Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 25 of 25 FirstFirst ... 15 23 24 25
Results 481 to 484 of 484

Thread: VR, AR, MR, XR - Realitate Virtuala, Augmentata, Mixta

  1. #481 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Daaa, da. Se vede ca au facut update, pentru ca de ieri nu mi-a mai pornit Half Life Alyx...
    Ca tot veni vorba de HL Alyx, ti s-au parut diferente notabile intre Quest2 si Quest3 cu acest joc?

  2. #482 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by Teo View Post
    Ca tot veni vorba de HL Alyx, ti s-au parut diferente notabile intre Quest2 si Quest3 cu acest joc?
    Well, te rog sa ma crezi ca de cateva luni, am vizionat pe YouTube peste 200 de review-uri, am vazut testele, parerile celor mari din domeniu. Personal nu ii inteleg pe cei care spun ca ei nu vad o mare diferenta intre Quest 2 si Quest 3. OK, cu Pico 4 se bate mai pe la acelasi nivel (mai putin la partea de viteza, unde Quest 3 e departe - deh, SoC mai nou). Sincer, daca de la Quest 2 la Quest 3 singurul upgrade pe care l-ar fi facut ar fi fost pancake lenses, si deja era diferenta de la cer la pamant.

    Acum, sa si explic. Pe langa rezolutie, tipul de ecran, refresh rate, eu unul cred ca e mult mai important tipul de lentile folosit. Lentilele de tip fresnel (asa cum sunt in Quest 2 si PSVR2, de exp.) din punctul meu de vedere, sunt o aberatie, si nu ar trebui sa mai existe pe piata. Au multe dezavantaje, dar principalele sunt cele doua: god rays (meh) si pierderea de claritate la orice nu inseamna "centru". Singurul lucru pentru care producatorii inca folosesc asa ceva, este datorita pretului extrem de mic. Prin comparatie, pancake sunt mai scumpe si mai greu de fabricat, dar pe langa eliminarea (aproape completa) a god rays, are un IMENS avantaj: claritatea este aproape 100% pe toata suprafata.

    Practic, Sony (si altii) au pus eye tracking pentru a te pacali. Folosesc fovetead rendering si stiu ca au beleau cu fresnel lenses, si atunci se folosesc de eye tracking pentru a randa la o rezolutie/claritate mai mare acolo unde te uiti. Ce le scapa lor din vedere este faptul ca noi oamenii, nu percepem precum caii cu ochelari, totul doar in centru. Avem vedere periferica, "tragem cu ochiul" (atunci cand desi nu misti ochiul, tu de fapt incerci sa focalizezi in alta parte, nu neaparat in centru)... Poate unii pot fi pacaliti usor (la naiba, eu cunosc oameni care inca spun ca PSVR - prima varianta, a fost si este o super casca VR - bleah), dar pentru mine diferenta e de la cer la pamant. Cel putin la claritatea textului, la jagged lines, pancake sunt viitorul, fresnel sunt trecutul.

    Acum, daca ma intrebi pe mine, nea Zuck a facut o mare greseala ca nu a mers pe OLED. Daca facea asta (as fi platit chiar si niste sute de euro in plus), ar fi fost imbatabila. Dar nah, a taiat din costuri peste tot, pentru a iesi la acei sub 500$.

    Si acum, dupa polologhia de mai sus, revenim la HL Alyx: eu stiam deja de la Pico 4 la ce sa ma astept (rezolutia e cam tot pe acolo, si tot pancake lenses se foloseau), prin urmare pentru mine nu a fost o mare minune. Dar tin minte cand am trecut de la Quest 2 la Pico 4, ca mi-a picat fața. Faptul ca totul e crisp oriunde te-ai uita, si e game changer. Sa nu mai vorbim de rezolutia crescuta, plus bandwith mai mare (pt. cine se joaca pe cablu nu va vedea diferente, dar pe WiFi e mare chestie), plus AV1 coder/decoder (less compression issues).

    Bonus, ca sa justific extra, trebuie sa ne uitam la PPD (Peak Pixel Density) si nu la rezolutie: Quest 2 are 20 PPD, Pico 4 are 20.6 PPD, Quest Pro are 22 PPD, iar Quest 3 are 25 PPD. Sa nu uitam ca se estimeaza ca PPD-ul ochiului uman ar fi undeva pe la 60 PPD, deci mai avem unde creste. E suficient sa vedem diferenta de PPD dintre Q2 si Q3, si cred ca iti dai seama cat de bine vor arata detaliile extra in Half Life Alyx pe Q3, da?

    Also, eu m-am plans de negrul care nu e suficient de negru (normal, fata de OLED), si totusi... e o chestie care te deranjeaza cand te uiti la un film, unde sa zicem ca stai intr-un cadru complet negru (de exp. alegi un environment gen black void). Dar daca alegi un sci fi theater, IMAX sau ceva de genul (unde ai mici lumini ambiante, sau reflexii de la lumina din "ecran"), atunci e chiar OK. In jocuri, nu se simte deloc aceasta problema. Unless, I don't know, poate joci ceva pe un ecran 75% negru...

    Deci, sa recapitulam: pancake lenses, higher res/higher PPD, better quality screen, better encoding/decoding, faster processing (chiar daca spui ca totul se intampla pe PC, nu e chiar asa), toate astea fac orice joc din SteamVR sa arate ca fiind next-gen pe un Q3 fata de vechiul Q2. Eu m-am mai tot intors la Q2, asa, de dragul comparatiei... dar cred ca in curand o sa zaca in sertar si acolo o sa moara.

    P.S. Pico 4 am ajuns sa-l returnez dupa aproape un an. Am avut niste probleme, si am avut noroc cu Amazon, care mi-au acceptat inlocuirea. Am primit un Pico 4 nou nout, care m-a intristat maxim. Era totul OK, nu mai aveam vechile probleme, dar... ca sa vedeti ce inseamna QC chinezesc: nu imi statea casca pe cap. Pur si simplu sistemul de blocare se deschidea incet-incet, de-mi cadea casca de pe cap. Asa ca m-am enervat, i-am dat retur, si am cerut refund... ca nu sunt beta tester la chinezi. Pacat, pentru ca au reusit niste mici minuni la bani putini.

    Si la final, o sa fiu sincer acum: astept cu super mare interes sa vad Pico 5, care am inteles ca va fi chiar in 3 variante. Pico 5 si Pico 5 Pro cu rezolutie de 2560x2560 per ochi, si nebunia: Pico 5 Pro Max care va avea 3840x3840 per ochi. Pro Max-ul va veni inclusiv cu port DP (pentru atunci cand vrei sa joci cu 0 compresie), ceea ce va face probabil sa devina prima casca VR hibrid (poate fi wireless, poate fi conectata pe USB-C, sau poate fi conectata la orice DP). Din pacate, mai avem de asteptat. Am inteles ca 21 Aprilie 2024 va fi data de lansare pentru varianta standard, Pro-ul vine prin Octombrie, Pro Max-ul prin Decembrie. Dar, mai vedem ce va fi pana atunci... deja sunt multe nebunii pe piata.

  3. #483 SP
    Manager paul's Avatar
    Quote Originally Posted by Meta
    We’re opening up the operating system powering our Meta Quest devices to third-party hardware makers, giving more choice to consumers and a larger ecosystem for developers to build for.

    Meta Horizon OS is the result of a decade of work by Meta to build a next-generation computing platform. To pioneer standalone headsets, we developed technologies like inside-out tracking, and for more natural interaction systems and social presence, we developed eye, face, hand, and body tracking. For mixed reality, we built a full stack of technologies for blending the digital and physical worlds, including high-resolution Passthrough, Scene Understanding, and Spatial Anchors. This long-term investment that began on the mobile-first foundations of the Android Open Source Project has produced a full mixed reality operating system used by millions of people.
    Quote Originally Posted by Meta
    - ASUS’s Republic of Gamers will use its expertise as a leader in gaming solutions to develop an all-new performance gaming headset.

    - Lenovo will draw on its experience co-designing Oculus Rift S, as well as deep expertise in engineering leading devices like the ThinkPad laptop series, to develop mixed reality devices for productivity, learning, and entertainment.

    - Xbox and Meta teamed up last year to bring Xbox Cloud Gaming (Beta) to Meta Quest, letting people play Xbox games on a large 2D virtual screen in mixed reality. Now, we’re working together again to create a limited-edition Meta Quest, inspired by Xbox.
    A New Era for Mixed Reality | Meta Quest Blog | Meta Store
    Attached Images Attached Images meta_horizon_os.png

  4. #484 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Tare curios sunt ce va iesi din asta. E clar ca acesta este raspunsul Meta la AVP & Co. Si, de ce sa mint, e o solutie desteapta. Insa ma tem tare de tot... Meta de-abia face fata la bug-urile si problemele sale, cu 2-3 casti VR pe piata. Nu stiu cum se va descurca atunci cand vor fi x modele, de la n producatori. Nu ca n-ar avea bani sa-si permita o echipa mai extinsa pentru a acoperi toate cele... dar, la cat de zgarciti sunt pe partea de support... Well, we shall see.

    De-abia astept sa vad cu ce vin cei de la Asus, Lenovo & Co... sper sa nu se limiteze la hardware asa cum a facut-o Meta.

    P.S. Va dati seama cum a fi, un fel de Quest 3+ made by Asus, cu 2 x 4K OLED, cu ultimul Snapdragon VR chipset, cu OS-ul de la Meta (si jocurile/aplicatiile aferente), dar la un pret de 1000-1500$ (mult sub AVP)? Ar fi nebunie!

    ---------- Post added 24-04-2024 at 12:00 ----------

    Intre timp au aparut si cei care sunt impotriva acestei mutari. Ghiciti cine, da? Daca nu, va spun eu: John Carmack Doesn't Think Providing Horizon OS To Third-Party Headsets Is A Good Idea For Meta.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 25 of 25 FirstFirst ... 15 23 24 25

Similar Threads

  1. Realitate virtuala pe PlayStation By maimutzica in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 0 Last Post: 13-06-2018, 14:02
  2. Teapa sau realitate ? By DeeJay-RainY in forum Offtopic
    Replies: 17 Last Post: 31-08-2014, 03:11
  3. Cortana a devenit asistenta virtuala By tudyniuz in forum Tech News
    Replies: 8 Last Post: 05-05-2014, 17:18
  4. Replies: 25 Last Post: 27-03-2014, 23:49
  5. Replies: 4 Last Post: 06-09-2013, 15:09

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts