Au inceput sa apara reviews:
IGN:
ACG:
GamingBolt:
Ca la fiecare joc, note bune de la toti, intre 8-10, cu retardatul de serviciu care vede el doar de nota 5 (TechRaptor).
Ma mir ca nu le e rusine la jegosii astia sa se mai considere review-eri dupa ce fac asemenea nenorociri in mediul online. Mai e considerat si 'Top Critic'...
Nu stiu ce sa zic, partea asta din review-ul IGN nu suna prea bine pentru mine:
Probabil nu vom mai avea niciodata jocuri ca primele Forza / Gran Turismo, si e mare pacat.By design, this overtly RPG-style approach is meant to encourage us to form more profound connections with a narrower assortment of cars that mean something to us personally instead of bouncing around. In practice, however, it’s just a bit bothersome. Sure, it never feels as trivial as, say, the luck-based upgrade systems under the hood of arcade racers like The Crew series or Need for Speed Payback; we’re still in control of the parts we choose to “purchase” and fit. And sure, at car level 50 with the full range of parts available, the upgrade system in Forza Motorsport is essentially the same as it’s been for generations. The problem is getting there is now an unexpected treadmill, for every individual car (including duplicates of the same car).
Toate trebuie sa fie pline de grind inutil si elemente live-service ca sa te faca sa sari cu banul.
In GT7 nu e de-ajuns ca joci zeci de ore ca sa cumperi o masina, acum incep sa le faca si in stoc limitat.
O masina ... intr-un joc de racing ... poate fi "sold out" ...
Din ce am inteles de la ACG si din ce vad ca s-a postat mai sus, mi se pare o idiotenie faza asta cu car progress.
Pai daca eu invat sa controlez o masina si o upgradez si efectiv, invat sa o conduc de la 0, de ce dupa 50 de curse, daca schimb masina, trebuie sa o iau tot de la 0?
Pai ce facem? Facem scoala de soferi pentru fiecare masina in parte?
LE: Oricum arata foarte ciudat jocul si nu inteleg...unde e negru? De ce culorile la ei pornesc de la gri inchis?
Dar overall ca un pachet (de la washed out colors, low contrast, no black, better motion blur), comparat direct cu GT7, il fac sa semene mai mult cu o filmare decat GT.
LE: Analiza celor de la DF:
Problema cu culorile era un bug, cei de la IGN au refacut comparatia:
EDIT: interesanta comparatia cu FM7 - desi au facut imbunatatiri tehnice in toate privintele, parca mai mult imi place cum arata modelele masinilor in cel vechi.
Pfoai. Urcat a 3a oara, acelasi video. Absolut penibil la nivelul lor
Cat de lipsa negrului sau culorile washed out, poate se va repara in ceva patch, dar nu e ca si cum doar la IGN s-a observat asta, ci absolut peste tot, inclusiv in analiza DF.
In apararea lor, pare sa fi fost ceva problema de caching; pana acum nu am auzit sa trebuiasca sa dai restart la consola ca se aplice o setare din joc:
In apararea intregii planete impotriva Microsoft, ei de 10 ani au aceasta functionalitate, inca de la Xbox One, cu Record/Screenshot si de 10 ani nu sunt in stare sa faca treaba asta plain & simple si sa corecteze dracului color gamut-ul ala nenorocit.
By default, daca nu dai disable tu manual la HDR din consola, orice video capture pe care il scoti din Xbox (One, One X, One S, Series S, Series X), arata precum chilotii bunicii dupa o prespalare manuala, zici ca e video in 5 culori dintre care 4 sunt gri...
N-ai sa vezi atata prostie, ba inteleg ca esti nenorocit si faci screenshot capture in 2 formate, PNG si JXR, ca sa dublezi timpul de copiere si ca sa arati tu ca esti Microsoft mai cu mot, ba dar repara ba gamma ala pentru ce iese din consola ta si lasa oamenii sa se bucure de capturi.
Ca sa revin la screenshots PNG vs JXR, extensia aia .jxr vine de la pozele cu HDR, ca asa presupune Microsoft, ca toti avem monitoare de PC sau tablete cu HDR.
E, daca nu ai (ghinion), acele .jxr sunt niste bitmap-uri negre si inutilizabile si trebuie sa te rezumi la versiunile PNG care on all other environemnts are just fine dar nu si la Microsoft. De ce?
Pentru ca daca dau dracii si uiti HDR on, for some whatever f**** reason consola lor considera de cuviinta sa scoata nu doar HDR-ul din pozele alea ci si sa le beleasca tot contrastul, astfel ca daca nu ai un tool basic (eu folosesc xnview) pentru a reda/corecta contrastul la valorile default, arata si alea tot spalacite.
Long live the king of us all, Microsoft, companie care face achizitii de triliarde de $ dar nu e in stare sa repare un video recorder/codec de 10 ani de zile.
Pentru cine crede ca vorbesc prostii, scoateti cate o captura din Xbox si comparati apoi cu o captura default din PS5. Nu doar ca aia de PS5 are color gamut si contrastul super ok de zici ca e poza HDR (desi nu e), dar este si de vreo 10 ori mai mica, o captura din Xbox are default 9/10 MB iar una din PS5 are 900K-1MB-ish...maxim.
Scuze de rage, back to the game, dar am atacat oarecum si subiectul problemei de mai sus cu inregistrarea aluia.
Pentru cei care il jucati cu volan, cum e Force Feedback-ul in joc? Din review-urile citite, majoritatea se plang ca nu „simti” denivelarile pe circuit, ci doar daca ataci protectia din cauciucuri...... (O sa ii dau o sansa pe Gamepass PC cand apare.)
Din cate stiu, jocul se lanseaza pe 10 si nu exista ceva versiune care sa permita accesus in joc mai devreme.
Ba da, se poatesursa https://forza.net/news/forza-motorsport-early-accessIncluded in the Forza Motorsport Premium Edition and Premium Add-Ons Bundle, you can play the full game and begin your racing career up to 5 days early on Xbox Series X|S, Windows and Steam. On Xbox and Windows, Forza Motorsport Early Access rollout is region dependent.
Ma dispera efectiv jocu asta si crash-urile aferente. Nu inteleg cum e posibil sa iasa asa ceva, ca un joc final
In cele ~5-6h de joaca, doar in modul cariera, am avut cel putin 10 crashes sau blocari care m-au facut sa inchid jocul, mostly dat de Quick Resume sau stand by si mi se pare absolut inacceptabil.
De cele mai multe ori, timpul imi permite sa fac 1-2 curse, cu tot cu Practice, dar uneori fac practice si ma opresc, pt copil, pt munca, pt viata in general.
Si fac practice si schimb pe Disney sau ce vrea copilu sa vada, sau inchid consola (adica suspenda jocul) si cand ma intorc...e blocata imaginea si da crash si cand repornesc jocul, trebuie sa fac iar Practice, adica inca 3 ture a cate 2-3 minute fiecare. Nu inteleg ce e asta, dar nu am vazut in niciun review sa fie specificata o problema ffff nasoala, care ar trebui sa scada minim 1 punct din nota finala.
Iar pe langa crash-urile astea date de quick resume, la fiecare cupa in care avansez in cariera, cand ar trebui sa fie acel filmulet de prezentare a masinilor, imi apare primul cadru si crash, iar cand revin la joc, trece direct peste filmulet
Il joc de cateva zile (am Premium Add-On) si nu am avut niciun crash.
Am, in total, vreo 12 ore jucate. Nu am avut probleme cu el, pana acum.
Folosesti quick resume ca sa schimbi intre jocuri/aplicatii? Tii consola in stand by? Joci cariera?
Deci poate stand by o fi problema, desi am patit-o si doar la switch simplu intre jocuri - FM cu Starfield, fara sa inchid consola.
Also, vad aici ca ideal ar fi sa oprim alte jocuri din quick resume (deci care sunt pornite si suspended), ceea ce mi s-ar parea o idiotenie, ca nu e ca si cum alea ocupa vreun pic de memorie RAM.
LE: uite la ce ma refer - am facut un video azi dimineata.
Aseara am jucat FM, apoi am trecut in Starfield pentru vreo ora, apoi putin youtube, inchis TV, iar dimineata deschis consola si apoi am pornit filmarea.
Asa imi face efectiv de fiecare data, indiferent de locul unde sunt in joc, in meniul principal, in meniul carierei, intre Practice si cursa sau chiar in cursa.
Imi place jocul. Meniul este curat, scurt si la obiect. Imi place ca nu l-au facut sorcova. Fata de GT7 este mai aratos pe alocuri, gameplay-ul mult mai agresiv, dar numai simulator nu e. Controlul masinilor se situeaza mai degraba langa jocurile Grid. Am incercat sa-l joc cu volan dar …nu. Controller-ul e baza si chasecam-ul.
Bookmarks