Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast
Results 41 to 60 of 88

Thread: Nvidia GeForce RTX 5070, 5070 Ti, 5080, 5090

  1. #41 SP
    CG
    CG Avatar CG's Avatar
    Au venit cei de la Nvidia cu precizarea pentru toate plăcile noi, diferențe raw power:

    GeForce RTX 5090 vs RTX 4090 (Native RT / NO DLSS) = +30%

    GeForce RTX 5080 vs RTX 4080 (Native RT / NO DLSS) = +15%

    GeForce RTX 5070 Ti vs RTX 4070 Ti (Native RT / NO DLSS) = +20%

    GeForce RTX 5070 vs RTX 4070 (Native RT / NO DLSS) = +20%

  2. #42 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Cu alte cuvinte, hai ca la upgrade la 5090 (de la 4090) mai e cum mai e (desi nu multi isi permit sa dea atatia bani pe un astfel de upgrade la placa video) cu +30%, la 5070 si 5070 Ti cu +20% as spune decent, dar upgrade-ul la 5080 e... dezastru. Doar 15%, meh - parca ar fi Intel. V-am zis eu ca au taiat cam mult de-acolo...

    Eu in continuare imi voi dori un 4070 Ti. Mi se pare cel mai OK raport pret/performanta.

  3. #43 SP
    Senior Member Xander RO's Avatar
    Intrebarea e, mai joaca cineva fara DLSS? What's the point sa nu-l activezi daca il ai? Adica, de ce conteaza atat de mult acel RAW power, ca oricum nu cumpara nimeni placa video de 1500-2000 de euro ca sa joace in 27 fps.

    Intreb, nu mai am PC de 15 ani, dar la toti streamerii la care ma uit vad DLSS always on si zeci/sute de FPS si mai toti au 4090.
    Cu DLSS on, diferenta de performanta mi se pare colosala iar calitatea nu pare ca scade deloc (sau scade vizibil?). Inca o data, ma bag ca un bou intr-un subiect care ma depaseste inca, sunt in perioada de cercetare...

  4. #44 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Nu stiu, eu acolo unde imi tine sistemul si am 60FPS, prefer 4K nativ. Si sincer, chiar si 4070 Ti-ul a facut fata cu brio pana acum (la ce am jucat eu). Uite m-ai facut curios, si o sa testez Cyberpunk fara DLSS... Eu de obicei ma feresc de upscalere d-astea, pt. ca mai genereaza artefacte si alte nebunii care ma deranjeaza. Sa speram ca DLSS 4 va fi mult mai bun si repara multe issues (cel putin ei asa spun).

    Daca pe consola nu ma deranjeaza upscalere si mici artefacte (pt. ca vorba aceea, joc de la x metri), in schimb la PC e enervant, iti sare fiecare chestie in ochi. Si e stresant mai ales cand stii ca ai dat o caruta de bani pe placa aceea video.

  5. #45 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Hai ca am testat. Am setat tot ce am gasit la maxim (High peste tot si Ultra unde se putea), in 4K nativ, fara DLSS, si pe 4070 Ti Super (care btw, din testele mele nu da deloc mai bine decat 4070 Ti), si media e undeva pe la 25FPS. Cred ca daca mai scad la 2-3 chestii, il fac sa ajunga la 40-50FPS.

    Revin dupa ce testez si cu DLSS.

    P.S. Atentie, testul l-am facut cu alte jde mii de procese prin background, pentru ca inca sunt "la munca" - deci cu siguranta daca optimizam "pt. gaming", dadea mai bine.

    Update: am testat si cu DLSS Quality si DLSS Ultra Performance. Practic a sarit la 50FPS si 100FPS. 2x si 4x. Dar sunt prea obosit ca sa pot spune ca am observat diferente majore de calitate/rezolutie... am dat doar benchmark-ul din joc si atat.

