După o perioadă de sărbători dificilă, Electronic Arts �şi reevaluează strategia. Compania va dezvolta jocuri mai puţine dar de o calitate ridicată, şi, �n timp ce costurile de producţie vor trebui să scadă, costurile legate de marketing vor fi mai ridicate. Anul trecut a fost foarte dificil pentru EA, culmin�nd cu pierderile de 641 milioane $ �nregistrate �n timpul perioadei de sărbători, c�nd compania anunţa că plănuieşte să reducă numărul angajaţilor cu 11% şi să �nchidă 12 sedii.
C�nd patronul EA John Riccitiello a declarat la �nceputul lunii acestea că compania a oferit jocuri de calitate şi inovatoare �n 2008, COO-ul John Pleasants a recunoscut că de fapt nu au avut destule jocuri de impact ca să se susţină financiar, comform paidContent.org.
La conferinţa Golden Sachs Technology and Internet, Pleasants a declarat că � Problema este de fapt că nu am avut hituri �n 2008�. Compania se aştepta ca nourile jocuri, precum Mirror�s Edge şi Dead Space să fie profitabile, dar la final v�nzările au fost dezamăgitoare. Evident, EA �şi reg�ndeşte strategia.
O parte din această nouă strategie include concentrarea pe mai puţine titluri- Pleasants a mai declarat că lineup-ul va fi redus cu 20 de procente, pentru a se muta focusul pe calitatea şi nu cantitatea jocurilor şi că există riscul de a-ţi pierde organizarea c�nd ai prea multe jocuri.
Deşi bugetele de marketing pot fi foarte ridicate pentru lansările de jocuri high-profile, Pleasants a spus că reducerea acestora nu face parte din noua strategie EA, şi că această componentă va fi una din puţinele care nu va suferi la nivelul fondurilor. De fapt, el a mai spus că EA consideră că nu se cheltuieşte suficient pe marketing, şi că nu sunt acoperite toate zonele.
O parte din planul de marketing va fi axată pe folosirea Internetului ca mod de promovare viral şi social. Pleasants a mai comentat că procesul de development al jocurilor a evoluat, aşa că şi marketingul trebuie să ţină pasul.
� Nu are legătură cu modul de lucru �Avem o idee, lucrăm 24 luni la ea şi cheltuim 30milioane $, apoi facem un pic de publicitate şi sperăm că merge. Avem nevoie de un dialog cu publicul, de un timp mai �ndelungat de dezvoltare şi trebuie să fim atenţi la echilibrul dintre digital şi tradiţional�, a concluzionat el.
Bookmarks