Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 11 of 11

Thread: User Review: Brothers: A Tale of Two Sons (Xbox 360)

  1. #1 SP
    Senior Member Scofield91's Avatar

    User Review: Brothers: A Tale of Two Sons (Xbox 360)

    Vara... perioada din an cea mai secetoasa in materie de gaming si nu numai; perioada in care cei mai multi dintre noi pleaca in vacanta, peste hotare sau pe litoralul romanesc; perioada in care iesi cu prietenii cu bicicletele sau la o terasa sa bei bere; perioada in care gamepad-urile si consolele nu sunt atat de solicitate ca-n restul anului; perioada in care jocurile de tip AAA budget lasa locul celor de tip arcade sa se afle in lumina reflectoarelor! Anul acesta Brothers: A Tale of Two Sons este unul dintre aceste jocuri.

    Jocul este un fairy tale adventure arcade, creat de studio-ul suedez Starbreeze Studio si publicat de catre 505 Games, primul fiind responsabil pentru doua jocuri destul de populare: The Darkness si Payday 2. Brothers: A Tale of Two Sons face parte din Xbox Live Summer of Arcade 2013, un program lansat de Microsoft in anul 2008 si datorita caruia am facut cunostinta cu jocuri extraordinare din partea tinerilor creatori: Castle Crashers, Braid, Limbo, Bastion, From Dust, Dust: An Elysian Tail etc.


    Story & Characters

    In acest joc arcade descoperim o poveste spusa cu inima, elegant, in cuvinte putine, dar cu emotie, transmisa prin imagini si sunet; o poveste ce-a emotionat inca de la E3 2013, atunci cand la conferinta Microsoft a fost prezentat trailerul acestei creatii fantastice. Povestea apartine a doi frati, orfani de mama si cu un tata muribund, ce decid sa plece in a lifetime adventure, in cautarea doctoriei ce le-ar putea salva tatal.

    Inarmati cu o harta si dorinta arzatoare de a avea succes, eroii acestui joc trebuie sa depaseasca o serie diversificata de obstacole inainte de a ajunge la punctul marcat cu X pe harta. Lupi infometati, uriasi, creaturi inaripate, caini de preerie, troli (dar nu ca cei de pe forumuri, ci care seamana foarte mult cu cel din Harry Potter si Piatra Filozofala) sunt doar cateva dintre primejdiile aventurii.

    Cei doi frati nu au nume, sau cel putin nu unele pe care le-as putea reproduce, motiv pentru care ma voi referi la ei ca: Fratele cel Mare si Fratele cel Mic. Fratele cel Mare are caracterul omului grijuliu, cu capul pe umeri, mereu atent la tot ce se-ntampla, harnic, respectos, stalpul familiei si familist, spre deosebire de Fratele cel Mic care este un tip poznas, cu inclinatii muzicale, glumet, care stie sa intre sub pielea unui om si sa se faca placut.

    Toate acestea rezulta din actiunile lor de pe parcursul jocului, interactiunea fiecaruia cu NPC-urile: daca cel mic este obisnuit sa rada si sa bata cu pumnii in usa de la toaleta atunci cand cineva isi face nevoile sau sa aplice o lovitura intre picioare celor care se comporta urat cu fratele sau, cel mare mereu incearca sa afle informatii ce i-ar putea ajuta in aventura lor, ii ajuta pe localnici cu treburile gospodaresti ( matura sau grebleaza), isi ajuta fratele sa-si invinga frica de apa.


    Gameplay

    In ceea ce priveste gameplay-ul, aici exista cele mai multe plusuri si minusuri ale jocului. Unul dintre elementele care separa Brothers: A Tale of Two Sons de alte jocuri asemanatoare este modul in care controlezi cele doua caractere principale! Nu exista un buton de switch prin care sa alternezi intre cei doi frati, fiecare dintre cele doua analog sticks fiind repartizat unui singur personaj. Acest lucru reprezinta o noutate (cel putin pentru mine), dar in acelasi timp si un cosmar, deoarece pana ajungi sa te obisnuiesti sa mergi cu cei doi frati in paralel pe cararile batatorite de tarani, se apropie sfarsitul jocului.

    Pentru a nu deveni enervant jocul din cauza acestui mod de gameplay, cei de la Starbreeze Studio au decis sa nu te lase "sa aluneci" de pe culmile muntoase, ghetarii ce plutesc la nord de tinut, trunchiurile copacilor loviti de fulgere sau taiati de jucator... Automat jocul devine foarte usor, existand foarte putine modalitati prin care sa poti muri si sa fii nevoit sa reiei level-ul de la ultimul checkpoint.

    La inceputul jocului, atunci cand faci cunostinta cu acest sistem, esti informat ca fiecarui personaj ii este repartizat un buton de action: LT pentru fratele cel mare si RT pentru fratele cel mic. Aici lucrurile devin putin tricky, deoarece fiecare personaj interactioneaza diferit cu obiectele din joc si cu NPC-urile, acest lucru putand sa-ti aduca multe zambete in timpul jocului! Poti sa joci baschet (dar prin a-i fura mingea unui copil), sa arunci mingea de baschet in fantana, sa ajuti gospodarii sa mature pe ulita, sa salvezi viata unui om sau unei alte vietuitoare etc.

    Ultimele doua butoane de pe gamepad pe care le poti folosi in acest joc sunt RB si LB, acestea urmand ca la apasare sa invarta camera intr-o directie sau alta. Pot sa afirm cu tarie ca folosirea lor te face sa-ti doresti sa iesi din joc, deoarece viteza si modul in care se roteste camera sunt la un nivel nedemn de o asemenea creatie! Am preferat sa las camera sa se ajusteze singura pe parcursul aventurii, dupa cateva incercari in care am vrut s-o pozitionez intr-un mod cat de cat acceptabil.

    Nu exista niciun buton dedicat pentru sarituri, acest lucru intamplandu-se automat atunci cand este necesar sa treci astfel peste un obstacol. Acesta este un alt element prin care esti limitat in aceasta lume non open-world, cu trasee prestabilite si fara alternative la modul in care poti aborda level-urile.


    Structura jocului, durabilitate si continut

    Brothers: A Tale of Two Sons este structurat pe 6 nivele, plus un prolog si un epilog, fiecare unic in felul lor. Nu vreau sa dau niciun spoiler, dar va spun ca m-am distrat putin dand cate un nume fiecarui level in parte (The Village, The Cave, Padurea Spanzuratilor, O calatorie in munti, Tara Uriasilor si Winterfell). De-a lungul celor 6 level-uri veti intalni diverse creaturi fantastice, personaje aflate la ananghie sau pline de viata si trei inamici de tip boss, dar care sunt foarte usor de infrant!

    Jocul se bazeaza foarte mult pe puzzle-uri, neexistand vreunul care sa-ti puna probleme cu adevarat. Acestea sunt diversificate, neintalnind vreunul care sa se repete 100% de-a lungul povestii, si distractive (cele mai multe dintre ele): de la mutatul unui stalp daramat printre ruine precum mobila prin casa pana la "vopsirea" iepurilor si oilor in culoarea neagra, de la pozitionarea corecta a unor platforme pana la folosirea unei catapulte.

    Inotatul in apele reci si tulburi ale padurii, folosirea vaslelor pentru a traversa cu barca un lac aproape inghetat, urcarea muntelui calare pe capre negre (partea mea preferata din intregul joc), zborul cu un aeroplan sau pe spatele unei creaturi ce seamana cu cea din The Last Guardian, dar la o scala mult mai mica, sunt alte elemente care ofera diversitate acestui joc.

    In ceea ce priveste timpul n care poti termina Brothers: A Tale of Two Sons pot spune ca acesta nu depaseste 3-4 ore daca vrei sa explorezi fiecare coltisor, sa faci toate side quest-urile, sa admiri privelistele de pe bancile plasate strategic de-a lungul jocului, sau o ora jumatate, cel mult doua daca te axezi doar pe quest-ul principal.


    Grafica & Sunet

    Pentru aspectul vizual al jocului a fost folosit motorul grafic Unreal Engine 3, al celor de la Epic Games, iar acest lucru este puternic vizibil. O imagine de nereprosat, un joc de culori calde si reci in functie de decor si emotiile ce trebuie transmise jucatorului ar fi doar cateva dintre cuvintele care ar caracteriza jocul din acest punct de vedere.

    Fiecare NPC creat in Brothers: A Tale of Two Sons are propriile trasaturi fizice perfect realizate, in concordanta cu trasaturile lor morale. Poti sa te plimbi in iazurile mici, pline de pesti, observand cum undele create de tine in apa se-ndreapta spre mal, poti observa adancimea urmelor lasate in zapada de fiecare personaj ii functie de greutatea sa, poti observa cat de real pare acel caine de preerie din primul level care mi-a ramas in minte.

    Fiecare detaliu vizual pare pus la punct in aceasta creatie, motiv pentru care ai sanse mari sa te trezesti ca pret de 5-10 minute nu ai facut altceva decat sa privesti o cascada, cativa iepuri care se joaca intr-o pasuna, cum ciripesc pasarelele intr-un copac sau sa-ti pui o dorinta la o stea cazatoare. Iar pentru ca producatorii acestui joc sa se asigure ca nu ratezi nimic cu privirea, au instalat cateva bancute in puncte strategice, pe care te poti aseza cu cei doi frati si sa nu faci altceva decat sa privesti drumul pe care tocmai l-ai parcurs.

    Mai mult, momentele in care calatoresti prin aer, indiferent ca esti in spatele unei creaturi fantastice, agatat de un aeroplan sau aruncat dintr-o catapulta iti ofera privelisti demne de un fairy tale ca-n cele mai frumoase vise.

    Dar nu totul este perfect din punct de vedere vizual, deoarece am intalnit momente in care corpurile celor doi frati erau ca doua statui in timp ce ma deplasam, fara sa schiteze nici cea mai mica animatie. Am mai intalnit doua momente in care am crezut ca traiesc din nou anii '90 si ma uit la un VHS cu banda indoita in cateva puncte, acestea ducand automat la cateva secunde omise. (Prima oara am crezut ca nu vad bine, dar mi-am dat jos ochelarii, i-am sters, i-am pus la loc si am rejucat acea secventa de inca doua sau trei ori pentru a vedea daca se repeta...)

    In ceea ce priveste sunetul nu am nici cel mai mic repros, coloana sonora fiind aceea care ramane la un nivel constant de la inceput pana la sfarsit. Rasetele copiilor iesiti la joaca, rasul unei batrane aflata intr-un balansoar, maraitul lupilor inainte sa atace, ciripitul pasarilor si behaitul oilor sunt imbinate perfect cu muzica de fundal creata de Gustaf Grefberg. Pentru unii este posibil sa fie enervant faptul ca personajele nu vorbesc, ci scot doar cateva sunete ciudate, dar acest aspect poate fi catalogat ca facand parte din misterul povestii.


    Achievements & No co-op mode

    Brothers: A Tale of Two Sons dispune de 12 achievement-uri, cu un gamerscore de 400 puncte, toate acestea putand fi realizate din primul walkthrough. Ele nu au nicio legatura cu main quest-ul, fiind obtinute doar daca explorezi si abordezi side quest-urile, avand acest rol: de a te indemna sa observi cat mai mult din munca studio-ului suedez. Multe dintre ele sunt amuzante sau fac referinta la calitatile morale intalnite tot mai rar in aceste zile.

    Jocul nu are posibilitatea de a-l juca in co-op nici pe plan local, nici online, lucru care-i atribuie un mare minus din partea mea (desi am inteles in cele din urma de ce nu a fost posibil acest lucru)! Gandul ca l-as fi putut juca cu fratele meu mai mic este cel care m-a facut sa-mi doresc foarte tare acest joc, iar in momentul in care am aflat ca acest lucru nu se poate am fost tare dezamagit.

    Imi spunea un coleg de-al nostru ca ai putea sa-l joci co-op cu acelasi gamepad, eu sa fi folosit doar stick-ul analog din stanga si LT, iar fratele meu pe cele din dreapta... Este suparator ca nu ai co-op deoarece este un joc perfect pentru acest mod, iar lipsa acestuia, alaturi de putinul timp in care poti termina povestea, fac din Brothers: A Tale of Two Sons a one time thing or try.


    Concluzie

    Desi risca sa te piarda pe parcursul actiunii datorita gameplay-ului ciudat, a camerei care nu se pozitioneaza intotdeauna asa cum ar trebui, a dificultatii reduse si a sunetelor scoase de cei doi frati din cand in cand, Brothers: A Tale of Two Sons reuseste prin imagine, un twist ce are loc spre sfarsitul jocului si a compozitiei lui Gustaf Grefberg sa fie un joc ce trebuie apreciat.

    Desi am ramas foarte impresionat de finalul jocului, care atinge cele mai sensibile coarde ale unui om si care m-a facut sa urmaresc pentru prima data lista de credits la cap la coada, in timp ce ma luptam sa nu vars vreo lacrima, nu consider ca este un joc care merita 1200 Msp, deoarece nu ofera atat de mult precum celelalte jocuri ce le poti cumpara la acest pret!

    Si ca o recapitulare avem:

    + poveste;
    + imagine;
    + coloana sonora;
    + expresivitate personajelor;
    + emotia transmisa la sfarsitul jocului;
    + puzzle-uri si side quest-uri care nu se repeta;
    + achievement-uri interesante care te motiveaza sa explorezi in detaliu jocul.


    - inexistenta unei harti;
    - gameplay ciudat si greu de obisnuit cu el;
    - dificultatea redusa pe parcursul jocului;
    - pozitionarea camerei in mod automat si manual;
    - fara co-op;
    - durata de finalizare a jocului foarte mica;


    Story: 8
    Sunet: 9
    Imagine: 10
    Gameplay: 6
    Achievements: 7

    Nota finala: 8

    Brothers: A Tale of Two Sons a fost lansat pe 7 August 2013 Xbox Live Marketplace, dar va fi lansat si pe Steam pe 28 August 2013[1] si pe PlayStation Network pe data de 3 Septembrie 2013.

    Multumim 505 Games pentru furnizarea copiei de review!
    Attached Images Attached Images brothers-tale-two-sons_1.jpeg brothers-tale-two-sons-2.jpg brothers-5.jpg brothers-tale-two-sons-6.jpg brothers-10.jpg brothers-12.jpg brothers-3.jpg brothers-7.jpg brothers-tale-two-sons-8.jpg gaming-brothers-tale-two-sons-4.jpg

  2. #2 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Felicitari pentru review! Keep up the good work!
    Ai prezentat mai bine si mai amanuntit un indie game decat o fac altii pentru AAA titles

  3. #3 SP
    Senior Member Scofield91's Avatar
    Mulțumesc Monky!

  4. #4 SP
    Senior Member BizZare's Avatar
    Scofield91, felicitari pentru review!
    Pentru mine elementul cel mai important intr-un joc este gameplay-ul, ma facut foarte curios faptul ca fiecare dintre frati are repartizat parctic cate jumatate din controller. Asa ca m-am uitat la un walkthrough video si pare foarte fain .

  5. #5 SP
    Member dilibau666's Avatar
    Merci pentru pont man! Eu il asteptam cu nerabdare pe PS3 sa-l joc cu prietenii,ma gandeam ca merge ca Tomb Raider Guardian of Light cu doua controllere pe acelasi tv. Daca tu zici ca nu,asta e,s-au sters la bot din partea mea.

  6. #6 SP
    Senior Member AndRewqp's Avatar
    complet de acord cu MonkY si Scofield91 se vede ca scrii cu placere si iti este foarte usor sper sa vad mai multe review-uri scris de tine !

  7. #7 SP
    Senior Member poiuyt's Avatar
    hm, nici nu stiam de acest joc , ia sa-l incerc si eu

  8. #8 SP
    Junior Member zazarSm's Avatar
    Un review foarte bun.
    Bravo ,Scofield91!

  9. #9 SP
    Senior Member poiuyt's Avatar
    mare pacat ca nu se poate juca de la doua controlere , peisajele sunt super misto , pt un joculet XBLA este super misto
    merci !

    ---------- Post added 15-08-2013 at 21:39 ----------

    si..s-a terminat.

    ca sa fiu scurt, genial , ge-ni-al !
    storyline-ul , impresionat

  10. #10 SP
    Senior Member Scofield91's Avatar
    Ca să vă faceți o idee despre drama jocului, puteți asculta această mică parte din soundtrack.


  11. #11 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Superb joc, superba recenzia, felicitări!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Brothers: A Tale of Two Sons / Remake By paul in forum Console Club
    Replies: 23 Last Post: 08-12-2023, 04:36
  2. User Review: Battlefield 3 (Xbox 360) By rareshica in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 09-06-2014, 16:41
  3. User Review: Fable 3 (Xbox 360) By Khan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 12 Last Post: 12-08-2011, 17:22
  4. User Review: Brothers in Arms: Hell's Highway (X360) By Khan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 02-11-2008, 12:37
  5. User Review: BioShock (Xbox 360) By Khan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 8 Last Post: 29-08-2008, 18:08

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts