Rar vezi studio-uri de gaming sa laude vreo companie mare prea mult sau din contra sa o critice prea aspru. Dar iata ca indie developerii sunt ceva mai sinceri si au decis sa isi faca publica opinia fata de Sony si Microsoft: Jonathan Blow (care ne-a adus capodopera de arta numita "Braid"), a spus ca Microsoft "trateaza creatorii indie foarte aspru", fiind dispusi sa "ii impinga pana la limita pe acestia pentru a oferi cat mai mult continut pana la sfarsitul saptamanii". Pe de alta parte Sony, s-a comportat foarte frumos cu acesta si din acest motiv a decis ca "The Witness" sa fie un timed exclusive pentru PS4, chiar daca nu a primit nici un ban in plus pentru aceasta miscare.
Brian Provinciano, creatorul titlului Retro City Rampage, a declarat ca Microsoft la un moment dat au anulat lansarea jocului deoarece acesta se plangea cat de greu e sa il porteze pe Xbox Live Arcade. De aceea "a fost fortat sa trimita o alta cerere pentru lansare, sa astepte 6 luni in plus si sa isi gasesca singur un publisher care sa ii asigure proiectul din punct de vedere financiar (cea din urma fiind defapt sarcina companiei americane)". Odata cu lansarea jocului, "cineva a facut greseala de a lansa jocul pentru 10$, in loc de 15$ cum era vorba". Deci cu alte cuvinte "Retro City Rampage s-a vandut cu o treime mai putin decat ar fi trebuit".
Sony pe de alta parte a fost "foarte implicat si a promovat jocul extrem de bine": de la reclame pe PS Store gratis, prezentari la E3 destul de consistente si standuri de gaming in mai toate magazinele Walmart, Best Buy, GameStop, Target si Future Shop din America de Nord. "Nici in cele mai indraznete vise nu ma asteptam sa se intample asa ceva", declara Brian Provinciano. Ca inchere acesta lauda si development kit-ul pentru PSVita care l-a primit gratis si care pare a fi unul dintre cele mai usoare pe care le-a intalnit vreodata.
In orice caz, cei de la Sony (dar si Nintendo) au decis sa aduca cat mai multi developeri indie de partea lor, fie portand titluri mai vechi pe PS3 sau PSV (precum Lone Survivor) ,dar si convingandu-i pe acestia sa aduca ceva nou si inovator pe viitor (cum e in cazul lui Jonathan Blow). In timp ce Microsoft au decis sa investeasca mai multi bani in titluri triple A sau jocuri ce se folosesc de Kinect.
Voi ce parere aveti despre intreaga situatie? Merita developerii indie atat de multa atentie, sau ar trebui ca banii se mearga mai multa in alta directie?
Bookmarks