Primul hands-on cu PS VR 2 (tks sexbobomb91 pentru postarea de pe chat):
Pacat ca totusi pana la urma PSVR2 a ramas tot pe cablu VR cu fir... ori ai sistem de scripeti pe-acasa... ori e "disaster bound to happen, sooner or later". Sau joci doar seated games, caz in care, nu stiu... mai merita VR-ul?
Imi place ca totusi fata de multi altii, nu au mers pe solutia cu IPS-uri, ci au ales OLED (therefore, welcome back, true blacks)!
Dar nu-mi place solutia audio... pacat.
Jocurile PS VR nu sunt compatibile cu PS VR2 (29:12): Official PlayStation Podcast Episode 439: Virtual Impressions.
Ăștia nu știu cum sa facă să enerveze cât mai multă lume? Oare testează limita de rezistență a clienților, să vadă cat de mult rahat poa' sa suporte? Adică, nah, înțeleg ca e alt sistem de tracking si o fi ceva muncă sa le faci sa funcționeze si pe casca nouă, dar e trist ca n-au găsit o soluție. Multă lume nu a avut VR1 si se aștepta sa vină 2-ul cu o librărie mare de jocuri. Poate măcar jocurile mai cunoscute vor primi update-uri.
Cu siguranță vor primi updateuri jocurile bune. Remastered for PSVR2, la numai $69.99!
Suporta 3D movies? Asta e marea intrebare. If not, sa fie sanatosi, nici dracu nu-l cumpara. Recomand ps vr pt cinema 3D pur
PlayStation VR2 launches in February at $549.99
€599.99 pentru bundle fara joc
€649.99 pentru bundle cu Horizon Call of The Mountain
€49.99 pentru VR2 Sense controller charging station
3000 lei in cel mai bun caz, deci mai mult cu 500 lei fata de pretul de lansare al PS5. Yikes.
Foarte scumpa, eu am dat 570 de euro pe PS5 + Ratchet & Clank: Rift Apart.
As fi vrut sa incerc casca dar la €649.99 cat costa pachetul cu un joc nu ma tenteaza.
Da, e scumpa pentru consolisti (eu ma asteptam la 2500 lei), dar daca o comparam cu Meta Quest Pro (1500$), nu mai pare asa de scumpa.
Astea sunt vremurile.
Mi-as dori sa fie fully compatible cu PC-ul, ar fi cea mai tare casca de VR pt PC, ca specs si mai ales ca pret.
Dar vorbim de Sony, you never know.
Dar de ce sa compari cu Meta Quest Pro de 1500$, cand o poti compara cu un Pico 4, care culmea, are rezolutie mai mare (2100 x 2), nu esti legat de niciun fir (unless you want to play via USB-C) si costa 420 euro?
Pai vezi? Quest 2, Pico 4, toate astea sunt fully compatible cu PC-ul. Ai SteamVR (plus shop-urile lor oficiale), deci acces la cea mai mare colectie de jocuri VR. Doar sa tii cont ca iti trebuie un PC sanatos sa joci ceva la rezolutia aceea...
Btw, am vazut ca Sony prezinta "FOVEATED RENDERING" ca fiind un feature. Oh well, LOL. E un "bug" dpmdvd, care ma enerveaza enorm. Dar, asa e cand nu ai suficienta putere de procesare (si altii fac la fel, stati linistiti, nu e doar in gradina Sony), decizi tu sa randezi la calitate mai buna doar acolo unde indrepti ochii (unii aleg by default in centru, pt. ca nu au senzori de eye tracking), iar restul... frackit. E horror, sa vezi ca doar o parte a ecranului e lizibila, iar restul e dezastru. E ca si cand ai sta in fata unui TV de 85", si cineva decide ca doar 25% din centru trebuie randat pe High, restul pe Low... Yuck! Din fericire pe Oculus Quest 2 & Co, poti sa te joci cu acea setare (tweak extern, desigur)... si e mult mai bine. La PSVR, not a chance!
Daca era compatibila cu PC-ul era mai bine pentru ca aveai si mai mult continut dar pentru mine e ceva de nisa, mai mult o curiozitate.
Decat sa dau 600 de euro pe casca respectiva mai bine mai pun niste bani si imi schimb laptopul sau imi iau un desktop nou.
Pico 4 are destule minusuri care din pmdv o trag in jos incat nu mi se pare o optiune.
Dar repet, discutia e relevanta doar daca PSVR2 va functiona si pe PC. In caz contrar, da, la banii astia tot Quest 2 si Pico 4..
Referitor la functia fara fir / casca autonoma, asa as putea sa compar si cu Quest 2, care pleaca de la 399$.
Doar ca atat Pico 4 cat si Quest 2 le consider solutii VR pt un alt target, nu PC high end.
Pentru experiente rulate pe Snapdragon, sunt OK, dar nu asta caut eu la un VR high end.
Quest 2 conectat wireless la PC aduce latenta uriasa pt o experienta VR, unde si asa ai motion sickness, deci tot la cablu ajungi.
Eu personal detest orice tine de game streaming, mai ales ca ai ecranul ala lipit de ochi, incerci sa reduci pe cat posibil orice latenta, input lag, fps etc.
Serios? Sunt jocuri care-ti ingenuncheaza un RTX 4090 cu totul pe high si fara mizerii gen foveated rendering active. Plus ca rezolutia e mult mai mare decat cea nativa (adica nu mergi in 2160 x 2160, ci poti seta linistit 3200 x 3200). Daca astea nu sunt pentru PC High end... Si sa nu vorbim de PIMAX 8K si PIMAX 12K (dar cum acelea sunt pe cablu, i'll say pass).