    Revenind on-topic: daca noul 5070 Ti imi va aduce 20% extra performance, ar insemna ca si cel mai demanding game (pe care-l am, si zic eu ca e Cyberpunk 2077) cu totul la maxim se va duce la peste 30FPS, si poate cu una-alta din setari il duc la 60FPS. Nu e Wow, but it's honest work. Sorry, nu-mi permit o nebunie gen 5090...
    Attached Images Attached Images 2025-01-16_171308.jpg 2025-01-16_172321.jpg 2025-01-16_172115.jpg

  6. #46 SP
    CG
    CG Avatar CG's Avatar
    Oh, well: "Over 80% of GeForce RTX owners enable DLSS when gaming" - deci se pare că ăsta este trend-ul.

    Read more: https://www.tweaktown.com/news/10261...ing/index.html

  7. #47 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Hai ca am testat. Am setat tot ce am gasit la maxim (High peste tot si Ultra unde se putea), in 4K nativ, fara DLSS, si pe 4070 Ti Super (care btw, din testele mele nu da deloc mai bine decat 4070 Ti), si media e undeva pe la 25FPS. Cred ca daca mai scad la 2-3 chestii, il fac sa ajunga la 40-50FPS.
    Incearca si cu Path Tracing daca poti pls.

  8. #48 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Incearca si cu Path Tracing daca poti pls.
    Pai, vezi ca ultimele 2 teste sunt facute cu Path Tracing enabled. Sau vrei sa-l refac pe primul, cel cu "all on high/ultra but no dlss"?

    Update: hai ca am facut. And it's bad. Really bad. Cred ca si cu asta activata, sistemul meu nu poate decat cu DLSS.
    Attached Images Attached Images 2025-01-17_043057.jpg

  9. #49 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Thanks. Yeah, deci fara DLSS si cu path tracing enable, este efectiv unplayable.

    Dar chiar si asa, pe DLSS 3.x, sa ai 100fps intr-un joc cu totul la maxim si path tracing - asta e mare lucru. Mai ales daca nu sesizezi decat cu foarte mare atentie (sau nu te deranjeaza, cum sunt eu dupa ce ma obisnuiesc cu o problema), este exact motivul pentru care focusul este pe upscalling si reconstructie, rather than optimizare si native resolution.

  10. #50 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Pai da, cred ca suntem cu totii constienti de faptul ca atat Nvidia cat si AMD, Sony, Microsoft & Co. au realizat deja ca hardware-ul nu tine, si de aceea pompeaza in solutii software. Sau trucuri, sau cum am vrea noi sa le spunem (plus ceva hardware upgrades). As spune ca suntem in momentul in care daca nu vrei sa investesti multi bani in gaming, fie mergi pe o consola si "aia e" (te bucuri de cat si ce iti dau ei), fie investesti intr-un sistem cu maxim WQHD sau QHD. Si asa iesi si mult mai ieftin si ai parte si de FPS decent. 4K at this moment, cu raw power, fara DLSS & Co. e un moft/vis (Cyberpunk ca Cyberpunk, dar vine acusica noul GTA). Si cand ma gandesc ca unii sperau la 8K. Chiar, oare cum o sta pentru 8K cu DLSS-ul nou?

  11. #51 SP
    Manager paul's Avatar
    Inside DLSS 4 & Nvidia Machine Learning: The Bryan Catanzaro Interview:
    00:00 Introduction
    00:48 Why switch from CNNs to transformers?
    02:08 What are some image characteristics that are improved with DLSS 4 Super Resolution?
    03:17 Is there headroom to continue to improve on Super Resolution?
    04:12 How much more expensive is DLSS 4 Super Resolution to run?
    05:25 How does the transformer model improve Ray Reconstruction?
    09:43 Why is frame gen no longer using hardware optical flow?
    13:06 Could the new Frame Generation run on RTX 3000?
    13:44 What has changed for frame pacing with DLSS 4 Frame Generation?
    15:37 Will Frame Generation ever support standard v-sync?
    17:18 Could you explain how Reflex 2 works?
    21:11 What is the lowest acceptable input frame-rate for DLSS 4 Frame Generation?
    22:13 What does the future of real-time graphics look like?

  12. #52 SP
    Cons. Mercedes-Benz djleo666's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Pai, vezi ca ultimele 2 teste sunt facute cu Path Tracing enabled. Sau vrei sa-l refac pe primul, cel cu "all on high/ultra but no dlss"?

    Update: hai ca am facut. And it's bad. Really bad. Cred ca si cu asta activata, sistemul meu nu poate decat cu DLSS.
    12 FPS in 2024-2025 ) E un fel de noul "can your PC run Crysis" ) Eu care am 4070 simplu (si nu doar simplu, dar mai e si ala taiat de laptop) am fost oarecum socat cum unele jocuri ingenuncheaza chiar si noile gpu-uri

  13. #53 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Man, vorbim totusi despre 12 FPS cu totul la maxim, cu nebuniile acelea de Ray Tracing si Path Tracing, in 4K. Si astea intr-un joc care e mult mai demanding decat altele. Sa nu uitam ca acelasi joc pe PS5 Pro, tot in 2025, nu poate mai mult de 1440p. Adica 2K. Si fara toate nebuniile la maxim, fara Ultra stuff activat. Probabil daca ar incerca PS5 Pro sa randeze Cyberpunk 2077 cu aceleasi setari ca pe PC-ul meu in 4K, ar iesi la 1-2FPS or something. De fapt, probabil nici nu ar avea suficient VRAM pt. asta.

    Si da, eu zic ca e bine ca avem genul acesta de software, care impinge hardware-ul (si optimizarile de drivers, tweaks and stuff). Pentru ca daca rula Cyberpunk-ul pe un 4070 cu totul la maxim, in 4K si la peste 120FPS, iti garantez ca nu ar mai fi cumparat aproape nimeni seria 5xxx. La fel cum Sony nu ar mai avea niciun motiv sa mai scoata un PS6, daca toate ar fi mers asa bine.

    Asa cum am zis, cel mai probabil peste 90% din jocuri merg in 4K cu totul la maxim, fara probleme, pe aceeasi placa. Nu cred ca toti jucam doar Cyberpunk non-stop.

    Also, in ce am testat pana acum, DLSS4 asta chiar lucreaza atat de bine incat cu greu iti poti da seama ce e nativ si ce nu. Ba chiar am avut situatii in care mi s-a parut ca in varianta cu DLSS se vede mai bine decat in cea nativa (pt. ca se face si extra filtering, fixing broken stuff). So, acolo unde tine nativ (most of the games), eu zic ca avem placi bune (bani sa fie). Unde nu tine, bagam DLSS si aia e. Poate cine stie, vine AMD cu alternative mai bune...

  14. #54 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    Discutiile astea incep sa fie ca la masini - cum sunt unii care blameaza tot tech-ul din masinile noi cu active suspension, tot felul de trucuri din computer, 20 de elemente de asistenta, etc. si zic ca "ce domne, asta nu mai e condus, da-mi totul cat mai analog sa simt acolo masina raw"

    Pana la urma tehnologia e tehnologie, daca avanseaza "trucurile" de genul DLSS pana in punctul in care nici nu le mai observi minusurile... care e diferenta? Daca Benz-ul meu e de necondus daca dau toate asistentele pe off... pai nu le dau pe off atunci.

  15. #55 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    ... mi s-a parut ca in varianta cu DLSS se vede mai bine decat in cea nativa (pt. ca se face si extra filtering, fixing broken stuff). So, acolo unde tine nativ (most of the games), eu zic ca avem placi bune (bani sa fie). Unde nu tine, bagam DLSS si aia e. Poate cine stie, vine AMD cu alternative mai bune...
    Despre asta voiam si eu sa scriu, chestiunile pozitive nu sunt numai pe partea de performanta, si calitatea imaginii este un plus. Printre partile importante este si antialising-ul.

    Facusem acum cateva zile cateva screenshot-uri in Ratchet & Clank. Sunt facute pe PC, 4k nativ, totul max, DLAA. Puful si blana de pe personaje se vede foarte clar. Dupa ce am facut testul respectiv cu aberatiile cromatice, am facut si cateva teste cu DLSS. Mi-a placut mai mult calitatea imaginii cand aveam DLSS Quality decat cu 4K nativ DLAA. Asta oricum tine si de preferintele personale, insa nu tot timpul acea imaginea ultra-sharp este cea mai buna. De aceea si in cinematografie se folosesc unele obiective care sunt considerate soft, iar acolo nu-i vorba de buget, ci despre estetica.

  16. #56 SP
    CG
    CG Avatar CG's Avatar
    Probabil Alan Wake 2 o să devină și mai complex decât Cyberpunk 2077:

    Alan Wake 2 is the first game to use NVIDIA's groundbreaking new RTX Mega Geometry tech.

    Deci acest DLSS4 nu aduce doar extra "Fake Frames" ci și îmbunătățiri:

    "Without getting too technical, RTX Mega Geometry can transform a complex scene of up to 50 million triangles or polygons into a scene with over 500 million."

  17. #57 SP
    Manager paul's Avatar
    Quote Originally Posted by CG View Post
    Deci acest DLSS4 nu aduce doar extra "Fake Frames" ci și îmbunătățiri:
    Extra "fake triangles or polygons".

    5090 Founders Edition Official Unboxing:

    Designing the Founders Edition:

  18. #58 SP
    Senior Member Xander RO's Avatar
    Nu stiu, cel putin pentru mine care de 15 ani ma joc doar pe console, mi se pare mindblowing sa vad 200+ fps-uri intr-un joc cu RTX si toate draciile ON. Banuiesc ca pe PC purists nu ii entuziasmeaza atat de tare toate tehnologiile astea ca sunt obisnuiti, dar pentru mine este wow...

  19. #59 SP
    Manager paul's Avatar
    5090 DF review:
    00:00 Introduction
    01:18 The Phenomenal Founders Edition Card
    02:02 DLSS 4 Introduction
    05:09 RTX 5090 vs RTX 4090 Specs
    06:00 RTX 5090 Power/Clock Speed Analysis
    07:42 AMD No Longer Competing At The High-End
    10:11 Benchmarking Introduction
    11:33 RT Benchmarking: Alan Wake 2
    12:23 RT Benchmarking: Avatar: Frontiers of Pandora
    12:50 RT Benchmarking: Cyberpunk 2077
    13:27 RT Benchmarking: Indiana Jones & The Great Circle
    14:20 RT Benchmarking: Metro Exodus Enhanced Edition
    14:57 RT Benchmarking: F1 24
    15:34 RT Benchmarking: A Plague Tale Requiem
    16:04 Raster Benchmarking: A Plague Tale Requiem
    16:41 Raster Benchmarking: Black Myth Wukong
    17:25 Raster Benchmarking: Hellblade 2
    17:44 Raster Benchmarking: Forza Horizon 5
    18:27 Benchmarking Summary
    19:50 DLSS 4 Benchmarks
    27:42 What Do We Think of RTX 5090?
    29:31 And Now, The Conclusion

  20. #60 SP
    Senior Member Xander RO's Avatar
    Avem si primele teste din Romania facute in Zona (cu drivere beta), pentru GeForce RTX 5090 Founders Edition:


Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 36 Last Post: 11-10-2024, 23:10
  2. Replies: 206 Last Post: 19-11-2022, 23:44
  3. Replies: 62 Last Post: 28-03-2014, 11:55
  4. Replies: 8 Last Post: 16-03-2014, 16:21
  5. Replies: 21 Last Post: 13-09-2012, 11:34

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts