Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 2 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast
Results 21 to 40 of 74

Thread: Ce va place si nu va place la jocurile din ziua de azi

  1. #21 SP
    Taw
    Senior Member Taw's Avatar
    Fara dorinta de a te contrazice. eu cred ca are.
    Pai decat sa scoata patchuri pe banda rulanta din cauza ca gamerii fac scandal, mai bine le-ar rezolva "din prima".
    Eu nu inteleg cum a fost permis un joc ca fifa 09 in care se poate ajunge si la 20 de ofsaid-uri intr-un meci.

  2. #22 SP
    Member Xristina's Avatar
    Sa rezolvi un bug de soft inseamna numai debug si/sau regandirea algoritmului, pe gand un bug de joc inseamna : fie debug, fie remodelarea, fie rescrierea engineului fizic, etc. Si aici intervine si factorul $$$. Nicio firma de jocuri nu se chinuie cu rezolvarea din prima daca in urmatorul an scot altul, daca s-ar intampla asa lumea nu ar mai cumpara Fifa 2010, ci pur si simplu ar ramane la jocul cel mai stabil si bug free. Cei care fac asta gandesc foarte bine problema din punct de vedere financiar, nu gandesc calitativ.

    Pentru ca jucatorul va cumpara Fifa XXXX in continuare cu speranta ca va fi mai bun ca precedentul, rezultatul : maximul de profit din efort minim depus.

  3. #23 SP
    Senior Member sekhemet's Avatar
    nup
    buguriile sunt asa: S1 = crash,freeze sunt bugs peste care deobicei nu se trece cu vederea
    S2 = lipsa de coliziune,caderi prin harta, texturi care sunt hidoase, reflexii gresite,etc:se prefera sa fie fixare pe cat cu putiinta
    S3 = care sunt deobicei rezultatul unui bug fix mai mare...flicareli, umbre etc
    Cand se stie ca un joc nu poate atinge deadlineul din cauza ca sunt presati si au ramas multe...se alege o versiune master cat mai decenta se lanseaza,si se apuca de patchuri..
    cel mai bun exemplu este Haze...jocul fusese lansat pe piata si au mai lucrat luni bune la patchuri

  4. #24 SP
    Senior Member DonAdryan's Avatar
    Quote Originally Posted by Taw View Post
    Nu am zis ca gta sau mgs sunt proaste, repetitve sau plicticoase, dar au o rejucabilitate care tinde spre ZERO.
    Asta in comparatie cu COD4, Fifa sau Street Fighter 4.
    Cred ca te inseli amice. Toti pe care-i stiu eu l-au terminat de nush cate ori, eu de 2 ori si acum il joc a 3-a oara. E un joc care stabileste noi perspective in rejucabilitate, si este original 100%. Sa nu mai vorbim de MGO.
    Nush cati au terminat de foarte multe ori campania din Halo 3 sau COD4! Tu poate te referi la multiplayer, ceea ce e cu totul altceva. Kojima tocmai a primit un premiu important pentru acest joc si tu spui ca are rejucabilitate 0?

  5. #25 SP
    Taw
    Senior Member Taw's Avatar
    Nene, nu vad legatura intre premii si rejucabilitate.Si GTA4 a avut note doar de 100 pe metacritic si acum nu-l mai joaca nici dracu'.
    Da, vorbesc de multiplayer, pentru ca asta inseamna un joc adevarat dupa parerea mea din 2 motive.

    1. Un singleplayer are rejucabilitate minima (in afara de rpg-uri complexe ca si KOTOR), tocmai pentru ca stii deja ce se va intampla.
    2. Adevarata provocare o reprezinta infruntarile cu prietenii, nu cu un AI obosit.Stiu ca esti fan al jocurilor single, asta probabil pana intri la un GOW2 cu baietii de pe xbox.Eu personal cred ca am creierul mai dezvoltat decat calculatorul si imi place sa joc cu adversari umani.

    Nu am jignit MGS-ul, ci am spus doar ca are rejucabilitate mica tocmai pentru ca nu este nici RPG complex si nici multiplayer.Iar daca TU personal l-ai terminat de 10 ori, asta nu inseamna nimic. Probabil mai sunt 2-3 insi pe forum care au facut acelasi lucru SI ATAT. Si Grey a terminat Halo de 3 ori sau Mika COD4 de 5 ori, ce inseamna asta?Ca singleplayer-ul lor e bun?Nu! Inseamna ca producatorii au stiut sa mareasca durata de viata titlului printr-un MP genial.

    @Xristina
    Fara suparare, dar am impresia ca vorbesti cu mine ca si cu un copil de 10 ani si nu e cazul.
    Diferentele intre bugurile software si jocuri sunt absolut minime, ambele au algoritmi complecsi si debugging.Tot cod e scris pentru fiecare.Ca jocurile contin si elemente de 3dmax si collission detection asta e altceva.Dar esenta e aceeasi, tot C/C++ este.
    Nu vorbim de remodelare si de rescrierea engine-ului fizic, pentru ca astea sunt lucruri ELEMENTARE care trebuie gandite PRIMELE, inaintea conceperii vreunui algoritm, ceea ce nu reprezinta bug-uri. Daca exista vreun glitch pentru care trebuie rescris vreun algoritm complex, ala deja nu mai e ghlitch.Punct.

    Sa dau un exemplu.La Fifa 09 sunt cel putin 10 offsaid-uri pe meci. Asta se poate rezolva punand niste conditii banale pentru atacanti.Cateva IF-uri gen "daca dobitocul de varf se afla in spatele fundasilor, THEN, trage-l in rand cu ei" a.i. sa nu mai ramana ca dobitocul in spate.

    Exemplul 2: Cand arbitrul acorda legea avantajului si nu sutezi, arbitrul fluiera.
    Din nou: IF bLegeavantajului = TRUE, then {IF noObstructie THEN bPermitFluierArbitru = FALSE;}, deci arbitrul sa nu mai fluiere DECAT daca se intampla vreo obstructie DUPA legea avantajului.

    Nu cred ca pentru bugurile aste trebuie rescris engine-ul grafic, sa fim realisti.

  6. #26 SP
    Member Xristina's Avatar
    Quote Originally Posted by Taw View Post
    @Xristina
    Fara suparare, dar am impresia ca vorbesti cu mine ca si cu un copil de 10 ani si nu e cazul.
    Diferentele intre bugurile software si jocuri sunt absolut minime, ambele au algoritmi complecsi si debugging.Tot cod e scris pentru fiecare.Ca jocurile contin si elemente de 3dmax si collission detection asta e altceva.Dar esenta e aceeasi, tot C/C++ este.
    Nu vorbim de remodelare si de rescrierea engine-ului fizic, pentru ca astea sunt lucruri ELEMENTARE care trebuie gandite PRIMELE, inaintea conceperii vreunui algoritm, ceea ce nu reprezinta bug-uri. Daca exista vreun glitch pentru care trebuie rescris vreun algoritm complex, ala deja nu mai e ghlitch.Punct.

    Sa dau un exemplu.La Fifa 09 sunt cel putin 10 offsaid-uri pe meci. Asta se poate rezolva punand niste conditii banale pentru atacanti.Cateva IF-uri gen "daca dobitocul de varf se afla in spatele fundasilor, THEN, trage-l in rand cu ei" a.i. sa nu mai ramana ca dobitocul in spate.

    Exemplul 2: Cand arbitrul acorda legea avantajului si nu sutezi, arbitrul fluiera.
    Din nou: IF bLegeavantajului = TRUE, then {IF noObstructie THEN bPermitFluierArbitru = FALSE;}, deci arbitrul sa nu mai fluiere DECAT daca se intampla vreo obstructie DUPA legea avantajului.

    Nu cred ca pentru bugurile aste trebuie rescris engine-ul grafic, sa fim realisti.
    Not patronizing, having a conversation
    Remodelarea e simpla just redo the model and we can say amin.

    Exista anumite probleme in engineul fizic cand ai mai mult obiecte in scena. Coliziunea se face fie prin bounding box,fie prin vertex colision, fie prin *inserati alta metoda*. Unele firme fac engineurile, prin urmare nu sunt stressed de toata lumea si pot sa apara tiny bugs, like how houdini cut a man in half with a wall.

    Algoritmi folositi de jocuri nu au o complexitate mai mare de lets say O(n^2). Daca ajungi la O(n^3) pentru fiecare algoritm in parte, then...Softurile isi permit luxul de a folosi algoritmi ce au un timp de executie mai lung,prin urmare au o complexitate mai mare, pentru ca procesorul nu e ocupat cu detectarea coliziuni si/sau verificarea tipului de inamic.

    Tu ai dat exemple de AI. La AI, nici nu cred ca pot sa ii zic AI, mai mult scripting, daca ai un cod clar fara ambiguitati si variabile lasate alandala, atunci ok fix it, dar acel programator te va taxa pentru ca l-ai pus sa repare a tiny bit of code. Si deja ti-ai consumat bugetul pentru luna aia. Inca o data zic problema de baza este $$$.

    Si am zis rescrierea engineului fizic, nu in totalitate ca atunci Duke Nukem Forever ar vedea lumina zilei.

    Again just a conversation, nimeni nu e mai destept ca cel care a postat mai sus mai jos sau cu 2 pagini inainte.

  7. #27 SP
    Senior Member DonAdryan's Avatar
    Vorbesti degeaba pentru ca sunt convins ca nu ai jucat nici MGS4 nici MGO. Daca le-ai fi jucat, n-ai mai fi vorbit aiurea. MGS4 e mai original si mai inovativ decat toate jocurile pe care le-ai enumerat mai sus. Misiunile le poti termina in foarte multe feluri, de aceea foarte multi au terminat jocul de foarte multe ori. COD4, in single, este definitia liniaritatii.

    In ceea ce priveste multi-ul, MGS4 nu este la fel de populat ca si Halo 3 sau COD4 deoarece este un pic mai complicar, iar in multi oamenii vor lucruri simple. Point'n'shoot, mai exact. Special create pentru indivizi supradezvoltati cerebral, sensibili la Inteligenta Artificiala. Pentru gamer-ii mai metodisti, care apreciaza un gameplay compex si captivant, MGO este raspunsul mai potrivit. Pe scurt, a nu se confunda popularitatea cu calitatea, turma cu IQ-ul sau socialul cu revelatia individuala.

  8. #28 SP
    Member felixxx's Avatar
    s-au enumerat deja plusurile, la capitolul minusuri mari as nota lipsa acuta de fiabilitate a hardwaru-lui (includ aici in primul rand consolele 'high-definition'). chiar daca nu se refera strict la joc aceasta lipsa de fiabilitate ma scoate din sarite vis-a-vis de fenomenul de gaming din ziua de azi.
    in al doilea rand ma scoate din sarite marketing-ul de tip 'prosteala pe fata'. se anunta jocuri cu 2-3 ani inainte de lansare iar in astia 2-3 ani (se fac si 4-5 uneori) se discuta atat de mult despre jocul respectiv incat atunci cand apare lumea s-a plictisit deja de subiect. la aceasta prosteala contribuie si asa zisii 'mari gameri' de profesie prestatori de 3dmark care numara cadrele din joc, umbrele si pixel shaderii si in functie de aceste aspecte catalogheaza un joc.
    ce ma mai deranjeaza foarte tare este prostul obicei de a lansa jocurile la date diferite (cate odata chiar luni bune) pe diversele continente. nu am inteles niciodata aceasta aberatie si mi se pare un fenomen care doar incurajeaza pirateria.

  9. #29 SP
    Taw
    Senior Member Taw's Avatar
    Da DonAdryan, noi suntem mai prosti si vrem lucruri simple.Si tu joci complexitatea aia de MGS4 si Folklore...impotriva calculatorului.
    Si Starcraft-ul pe PC tot simplu e de s-a vandut in atatea milioane de exemplare.Ca nah, daca suntem subdezvoltati.

  10. #30 SP
    Member Xristina's Avatar
    Rejucabilitatea poate fi comparata cu de cate ori vezi acelasi film, daca ti-a placut il mai vezi o data si inca o data pana te saturi.

    La fel si cu jocurile single player, daca ti-a placut povestea sau un anumit feature il rejoci.

  11. #31 SP
    Senior Member DonAdryan's Avatar
    Quote Originally Posted by Taw View Post
    Da DonAdryan, noi suntem mai prosti si vrem lucruri simple... Ca nah, daca suntem subdezvoltati.
    Eu n-as merge atat de departe, insa daca insisti...

    Anyway, tipic. Cand se termina argumentele, totul se rezuma la cel care injura mai zgomotos. Spor...

  12. #32 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Unul din jocurile pe care le-am rejucat (nu sunt multe) este Max Payne. Asta pentru ca puteai incerca toate nivelele din nou cu dificultate mai mare, cu time limit sau cu numar limitat de save-uri pe nivel.
    Desi era acelasi joc si stiam ce se intampla.. motivul pentru care il rejucam nu era altul decat un challenge mai ridicat.

    Taw din punctul meu de vedere SP si MP sunt ca merele si perele. Poti sa ai alergie la una din ele sau sa te infrupti din amandoua.
    Si totusi si perele pot fi de specii diferite. Tu recurgi la MP pentru challenge, altii pentru fun.

    Imi place sa joc Lost Planet in MP pentru ca ma intalnesc mereu cu aceeasi oameni. Daca vreau sa-i provoc la o demonstratie de superioritate ii invit la un joc de sah unde este foarte improbabil sa-mi apara un ranjet in coltul gurii in momentul jocului.

    Sa nu uitam si de jocurile care au MP cooperativ si tot impotriva calculatorului sunt. Sa inteleg ca tu dispretuiesti categoria asta de jocuri pentru ca deh.. nu e de ajuns ca te prostesti tu jucand jocul, iti mai iei si un prieten cu tine si va prostiti impreuna in fata unui AI mediocru? Sau e FUN cooperarea in sine... impotriva calculatorului? Army of Two de exemplu.

    Motivul pentru care rejoci un joc difera de la un om la altul. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i blamam pe cei care sunt de o parere contrara.
    Pana la urma nu inteleg de unde apare agresivitatea in posturile de mai sus.
    Nu e ca si cum daca Taw e mai dur, DonAdryan nu mai baga niciodata discul de la MGS in consola sau invers.. Taw sa apuce sa rejoace un joc.



    @Xristina

    Prin casual inteleg aberatia care se intampla de exemplu cu Prince of Persia. Un joc in care nu ai cum sa mori. Parca aveai o alta satisfactie atunci cand dupa ce rupeai controlleru 3 ore sa treci de o scena iti reusea intr-un final.
    Insa acum tendinta e casual... in sensul ca nu vor sa mai frustreze jucatorul si sa-i ofere o fluiditate.
    Nu mai e challenging sa joci un joc, e challenge sa-l joci pana la capat. Ninja Gaiden e mana cereasca fata de noul "Prince of Persia".
    Casual e la urma urmei si FarCry 2. Nu e un joc pe care l-ai pus si nu mai poti da drumul la gamepad din mana. N-ai cum sa mori.. totul e fluid... te joci 2 ore (cu floricele in dreapta pentru ca la ce distante ai de parcurs iti mai trebuie o activitate), inchizi consola si te culci.

    In concluzie, vorbeam de casual ca fenomen ce se infiltreaza in titlurile cu pretentii nu de industria casual care e o Marie cu alta palarie (jocuri pe mobile, browser games, flash games, Wii).

  13. #33 SP
    Taw
    Senior Member Taw's Avatar
    Un link foarte bun dupa parerea mea:
    10 most overrated games of 2008 | Fidgit

  14. #34 SP
    Member Xristina's Avatar
    Khan cred ca e mai potrivit cuvantul comercial.

    Singurul joc ca lumea din seria POP este Sands of Time, restul sunt emo stuff, nobody loves me.

    Comercialitatea este o implicatie a faptului ca industria a devenit o sursa importanta de profit. Big bad companies scot jocuri pe banda rulanta, mai schimba acolo ceva, mai baga un pic de life drama si voila il vrajesc pe asa numitul gamer cu uber sistem i7 Nehalem ca e ultima lor jucarie e the best thing ever.

    Sad, but oh so true.

    Jocul care m-a atras cel mai mult anul asta a fost Fallout 3.

  15. #35 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Si Fallout 3 e un exponent al comercialului si totusi n-are elemente casual in el.

    Iti dau partial dreptate pentru ca de cand cu Wii-ul parca s-au stricat astia cu piata de casual. Din dorinta de a te intinde mai mult cat te tine plapuma faci un joc casual pentru ca astfel, zici tu, ca il cumpara mai multa lume nu doar install base-ul clasic ce e deja hardcorist

    Casual = comercial insa precum si Fallout 3 o demonstreaza nu avem comutativitate.

  16. #36 SP
    Member Xristina's Avatar
    Demonstratie implicatie dreapta =>
    Ba se poate un pic. Casual in adevaratul sens al cuvantului e Zuma sau Helix, prin urmare un segment foarte mare de piata o sa il cumpere. Prin urmare casual e un joc pentru toate varstele si pentru toti =>comercial.

    Demonstratie implicatie stanga <=

    Sa luam...hmmm...DMC IV. Eu sunt fana DMC pana la IV, IV are o tenta emo atat de puternica incat mi-am pus intrebare "Cand isi taie venele?". Drama, frustrari interioare, toate astea atrag prin faptul ca fiecare se regaseste un pic in poveste. Si asa ajunge si nenea X care nu a auzit in viata lui de DMC si de Dante sa zica ca e cea mai tare chestie si ii zice lui Y care e de acord cu el, s.a.m.d. Si uite asa ajunge o serie destul de mare sa o ia la vale. Prin urmare jocul desi avand target veteranii, va atrage o gramada de alti jucatori casual.

    Rezulta Casual <=> Comercial.

  17. #37 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Totusi gameplay-ul din DMC4 nu e casual decat daca alegi Human ca nivel de dificultate.
    Eu faceam referiri strict la gameplay si la cum evolueaza ideea de joc.

    Storytelling-ul e casual de cu mult timp inaintea gp-ului.

  18. #38 SP
    Member Xristina's Avatar
    Am incercat si pe Devil Hunter, same thing. Legendary mai schimba un pic ecuatia, dar cam atat.

    Storytellingu e o arta si cei care pana acuma au facut o treaba super sunt cei de la Bioware si Obsidian, aici ma refer la seria KOTOR, NWN, Baldurs Gate. Si pe console am vazut povesti extraordinare : de la God of War la Final Fantasy XII. Dar sunt foarte putine ca numar fata de cele cu povesti de doi lei si gameplay de un leu.

  19. #39 SP
    Senior Member istrategie's Avatar
    Quote Originally Posted by Taw View Post
    Un link foarte bun dupa parerea mea:
    10 most overrated games of 2008 | Fidgit
    Interesant! Toate jocurile bune de anul asta sunt overrated. Foarte tare nu am ce zice.

  20. #40 SP
    Member leggollas11's Avatar
    Quote Originally Posted by Taw View Post
    Un link foarte bun dupa parerea mea:
    10 most overrated games of 2008 | Fidgit
    E interesanta lista.... desi cred ca e putin retard cel care a facut`o.. adica, inteleg locul lui Spore si wiiFit pe lista aia.... dar ce dreaq` cauta acolo GTA 4 sau MGS 4 ? De fapt.. inafara de Spore, WiiFit si chiar remake`ul Civ`ului, nu vad ce ar mai fi fost overrated.

    p.s. ma mir ca nu e si Fallout`u acolo

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 2 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast

Similar Threads

  1. Replies: 0 Last Post: 23-10-2013, 21:23
  2. Ce iti place (acum) ! By mariuck in forum Offtopic
    Replies: 55 Last Post: 29-01-2010, 14:23
  3. Va place violenta in jocuri ? By PumaS in forum Microsoft Xbox 360
    Replies: 55 Last Post: 29-01-2010, 08:28
  4. Replies: 13 Last Post: 03-02-2009, 04:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts