Naughty Dog for Darksiders!!
Mie nu mi se pare a rescue. Mai degraba e "brain hunting". Daca vroiau sa faca rescue, licitau pentru IP. Asa, doar angajeaza oameni cu 20 de ani de experienta (cum e Ben Cureton).
---------- Post added 24-01-2013 at 01:04 PM ----------
P.S. Intre timp se pare ca Take Two negociaza (in afara licitatiei) si pentru licenta la WWE...
Si pana la urma nimeni nu a luat Darksiders? chiar ma mira..
Ar fi ceva daca Naughty Dog ar cumpara ip...
Asa stiu ca acum cativa ani, THQ a cumparat drepturile pentru Homeworld dupa ce Activison si Vivendi Games au fuzionat. Cel putin eu, de atuncea tot astept un anunt pentru un nou Homeworld, dar vad ca sunt prea ocupati cu jocuri din universul Warhammer 40K.
---------- Post added 24-01-2013 at 02:00 PM ----------
Pentru asta, ei trebuie sa cumpere licenta.
Hah, acum să vedeți cum se bat câinii între ei pentru porția mai mare. Mă bucur că Metro a ajuns în mâinile celor de la Koch. La fel și pentru South Park. Mă mir că SEGA a spart pușculița și au găsit câte ceva ca să își permită să cumpere Relic. Credeam că lucrurile nu le merg prea roz în ultima vreme.
Pai "moda" asta e veche deja, nu vreau sa jignesc fanii Mario, dar Mario cat de "serios" e? Iar in ultimul timp e jale, Kinect, PS Move, jocuri de familie pentru copilasii de 4-5 ani si pentru mamici. Daca asta se cere... asta fac si studiourile. La fel ne putem plange si de industria muzicala, daca lumea vrea rihana si romanii vor gutza... pai normal ca asta se face si asta se vinde.
Mie imi pare rau pentru ca Darksiders a pornit ca sa fi fie serie de minim 4 jocuri si se va termina in plop. Nu ma omor dupa hack and slash, dar ideea a fost buna.
Stai linistit... Mario e un trademark mult prea tare ca sa-l poti compara cu ceva de la THQ. Probabil ca tot ce a vandut THQ acum, de-abia daca inmultesti cu 10 si poate se apropie de Mario. Una este un icon care poate face bani instant, si alta este un FPS de duzina (duzina e putin spus, probabil 1 din 1000), care a avut note proaste... dar care s-a vandut, pt. ca nu stiu... poate asta vrea lumea: FPS-uri la kilogram.
Oricum, umbla niste zvonuri ca e posibil ca THQ sa refaca licitatia pentru IP-urile care nu s-au vandut... Poate totusi, cine stie? Capcom? Square Enix? Naughty Dog? Where art thou?
Eu n-am comparat "emblema" si nici vanzarile. Ba chiar dimpotriva - am aratat ca nu "seriozitatea" unui joc e ceea ce vinde. Asta ca raspuns la ofticarea ta ca firmele prefera sa faca "south park" si nu darksiders. Lumea VREA jocuri cretine si retardate, pai aia se ofera. Din nou, n-am nimic cu Mario, tot respectul pt fani si pentru cine l-a creat, dar cum poti cataloga un mustacios care salveaza printese...
La fel e si South Park, cu glume de santier pentru americanul retardat si umflat de big mac. Dar in final totul se reduce la vanzari. Daca sunt 10.000.000 de americani semi retardati si obezi care cumpara south park si 100.000 de americani educati si care cumpara jocuri serioase... tu ce crezi ca o sa faca firmele?
Platinum Games Wants Darksiders IP For Cheap
Kotaku spotted and translated a tweet from the executive director, who recently took to Twitter to express some interest in the title, writing...
"In THQ studio and IP selling off auction, Darksiders is unsold? [We] wanna buy it...on the cheap,
RaverX: hai totusi sa nu mai vorbim vorbe... chestiile gen "americanul retardat si umflat de big mac vrea south park" sunt un pic prea puerile, nu crezi? Sa fim oameni seriosi si sa ne uitam la vanzari: toate jocurile South Park (si au fost vreo 8) s-au vandut cam in acelasi numar cu cele 2 Darksiders-uri (in jur de 2.5 milioane de unitati).
Deci mergem strict pe cifre Ubisoft ar fi trebuit sa aleaga Darksiders. Dar nu, ei au ales (probabil au gandit ca si tine, ca asta vrea americanul umflat cu burgeri)... South Park. Desi Darksiders s-a vandut mai bine.
Sa o luam si altfel, si sa ne uitam la... rating-uri. Iau ca exemplu doua jocuri South Park (atatea apar pe metacritic din pacate, restul probabil nici n-au contat) si cele 2 Darksiders-uri. Well, South Park are o medie 52/100 si una de 72/100. Darksiders are o medie de 83/100 si o alta de 83/100 (a primit chiar si 85/100 pe WiiU).
Deci daca am merge dupa rating-uri, ar fi trebuit sa aleaga Darksiders. Si din nou, Ubisoft a ales South Park si nu Darksiders.
Concluzia... o tragi singur. Dar eu zic ca nu americanu' ala fan McDonalds e de vina.. ci Ubisoft (unde este foarte posibil sa lucreze niste americani umflati cum zici tu - but that's a whole new other thing).
Bine, nu-i obliga nimeni sa aleaga... am facut o comparatie strict pe baza postului tau de mai sus... in care ai incercat sa-mi demonstrezi ca de vina sunt americanii obezi. Sincer, nu inteleg ce legatura are obezitatea cu calitatea jocurilor, dar daca tu stii, please share...
Da, concluzia o trag, dar sunt mult mai multe chestii aici. Tu te uiti doar la note si la vanzari, dar uita-te si la cheltuieli. Darksiders s-a vandut bine, dar ceva imi spune ca s-a si investit in el. Pe cand south park... anagajezi cativa oameni mediocri, cumperi un engine cheap si licenta pentru a scoate south park, in cateva luni e gata jocul si se vinde pe banda.
Pentru Darksiders trebuie sa angajezi oameni talentati, sa astepti mult pana e gata jocul, ca trebuie finisat bine, investesti mult mai mult in el. Si degeaba are nota mult mai mare, il vinzi ca si pe south park. Nu mai bine scoti 4 south park-uri in timpul ala? Asa va zice PM-ul (project managerul). Si asa se va face, ca el decide, nu decide gamerul, nici developerul, nici artistul, nici ala de la QA si nici macar ala de la marketing.
Uite... sa zicem ca tu ai fi fost la conducerea Ubisoft, si te-ai fi pregatit de licitatie... Ce-ai fi facut initial? Nu te-ai fi interesat de cifrele la vanzari, de rating-urile jocurilor a caror licenta urma sa o cumperi? Nu te-ai fi gandit ce IP ti-ar aduce o satisfactie mai mare, un renume mai bun? Sau te-ai fi dus tintit pe ideea ca "americanul retardat si umflat cu big mac vrea South Park"? Just saying...
---------- Post added 25-01-2013 at 12:59 AM ----------
Pai stai man... ce sa angajeze? Ca ar fi cumparat Vigil Games, asa cum au cumparat THQ Montreal... Echipa era deja, oamenii lucrau la partea a treia a jocului. Ba chiar aveau ceva pregatit (citeste scrisoarea lui Ben Cureton) care urma sa "blow people away". Mai si spune ca au facut in 2 luni ce n-au facut altii intr-un an (bine, aici poate exagereaza, dar sigur are ceva la mana cu afirmatii de genul asta). Prin urmare...
P.S. Ti se pare licenta cheap 3.26 milioane de dolari pt. South Park? Eu zic ca e al naibii de expensive... Au cumparat un studio intreg cu 2.5 milioane de dolari totusi... In fine, oricum ne batem degeaba aici. Noi ne zbatem si ei scot jocuri de 2 lei in continuare. Sa fie sanatosi!
P.P.S. Cred ca de fapt cei de la Ubisoft... au cosmaruri de cand cu imaginea de mai jos. Au preferat ceva care sa nu-i sperie la development
Eu cred ca Darksiders nu se incadreaza prea bine in schema celor de la ubi si va spun si de ce. Daca va uitati la gama lor de jocuri veti vedea ca in general ei tind catre jocuri ceva mai realiste, pe cand seria Darksiders e un pure epic fantasy cu un design destul de "nebun".
De asemenea cred ca nici genul hack'n'slash nu ii coafeaza prea bine(asta in cazul in care ar cumpara doar licenta si ar fi nevoiti sa faca productie in-house). Platinum games e clar ca au fost interesati de franciza pentru ca ei merg pe nisa asta. Dar in final, bineinteles ca totul se reduce la bani. Probabil ca franciza asta are un pret mai mare si necesita si personalul potrivit sa fie continuata. In plus de asta inca nu pare a fi foarte bine ancorata in piata, ceea ce automat o face mai riscanta pentru orice investitor.
Oricum eu cred si sper ca situatia nu va ramane asa. Cel mai bine as vedea Vigil Games si franciza asta sub tutela MS sau Sony, pentru ca ei au fondurile necesare si pentru ca pot transforma seria intr-o super exclusivitate(desi e mai greu sa faci exclusivitate dupa 2 jocuri deja lansate). Capcom, Team Ninja sau Blizzard(desi putin probabil) ar face iar o alegere interesanta pe nisa asta.
Oricum, Vigil Games si-a demonstrat aptitudinile si eu unul il consider printre cele mai bune studiouri, cu oameni foarte capabil dupa care tanjesc multi(vedeti ND). In cel mai rau caz s-ar putea porni un proiect pe Kickstarter cum sugera cineva pe aici. Ar fi pacat sa se duca totul de rapa.
Nu intelegeti un lucru, jocul South Park este pe punctul de a fii lansat. Tot ce trebuie sa faca Ubisoft sa mai scoata doar cateva milioane de dollari pentru acest joc (Uplay, distributie) . Chiar daca se va vinde si prost South Park : The Stick Of Truth, dar tot se va vinde cat sa scoata bani investiti in aceasta faza a jocului. Pe de alta parte la un posibil Darksiders 3 trebuie sa o iei aproape de la zero, adica 20-30 de milioane de dollari minim daca vrei un joc AAA.
Eu cred ca tu inca nu ai reusit observi, ca in South Park intr-o buna parte a episoadelor iau la unspe' metri prostia americana (dar si umana). Cum facea si Caragiale, un izvor de "inspiratie" de nesecat atat la americani cat si la romani.
Nu-i atat de usor treaba cu cumparatul unui studio. Trebuie sa scoti din cand in cand bani pentru salarii, pe cand un joc spre finalizare iti poate aduce bani in viitorul apropiat. Probabil aici este si lipsa de oferta pentru Vigil.
PS licenta Darksiders tot o sa ajunga la cineva, interes este dar sa fie cat mai ieftin; poate pretul de pornire pentru licitare a fost prea mare si de acea nu a fost ofertat
Bookmarks