu uita traim in Romania, tara tuturor posibilitatilor asta e adevarat, dar asta nu inseamna ca furtul e legal, fie el si digital. iar aluzia ta cu "vecinul mi-a dat 5 saci de cartofi " nu o inteleg, o fi eu prea obosit acuma sau sunt prea primitv pentru modul tau de gandire.
---------- Post added 04-01-2010 at 01:51 AM ----------
aaa... nu man, nu am vrut sa o zic cu rautate, cand am zis polemica ma referam mai mult la o conversatie in contradictoriu (definitia polemicii), dar in acelasi timp prietenoasa. imi place mult cum iti sustii punctul de vedere si nu cedezi niciodata si te respect pentru asta, ca si eu sunt la fel de incaptanat ca si tine
, chiar daca uneori nu se vede.
sa revenim la ale noastre. atunci lumea e dreapta? de ce X nu da nici un ban pentru jocuri, iar Y asteapta luni de zile sa astranga bani sa cumpere jocul? de ex: si eu vreau sa joc AC2 sau Bordelans, dar nu am momentan bani si mai astept pana cand fac rost, nu imi era mai usor sa le iau pe PC sau sa-mi cumapr un Xbox modat? sa inteleg ca jocurile "piratate"/furate reprezinta doar un potential de castig. nu prea pot sa ma impac cu ideea nici ca un simplu gamer, dar ca un producator/publisher.
acuma o faci pe desteptul cu mine? ma iei peste picior ca astept sa-mi cumpar jocurile, iar altii le joaca cu cateva zile inate de lansare? asta asa e, eu sunt fraierul in acest proces si cu inca cei 80% din gameri din lume care dau bani pe jocuri, iar cei care dau un pachet de tigari pe un joc sunt "shmecheri" si inteligenti.
si ce treaba am eu cu X? din cate stiu eu intr-o tara democrata toata lumea se bucura de egalitate si de aceleasi drepturi (sau cel putin asa am vrea sa credem), atunci de ce X e mai presus de mine si ia jocul acela fara a oferi nimic in schimb si scapa si nepedepsit? de ce eu sunt nevoit sa dau bani pe jocuri? de ce societatea are reguli, iar noi suntem nevoiti sa le respectam (macar unii dintre noi)? ok, acesta e ultimul post dedicat demi-zeului din tine pe care il fac in acest thread. noapte buna.
Ceea ce spui tu despre furt, cu cartofii in piata s.a. s-ar traduce ca tu te duci in magazin si sterpelesti jocul. Vreau sa zic ca nu e ca si cum ai fabrica un TV, l-ai lansa pe piata si daca ti l-ar fura cineva ai pierde investitia in materialele din care e facut TV-ul. Furtul intelectual s-ar situa undeva la mijloc intre pierdere si necastig. In cazul torentelor ar bate mai mult spre necastig. Plus ca faci o mica confuzie prin exemplele tale. Hai sa iti dau eu un exemplu: Forza Motorsport 3. Nu e lansat oficial in Romania (ca 90% din jocuri de altfel), cei de la Gameshop vand editia greceasca. Vrei sa spui ca cei 4000 de pirati sa zicem au provocat o pierdere producatorilor? Pai producatorii nici nu au luat in calcul Romania! Nu e nici macar necastig, nici nu stiu ce e...Nu spun ca e motiv de piraterie, dar nici sa te amagesti ca tu sustii producatorul, mai ales ca tu nu existi pentru el...
As dori sa vorbesc un pic despre pirateria din Romania. Ce parere aveti? A adus mai mult lucruri bune sau rele? Sa ne uitam un pic la dezvoltarea IT-ului in randul maselor in Romania. Daca nu exista pirateria (sa fim seriosi, acum nu multi ani nu gaseai jocuri sau alte soft-uri originale in Romania, sau ff greu), unde ne-am fi situat ca societate in privinta cunostintelor IT in prezent? Unii ar spune ca am pierdut moralitatea, insa cati au stiut cel putin la inceput ca folosesc produse piratate? Cand mi-au luat ai mei primul PC ma duceam si cumparam jocuri de la o librarie, dar am aflat mult mai tarziu ca sunt piratate. Si cati se gandeau la moralitate cand se lansa un joc/software nou dar nu si la noi in tara?
Si ca o concluzie, pirateria a ajuns la noi inaintea producatorilor de software. Asta e. Problema lor de orientare. Acum cred ca oricum suntem pe drumul cel bun, din ce in ce mai multi oameni cumpara originale si sa speram ca in viitorul apropiat din ce in ce mai multi dezvoltatori IT se vor uita si spre tarisoara noastra. Si tot piratii le vor cumpara produsele.
Pirateria a existat si va exista, insa poate fi redusa,cum ati zis voi,prin lipsa online-ului. Personal,nu imi pasa de developerii care pierd sume de bani din cauza pirateriei,deja au castigat sume enorme(Modern Warfare 2 e cel mai bun exemplu),dar imi pasa cand eu dau bani pe jocuri si vine un mucos sa se laude ca il are de 2 zile de pe torrente. E vorba de respect. Indirect,cei care pirateaza ne fac prosti pentru ca noi cumparam.
in primele zile de la aparitie cod ,din ce am citit pe siteuri , mergea pirat pe steam,iar dupa au scos un patch ca sa nu mai mearga.Te asigur ca cel putin 30% care au cumparat jocul au jucat intai varianta pirat ,probabil aceasta i-a convins.
nu uita ca mai sunt si alte motive pt care jocul nu s-a vandut asa bine,vezi modernwarfail.com ,****iw.net,a contat destul de mult si scoaterea dedicated servers,deci si-au facut-o si cu mana lor,nu le plang de mila
OFFTOPIC:
Am o intrebare pentru toti cei care cumpara originale si nu pirateaza:
Folositi Windows original, aveti licente pe Microsoft Office, va uitati la filme numai la cinema si tv, ati cumparat licenta Photoshop cu 500 euro? In caz ca nu ati facut lucrurile astea tot piraterie inseamna.
Sau sa inteleg ca daca joci un Modern Warfare 2 original te simti mai bine ... dar cand citesti topicul asta dupa windows-ul tau piratat nu mai simti nevoia de "originale"?
Ce ati prefera:
Sa fiti corecti si sa cumparati cele mentionate mai sus sau cu banii aia sa stati o saptamana in Barcelona?
Bookmarks