95% din jocurile mele VR sunt via Virtual Desktop, din SteamVR. Snapdragonul e acolo pt. a fi mai snappy prin lobby si cateva joculete. Restul e "VR high end" toata ziua. Pentru mine "VR high end" si "legat de cablu" nu au ce cauta in aceeasi propozitie. Importante sunt claritatea si calitatea imaginii, care sunt date in special de rezolutie si lentile (asta plus FOV-ul cat mai mare). Desigur, conteaza enorm si latenta, dar pe un WiFi6 bun, deja timpii de raspuns sunt excelenti.
Nimic mai gresit. Pe un wireless bun si cu Virtual Desktop (AirLink a fost o mizerie de la inceput, dar multi spun ca a fost imbunatatit substantial - haven't tested it in a while), nu vei simti diferenta dintre cablu si fara el (poate mai mult vei vedea diferente de compresie, decat de timp de raspuns). Iar faptul ca nu esti legat de un cablu, cum sa-ti zic... ar fi meritat si extra latenta. Also, e foarte funny ca vorbesti de probleme cu Air Link la 50-70ms latenta, dar nu spune nimeni ca input lag-ul de la controllere sare de 50-100ms... Nu-mi spune ca te joci in VR si cu wired gamepad...
Btw, asta cu motion sickness mai mult tine de tine (sau de unele persoane). In 90-120Hz, wireless, eu nu am intalnit asa ceva de ani buni (cam de cand am trecut de la Quest la Quest 2, same goes for Pico 4)... dar in schimb mai testez pe amici (care ce-i drept, nu prea au experienta in VR), si care dupa 5-10 minute isi vomita sufletul. Depinde foarte mult si de joc sau de experienta oferita. De exp. chiar si eu cedez la roller-coastere, daca chiar intind coarda (gen sar de o ora de dat in asa ceva, in varianta in care mai trebuie sa si impusc diverse tinte - ah, si cu "safety cockpit" dezactivat).
Pai te cam contrazici. Pentru ca in afara de cele mobile care pot randa totul intern (cum sunt jucariile cu Snapdragon de care ai vorbit), toate sunt "game streaming". PS VR2 va face fix asta, game streaming de la consola la ochelari.
Btw, eu sper ca Sony sa faca minuni la transferul prin acel single cable USB, pentru ca altfel e de rau. Cam toate solutiile care merg pe streaming via USB (date) si nu transmit direct imaginile via DP sau HDMI, sunt dezastru pe partea de compresie and stuff. De exp. Pico 4 (nu am mai testat pe cablu Quest 2, dar banuiesc ca nu au facut minuni), pe USB este chiar mai slab decat Virtual Desktop pe wireless. Via USB practic se face un fel de captura la ce s-a randat, se comprima si se trimit datele, pe care le decomprima casca, pe cand solutiile cu DP sau HDMI sar complet peste procesele acestea, se "afiseaza direct in casca" (practic ecranul/ecranele VR-ului inlocuiesc monitorul). Acolo ai latenta minima, daca asta cauti. Dar PS VR2 nu va avea asa ceva, deci poti sa-ti iei gandul.
Also, ca sa vezi la ce nivel a ajuns latenta pe wireless, cauta proiectul Zero Latency, facut in colaborare cu HTC. Ei parca se laudau ca pe WiFi 6E deja pot tine seamless 8 players simultan, fiecare cu stream de 5K.
Anyway, am testat pana acum cam toate castile de pe piata (mai putin ultimele PIMAX-uri), si oricat de bune ar fi la multe lucruri (ergonomie, calitatea sunetului, a imaginii, etc.), in momentul in care ma impiedic de firul acela, s-a dus naibii toata experienta de VR. Da, daca vrei "seated games" sau te uiti la filme, e mai putin deranjant cablul... dar in rest, vai mama. Am fost recent la un amic, si-a pus scripeti prin living, ca sa nu mai fie prins in cablu. Am ras!
---------- Post added 03-11-2022 at 03:07 ----------
Guys, don't get me wrong! Nu am nimic cu PS VR2. Ba din contra, mi se pare un mare upgrade fata de mizeria de PSVR, la care am renuntat complet dupa diverse incercari (cred ca pot trece asta la cel mai mare fail Sony din ultimii ani). Dar am ceva cu VR pe cablu (care orice mi-ar spune oricine, iti limiteaza enorm miscarile), si ma enerveaza ca a evoluat foarte bine VR-ul (de la lentile pana la rezolutia panourilor), dar nu prea mai fac fata sistemele (in cazul de fata PS5). Degeaba ai 2000 x 2000px per eye, daca de fapt consola va randa in ceva ce va fi un fel de maxim 1080p (total), asta plus foveated rendering (care face ca tot ce nu e in focus, sa fie super crappy). Pentru ca daca-si imagineaza cineva ca ar putea un PS5 sa randeze 2000 x 2000px x2 (desi asa cum am zis, rezolutia e mult mai mare, pentru ca se pierde la "perspectiva") si sa tina si totul la 120FPS, plus tracking and stuff, latenta minima si fara taiat din rezolutie "pe margini"... well, atunci viseaza prea frumos. Nici cel mai tare CPU de pe piata, cu un RTX 4090 in spate, n-ar putea tine asa ceva.
Prin urmare, da, eu zic ca va fi mult mai OK decat primul lor PSVR, dar nu va facesti asteptari prea mari. Eu cu siguranta o voi lua si pe asta, dar tare ma tem sa nu ajunga in cutie fix ca si varianta anterioara... Sper doar ca vor reusi sa scoata ceva cum am vazut la Vive, la modelele care erau pe cablu, au scos module wireless, care se puteau conecta la casca - si gata, ai scapat de fir. Dar, nu stiu daca va face Sony asa ceva. One can only hope.
Bookmarks