Quote Originally Posted by razu View Post
ai perfecta dreptate, desi am impresia ca interpretarea se face doar in cazul tranzactiilor platite in momentul executarii comenzii - astfel, contractul intre parti deriva din confirmarea platii, unde "preţul contractului este preţul plătibil Furnizorului de către Beneficiar, în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contract"

in schimb, Art. 11. (2) Comerciantul, în cazul în care nu poate executa contractul din cauză că produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie să informeze consumatorul despre această indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a vărsat ca plată trebuie rambursate de comerciant în termen de maximum 30 de zile.

Mai mult, Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă: a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4.

Cat despre Termene si Conditii, atat timp cat nu incalca legislatia in vigoare, merg pe acelasi principiu ca un banal ROI.

Nu se face specificarea daca legea se aplica doar in cazul platii in avans, si deci este general valabila. In momentul in care au confirmat comanda (indiferent ca automat sau personal, e treaba lor daca le e mai comod sa trimita mesaje de confirmare automate fara sa verifice nimeni stocurile) nu mai pot invoca Art. 11. Crede-ma, stiu ce vorbesc, am avut o faza cu Altex in luna februarie pe tema asta, ca mi-au confirmat o comanda la Wii U si apoi mi-au anulat-o pe motiv ca nu mai aveau in stoc, am mers la OPC si am avut castig de cauza. Dupa aproximativ o luna Altex-ul a facut rost de un Wii U si mi l-a livrat la pretul din momentul comenzii, desi initial ma luase o gagica de la ei de la relatii cu clientii peste picior, ca sa ma duc si sa fac ce vreau ca pe ea n-o intereseaza. Deci crede-ma...comanda confirmata = obligatie de a livra. Indiferent de metoda de confirmare, motive etc. Cat despre Art. 7...exact ce spuneam si eu mai sus. Daca tu refuzi ridicarea unei comenzi le esti dator cu plata taxelor de curierat(mi se pare si normal). Deci alea le pot scoate de la tine conform legii, chiar si in instanta...atata tot, ca nu prea li se merita sa se judece cu tine pentru 20RON, si atunci in general scapam basma curata in cazul in care refuzam ridicarea unui colet...cu sau fara motiv.

Revenind la cei de la gamerland.ro, razvanrazy...eu am comandat de la ei Hyrule Warriors si Mario 3D World pentru Wii U. Hyrule Warriors a fost 179 RON, iar Mario 3D World 189RON. Ambele mai ieftine decat pe site-urile de la noi. Normal, nu e general valabil, dar uneori prinzi jocuri la preturi bune la ei. Mie-mi plac...