si cu asta basta !
DEOCAMDATA! Sa vedem daca la hackerii de rand pot sa profite de ce a dat el pe piataTrebuie sa ne gandim totusi ca nimeni nu a reusit macar ce a facut el.
Corect mare comandant. Toti radeau de el dar se pare ca cine rade la urma rade mai bine. Hai sa fim seriosi. Omul nu s-a dat batut, a facut ce a avut de facut chiar a scris istorie. Chestiile "ilegale" ii lasa pe altii sa le faca.
PS3 exploit code
c2010 geohot
I DO NOT CONDONE PIRACY, EXPLOIT IS FOR RESEARCH USE ONLY
"College dropout, was a bio major when I was there. Used to play with electronics more.
The system isn't locked, you have access to everything now. The root key can't be dumped, it can only be used, and is similar to many other crypto engines on platforms that have widely been considered hacked, such as the iPhone and PSP
The PS3 is hacked, its your job to figure out something useful to do with it."![]()
Initial cei de la Sony erau extrem de increzatori in puterea CELL-ului de a face ce face un cip grafic dedicat. Ulterior au decis sa inglobeze si un GPU relativ modest pentru a degreva CELL-ul de anumite task-uri specifice.mark, cryo, nu prea stiti nimic despre PS3,nu? sau IT in general.
initaial nu trebuia sa fie nici o placa video in PS3..decat 2 x CELL, unul pe post de placa video si unul pe post de procesor normal.
Daca ai avea si tu ceva mai mult habar de IT in general ai intelege ca pe SPE-urile din CELL se executa rutinele de prosprocesare a imaginii, de AI, de fizica, calculele de AA iar randarea o face RSX-ul.
Daca gandeau bine foloseau o arhitectura familiara, foloseau API-uri in care developerii au experienta. Motivatia de a include RSX langa CELL nu a avut ca fundament grija pentru developeri.dar au gandit bine cand au spus ca developerii vor murii langa PS3 ca habar nu vor avea sa profite de hardware si le-au facut munca mai usoara introducand o placa video normala.
PS3 are nevoie de un cip grafic potent nu de o placa grafica, e o diferenta. RSX si CELL nu au limitari la 2xAA / 16xAA, m-am exprimat gresit. AA constituie un set de pasi, un algoritm, o serie de calcule. Eu am vrut sa spun ca RSX-ul nu dispune de puterea de calcul necesare pentru a calcula un 2xAA fara hit serios de performanta. Pe langa puterea CELL, un GPU mai puternic si un 512 XDR ar fi facut diferenta intre vanzarile Xbox 360 si vanzarile PS3. Nu ar mai fi existat discutia pe Xbox jocurile arata si merg mai bine. Recomand a lectura studiile celor de la Digital Foundry de la Eurogamer in acest sens: DigitalFoundryPS3-ul nu are nevoie de o placa video mai buna cand menirea CELL-ului e sa inlocuiasca placa video. procesarea video e facuta de CELL,datele gata procesate fiind trimise RSX-ului doar pt a fi randate. RSX nu face 2x AA, pt ca CELL face peste 16x MSAA. dar voi habar nu aveti de va ganditi doar la faptul ca PS3-ul are o placa video slaba si ram putin.
Tu faci confuzii grave intre viteza memoriilor si latenta memoriilor. Comparatia ta este hilara. Conteaza atat cantitatea de memorie cat si viteza si latentele.din nou,daca ati sti ceva legat de IT, ati sti ca numar mare de ram, e nevoie atunci cand viteza acestora este mica. adica refreshul. ex: 512 ram la 1100 mhz = 1024 ram 400 mhz.
Din nou esti confuz, in rami se stocheaza informatie, nu ce tine de grafica. Se stocheaza mai multe categorii de informatii. Viteza foarte mare a ramului asigura trasnferul foarte rapid al informatiilor de la si catre CPU / GPU. Memoria XDR nu e folosita pentru texturi este folosita pentru tranzitul informatiilor de la si catre GPU/CELL.in rami se stocheaza tot ce tine de grafica..daca sunt de o contitate mica si viteza mica de refresh, pe fundul ramilor se va stoca datele ce nu ar mai fi nevoie sa fie stocate, iar peste cele noi si tot asa, cerand neaparat un numar mai mare de ram. ei,daca ai o viteza mare de refres, un cazul memoriei RAM din PS3 folosita pt texturi fiind 3200 mhz, (XDR) nu mai ai nevoie de un nr mare de ram.
True, singura problema este faptul ca in afara de 2-3 studiouri platite de Sony, nu renteaza pentru nimeni financiar sa investeasca ani de zile in dezvoltarea unui joc gen Uncharted 2, pentru realizarea caruia s-a recurs la programarea in limbaj de assamblare pe CELL si RSX. Tentinda in programare este dezvoltarea de framework-uri care sa aduca in primul rand EFICIENTA in dezvoltare. Se doreste ca procesul de development sa fie rentabil financiar si pentru asta trebuie sa fie eficient. Nu vorbim de micro-controlere cu memorie si hardware foarte limitat pentru a recurge la limbajul de asamblare. Intr-o consola de jocuri moderna, decizia de a introduce hardware limitat [RSX] si hardware extrem de dificil de programat [CELL] nu a facut decat sa contrazica directia in care merge developmentul la nivel mondial - eficienta si viteza in dezvoltare. Hit-ul de performanta pe care il au aceste framework-uri de nivel inalt sunt compensate de hardware mai potent. La finalul zilei aceste decizii / tendinte aduc cele mai mari satisfactii financiare.cum ne este dovedit prin UNCHARTED 2, Killzone 2, GOW 3, iar cel mai realistic pana acum, Heavy Rain.
dupa spusele voastre, a necunoscatorilor, asemenea grafica intalnita in aceste jocuri nu ar fi fost permis pe PS3..dar..CELL makes magic.
Uncharted 2 deocamdata a luat peste 40 de premii pt 2009 printre care jumatate fiind pt cea mai tare grafica intalnita pe console.
Microsoft a preferat o arhitectura PowerPC bazata pe multiprocesare simetrica arhicunoscuta de developeri si un GPU care se programeaza in DirectX. Ca atare costurile pentru producerea unui joc sunt mai mici, timpii de dezvoltare redusi. Pe Xbox se poate dezvolta un joc de calibrul visual al Uncharted 2 in jumatate din timp. La capatul zilei Microsoft a vandut mai multe console, are mai multe jocuri si face mai multi bani ca Sony. Motiv pentru care pot spune ca practica celor de la Sony nu a fost foarte inspirata. Daca Xbox 360 avea fiabilitatea PS3, matura cu PS3 pe jos la capitolul vanzari.
Ok. Deci sa recapitulam: 1. treaba baiatului nostru s-a cam terminat, poate o sa mai ajute el cu ceva dar a terminat baiatul. A intervenit hardware si software asupra consolei si a hackuit-o. Deci subiectul topicului a cam expirat2. treaba continua mai departe de aici pe mana hackerilor de rand
3. treaba asta in opinia mea se continua asa: hackerii nostrii de zi cu zi vor face cat de urgent un gameloader care sa ruleze intr-un anumit mediu de operare. Mediul asta de operare nu va fi din pacate interfata PS3-ului ci mai degraba OtherOS, asa cum Geohot a si mesterit pentru a crea acest exploit - in OtherOS. Vor compila probabil un firmware in care sa includa un nou sistem de operare ce ruleaza sub optiunea OtherOS, un mic media player direct in interfata PS3-ului pt a putea rula mult doritele mkv-uri cu subtitrari si o mica optiune tot in OtherOS (posibil sistemul de operare inventat de hackeri) prin care sa putem rula PS2 games. Cu alte cuvinte sa nu va asteptati sa rulati jocuri pe PS3 de pe disc-uri bluray sau din interfata ce va intampina de fiecare data cand deschideti consola. Cel mai probabil va trebui sa instalam un OS creat de hackeri sau un linux ceva prin optiunea OtherOS si de acolo sa accesam HDD consolei printr-un gameloader si sa pornim jucatul. In prima instanta o sa jucam doar offline, la scurt timp va veni prin alt firmware si online-ul. Bineinteles va dati seama ca cei care aveti console SLIM o sa luati o teapa cam mare (numai daca vreti sa modati consola bineinteles), prietenii stiu de ce
Totusi ramane de vazut raspunsul SONY daca aceste idei de mai sus se materializeaza. Pentru ca le va fi usor (parerea mea) sa inchida fereastra deschisa de exploit printr-un viitor mandatory firmware. Imi cer scuze daca am format un pic prea alambicat ideiile dar eu la asta ma gandesc ca urmeaza.
![]()
Sony da, dar nu baga in sac : GeoHot nu are acces la nicio resursa a sistemului, a reusit o interfatare pe magistrale a.k.a vede ce comunica unitatile din PS3. Conform oricarei definitii, asta nu este "hack" pentru ca el nici macar nu intelege ce se transmite pe acolo, dar apoi sa modifice registrii pentru a rula ce spune el pe acolo.
Pe scrut : GeoHot a programat un FPGA sa interfateze magistrala PS3 cu un PC pentru a vizualiza transferul de informatii. Bravo, felicitari, mai ales pentru un tanar de 20 de ani. Dar de aici si pana la "hack" si "mod" mai este cale lunga.
Bine, ideea e ca a deschis usa hackerilor. Hai sa zicem ca nu e hack, dar de ce nu si-au deschis hackerii singuri usa pana acum? Pt ca a fost cam greu nu?
Vroiam sa te intreb ca am vazut ceva comments in alta parte si eram curios si de parerea ta, tinand cont ca orice se va rula ( daca se va rula ) o sa mearga doar din "OtherOS" ce sanse sunt sa ruleze decent macar un linux oarecare avand in vedere ca nu sunt decat 256 MB disponibili ( ma refer la ceva cu Gnome/KDE si peste care sa poata rula chestii decente ) si daca e sa o extrapolam asa e corect sa afirm ca nu o sa ruleze nici macar jocuri de PS2 ?
Sansele pentru a rula jocuri PS2 sunt minime, pentru ca din console lipseste o componenta hardware, fizica si nu este vorba de soft. Despre filme, da este posibil sa se instaleze un distro de Linux personalizat, exista un Media Player construit pe Debian care nu are mai mult de 36 Mb, dar este capabil sa ruleze orice format de film/audio (GeoBox are chiar 9Mb si are implementat un sistem de autodetectie a driverilor).
Ceea ce a facut GeoHot poate face multa lume, insa in general cine poate sa o faca nu are timp sau intentia sa o faca. Dealtfel, exista deja retele GRID facute din PS3 de catre "geeksi supremi", cercetatorii, asadar PS3 este hack-uit dar in alte scopuri.
Ce a facut GeoHot poate face oricine de pe forumul asta impreuna cu mine, dar la ce ne foloseste? Este ca si cum ar fi desfacut o carcasa "virtuala", s-a uitat, nu a inteles nimic din functionare (ceea ce anticipam cu cateva reply-uri in urma) si acum spune ca "ok, am desfacut suruburile, acum las hackerii sa decripteze functionarea unui sistem distribuit pe 128 de biti si cheie de criptare hardware".
Din ce am inteles eu acest exploit pana la urma functioneaza numai pe console non-sliim care permiteau sa rulezi linux pe ele si este o combinatie intre un modul de kernel creat de el si care presupun ca necesita totusi linux pt a fi rulat pe PS3 si un hack hardware - pune nu stiu ce conexiune pe low ca sa deblocheze accesul la niste functii.
Acele functii ii permit sa citeasca/scrie aparent orice zona de memorie. Probabil asta va permite blocarea verificarilor de disc original - eu doar presupun. Metoda curenta insa va presupune totusi o modificare hardware pt a fi folosita - e vorba de pin-ul ala pe care il manipuleaza el.
Ma uitam pe codul exploitului propriu zis... El a descoperit o mare parte din apelurile de sistem care sunt trimise hypevisorului si ce fac ele. Foloseste aceste apeluri de sistem din modulul lui de kernel - din nou, asta presupune un PS3 cu capabilitatea de rula "OtherOS" deci nu cel slim - pentru a afla adresa reala a memoriei pe care a alocat-o si sa o faca apoi read/write. Nu stiu exact daca asta ii permite sa aloce orice zona si sa vada ce acolo. Pentru a interpreta oricum ce gaseste in memorie va trebui sa rezasambleze codul - habar n-am cum codifica PS3ul instructiunile - si sa incerc sa inteleaga ce fac. Probabil va reusi sa faca si asta, stiu eu. Mai e un drum foarte lung as zice eu. Si cum acest hack e numai pt PS3 fat, probabil lumea isi va pierde interesul in el.
Nu vad cum ar face asta pe un PS3 slim, fara suport de OtherOS.
Imi cer scuze dc postez ceva redundant, nu am citit tot threadul.
Ok, atunci sa-mi spui cum ruleaza consola PS3 Fat de 80Gb varianta NTSC jocurile de PS2? Pt ca si la aceasta varianta lipseste partea hardware. Raspunsul il cunosc insa prin analogia care ai facut-o rezulta ca doar varianta de 60gb ruleaza jocuri de PS2, ceea ce nu este adevarat.
Ma faci sa rad comandante. Cred ca ai zis asta intr-un moment de depresie ceva. Am inteles ca ai cunostinte avansate de programare dar eu zic ca ce a facut omul nostru, sincer nu cred ca facea careva de pe forumul asta inclusiv domnia voastra. Sorry daca gresesc dar cu asta ai spart norma![]()
Comandante, meseria mea este ca cercetez si sa implementez sisteme mai complexe decat hardware-ul din console, hardware ca iti spun ca nici GeoHot si nici mama hack-erilor nu il sparg fara ajutorul producatorului. Pot sa explic mult in detaliu de ce nu este posibil, tehnologia utilizata in CELL nu se preda la facultate, inca nu ne-am pus toti deacrod cu terminologia si alte aspecte de standardizare. Asadar, putem considera CELL ca proprietate intelectuala a IBM, Toshiba si Sony, care nu vor sa avem toti acces la ea.
Nimeni din lumea asta nu are acces la organizarea interna si diagramele de functionare, asadar nu ai cum sa "ghicesti" functionarea unui sistem asa de complicat. Dealtfel nici GeoHot impreuna cu toti hackerii nu pot sa programeze un display de NOKIA 3310, daca producatorul nu face publice procedurile de initializare.
Foaie verde si-o lalea... Cati viteji se arate, dupe rezboi mancatzash. Da nu v-am spus. Si voi impreuna cu fhimea faceati ce a facut Hotzu asta. Fhimea de fhapt a sparth haifonu da a fhurat asta hideea.
@tom_cat: No comment. Erai hackerul din umbra care de fapt nu vrea sa isi arate coltii.
Acum ma scuzati, ma duc sa sparg noul LG. (cu ciocanul)
Ce stiti voi, romanii "e" cei mai destepti.Restul "e" prosti.
Am citit tot ce s-a scris aici,Majoritatea posturilor sunt fabulatii, elcubratii din putul gandirii sau inundatii ale egou-urilor exacerbate.
Putini au inteles calea deschisa de George.Ce l-a scos pe George in fata comunitatii de hacking internationale, este ca omul are o sclipire de geniu in el.Vede ce altii au in fata dar nu reusesc sa vada.Rezultatele lui se vad.La fel si frustrarile celorlalti.
Bookmarks